F1 2015 - Kiinan GP

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Yak-, 08.04.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. rewind

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2001
    Viestejä:
    1 580
    Tässä ollaan asian ytimessä. Hommassa pitäisi olla enemmän ajamisen kuin kyydissä istumisen meininkiä. Katsokaapa vaikka tätä pätkää 20 vuoden takaa, suorallakin autot hakevat ja kuskit saavat oikeasti tehdä töitä auton pitämisessä radalla.



    Eli elektroniikkaa pois ja tehoja lisää.
     
  2. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Ferrarin ex-tallipäällikkö Domenicali vastaa tulevan F2-sarjan luomisesta ja hänellä on tarkoitus nimenomaan tehdä siitä niillä ajamisesta haastavaa. Ei se ykkösilläkään ole mitään helppoa, vaikka helposti niin luullaan. Luultavasti eniten rajoittava tekijä sille ajamiselle on se, ettei näillä nykyisillä säästäväisyyssäännöillä yksinkertaisesti voi ajaa niin äärirajoilla kuin haluttaisi. Siinä se paradoksi, enemmän heppoja ja vääntöä koneessa kuin aikoihin, mutta pitää ajella hissun kissun että moottori/vaihdelaatikko/polttoaine/jne. säästyy.
     
  3. Ormu

    Rekisteröitynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    5 203
    Paljonkos näistä nykymoottoreista irtoaa tehoa?


    5-litraiset V12-turbokoneet, tavoitetehona joku 2000hp, voisivat olla hyvä alku kun kerran ollaan "kuninkuusluokassa".

    Siinä ne kuskin taidot mitataan, kun lähdetään dragsterilla ajamaan formularataa. :smoke:
     
  4. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Muistaakseni noin 800&800. Heppoja voi olla hieman alle.
     
  5. ts.

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    1 360
    Ei tuo bensansäästely kovin vahvaa roolia F1:n markkinoinnissa ole kuitenkaan näytellyt 2014:n myötä kun sääntö tuli. Nyt sitä on vain hyvin vaikea poistaa (ilman kehityksen vapauttamista), koska valmistajat ovat moottorit jäähdytystä myöten suunnitelleet tuo rajoitus mielessä. Sinänsä tuo hetkittäisen kulutuksen rajoitus on outo, sillä kattojärjestöllä ei ole ollut mitään ongelmia keskittyä luomaan ohituksia radalla sen avulla, että eri kuljettajat ajavat monissa kisoissa eri ikäisillä renkailla kussakin vaiheessa kisaa -- bensankäyttöraja sinänsä olisi yhtä hyvä vihreän imagon luomisessa. Mutta kuten sanoin, jälkikäteen muutoksia on vaikea tehdä reilusti.

    Sähkömoottorin tehokatto on 120 kW eli noin 160 hp (riippuen vähän mistä hevosvoimista puhutaan), ja polttomoottorista irtoaa noin 600 hp (teoreettinen maksimi nykyisellä virtausrajoituksella ja materiaalit tuntien on noin 640 hp paikkeilla). Tehoerojen (siis kierroksen keskimääräisten!) suurin syy lienee se, että eri valmistajien MGU-H tuottaa eri määrän latausta kierroksella, MGU-K:n katto kun on 2 MJ energiaa/kierros, joka vastaa pariakymmentä sekuntia täydellä sähkömoottorin teholla; suorituskykyeroihin voi vaikuttaa myös se, miten helppo moottorin tehoa on käyttää pidon rajoilla kiihdytyksissä.
     
  6. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 722
    Ei olekaan, mutta näyttää siltä.

    "When I look fast, I'm not smooth and I am going slowly, and when I look slow, I am smooth and going fast."
    -Alain Prost
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti