Emme tahdo lasta - lapsettomat pariskunnat

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja suopunki, 12.06.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Niamu

Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Jos ei halua koittaa parantaa suhdetta jos menee huonosti tai jos on jo sitä yrittänyt ja ei toimi niin silloin on ihan helvetin säälittävää jäädä huonoon suhteeseen roikkumaan.

2. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Olen täysin samaa mieltä.. Kyllä käy sääliksi muutamia tuttuja jotka on käytännössä päättäneet olla "loppuikänsä " naimisissa lapsen ja rahan takia. Se on aika mielenkiintoinen tilanne kun olet 10vuotisen liiton aikana maksanut kämpät ym omalla rahalla ja emäntä lähinnä tuhlannut rahaa.. Erotessa sitten pistät puolet omaisuudesta emännän mukaan :) ja bonuksena maksat vielä korotettua elatusmaksua kunnes mukula on 18vuotias. Itse olen tuon tehnyt ja vaikka tuli helvetin kalliiksi niin oli se sen arvoista.

3. Niamu

Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Itse olen omissa suhteissani jos eletään saman katon alla niin kiinteät kulut menevät puoliksi ja lopuista voidaan sopia. Toki välillä tulee tilanteita jossa toinen joutuu maksamaan enemmän jonkin aikaa mutta se on ihan fine.

4. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Joo, niin minäkin jatkossa teen . Hyvä tuurihan itselläkin loppujen lopuksi kävi. Kutakuinkin pari vuotta erosta sain perinnön, käytännössä ex muija olisi ollut oikeutettu puoleen tuostakin jos oltaisiin oltu vielä yhdessä. Henkilökohtaisesti en vaan pysty ymmärtämään tätä oikeudenmukaisuutta. Ymmärrän kyllä hyvin jos joku tämän henkilökohtaisen konkurssin pelossa jättää eroamatta vaikka mieli tekisi.

Viimeksi muokattu: 27.11.2016
  5. Haaskis

Rekisteröitynyt:
    01.06.2009
    Avioehdot ei taida olla kovin suosittuja?

6. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Ei ole ei. Suosittelen lämpimästi!

7. Niamu

Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Myös avopuliso voi hakea rahallista hyvitystä (tuo taitaa olla virallinen nimi) jos on ollut vähintään 5v yhdessä. Siihen mikä on "yhdessä" hankittu.

8. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Tämä ei ilmeisesti ole 50/50% automaatti niinkuin avioliiton ositus.

9. Niamu

Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Se omaisuus joka on hakittu yhdessäolon aikana menee 50/50

10. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Jes ja avioliitossa menee kaikki mitä on ikinä saanut hommattua :)

11. Niamu

Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Paitsi jos on tehnyt paperit silloin menee vain yhdessä hankitut puoliksi. Tyhmiä löytyy aina ja taas on hyvä että tyhmiä rokotetaan jos vaikka joskus oppisivat vaikka kantapään kautta.

12. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Onneksi tämäkin asia on saanut julkisuutta ja aviehdot ovat yleistyneet. 90luvulla tuollaisista tiennyt kuin rikkaat.

13. Perse-Laakkonen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2015
    Mietin tuossa sellaista että kyllä olisi kamalaa jos olisi lapsia. Hommahan menee yleensä niin, että naiset viimeistään tiettyyn ikään tullessa haluavat lapsia koska biologinen kello tikittää ja heikoimmat miehistä sortuvat painostuksen alla kun eukko uhkaa erolla. Nimittäin eihän kukaan täysjärkinen mies halua lapsia koska siinähän menee koko elämä pilalle. Kaikista omista harrastuksista ja jutuista pitää käytännössä luopua koska kaikki aika ja energia menee lapsia kaitsiessa. Joskus kuulee väitettävän että mistään ei tarvitse luopua lasten takia mutta käytännössä kyllä pitää.

Kuvitellaan vaikka keskiverto 30-kymppinen äijä jonka harrastuksiin kuuluu punttisali, kitaransoitto, golf, pleikkari, lukeminen, penkkiurheilu ja kaljanjuonti. Nämä haukkaavat vapaa-aikaa seuraavasti:

1. Punttisali. Neljä treeniä viikossa. Yksi treeni kestää itse treenin lisäksi alkulämmittelyt ja loppuverryttelyt, suihkussa käynnin ja vaatteiden vaihdon sekä siirtymisen kotoa salille ja takaisin. Kyllähän tuohon käytännössä 2-3 tuntia menee.

2. Kitaransoitto tai ihan mikä tahansa instrumentti vaatii säännöllistä harjoittelua jos homman ottaa tosissaan ja aikoo kehittyä edes jotenkuten hyväksi. Tunti joka päivä ei ole edes kovin paljon.

3. Golf on sellainen aikasyöppö ettei arkena töiden jälkeen kannata edes harkita. Viikonloppuna kun lähtee aamupäivästä (10:00) liikenteeseen niin alkuillasta (16:00) ehkä kerkeää takaisin kotiin.

4. Tykkään pelata pleikkaria monta tuntia joka päivä eikä se olisi lapsen kanssa niin kivaa koska ei ne osaa tai jaksa pelata kunnolla ja esim. urheilupeleissä immersio kärsii kun lapsi vaan pelleilee ja tekee omia maaleja kun ei jaksa keskittyä.

5. Lukeminen on silkka mahdottomuus jos lapset ovat kotona. Miten voit keskittyä jos vähän väliä joku tulee nykimään hihasta että "kato isi!" vain näyttääkseen jotakin jonninjoutavaa & epäkiinnostavaa paskaa.

6. Penkkiurheilu. Tarkoittaa käytännössä sitä että katselet viikon aikana esim. pari lätkämatsia telkkarista tahi paikanpäällä. Näihin voi periaatteessa ottaa lapset mukaan, mutta kokemus on aina paljon heikompi koska pitää hillitä kaljanjuontia eikä ne tenavat muutenkaan jaksa keskittyä koko ottelun ajan vaan rupeasivat pelleilemään yms. jolloin omakin keskittyminen menisi vituralleen.

7. Kaljanjuonti. No tästä nyt ei tarvitse enempää mainita kuin että itse tykkään juoda n. 60 olutta per viikko ja sanomattakin on selvää että juomattahan ne jäisi jos haluaisi näyttää lapselle hyvää esimerkkiä. Pelkästään tämä olisi valtava uhraus, niin suuri määrä nautintoa elämässä siinä katoaisi.

Etceteraa etseteraa. Monta muutakin juttua menisi pilalle. Pennuille pitäisi tehdä aina hyvää, raikasta ja ravitsevaa ruokaa. Loppuisi kananugetti-rane-mätöt ja tilalle tulisi tylsän makuisia ja vihannespitoisia perusruokia.

Lapset myös ovat aina flunssassa ja pärskivät toisia päin mikä johtaisi siihen, että itsekin olisi aina kipeänä. Eivätkä ne sitä tahallaan tee ja kyllä minun tuntemani vanhemmat opettavat lapsensa yskimään hihaan ja pois päin ruokapöydästä mutta kun ei ne lapset yleensä muista.

Lapsilla on myös raivostuttava taipumus maiskuttaa syödessään. Kerran minä poltin hihani totaalisesti pikkusiskoni luona kun sen pentu lutkutti ja ryysti jtn keittoa ja minä löin suutuspäissäni nyrkillä pöytään niin lujaa että yksi lasi tippui lattialle ja särkyi ja taisin karjahtaa aika rumasti. En minä pahaa tarkoittanut mutta vintti vaan kertakaikkiaan pimeni siihen hemmetin maiskutukseen ja itkuhan siitä lapselle tuli. Vieläkin vituttaa ja systeri katkaisi välit eikä ole puhunut minulle tuon jälkeen vaikka tapauksesta on jo yli 5 vuotta aikaa. No omapa on menetyksensä nimittäin olen kuitenkin aika hyvä tyyppi ja olen edelleen sitä mieltä, että suurin syyllinen tuohon tapahtuneeseen olivat kusipäiset vanhemmat jotka eivät viitsineet opettaa pentua syömään oikein.

Tulin muuten eilen kotiin viikonloppureissulta Barceloonaan. En nyt tässä ilkeä edes kertoa mitä kaikkea tuli touhuttua mutta kyllä olisi jäänyt touhuamatta jos olisi ollut jtn tenavia messissä. Tai todennäköisimmin olisi jäänyt koko ex tempore-reissu tekemättä.

Onneksi ei ole lapsia. Jos joku muija saisi huijattua minut lapsentekoon niin varmasti tekisin itsemurhan.

14. yannara

Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    Ja oot vielä elossa?

15. jackcox

Rekisteröitynyt:
    07.05.2016
    Tämä on jo riittävä syy - pelkästään lapsenkin etua ajatellen. Alkoholisti vanhempana ei koskaan johda mihinkään hyvään.

16. Mictian

Rekisteröitynyt:
    11.10.1999
    Tottahan tuo Perse-Laakkonen sikäli puhuu, mutta elämä on valintoja, jos haluaa olla itsekäs, niin mikäs siinä, onhan tuossa se etu että eipähän itsekkäät geenit etene ;)

Mutta muuten, onkos kukaan kuullut vanhempien lapsettomien ihmisten mielipiteitä, yleensähän nämä lapsettomuutta hehkuttavat on 20-40 vuotiaita, mutta kiinnostaisi tietää mitä mieltä esim 60-vuotiaat ovat tietoisesta valinnastaan olla vanhuusikänsä ilman jälkipolvea?

17. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Aika moni alkaa katumaan lapsettomuutta siinä vaiheessa kun peli on menetetty. Omassa lähipiirissäkin näitä +50 löytyy. Ehkä pahin näistä on eräs panokone varmasti yli tuhatta naista painanut.. Hän on ihan vilpittömästi sanonut suoraan että valitsisi nyt toisin. Nyt kun pillukaan ei enää kiinnosta ja ikää alkaa olla niin ilmeisesti se elämä on aika tylsää. Joulut ym perhejuhlat tuntuvat olevan aika vaikeita. Sinänsä hauskaa hän on sanonut humalassa kadehtivansa minua ja minä taas joskus kadehdin häntä

Viimeksi muokattu: 06.12.2016
  18. Duke Nukum Banned

Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Eikös se juuri ole itsekästä hommata omia jälkeläisiä? Se, että adoptoisit lapsen jostain köyhästä maasta jolla ei ole muuten käytännössä mitään tulevaisuutta taas ei ole itsekästä.

19. pog

Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    No ohhoh. Miten tuollaisilla hermoilla pärjäät ollenkaan työelämässä? Ja ilmeisesti tuollaiset hermoheikot saavat vapautuksen armeijastakin?

Kyllä kertoo jostain itsehillintän puutteestasi ja aikuistumisprosessin kehityksen keskeytymisestä, jos lapsen maiskutuksesta otat itseesi.

En yhtään ihmettele että lähipiirisi ei halua olla sinun kanssasi tekemisissä. En olisi minäkään.

Pienet vieraiden ihmisten lapset eivät ole ymmärryksessä aikuisten tasolla (vaan sinun tasollasi), eikä niille nyt jumalauta hakata nyrkkiä pöytään ja karjuta. Sen nyt jokainen aikuinen ymmärtää.

Viimeksi muokattu: 11.02.2018
  20. jackcox

Rekisteröitynyt:
    07.05.2016
    Ylitän nuo asettamasi ikärajat jo aika reilusti, mutta en kuitenkaan yllä 60:een ja toistaiseksi päätös on tuntunut aina vain paremmalta. Etenkin asiasta alkaa nauttimaan myöhemmässä vaiheessa kun on muutenkin resursseja elää siten kuin haluaa. Vaatii kuitenkin varmasti tietynlaisen itsenäisen ja omillaan pärjäävän luonteen. Läheisriippuvuutta potevalle ja lapsista puuttuvia sosiaalisia suhteita etsivälle tämä ei ehkä ole niin hyvä päätös.

Itse koen geenien levittämisen itsekkääksi. Lapsettomuushan ei ole keneltäkään pois, mutta lapset tietysti vievät resursseja muilta lapsilta. En koe omia geenejäni niin poikkeuksellisiksi, että niitä olisi välttämätön levittää maksimaalisella teholla. Pikemminkin näiden geenien luovuttaminen lapselle olisi rangaistus.

21. sosiaalipummija

Rekisteröitynyt:
    21.03.2013
    Lapsia ehtii kyllä hankkia sitten joskus 30-40v iässäkin. Toiset rupeavat painamaan niitä suunnilleen heti kun mälli alkaa lentää, mitä kouluaikoja muistelee.

22. seebra

Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    Kolmekymppinenhän on vielä ihan normaalissa lapsentekoiässä, mutta vanhempana alkaa fysiikka pettää. Iltatähtien kanssa ei jaksa ihan samalla tavalla sitä ympärivuorokautista rumbaa vauvan kanssa tai tarhaikäisen kanssa taistelua kuin nuorempana, vaikka kuinka naistenlehdissä kyseisen tempauksen tehneet vakuuttavat jotain elämän parhaasta ajasta. Ja onhan se hienoa lapselle, että esimerkiksi ylppärivalmistujaisissa omat vanhemmat on jotain 60v kääpiä.

23. Juhamies

Rekisteröitynyt:
    01.10.2013
    Noin 16v sitten päätin että jos lapsia ei ole kolmekymppisenä, niitä ei myöskään tule. Ja naimisiin nyt ei ole mitään järkeä mennä, ja sitä ei tule tapahtumaan ikinä. Olen täysin tyytyväinen tilanteeseen. Saapahan tehtyä mitä haluaa :)

24. Tatuks

Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Nämä kaksi juttua samassa viestissä pisti vähän naurattamaan :D

Mitäpä jos vaan sanoisi tiukasti että ulos tai selvittäisi asian puhumalla ja kysymällä että onko ihan pakko?

25. Zanator

Rekisteröitynyt:
    25.06.2003
    Nii-in, hyvä ettet ole hankkinut lasta. Tommosen haltuun lasta soisikaan.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen