1. Vain 14 vrk rekisteröityneenä olleet käyttäjät voivat lisätä ilmoituksia kauppa-alueelle.
    Poista ilmoitus

Nosto Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?

Viestiketju alueella 'Sekalaiset' , aloittaja CP-Geek, 23.11.2004.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. grasshopper

Rekisteröitynyt:
    27.10.2006
    Noniin..feikki nimellä esiintynyt "Seppo Ruokonen"
    Seppo Ruokonen taitaa olla ihan yleinenkin huijari, ja nyt minäki olen sotkeutunut häneen. Kaupassa kävi näin:
    Sovittiin kaupat komponenteista jotka hän olisi yllättävän halvalla myynyt. Kun oltiin sovittu maksu ajankohta niin ajattelin kuitenkin perua kaupat koska tililtä ei löytynytkää sopivaa summaa, mutta olin kuitenkin maksanut postimaksut hänelle (50?). Ja kuten normaalia takaisin maksua ei kuulunut ja sitten asia unohtui koulukiireiden lomassa. Olin kuitenkin puhelin yhteydessä häneen ja hän aikoi maksaa rahat.

Meni parisen viikkoa ja tänään tuli puhelu tuntemattomasta numerosta ja sieltä sanottiin: Että olet ollut yhteydessä Seppo Ruokonen nimiseen henkilöön ja sinua on huijattu ja et ole ainoa.
    Sovimme puhelimessa asian ja tämä soittaja aikoi tehdä tilisiirron (50?) tänään ja saapa nähä onko maksu sitten tiistaina tilillä.
    Kysyin vielä tältä että kuka oot ja mitä teet.
    Hän kuulemma ajaa tätä asiaa ja hoitaa nämä sepon touhut pois aika järjestyksestä.
    Toivottavasti tämä "Seppo" saa kunnon tuomion.

Että tämmöstä tänään.

Edit: No niin nyt tuli mailia varmaan "sepon" vanhemmilta ja tämähän olikin juuri kyseinen Ville Ilonen
    Kertokaapa oletteko saaneet rahojanne/tavaroitanne

Edit2: Tämä zomak, ville ilonen, seppo ruokonen ym ym... On JAT hardwaren ja tehomyllyn artikkeli kirjoittaja.

Harmittaa kun niin helpolla pääsi tästä minunkin jutusta, toivottavasti edes joku teki sen rikosilmoituksen kun en itse tajunnut ja olin liian toiveikas rahojen takaisinmaksusta.

2. Groeni

Rekisteröitynyt:
    16.12.2006
    http://plaza.fi/Muropaketti/bbs/t487721

Nimimerkillä "villekille" toimiva jamppa tarjosi 110? näytöstä ja laitoin kaupan kiinni viime viikon lauantaina. Mailitse oltiin yhteydessä ja sovittiin, että hän noutaa näytön heti seuraavana perjantaina tenttiviikon jälkeen. Klo. 12:00 piti tulla noutamaan mutta vasta 2 tuntia sen jälkeen tuli tekstiviesti.
    "Villekille" selitti yllättävästä rahapulasta joka tuli yllättäen juuri ennen sovittua noutoaikaa ja että maksu ei tule onnistumaan. Kuitenkin hän ilmoittaa siitä vasta 2 tuntia myöhässä kun olen itse muokannut omat menoni tapaamisen vuoksi. Myöhemmin samana päivänä tuli viesti jossa hän puhui värikkäästi muista henkilökohtaisista ongelmistaan.

Eli pidin näytön varattuna hänelle viikon ja hän ei ilmesty sovittuna aikana. Lisäksi hän vetää uskomattomia tarinoita rahaongelmistaan.
    En suosittele kaupankäyntiä tämän tyypin kanssa.

3. Oltorno

Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Onkohan tolla villellä jotain vikaa päässä niinku ihan aikuisten oikeesti. Joku sairaus tyyliin alkoholismi, peliriippuvuus...

[signature]E6600, MSI Neo-F, 2x1Gb 800Mhz DDR2, GF7950GTKO, 1,5TB hd, P180B + Seasonic 500W, G15+G5 torrent masiina T23 + 0,5TB[/signature]

4. Kuopion Late

Rekisteröitynyt:
    15.05.2007
    Tuotanoin, Seppo Ruokoseen minäkin törmäsin, ja 45 juroo maksoin äänikortista. Eipä kortti näkynyt, vaan onneksi sain rahani takaisin.

Osoitteiden julkaiseminen on kielletty, mutta maksu tuli sellaiselta tililtä, että sen omistaja /osoite paljastui heti.

Eli puolestani "Sepon" maine olkoot puhdistettu, mutta kyseinen ihminen tietää kai että hänen laskujen maksajan identiteetti on monella tiedossa.

KL.

5. Juffex

Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Eiköhän se poika opi kun joku huijaukseen tosissaan v*ttuuntunut menee antamaan hieman sukkasaippuaa... :)
    [signature]DFI SLI-DR | AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2,9GHz + Scythe Infinity | 2x 1Gt PQI Samsung UCCC @ DDR486 | Asus GeForce 7900GTX | HDD: 1T | TT Kandalf VA9003SWA | Be Quiet Straight Power E5-650W | ViewSonic VX922[/signature]

6. grasshopper

Rekisteröitynyt:
    27.10.2006
    Minulle ainakin tämän vanhemmat soittivat :D

7. Kassu

Rekisteröitynyt:
    18.09.2002
    Ei mitn

[signature]Fujitsu-Siemens Amilo Xi 1546[/signature]

8. Repe84

Rekisteröitynyt:
    15.09.2006
    Tämä on pirun hyvää mainosta meikäläiselle, satun omistamaan saman nimen kuin tämä kyseinen huijari :P monikohan kaveri tullu kyselemään että mitä vittua oot menny tekemään :) tosin tämä onneksi on jostain puhoskylästä, tms, eli niin kaukaa ettei meikäläistä paljon kosketa :) ja tosi vanha juttuhan tämä jo tosin on, silti ajattelin jotain skriivata :)

9. j1m2

Rekisteröitynyt:
    06.12.2002
    Tuo on kurja homma.
    Työkaverille soittivat yks päivä ruotsalaisesta hotellista,että on jäänyt lasku maksamatta.Kaveri huuli pyöreänä,että en oo käyny moneen vuoteen koko maassa.Selvisi että joku huijari käyttää sen nimeä ja sotua.
    [signature]E6600,Asus P5W64 WS PRO ,Rhino 2x1G,BFG 8800 GTS 640 + Reserator 2
    Viritettävänä Commando+Vista[/signature]

10. Repe84

Rekisteröitynyt:
    15.09.2006
    No onneksi tämä heppu ei ilmeisesti ole tietoinen minusta ollenkaan, eli en oo joutunu mihinkään kahnauksiin poliisien, yms. kans. Silti kyllä uskomaton sattuma että samanniminen kaveri huijaa ihmisiä jollain autohifikamoilla :P ainut haitta että pitää kavereille selittää kaikki aina uusiksi. Ja asun niin pienessä kylässä että täällä jos jutut alkaa leviämään ni kaikki luulee että se oon ollu minä :D

11. d-tail

Rekisteröitynyt:
    23.12.2006
    Oon kans emoa ja prossua ostellu, ja odottelemaan on jouduttu, mutta eipä tässä kiirettä ole. Puhelimella olen yhteyttä pitänyt. Vastailee viesteihin suht. nopsaan, ja vaikuttaa muutenkin luotettavalta. Kertoi myös, että ei pääse maileja lukemaan kun oli oma kone hajonnut. Sanoi aluksi palauttavansa rahat, mikäli ei saa omaa konetta toimimaan, mutta saakin kuulemma kaverilta uutta settiä alle. Lupasi laittaa alkuviikosta kamaa postiin.

Puhelinnumero ja työpaikan osoite löytyy, mutta en rupea tänne laittelemaan.

12. Kassu

Rekisteröitynyt:
    18.09.2002

Ei mitään enää. Oli tosiaan menny kone rikki ja lupasi palauttaa rahat..

13. Latvela

Rekisteröitynyt:
    03.07.2002
    Nimimerkillä -Ozzy- jonka entinen nimimerkki on Kaippari @ Miika Kaipio, eli huijari on kyseessä. Monta tutkintopyyntöä vetämässä kyseisellä kaverilla, joten älkää ostako häneltä mitään.

14. jalaluus

Rekisteröitynyt:
    23.01.2003
    itselleni myytiin autovahvistimena 3 kg tamperelaisia ilmaisjakelulehtiä. Avasin paketin heti postin tiskillä. Virkailija näki mitä paketti sisälsi soitti puhelun ja lähettäjän tili suljettiin välittömästi.

Rahat sain vasta parin viikon päästä takaisin.

15. N1ko

Rekisteröitynyt:
    20.06.2004
    Viime viikolla maksoin tälle ozzylle barebonerungon (130e) ja viikkoon ei mitään yhteydenottoja. Tänä aamuna ozzy ilmoitti olleensa pois paikkakunnalta ja että paketti postitetaan tänään ja mailissa näyttäisi olevan seurantakoodi. Huomenna käyn hakemassa ja raportoin onko kaikki ok =)

EDIT: kone tullu,asennettu ja pelaa hyvi. Eli ainakin omassa tapauksessani ozzy/kaippari piti sanansa.

16. altz

Rekisteröitynyt:
    12.03.2001
    Nimimerkki GuestOn (Mikko Puusti) myi autoon Magnatin erillissarjaa, yhteydenpito loppui kuin seinään kun olin siirtänyt rahat tilille. Pyysin kyllä yhteystiedot ja sainkin, numero tietenkin on salainen tai sitten väärä. Ei tässä vielä pitkä aika ole mennyt mutta vituttaa kun ei osaa vastata sähköpostiin/tekstariin ja ilmoittaa että ei nyt ole syystä taikka toisesta saanut postitettua. Mulle on ihan sama vaikka menisikin aikaa kunhan ilmoittaa. Oma mokahan tämä oli jos huonosti loppujen lopuksi käy, sälli on rekisteröitynyt huhtikuussa ja maksan rahat tilille suoraan :)

25? takia joutuu tekemään rikosilmoituksen, mutta maanantaina näin käy.
    [signature]Ajattelu on hyödytöntä, ajatusten kirjaaminen ja esilletuominen on vielä turhempaa.

http://www.altz.tk/[/signature]

17. anttiom

Rekisteröitynyt:
    22.05.2007
    Sähköpostiosoitteella [email protected] toimiva myyjä on huijari. Välttäkää kaikkea kaupantekoa henkilön kanssa.

Kyseinen myyjä ei suostu postiennakkoon, eikä tapaamaan kasvotusten. Vain tilille maksu käy. Vetoaa postiennakon kohdalla "aikaisempiin ongelmiin" ja kasvotusten tapaaminen ei onnistu, koska myyjä on "lomalla Lapissa". Puhelinta ei ole, eikä tyttöystävän prepaid kuulemma toimi Lapissa. Sosiaaliturvatunnuksen antaa, myös osoitteen, nimen ja tilinumeron. Henkilöltä herui myös kuva myyntikohteesta.

Hämmentävänä yksityiskohtana kauppias suostuu lähes järjettömiin kauppaehtoihin ja myymään tuotteensa mielettömään alihintaan. Omalla kohdallani tästä johtuen tappio jäi hyvin vähäiseksi (sovin maksavani puolet ensin, puolet tavaran saavuttua, jonka lisäksi kauppaan olisi kuulunut tavaran vaihto saatuani tavaran ja todettuani sen toimivaksi). Todellakin, liian hyvältä kuulostava kauppa on lähes poikkeuksetta sitä itseään.

Myyjä on yrittänyt kauppoja ainakin suomi24:ssa, mutta yleensä vastaavat huijarit hiippailevat muualle tilanteen kuumentuessa. Kannattaa siis olla varovainen täälläkin ja muilla myyntipalstoilla.

Tässä ainakin kaksi kaverin myymää kohdetta suomi24:sta:
    http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?ca...ce=4500000000000786&posting=22000000026728404
    http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?ca...ce=4500000000000786&posting=22000000026400019

18. Pertti_Pasanen_Spede

Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Missä toi sanoi asuvansa ja onko nimikirjaimet j.p?
    [signature]-vantaalla asustan- [/signature]

19. kätyri

Rekisteröitynyt:
    18.01.2005
    Ikinä ei kannata tehdä kauppaa jos myyjä ei suostu kauppaamaan kasvotusten, siinä kohtaa pitäs herätyskellojen soida. Myyjä on joko ruma kyttyräselkä tai paska huijari.
    Ja jos välimatkan takia ei onnistu kasvotusten niin ihan taustoja tarkistamatta ei tosiaan siirrellä rahaa tilille.

20. d-tail

Rekisteröitynyt:
    23.12.2006
    Mites kävi? Ei oo mulle ainakaan rahoja näkyny vielä. :|

Kovia lupauksia tulee, mutta rahat vaan puuttuu.

21. _Micco_

Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Kannattaa googlettaa jos esim löytyy tilinumero tai puhelinnumero. Sillä tavalla pääsin tuon Ville Ilosenkin perään, googletin sen puhelinnumeron ja kappas, Tämä Simo Junttinen ei ollutkaan Simo vaan Ville :D
    [signature]Rauma/TRE
    -Kerään vanhaa Romua-[/signature]

22. _Micco_

Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Jotenkin tulee Ville Ilonen mieleen näistä viesteistä, samaa tekniikkaa ainakin käyttää. Pistäkääs tulemaan mun mailiin niitä tilinumeroita ja puhelinnumeroita, ihan kuriositeetista että osuinko oikeaan :)
    [signature]Rauma/TRE
    -Kerään vanhaa Romua-[/signature]

23. d-tail

Rekisteröitynyt:
    23.12.2006
    Ainakin on ihan esiintymisnimellään onnistunut puhelinliittymän rekisteröimään, että ei tässä varmaan mistään kusetuksesta ole kyse, taloudellisia vaikeuksia syystä tai toisesta... En nyt ole ainakaan vielä asiaa viemässä eteenpäin, kun oon itsekin joskus maksukyvyttömänä aiheuttanut vaikeuksia joillekin.

24. SheikYerbouti

Rekisteröitynyt:
    31.01.2003
    Käyttäjänimeksihän saa laitettua minkä tahansa, vaikkapa Aku Ankka. Luettelossa/Enirossa oleva nimi ei välttämättä kerro kenen nimissä (äiti/kaveri/isä) sopimus on.

25. Kassu

Rekisteröitynyt:
    18.09.2002
    Sama homma. Viimeisimmässä viestissä kertoi laittaneensa rahat maksuun mutta pari viikkoa jo kulunut eikä vieläkään näy.
    Selityksiä on saanut kuulla vaikka minkälaista.. :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi