F1 2014 -yleisketju

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Sukke, 15.11.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Peltsii

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    283

    Tombazis toimi Ferrarilla aerodynamiikan parissa vuoteen 2003, jolloin hän siirtyi McLarenin F1-tallin palvelukseen aerodynamiikkaosaston johtavaksi insinööriksi. Sieltä hän siirtyi takaisin Ferrarille maaliskuussa 2006.

    Wikipedia kertoo näin. 2003-2006 McLaren oli kyllä voittaja auto Räikkösen käsissä, mutta mersun koneet ei kestäneet maaliin asti. Ja kaveri ollu schumillekin Ferraria suunnittelemassa. Eli ei nyt vissiin ihan turha äijä kuitenkaan ? :think:
     
  2. Henrizio

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    483
    Mclarenilla vaikutti samaan aikaan myös sellainen tuntemattomuus kuin Adrian Newey. :think:

    Adrian Neweyn tapainen piirtävä pääsuunnittelija/tekninen johtaja taitaa olla aika harvinainen kombo tänä päivänä. Monesti nuo tekniset johtajat saa paljon krediittiä autosta jota on kymmeniä ihmisiä ollut suunnittelemassa. Aika "nimettömiä" ne Tombazisin tapaiset johtavatkin työntekijät on monessa tallissa.
     
  3. Peltsii

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    283

    Kyllä kyllä, tiedän että Newey oli myös siellä. Mutta pointti oli se, että jos tuo herra nyt oli aerodynamiikka osaston johtava insinööri, kai sen käden jälki autossa jotenkin näkyy, eikä se nyt ihan paskaa ollut ?
     
  4. Hudson River

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Viestejä:
    1 081
    No jos katsoo nyt tuloksia missä Tombazis on ollut ns. vetovastuussa niin ei ne kauhean mairittelevia ole. 2007 oli vielä Costa mukana, siitä eteenpäin sit ilmeisesti mies hoiti hommaa pääasiassa ja tulokset sen mukaisia.
     
  5. rewind

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2001
    Viestejä:
    1 580
    No, italialaislehtien mukaan Ferrarin johto on jo ilmoittanut Tombazikselle, että jos ensi vuoden auto ei kulje niin kenkää tulee.
     
  6. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Se nyt lienee itsestään selvää, että jos ensi kausi on tämän kauden kopio niin lapikkaan kuvaa tulee monelle ahteriin.
     
  7. Hudson River

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Viestejä:
    1 081
    Taitaa tulla silti liian myöhään Tombazisin potkut. Tosin ei sitä paskaa moottoriakaan paikata hyvällä aerolla.
     
  8. Peltsii

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    283
    Siis eihän siinä ferrarin aerossa ole nimenomaan ollut mitään huonoa tänävuonna. Jousitus on ollut Alonson "kehittämä", ja täysin paska, eritoten Kimin ajotyylille. Moottori on ollut suurin murheenkryyni koko tallille, koska se suunniteltiin täysin väärillä prioriteeteilla ja on alitehoinen. Molemmat on kärsineet moottorista, mutta Kimi on kärsinyt vielä lisäksi todella paljon tuosta pull-rod jousituksesta, joka jostain kumman syystä on Alonson mieleen. Kaikki muut käyttävät kuitenkin nykyään pull-rod tuentaa.
     
  9. patteli

    Rekisteröitynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    14 581
    Vaikka aeropaketti ehkä pienin murhe ollut niin ei sekään ole kovin hyvä vrt. Red Bull joilla paskempi moottori ja silti järjettömästi nopeampia ovat. Parhaaseen pitää verrata :)
     
  10. Ohjeah

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    892
    Mutta oliko Renault moottorina Ferraria huonompi? Pahapa tuota on tietty lähteä varmaksi arvioimaan, mutta ainakin se kertonee jotain, että itse Ferrarin lisäksi ainoat samalla koneella ajetut pisteet olivat Marussian "tuuripisteet". Esim Sauber jäi kokonaan nollille.



    Melko vahvasti sanottu, että jousitus olisi täysi paska pelkästään sen takia, että Kimi ei tuota kärryä oppinut ajamaan.. Ja olihan tuo auto monesti Alonson käsissäkin melko kamalan näköinen ajettava, vaikka sillä kovempaa pääsikin. Pidon ja tehon puutettahan molemmat kuskit taisi pitkin kautta valitella eli eiköhän siellä aeropuolellakin ole hiottavaa.

    Jousituksesta sen verran, että esim. Ossi Oikarinen on Maikkarin lähetyksissä todennut, ettei tuolla jousituksen toteutuksella ole auton säädettävyyteen mitään vaikutusta, vaan Kimin ongelmat johtunevat jostain muusta.
     
    Viimeksi muokattu: 25.11.2014
  11. XDream

    Rekisteröitynyt:
    30.05.2003
    Viestejä:
    636
    pitlane talk. | Kimi Raikkonen’s problems at Ferrari explained

    En tiedä tuosta lähteestä mutta ainakin spekulaatiota että vaikeuttaisi etupään säätöä.
     
  12. patteli

    Rekisteröitynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    14 581
    No mites Rellu? Toro Rosso tietty mutta siellä oli niin paljon epäonnistujia kaudella että oli jopa helppo kääriä pisteitä sopusuhtasella paketilla.

    On tietysti täysin mahdoton sanoa että kumpi on moottorina huonompi, mutta molemmat tasasen surkeita. Ferrari ja Red Bull ollut aiempina kausina kuitenki edes "samassa sarjassa" ja samoista sijoituksista ajelleet.

    Yksi Suuri syy on varmastikin tuo pull-rod jousitus, Ferrari tais olla ainoa kekä tuota käytti koska Alonso.
     
  13. Peltsii

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    283


    Tämä oli se suurin syy. Ensi kaudellahan Ferrari ei enää tätä käytä.
     
  14. Henrizio

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    483
    Vähän hassu artikkeli kun "haukutaan" myös takapään pull-rod, vaikka sitä on käytetty joka autossa jo monta vuotta ja aika varmasti käytetään myös ensi kaudella.

    Ferrarin yksi isoimmista ongelmista on ollut ERS, joka on täysin tehoton muihin verrattuna. Yhdellä kierroksella pääsivät kovaa, mikäli välttivät lähinnä huonosta ajettavuudesta johtuneet virheet. Kisassa eivät kuitenkaan voineet ajaa läheskään yhtä "täysillä" kuin kilpakumppanit, vaan ovat joutuneet säästelemään bensaa.
     
  15. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Valtteri julkaisi kuvan "toimistostaan":
    Instagram

    Huomaa uusi näyttö.
     
  16. TonyM Banned

    Rekisteröitynyt:
    05.09.2002
    Viestejä:
    9 006
    Bianchin tuhoisan ulosajon taustat tarkentuvat | Yle Urheilu | yle.fi

    - Jules Bianchi ei hidastanut tarpeeksi vauhtiaan, jotta hän olisi pystynyt välttämään ulosajonsa. Hän painoi samaan aikaan kaasua ja jarrua, FIA:n raportissa todettiin.


    FIA:n loppuraportissa esitetään vielä nykyistäkin tarkempia nopeusrajoituksia tilanteissa, joissa näytetään tuplakeltaisia lippuja. Lisäksi kehitteillä on järjestelmä, jossa kuljettajien nopeuksia voidaan hidastaa varikolta.

    Kohta voidaan säätää kaikki nopeudet varikolta. Vielä kun ohjataan autot oikeaa ajolinjaa pitkin niin ei tule rangaistuksia toisen kiilaamisestakaan.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti