Esson baarista päivää... (Hurjimmat huhut ja mutuilut)

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Tommi_82, 14.04.2016.

  1. Tommi_82

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    3 184
    Ajattelinpa tekaista tälläisen keskustelun, voidaan porukalla ampua alas huhut...
    Viime aikoina kuultua:

    Motonet ketjusta:
    -osat on piraattikopioita, eihän muuten noin halvalla voi myydä (halvalla ja halvalla paikallisesta Fixus myymälästä saa monesti samaan hintaan tai vähän halvemmallakin, lienee samaa piraattitavaraa sitten...)

    -Maahantuoja kun saa tavaraerän niin kalliimpien varaosaketjujen edustajat pääsevät valitsemaan parhaat osat päältä ja Motonetille jää kakkoslaatuiset sekundaosat ( tämä on itseasiassa kuultu eräältä autokorjaamoyrittäjältä )

    -osat ja tarvikkeet ei vaan kestä, jos ostat vaikka Osramin H4 polttimon motonetistä, ja toisen jostain oikeasta varaosaliikkeestä niin motonetin polttimo hajoaa paljon nopeammin.

    Muita huhuja:

    -7 sarjan bemari on suuniteltu autobaanoille isoihin nopeuksiin, siksipä onkin taloudellisempaa ajaa suuria nopeuksia, kulutuksen laskun ihan huomaa kun ajaa 160kmh matkanopeuksia.

    Sitten on tietenkin nämä perinteiset, saksantuonnit on vanhoja ruuvattuja takseja, eri automalleja vaivaavat tyyppiviat jne.

    Keskustelua aiheesta? Kai nämäkin huhut jostain juontavat juurensa vai keksiikö joku näitä ihan huvikseen?
     
  2. Manne

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    1 636
    Tuossa on pieni totuudenperä, mutta tuo nopeus saattaa olla jo hiemanliioittelua.
    e39 530d kulutti moottoritieajossa enemmän löpöä 120km/h vauhdissa kuin 140km/h vauhdissa johtuen siitä, että moottori oli paremmalla vetoalueella suuremmalla nopeudella, niin miksei seiskasarjalaisessakin olisi sama juttu samalla tekniikalla.
     
  3. etrade

    Rekisteröitynyt:
    06.11.2012
    Viestejä:
    431
    -Joku ventovieras kertoi Esson baarissa, että hänen paketti-Mersunsa oli tehnyt samaa, ja oli vaihdettu uusi kytkinlevy, vai onko se kytkinpaketti. Luistaminen ei kuitenkaan loppunut, ja ventovieraan mukaan oli ilmennyt, että kytkimessä on jokin "läppä" (kaiketi nyt kuitenkin venttiili) jonka läpi kytkinneste menee kammiosta toiseen, ja kun venttiili jumiutuu johonkin asentoon, niin kytkin luistaa.
     
  4. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 356
    Jos laikkaat jousista pois, pysyy alustan jäykkyys aivan samana, vaikka auto on matalempi.

    Mitä lyhyemmäksi teet jousta, sitä jäykemmäksi jousto muuttuu ja näinollen alustasta tulee kovempi
     
  5. Backman

    Rekisteröitynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    714
    Sama ilmiö oli aikoinaan myös E30-aikakaudella ihan 320i koneella. Satasesta kun tiukkasi vauhtia jonnekin 120 nurkille, niin ainakin sen kulutusmittarin neula hiipi alaspäin. Siihen aikaan nyt ketään ei kiinnostanut oikea kulutus, mutta olihan hyvä syy kepeään ylinopeuteen =)

    Edit. ennen kuin joku viisastelee, niin kone ei tokikaan ole 320i vaan wikipedian mukaan M20B20
     
  6. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    973
    "Ranskalaisissa on paljon sähkövikoja"
     
  7. 000000

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2002
    Viestejä:
    188
    Tai samaa sarjaa, herkästi ruostuvat, "rapeat ranskalaiset".
     
  8. jonesky12345

    Rekisteröitynyt:
    17.08.2015
    Viestejä:
    1 056
    Kyllä. Kimmokerroin määrittää kokoonpuristuvuuden prosenttina tietyllä voimalla jolloin pitkä jousi joustaa tietyllä voimalla suuremman matkan kuin lyhennetty.
     
  9. Samaa sarjaa nämä bemareiden motit, eli mitä suurempi kone niin sitä vähemmän kuluttaa, alle 6 sylinterisiä ei ole järkeä ostaa.
     
  10. Kikkee

    Rekisteröitynyt:
    08.04.2014
    Viestejä:
    2 091

    Motonetin osista taasen olen kuullut että ovat samaa tavaraa kuin kaikissa muissakin varaosaliikkeissä pl. marmoritiskit. Ja tämä on kuultu varaosamyyjältä joka on tällä hetkellä motonetissä, mutta on ollut myös AD:llä. Motonetistä kun olen hakenut osia omaan jaappanin ihmeeseen niin ihan nippon partsin osia ne on olleet
     
  11. yamppi

    Rekisteröitynyt:
    01.09.2006
    Viestejä:
    48
    Joskus on pitänyt paikkaansa. Olin reilu 5v hinausliikkeessä töissä ja siellä toimi myös lähes kaikkien henkilöautojen tiepalvelunumerot. Takuu alaisista autoista jotka piti hinata oli ranskalaisia 70%.(Volvoasiakas Espoosta ois halunnu kyllä hinauksen kun penkinlämmitin rikki. Voi tulla virtsatie infektio ) Pakkasella vielä isompi prosentti. Muistan kerran kun ranskisfanaatikko meni hiljaiseksi kun oli paukkupakkasilla kuormakirjanippu missä 37 keikkaa, 4 oli muita kuin ranskalaisia. Veholle mentiin tuplakuorman kanssa peräkkäin kollegan kanssa niin työnjohtaja pysäytti portille ja sano et ei mahdu pihaan enää. :)
     
  12. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 356
    töissä korjattiin melkei uuden karhean ranskalais pakettiauton sähköjä. loppujen lopuks syy oli siinä että akun maakaapelin kiinnityspultti oli laitettu maalattuun kierteeseen! eli tehtaalla tehty hommat väärin. Ei niitä kierteitä varmasti kuulu maalata, ja sit vääntää pulttia siihen. :D

    mittarissa joku 40-50tkm ja 1-2v aikana vaihdettu laturia, akkua, starttia, ecua :D
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2016
  13. Derzu

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    381
    "Talvirenkaissa kannattaa olla tavallista matalammat paineet niin pito on parempi"

    (hengenvaarallinen ja tolkuttoman yleinen virhekäsitys)
     
  14. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 356
    Jos ne laskee semmosiks ihan löysän näkösiks, niin tuo itseasias on ihan totta. Jäisellä pihamaalla jos jää jumiin niin tolla keinolla on päästy liikkeelle.
     
  15. Derzu

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2011
    Viestejä:
    381
    Juu tarkoitin toki niitä ajonopeuksia ja -tilanteita joissa ne kuolonkolarit yleensä syntyy, 60+ km/h
     
  16. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 299
    "Horsepower sells cars, torque wins races." ja derivaatat tästä.

    Yleensä turbo-diesel miesten suusta kuultuna.
     
  17. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 243
    En nyt tuohon polttimoon ota kantaa, mutta esimerkiksi pyyhkijöissä joku oli ostanut motonetistä turkissa valmistetut Boschin pyyhkijät, kun aiemmat oli marmorilta made in germany/belgium. Kumin laatu oli turkkilaisissa silmin nähden huonoa. Kaippa noissa on sitten totuuden perää jonkin verran.
     
  18. Kizmo.

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2000
    Viestejä:
    1 650
    Se, ettei moottori kuluta tippaakaan öljyä.
     
  19. Ixus

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2002
    Viestejä:
    480
    Jos yhtään muistan oikein, Boschin sulkien varmistus siirtyi jossain vaiheessa Turkkiin ainakin osittain? Eli lieneekö tuossa sitten ajallisesti sattunut tuo muutos sopivaan kohtaan.
     
  20. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 316
    tuli aika monta kappaletta...
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2016
  21. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 316
    tuli aika monta kappaletta...
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2016
  22. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 316
    tuli aika monta kappaletta...
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2016
  23. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 316
    Eikö joku e39 ole niin vanhaa mallia ettei niillä ollut mitään päästörajojakaan? Nykyautoissa tuo on ihan totta, mikäli valmistaja ei ole jotain huijannut (käytännössä kaikki ovat), koska kun mennään testisyklin kuormituksen ja kierrosten yläpuolle menee egr kiinni ja ennakot reippaasti suuremmiksi ja hyötysuhde paranee pahimmillaan kymmeniä prosentteja.
     
  24. Tommi_82

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    3 184
    Mutta tuskinpa Bosch on avannut turkkiin pyyhkijänsulkatehdasta ihan vain Motonettiä silmälläpitäen, eli luultavammin tuota turkin tuotantoa löytyy muistakin varaosakaupoista, tuurista sitten kiinni että missä maassa valmistetut sattuu käteen saamaan.
     
  25. Tommi_82

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    3 184
    Mutta tuskinpa Bosch on avannut turkkiin pyyhkijänsulkatehdasta ihan vain Motonettiä silmälläpitäen, eli luultavammin tuota turkin tuotantoa löytyy muistakin varaosakaupoista, tuurista sitten kiinni että missä maassa valmistetut sattuu käteen saamaan.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti