F1 2015 - Kiinan GP

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Yak-, 08.04.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Porthos

    Rekisteröitynyt:
    23.03.2015
    Viestejä:
    83
    Se oli sama jo kun Barrichellolla oli Schumia vastaan aina paskempi taktiikka ja/tai tekniikkamurheet aina vain hänen autossaan. Ei ole sattumaa. Kakkoskuskiin ei vaan niin paljon panosteta. Kaikki painottuu ykkösajajan menestyksen eteen, toinen varmistelee niitä pisteitä mitä saa.
     
  2. jtiira

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Viestejä:
    1 568
    Eikös Bottaksella ole useamman vuoden soppari Williamsin kanssa?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Mama70

    Rekisteröitynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    7 518
    Tallin selkein viesti on ollut että Hamilton ja Nico saavat kisata keskenään. Ei silloin ole ykkös ja kakkoskuskia. Ei heidän tarvitse. Nico vain ei ole niin nopea. Nytkin oli hyvin lähellä aika-ajoissa että Nico olisi mennyt paalulle mutta ei.

    Jos talli haluaa tv-aikaa, eli sitä mistä sponsorit maksaa, on heidän etunsa että ainakin heidän kuskinsa haastavat toisensa kun muut eivät siihen pysty. Vaikka Hamiltonista ei pitäisikään niin kyllähän hän on nopea kuski. Mutta ei Nicokaan mikään lapanen ole.
     
  5. Henkka77

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    9 871
    On kyllä aivan loistavia nämä tämän vuoden tulokaskuskit. Mukava seurata kunnon kilvanajoa rookiekuskeilta.
     
  6. Cojin De Raton

    Rekisteröitynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    4 404
    Jeps, etenkin Verstappenin otteita on ollu mukava seurata.
     
  7. patteli

    Rekisteröitynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    14 581
    Toki tässä näin, mutta jos Kimi olis ajanut aika-ajon kämmäilemättä niin tollasella startilla olis menny lähdössä heittämällä Vettelistä edelle ja olis asetelmat ollu päin vastoin. Ihme negamiehiä täällä :)

    Ihan normaalia että se kummalla kisassa paremmat asetelmat saa paremman taktiikankin.

    E: Pointtini oli vain se, että Räikkösen kisavauhti oli hyvää ja oli kiistatta parempaa kuin Vettelin. Nyt se isoin ongelma eli aika-ajo kuntoon niin hyvä tulee.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2015
  8. Jack Horny

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Viestejä:
    2 029
  9. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Ferrari pysyi kiitettävän hyvin Mersujen vauhdissa, niitä voittoja voi tulla lisääkin Ferrareille piankin. Junnut oli tosiaan taas piristäviä, varsinkin Belgian poika.:D Mäkit oli tuhnuja ja FI:t olivat vielä tuhnumpia. Ikävä nähdä kun noinkin hyvät kuskit joutuu köröttelemään tuolla lailla.

    Päivän tunari-palkinto menee ehdottomasti Pastor Maldonadolle, joka onnistui tumpeloimaan itsensä pisteiltä, vetämään varikolle tulon vituralleen, spinnaamaan itsekseen ja kamppailemaan urheasti Mäkkikuskien kanssa sijoituksista 140 kaakkia voimakkaammalla moottorilla varustetulla autolla. Onneksi jarrut petti, että päästiin katselemasta sitä farssia. "Tuu Pastori pois sieltä, niillä on kisa kesken siellä.":rolleyes:
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2015
  10. Publius

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2014
    Viestejä:
    356
    Nico ei vaan ole yhtä nopea kuin Hamilton niin kauan kuin Hamilton pääsee ajamaan paineettomana. Miehellä on käsittämättömät kyvyt ajaa kovaa F1 -autoa, enkä usko että kukaan pystyy samaan nykyisistä kuskeista.
    Kimiltä hyvä kisa, Bottaksen pitää nostaa tasoaan, jos meinaa Ferrarille haaveilla parin kauden sisään.
     
  11. Jombe Banned

    Rekisteröitynyt:
    06.07.2003
    Viestejä:
    374
    Ham on nopea kuski, mutta älä nyt liioittele.
     
  12. rewind

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2001
    Viestejä:
    1 580
    Lupaa ihan hyvää viihdettä jos Nicon kasetti alkaa rullautumaan jo kolmen kisan jälkeen. Pian sitten taas Monacon kaltaisia sikatemppuja yms. Vielä kun saataisiin Hamiltonille vähän vaikeuksia, niin saataisiin lisää ulinaa linjoille. :kahvi:

    Ja Hamiltonin voittohaastatteluja ei tosiaan jaksa enää kuunnella, koska ovat aina prikuulleen samanlaisia. Kehutaan faneja ja kiitellään tiimiä ja tehtaan väkeä hienosta työstä. Lisäksi mainitaan että on kunnia olla mukana Mersun tiimissä.
     
  13. oon_kiva

    Rekisteröitynyt:
    27.06.2010
    Viestejä:
    453
    -
     
    Viimeksi muokattu: 12.12.2016
  14. harjakainen

    Rekisteröitynyt:
    17.11.2011
    Viestejä:
    1 273
    Hyvää taistelua oli kyllä keskikassa / peräpäässä. Verstappenille kyllä olisi suonut pisteet, mutta minkäs autolle mahdat :/ Ricciardolla kovat väännöt kyllä Ericssonin kanssa. Hyvää seurattavaa kun näytettiinkin niitä eikä pelkkää kärjen ajelua :)
     
  15. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Tälle kaudelle tuo kyllä lohdutusta hieno pistesijataistelu tuolla keskipäässä. Torot, Bullit, Sauberit ja Lotukset vääntävät ihan hyvin keskenään.
    Toivottavasti Ferrari saa auton kulkemaan vielä paremmin ja pääsisi ajamaan 1:1 tehoisilla autoilla. En panisi pahakseni, jos Ferrarilta saataisiin ihan oikea MM tittelin haastaja. Oli se sitten Seb tai Kimi.

    Alonsolla voisi kyllä naama hieman venähtää jos Vettel ensimmäisenä Ferrarivuotena saisi heti mestaruuden. :D
     
  16. aPm

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2001
    Viestejä:
    559
    -Tänään kisassa jäätiin noin 10-11 sec rataennätyksestä, joka on ajettu vuonna 2004. Tuolloin ajettiin urarenkailla eikä säästelty mitään. Nämä nyky-formulat on ihan perseestä, säästetään renkaita, bensaa, mottoreita ja kaikkea mahdollista. Missä on se kilvanajo, jos ropellihatut laskee kenellä kestää renkaat ja bensa pisimpään...???
     
  17. nightrider

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2013
    Viestejä:
    708
    Tai oikeastaan näyttivät pelkästään niitä, kun kärjessä ei tapahtunut mitään :) Välillä olisi kyllä voinut sitä top6:takin vilauttaa kuvissa, niin saisi sellaisen turvallisuuden tunteen, että siellä ne edelleen on paikoillaan :)
     
  18. harjakainen

    Rekisteröitynyt:
    17.11.2011
    Viestejä:
    1 273
    Joo! Tuntu vaan välillä viimevuonna, että liiaksi näytettiin kärki kaksikon menoa kun siellä mitään tapahtunut.
     
  19. Hudson River

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Viestejä:
    1 081
    Olet kyllä oikeassa. Etenkin tuo bensansäästely voitas unohtaa ja tuoda välitankkaus takasin jos se menovesi ei riitä. Tuskin parin moottorin lisääminen kiintiöön hirveästi kasvattaisi kustannuksia. Loppupeleissä kyse on televisioinnin ja pisteiden myötä tulevista rahoista jotka eivät leviä tasaisesti.
     
  20. thrill

    Rekisteröitynyt:
    20.02.2009
    Viestejä:
    2 853
  21. sala_poliisi

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2008
    Viestejä:
    1 358
    Tuo bensansäästelyn poistaminen olisi moottorivalmistajilta aika tehokas omaan polveen ampuminen imagollisesti. Nykyään menoveden säästäminen ja ekoautoilu on isossa maailmassa "in" joten jos autonvalmistaja on mukana lajissa joka antaa moottoreiden lutkuttaa löpöä niin paljon kuin haluaa ei se näytä kovin hyvältä kuluttajan silmissä. Lisäksi autourheilussa kehitetyt teknologiat on kätevää siirtää maksimirasituksen kokeneena niihin sarjatuotantoautoihin. Bensansäästely on tullut jäädäkseen.
     
  22. Hudson River

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Viestejä:
    1 081
    Ymmärrän tämän mutta on se kilpailun kannalta yhtä lailla jalkaan ampumista kun katsojat eivät halua jonossa ajelua ja säästelyä vaan talla pohjassa kilpailua sijoituksista ilman rajoituksia. Tämä näkyy lipunmyynnissä ja kiinnostuksena sarjaa kohtaan. Etenkin nyt kun Mersun ylivoima on likimain saavutettu.
     
  23. thrill

    Rekisteröitynyt:
    20.02.2009
    Viestejä:
    2 853
    Joo "Hamilton ajoi liian hiljaa kärjessä en pystynyt säätämään renkaitani" ei saatana..kyllä kuvaa aika hyvin f1 nykytilaa.
     
    Viimeksi muokattu: 13.04.2015
  24. sala_poliisi

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2008
    Viestejä:
    1 358
    Tätähän tämä laji on ollut aina. Milloin on ollut sellainen kausi, että jokin yksittäinen talli ei hallitsisi lähes ylivoimaisesti sarjaa? Taidetaan mennä Räikkösen ja Schumacherin kaksintaisteluihin, ja silloinkin Mersu olisi ollut iso suosikki jos olisivat saaneet valmistettua edes kerran sellaista moottoria joka ei leipoisi jatkuvasti kiinni.

    Jos tasaisuutta halutaan, niin sitten on luotava sarja, jossa jokainen ajaa samanlaisella kalustolla tai vähintään identtisen kokoisella taloudellisella panostuksella.
     
  25. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 723
    Mun mielestäni ongelma ei varsinaisesti ole yhden tallin dominointi. Ongelma on lähinnä siinä, että kisoissa ei oikein ole muuta katsottavaa. Autot näyttävät etenevän kuin kiskoilla, joka on tietysti nopein mutta samalla katsojien kannalta tylsin tapa edetä. Tavallisen ulkopuolisen fanin silmin tärkeää ei ole se, että ajetaan lujaa. Tärkeintä on se, että ajaminen näyttää lujaa ajamiselta, ts. aivan äärirajoilla ajamiselta. Siksi autojen pitäisi mennä hieman enemmän kahva edellä, olla enemmän irti radan pinnasta. Niiden ajamisen pitää näyttää vaikealta, mikä ei tällä hetkellä toteudu.
     
  26. patteli

    Rekisteröitynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    14 581
    2013 ;)

    7 ekaa kisaa, 7 eri voittajaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti