Emolevy alkoi piippaamaan kaiuttimien kytkemisen jälkeen

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja piirakkataikina, 07.12.2017.

1. piirakkataikina

Rekisteröitynyt:
    25.12.2016
    Hei, voisiko joku auttaa? Koneeni emolevy alkoi piippaamaan käynnistyksen/herätyksen jälkeen ja tämä alkoi silloin, kun liitin kaiuttimet koneeseen (pöytäkaiuttimet ja subi mallia Logitech). Äskenkin herätin sleepistä ja meni n. 3 minuuttia ja selailin jo nettiä ja sitten vasta piippasi. Emolevy piippaa kahdesti "beep, beep". Mistä minun kannattaisi lähteä liikenteeseen?

Mitä olen tehnyt, niin asentelin ajureita eilen (mitä nyt löysin Asuksen sivuilta), mutta tämä ei ratkaissut ongelmaa. En löytänyt itse Googlettamalla mitään järkevää, jotain muisteihin liittyvää. Mitään muuta ongelmaa ei siis ole kuin kova ääni. Koneeni rauta on 1,5v vanhaa ja aika kevyellä käytöllä ollut, joten vaikea uskoa ainakaan, että muistit olisivat jo menneet. Olen hieman kiireinen tällä hetkellä, joten arvostan suuresti, jos joku viitsii auttaa!

Emolevy: Asus STRIX Z270F

2. Desiato

Rekisteröitynyt:
    11.04.2012
  3. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Tarkistapas huviksesi lämmöt vaikka Realtempilla.

https://www.techpowerup.com/realtemp/

Yleensä nuo lankut piippailevat käynnissä ollessaan kun lämmöt on liian korkeat. Jos lämmöt on ok, niin tarkista biosista lämpöjen varoitusrajat tai ota oletusasetukset.

4. piirakkataikina

Rekisteröitynyt:
    25.12.2016
    Hei, kiitos vinkeistä! Pääsin vihdoin taas pureutumaan ongelmaan. Latasin ohjelman ja katsoin biosista, että kaikki on ok. En ole tätä konetta kellotellut tai mitään, vaan kaikki on oletusasetuksilla. Emolevyn käynnistyslämmöt olivat 20 astetta.

Nyt kokeilin irroittaa äänilaitteet ja ei enää piippausta. Eli onglema johtuu kaiuttimista, enkä tajua että miksi. Minulla on ollut nämä monta vuotta kiinni sekä vanhassa koneessa, että tässä uusimmassa, ilman ongelmia. Kaiuttimet olivat päivän irti koneesta, koska muutin. En löydä googlettamalla mitään vastaavaa, tai en osaa etsiä. Olisiko ystävällisesti heittää mitään fixiä tähän probleemaan?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen