Facebook

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja yannara, 27.11.2007.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Paha

Rekisteröitynyt:
    22.07.2000
    Facebook ei kyllä yleistynyt suomessa vasta kun 2008 vuoden alussa.. aika harvat siellä oli 2007 loppuvuodesta (sitä aikasemminhan järjestelmä ei vielä edes ollut kokonaan auki kaikille, esim 05-06). Yllättäen kun juntit suomalaiset kirjoittelee kännissä eikä tajua että kaikki on julkista, näitä viestejä näkyy vuodelta 2008.

Edelleen täälläkin asiaa on jauhettu montakohan sivullista, mutta kukaan ei missään foorumeilla ole pystynyt näyttämään screenshottia jostain yksityiviestistä inboxista että se on siellä seinällä.

2. Världens Bästa Karlsson

Rekisteröitynyt:
    02.10.2009
    En tiiä et onko "vuodetut" viestit chat-viestejä vai inbox-viestejä mutta en jaksa uskoa että duunikaveri olisi laittanu vuonna 2009 mulle julkisesti seinälle että ryyppäsi työnantajan koulutuksessa ja samalla tilitti työkaveristaan Laurista kuinka ei ollut tehnyt velvollisuuksiaan töissä. Tämä Laurikin on fb kaverini.

Sanoisin että ennemmin toi viesti on laitettu inboxiin tai chattiin. Koitin etsiä kyseistä viestiä omasta inbox arkistosta mutta sitä ei löytynyt. Tämä voi johtua siitä että se oli chatviesti (tohon aikaan chat viestit eivät menneet inboxiin) tai sit oon poistanut viestin inboxista. Mutta en sit tiiä, kummalta tuntuu.

3. Pipanacansleri MMMIX

Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Tässä pitää nyt huomioida se, että wall-to-wall -keskustelut olivat aina julkisia, mutta harvempi tiesi sitä. Muistan todella usein ihmetelleeni kaverieni kirjoituksia toisilleen, koska ne olivat sellaisia, että tuskin olisivat halunneet niitä minun silmilleni. En nyt muista, miten wall-to-wallit toimivat silloin muinoin, mutta kyllä ne pystyi kuka tahansa kaveri sieltä kaivamaan esiin ja käymään läpi. Jotkut vain elivät sellaisessa harhassa, että ne olisivat ollaat yksityisiä. Sen takia nyt moni asia tuntuu siltä, että sitä ei olisi voinut mitenkään laittaa julkisesti näkyville, vaikka laittoikin.

FB:tä olen käyttänyt kesästä 2007 asti ja kaikkeahan siellä on ollut.

4. Världens Bästa Karlsson

Rekisteröitynyt:
    02.10.2009
    Voisiko olla näin? Toi Tiinan mulle laittama viesti on vuodelta 2009. 2009 facebook ei ollut mikää uusi asia enää Suomessa ja FB:n chat ominaisuuskin tuli käyttöön jo 2008 puhumattakaan inbox toiminnosta joka on ollut jo aikoja käytössä.

Laitoin viestiä tolle toiselle osapuolelle, kattottaa mitä se tuumaa.

5. Mirrocle

Rekisteröitynyt:
    25.11.2003
  6. Paha

Rekisteröitynyt:
    22.07.2000
    Nimenomaa tässähän se koko tämän kohun toinen puoli on mitä jatkat juuri, LUULET että työkaverisi ei olisi kirjoittanut.. mutta kun ethän sinä VOI tietää onko työkaverisi ollut niin tyhmä että kirjoittaa kuitenkin sellaista seinälle. Aikaakin on kulunut niin kauan että tuota ei voi muistaa, ja soppa on valmis.

Puolet näistä koko sopan viesteistä eri foorumeilla ja keskusteluilla on juuri että "no mutta EIHÄN se mun kaveri nyt TUOLLAISTA kirjoittaisi, ei kait?" niin.. et vain voi tietää toisen puolesta.

Ratkaisit ongelmankin ihan itse :smoke:

7. Selvänänäkijä

Rekisteröitynyt:
    01.06.2005
    Jep, kyllä se noin vaan taitaa olla. Minunkin seinälläni on viestejä, joita kukaan ei ikipäivänä nykyään kirjoittaisi seinälle, mutta silloin kirjoittivat.

8. Lifeless

Rekisteröitynyt:
    25.03.2000
    Mika tossa Tiinankaan viestissa on sellaista jota ei seinalla olisi voinut laittaa ? Mitenkaan yllattavaa etta koulutuksen jalkeen otetaan kuppia ja seuravaana aamuna krapulassa aristaan toisille tyontekijoille. Mahtoi Laurikin verisesti loukkaantua kuin noin rumasti Tiina sanoi, ja viela hymion kera. Itse ainakin olisin jo koytta kaulalleni sovitellut moisen jalkeen.

Eikohan toi juttu ole loppuun kasitelty. Todisteet puhuvat itseaan vastaan.

Se olisiko Tiinan kuulunut tuo postata privana on aivan toinen asia jota Tiina voi pohtia omassa pienessa mielessaan, jos silta tuntuu etta asialla jotain ratkaisevaa merkitysta on minkaan kanssa.

Mutta saatiinpahan taas Suomi maailmankartalle tallakin asialla. :rolleyes:

9. Saxon

Rekisteröitynyt:
    24.11.2009
    Saako noita vanhoja kirjoituksia jostain poistettua kaikkia?

Muutenkin outoa kun muut näkee kaikki vanhat viestit, eikä itselleni edes koko timeline käytössä.

10. Paha

Rekisteröitynyt:
    22.07.2000
    Oisko kannattanu miettiä mitä alkujaankin sinne kirjoittaa?

11. Slaya83

Rekisteröitynyt:
    03.08.2009
    Joko porukka on ladannut omat tiedot ulos FB:sta? Tämähän onnistuu nyt käyttäjäasetusten kautta --> Lataa tiedot. Itse panin äsken keräilyyn, sähköpostiin tulee viesti kun tiedostot voi ladata.. Jännää.. :)

12. Moonshades

Rekisteröitynyt:
    09.01.2001
    Minkäslainen teksti oli noina '08-'09 vuosina suomeksi FB:ssä, kun kirjoitti viestiä toisen seinälle? Olikos se jotain tyyliin "Kirjoita viesti käyttäjälle xxxxx"? Jos noin oli, saattoi tuo olla selkeä aiheuttaja sille, miksi suomessa tuota luultiin yksityisviestin lähettämiseksi!

Ja vertailuksi oliko se esim. englanniksi muotoiltu toisin?

13. Pipanacansleri MMMIX

Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Vastaa taisi olla verbinä. En mene vannomaan, koska olen käyttänyt Facebookia (kuten kaikkia muitakin palveluita) aina englanniksi (joskin suollan sisällön toki suomeksi suomalaisten silmille).

Nyt tuli joku hämärä mielikuva jostain "Write on her wall" -napista, joka olisi tullut näkyviin viestin lukemisen jälkeen, kun oli vastauksen aika. Voin olla kyllä hakoteilläkin.

14. Lifeless

Rekisteröitynyt:
    25.03.2000
    pakko myontaa etten muista...

sen muistan etta jos tollaseen keskusteluun meni niin siina luki "my wall to wall with blah blah".

Mutta en kylla muista miten se aloitettiin. Ilmeisesti vain mentiin toisen profiiliin josta suoraan pystyi postaamans "status updaten" (siis ennenkuin se uudelleen nimettiin status udpateksi) toisen profiiliin -> posti toisen walliin. Eli ilmeisesti tyyliin "write on the wall". Joku voi korjata joka muistaa paremmin...

Tuo sinansa osoittaa hyvin miten helvetin huono muisti ihmisilla on... vain pari vuotta sitten tuo oli arkipaivaa ja nyt ei pysty edes muistamaan miten se tehtiin. Miten voi jonkun olettaa muistavan kaikkia viesteja joita silloin kirjoittelivat??

edit:
    sen muistan etta pidin tuota aivan idioottimaisena systeemina, koska sun vastaus viesti ei tullut varsinaisesti jatkeeksi sille alkuperaiselle viestille (tyyliin kommentit), vaan se todellakin tuli yksittaisena viestina toisen seinalle. Ainoastaa jostain kikkailemalla paasi nakymaan jossa wall to wall postit nakyi samassa ruudussa... eli persiistahan se systeemi oli alunperinkin.

15. wilzu

Rekisteröitynyt:
    20.12.2003
    Miten saan muokattua kaikille näkyviä seinäilmoituksia? En halua jakaa kaikille ihmisille ilmoituksia mistä olen viimeksi tykännyt tai kenen feedejä olen tilannut. Nämä tuli näkyville muutama kuukausi sitten enkä ole löytänyt namiskaa, josta voisin jatkossa positaa kyseiset ilmoitukset näkyvistä.

16. querrilla

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Tarkoittaako timelinen yksityisyysasetuksia muokattaessa kohta "kuka voi etsiä aikajanasi nimen tai yhteystietojen perusteella" sitä, että kuka voi löytää minut facen kautta vai että kuka voi nähdä aikajanani sisällön?

17. atkmies

Rekisteröitynyt:
    25.08.2008
    Saako timelinestä vaihdettua mikä kuva näkyy päällimmäisenä noissa kuvat, kaverit, tykkäämiset, jne. kohdassa?

18. Paramedic

Rekisteröitynyt:
    31.10.2002
    Vissiin silleen saa, että merkkaat itsesi siihen kuvaan.

19. Paramedic

Rekisteröitynyt:
    31.10.2002

Mikähän mättää? Häxäsin timelinen käyttöön jo kuukausia sitten ja se on toiminut ihan jees, mutta nyt kun yrittää päivittää tilaa niin yllä oleva ilmoitus räpsähtää ruutuun. Voipiko olla niin, että häxoroitu timeline bugittaa jotenkin nyt, kun virallinen timeline on ulostautumassa? Voisiko joku jolla on ennenaikaisesti käyttöönotettu timeline testata toimiiko?

Edit: Eipä enää mitään rupes itekseen toimimaan :O

Viimeksi muokattu: 22.12.2011
  20. Världens Bästa Karlsson

Rekisteröitynyt:
    02.10.2009
    Kyllä sä oot sitte itse kyrpien kyrpä. Mutta vastaan ny vielä.

Ilmeneekö viestistä että kuppia otettiin koulutuksen jälkeen? Ei. Tiedätkö kyseisen työpaikan ja tilanteen siellä? Et. Voin sanoa että mä tiedän ja moni muukin fb-kaveri tietää. Voisin siis sanoa että tommosia ei kannattaisi huudella toisen seinälle julkisesti. Mutta vissiin sun on aina pakko päteä, asiaan kuin asiaan. Ja vielä se hymiö. :smoke:

21. kansaIainen

Rekisteröitynyt:
    11.05.2003
    Nyt jengi vetää jo herneitä nenään, kun ei siellä feisbuukissa ollutkaan mitään vikaa! Jostain pitäis kumminkin päästä valittamaan. Rauhoittukaa! Hajaantukaa! Täällä ei ole mitään nähtävää!

22. Boack

Rekisteröitynyt:
    28.04.2004
    Mielisairaita näköjään riittää. Ei sinne timelineen tule itsestään julkiseksi mitään sellaista tietoa, joka ei ollut jo ennestään seinällään julkisesti. Itsekin aika ajoin olen seinääni tyhjentänyt ja poistanut ei-ajankohtaiset postaukset joilla ei edes huumoriarvoa ole. Ja kun timeline tuli käyttöön, niin ihan tyhjää se näytti kaikki viimeiset vuodet, niinkuin pitääkin.

Ne henkilöt, jotka tuosta ovat itselleen ongelman tehneet, ovat vitun idiootteja.

23. Lifeless

Rekisteröitynyt:
    25.03.2000
    Olen kamalan pahoillani. Oletin Tiinan dokanneen vasta toiden jalkeen kuten muut ihmiset.

Btw, missa kohtaa viestissa ei ilmene ettei dokaaminen tapahtunut koulutuksen jalkeen ?

Ja juu, hyva meininki teilla siella toissa. Ei taida FB viestit olla pahimpia ongelmia... :kippis:

24. Världens Bästa Karlsson

Rekisteröitynyt:
    02.10.2009
    Kylläpä sä jaksat täällä vääntää. Varmaan jo ihan tahallasi. Vinkki: nyt on joulu, mee vaikka viettämään aikaa perheen kanssa.

Mielenterveys menee kun noit Lifelessin juttuja lukee. :)

Sä ootkin just oikea henkilö kommentoimaan mielisairaisuuksia.

25. Moonshades

Rekisteröitynyt:
    09.01.2001
    Eikös sen Timelinen pitäny tulla 23.12? Nyt on 24...... paitsi ei vielä Amerikassa, mutta ei kai se nyt sielläkään yöllä tule!

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen