F1 2015 - Australian GP

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Yak-, 12.03.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. IlpoLarha

    Rekisteröitynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    432
    Joo empä huomannut tuota päiväystä turunsanomien jutusta. Jotenkin hämää tuo kun muuten Kullan haastattelussa on aivan samat asiat kimin sanomana kuin esim. autosportin uutisissa, lukuunottamatta tuota sormen lipsahdusta ja takapyörien pyörähtämistä. No pakko kai se on sitten uskoa
     
  2. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Eikös se HK ole ihan livenä paikan päällä noissa kisoissa? Sehän menee niin, että kun kuski antaa haastatteluja kisan jälkeen, niin kaikki, muutkin kuin haastattelija, tunkevat mikrofoninsa samaan kuulemaan kysymykset ja vastaukset. Eli osa kysymyksistä ja vastauksista on varmasti samalla lailla eri lähteissä. HK vaan voi saada omiin kysymyksiinsä vastaukset suomeksi, mikä jäänee AS:n toimittajilta väliin.
     
  3. taisoni

    Rekisteröitynyt:
    12.03.2009
    Viestejä:
    162
    Koska muuten tuosta(kin) luovuttiin? Ainakin v. 2005 oli vielä kylttimiehet varikolla...
     
  4. Yak-

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2003
    Viestejä:
    3 293
    Ei tuosta kovin kauaa ole, vielä 2012 oli tikkarimiehiä käytössä. Ferrari muistaakseni kokeili jossain vaiheessa jo aiemmin valosysteemiä, mutta palasi vanhaan vielä silloin.
     
    Viimeksi muokattu: 16.03.2015
  5. SLK54

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    38
    Näyttäisi olevan paikalla sky sportsin ted's qualifying notebook alkaen n. 12 min kohdalta.
     
  6. Ormu

    Rekisteröitynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    5 203
    Eikös Ferrari koheltanutkin uuden systeeminsä kanssa, vissiin Singaporessa ainakin? Onko automaattisysteemi nykyään pakollinen vai ovatko tiimit vain todenneet sen paremmaksi?
     
  7. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Kai sen pitäisi olla parempi, siksihän siihen on siirrytty. Ei vaan ole täysin virheetön, niin kuin tuli todistettua.
     
  8. nightrider

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2013
    Viestejä:
    708
    Eipä se ihminenkään ole virheetön, onhan sekin huomattu. Olisi hauska nähdä tilastoja kumpi aiheuttaa enemmän virheitä näissä :)

    Tokihan automaattisysteemi on nopeampi, mikä on tärkeää kun stopeista viilataan sekunnin kymmenyksiä pois. Mutuilisin, että vähintään puolisekuntia säästää joka stopilla. Nythän auto lähtee liikkeelle suurin piirtein siinä vaiheessa kun pistooli irtoaa pultista. Perinteisellä menetelmällä tässä pitää vielä pistoolimiehen antaa merkki tikkarimiehelle ja tikkarimiehen reagoida siihen.

    Ehkä tähän kaikkeen olisi hyvä lisätä vielä yksi ihminen väliin tarkkailemaan tilannetta. Hänen tehtävänsä olisi tarkkailla, että jos näkyy mitään tavallisesta poikkeavaa, niin automaattiset systeemit ohitetaan ja lähtölupa annetaan manuaalisesti kun jokaisella pulttipyssymiehellä on käsi pystyssä tms. Kenties tällainen systeemi onkin käytössä, mutta mikään järjestelmä vaan ei ole täysin varma ja vahinkoja sattuu.
     
  9. AIF Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2003
    Viestejä:
    6 585
    Olihan sen tikkarimiehen kanssakin ongelmia aina sillointällöin. Ei se tikkarimies ole voinut jäädä miettimään ja ihmettelemään, että ovathan kaikki valmiina varmasti.
     
  10. PortaDiFerro

    Rekisteröitynyt:
    20.05.2009
    Viestejä:
    2 438
    Kuvittelisin että noilla varikkomiehilläkin on radio ja voivat huutaa tikkarimiehelle että 'left-rear problem!' tms.
     
  11. Taajuuskorjain

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2013
    Viestejä:
    372
    Se koko homma on niin nopea, ettei siinä kerkeä huutelemaan. Tai ainakin pitäisi olla niin nopea. Pakko olettaa, että kaikki menee nappiin.
     
  12. Karppuuna

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2012
    Viestejä:
    1 532
    Onhan näitä sattunut Ferrarille ennenkin, vihreä valo välähtää ja sillon mentiin:) En tiää oisko varmistamassa oleva tikkarimieskään ehtinyt pysäyttää.

     
  13. Mama70

    Rekisteröitynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    7 518
    Tarpeeksi paljon kun harjoittelee sitä tilannetta missä kaikki menee nappiin niin se napin painaminen tulee automaatioksi eikä siinä enää ajattele mitä tekee.
    Enemmän siis harjoittelua myös tilanteissa missä tulee vika.
     
  14. David ":DA" Imodium

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2013
    Viestejä:
    1 814
    Kova sälli tuo etuvasemman renkaan vaihtaja. Vaikka sattui Massan kanssa niin vaihtoi vielä kimille renkaan ennen kuin alkoi kierimään tuskissaan.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti