Fallout 4 (PC, Xbox One, PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Lazlo_, 10.01.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Andrei

    Rekisteröitynyt:
    04.11.1999
    Viestejä:
    458
    Homma fiksaantu niin että asensin tuon uusimman DLC:n erikseen, vinkkinä vain...
     
  2. Jahve3 Banned

    Rekisteröitynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    1 801
    Kiitos kaista näistä vuosista
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2016
  3. Stellar

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2003
    Viestejä:
    1 550
    Riippuu ihan modista toimiiko suoraan vai ei. Kannattaa lukea sieltä modin omalta sivulta Nexuksesta ja postata myös mahdolliset ongelmat sinne, olettaen että sieltä modin olet ladannut. Aika moni suosittu modi saa melko nopeasti myös DLC kohtaiset patsit.
     
  4. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 709
  5. Master Bates

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    1 012
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  6. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    :O_o:

    Jos on totta, olisi kovastikin syytä antaa se Obsidianin väännettäväksi. Ja antaa heille kunnolla aikaa.
     
  7. Refloni

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2014
    Viestejä:
    292
    Uusi New Vegas? Jos näin on, niin vuoden ylivoimaisesti paras peliuutinen. Siis nimenomaan jos Obsidian on puikoissa.

    (Muuten, eikös sen pitäisi olla "New New Orleans" tai jopa "Newer Orleans"? ;))

    P.S. Onnittelut tuhannennesta viestistä.
     
  8. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Toivotaan tosiaan, että Obsidian saa tehdä sen, jos tuo tuotemerkkirekisteröinti nyt edes on todellinen.
     
  9. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Uus sieltä on tulossa varmaankin joka tapauksessa ja mihin tahansa sitten sijoittuukaan, niin New Vegas tyylinen isompana ja uudella pelimoottorilla olis kyllä parhautta.

    Myös synkempi pelimaailma vaikka jaettuna useampaan osaan vanhojen Fallouttien tyyliin loisi suuruuden tunnetta peliin. Nää huvipuistot, robottiseikkailut ja karkkigrafiikka on kyllä nyt viety jo ihan tarpeeks kauas siitä ankeasta Falloutin maailmasta joka tälle pelisarjalle alun alkaen luotiin.
     
  10. Hulihelikopteri

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2013
    Viestejä:
    343
    Juu toivottivasti tuo pitäisi paikkansa, sillä New Vegas oli todellakin parhautta. Vaikka pelimaailma siinä olikin vähän tylsän oloinen, mutta lisäreistä ja muutenkin kaikki muut osa-alueet olivat siinä tosi hyvin tehtyjä.

    Hmm pitäiskö jopa hyvien muistojen kunniaksi aloittaa uuden pelin New Vegasissa! :)
     
  11. Mikko Laine

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    1 485
    Miten robottiseikkailu muka ei olisi Falloutin alkuperäisen tyylin mukaista? Mun mielestä se on nelosessa ehkä kaikista lähinnä alkuperäistä tyyliä.
     
  12. juustopallo Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2016
    Viestejä:
    175
    Jos joku muu arvelee vielä vanhan 2500K kanssa, niin päivitys 6700K on erittäin kannattava tämän pelin kanssa. Samat asetukset, FPS rajattu 100 ja uusi i7 defaultina ei juuri alle 90fps droppaile. Kellotetulla 2500K tuli vastaan toistuvasti erikoistilanteita joissa fps saattoi tippua pitkäkestoisesti alle 60 asetuksilla jotka normaalisti pysyi tuolla 100 tietämillä. Diamond City, kaatosade, yms testisavet toimii kuin yö ja päivä. Vanhempikin i7 ajanee asiansa. Lähes kaikki muut omat (ei sinänsä uudet) pelit toimi moitteetta, mutta Falloutit on pahoja prosessorille ja tämä taittoi 2500K selän.

    Itse olin kahden vaiheilla päivittää alle 2-vuotiaan GTX970 tämän takia, mutta liki rahaan tein tämän päivityksen ja valinta oli selvästi oikea. Nyt voi taas hieman hakea näyttispainotteisia asetuksia takasin ylöspäin.
     
  13. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Eikös yli 60fps voi aiheuttaa kaikenlaisia bugeja? Vai onko asia muuttunut sitten julkaisun?
     
  14. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Mielipidekysymyksiä, mutta nelonen on jotenkin niin kaukana siitä tyylistä mistä pidin aikaisemmissa Fallouteissa, että en jaksanut pelata peliä edes läpi kokonaan. Automatron menee tähän samaan kastiin, esim. robottien rakentelu tuntuu pelkästään hölmöltä päälle liimatulta puuhastelulta. Juoni ihan ok mutta jostain syystä sekään ei oikein sytytä, kuulostaa jotenkin sellaiselta idealta että käsikirjoittajat ei oo oikein ollu luovalla päällä niin on pitäny keksiä vaan joku kikka jolla saadaan kasattua DLC kokoon.
     
  15. juustopallo Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2016
    Viestejä:
    175
    Luin että bugit alkaa siinä 100fps jälkeen, joten en yrittänyt sitä korkemmalle. Tuo tasan sata ei ole ainakaan toistaiseksi bugittanut.
     
  16. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Pelimoottorin "ominaisuuden" takia 60fps ylitys aiheuttaa kyllä ongelmia eikä ole siksi suositeltavaa. Kaikki ongelmat ei eikä heti näy vaan voivat tulla esiin vasta paljon myöhemmin ja korjaus voi jopa mahdotonta. Suosittelisin varmuuden vuoksi rajoittamaan tuohon 60fps.
     
  17. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Joo näin olen käsittänyt. Skyrimistä varoiteltu kanssa että pelin rikkova bugi voi tulla vasta myöhemmin eikä ennen sitä oikein huomaa mitään.
     
  18. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Kaikki tätä moottoria käyttävät pelit ovat herkkiä tuolle 60fps ylitykselle. Skyrim on surullisen kuuluisa tästä, vähänkään yli 60 ja jo alun hevoskärrykyyti on romurallia kun fysiikat bugittaa iloisesti.

    Koska lukuisat asiat on tahdistettu ruudunpäivitykseen, 60fps ylitys saa jotkin asiat toimimaan liian nopeasti. Esim. skriptit alkavat vähitellen levitä ja näitä ongelmia ei heti huomaa ja korjaaminen vaikeaa.
     
  19. hunterofPinkBunnyWabbits

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Viestejä:
    1 143
    Skyrimissä ei tullut vastaan, mutta itsellä oli kerran afterburner päältä pois, eli FPS cappia ollut. Siltä kerralta jäi sitten cleanising ja kirjasto tehtävä roikkumaan, paikkoja ei voi puhdistaa. Taitaa vihu olla tippunut lattian läpi.... en jaksa palata aiempaan tallennukseen joten konsolilla hoidetaan,....
     
  20. yyri

    Rekisteröitynyt:
    28.01.2007
    Viestejä:
    4 701
    Onko hyvää modia tohon local leader perkin poistoon? Ärsyttävää kun pitäisi charismaan pistää 2 pojoa ja 2 lisää tohon local leaderiin että saa tehtyä noita crafting asemia ym. Toisella playthroughlla voisi skipata koko systeemin että pääsisi suoraan rakentamaan.
     
  21. Nerkoon

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2011
    Viestejä:
    539
    Tai sitten pistät konsolilla pari tasoa tyypillesi lisää, että saat suoraan ne tarvittavat pojot
     
  22. Fitzgerald

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    190
    Level 64 saavutettu, ja vihollisilta kerättyjä Legendary esineitä alkaa olla kasassa jo melkein naurettavan paljon, eikä suurinta osaa varmasti tule ikinä käytettyä. Kaikilla apulaisillakin on jo joku varsin tehokas henkilökohtainen Legendary-ase, ja silti valinnanvaraa vielä riittäisi. Kuten esimerkiksi:

    Wounding Agitated Gatling Laser (charging barrels piipulla)
    - Lisää osumiin +25 bleeding damagea. Tähän mennessä kallein löytämäni ase (+4600caps), ja painavin (37,7). Ei sovi yhtään omaan pelityyliin tai pelihahmon perkkeihin, mutta annoin kokeeksi käyttöön Curielle kun kävimme ”tutustumassa” Bostonin Financial District alueeseen. Eipä juuri tarvinnut muuta kuin antaa sivusta taktista tulitukea, pysyä poissa tulilinjalta, ja katsella kun aika kovan luokan viholliset muuttuivat nopeasti tuhkaläjiksi. Tämä olisi varmaan Paladin Danselle paras mahdollinen ase.

    Explosive Combat Shotgun.
    - Lisää jokaiseen ammuttuun hauliin +15 explosive damagea, ja niitä on ilmeisesti joku 6-7 per laukaus. Paljon kommentteja olin lukenut että tämä on jo ylivoimaisen tehokas ase, ja pitäähän se kyllä paikkansa. Siis jos on tarpeeksi tilaa ympärillä käyttää sitä, ja pitää räjähdysvaikutus riittävän etäällä itsestä. Ahtaissa paikoissa, ilman power armoria ja lähitaistelussa, tällä saa ammuttua myös itsensä hengiltä muutamassa sekunnissa. Eikä ne apulaisetkaan oikein tykkää olla siinä vaikutusalueella.

    Explosive Automatic Pipe Rifle.
    - Jokaiseen osumaan +15 explosive damagea. Paremman kantaman ja tarkkuuden ansiosta paljon käytännöllisempi kuin yllämainittu explosive combat shotgun. Räjähdysvaikutus tekee pipe rifle kivääristäkin tehokkaan aseen, ja parasta kaikessa on että .38 kaliiberin ammuksia on kertynyt miltei loputon määrä, joten sarjatulen kanssa ei tarvitse säästellä.

    Plasma infused Assault Rifle
    - Lisää osumiin +10 plasma/energy damagea. Tämä löytyi Far Harbor saarelta, ja annoin sen heti Nick Valentinelle, käytettäväksi saaren vihollisia vastaan, varsin menestyksekkäästi. Sarjatuliversio vaikuttaisi hyödyntävän aseen plasma-lisädamagea parhaiten. Huonona puolena on se, että 5.56 kaliiberin ammukset hupenevat todella nopeasti.

    Wounding Combat Shotgun
    - Jokaiseen osumaan +25 bleeding damagea (mutta ei siis jokaiseen hauliin). Tämän hetken lyhyen kantaman suosikkiase. Lisäominaisuudesta on selvästi apua, mutta se ei tunnu vielä ylivoimaisen tehokkaalta, eikä sillä voi vahingossa tappaa itseään.

    Penetrating Laser Rifle
    - Ohittaa 30% vastustajan armor suojauksesta. Tämän hetken pitkän kantaman suosikkiase. Sniper/Overcharged versiona tehokas, tarkka ja kohtuullisen nopea kivääri. Kannatti kerätä kaikki Rifleman-perkit.
     
  23. Fitzgerald

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    190
    Tuohon levelien vaivihkaa tapahtuvaan nousemiseen ei koko ajan jaksa kiinnittää huomiota, mutta sitten tosiasiaan yhtäkkiä havahtuu, kun esim. Spectacle Island tukikohtaan hyökkää vihollispartio, jossa jokainen jäsen on Super Mutant Primus, ja pari niistä vielä Legendary versioina. Nämä tyypit ovat jo melko sitkeitä, ja jos on liikkeellä ilman power armoria pitää olla tarkkana. Ja tukikohdan puolustuskin ottaa kivasti damagea.
     
  24. yyri

    Rekisteröitynyt:
    28.01.2007
    Viestejä:
    4 701

    Ylivoimaisin ase kuitenkin kaikista on tappiin modattu Never ending double barrel shotgun. Ei tarvitse ladata ollenkaan eikä laukausten välillä ole taukoa, eli voi ampua vaikka 100 panosta niin nopeasti kun pystyy. Laskin muistaakseni joskus niin tuolla pääsi lähelle 1500 DPS makron kanssa :D
     
  25. Nerkoon

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2011
    Viestejä:
    539
    Ottaisin siltikin sen Explosive Minigunin. Sillä tarvitse edes tähdätä kunnolla, pääasia, että ase on sinne päin kun vetää liipasimesta ja tulokset ovat melkoisia.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti