Emme tahdo lasta - lapsettomat pariskunnat

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja suopunki, 12.06.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. ramram

Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    No jos nyt vaikka tulevan viikonlopun tähän sekavasti purkaisin:

Työt loppuu pian ja sitten kotiin. Pientä välipalaa, sohvalla läppärin kanssa tärkeimmät (niin kuin töissä ei kerkeis! :p ) ja futisreeneihin (19-20). Sitten muutama drinksu ja vois aloitella WoT pitkän tauon jälkeen.

Herätys joskus 10-12. Emäntä vie toisen muksun säbäreeneihin ja itse voisin tehdä naapurin kanssa aidan valmiiksi. Ehkä mökille jos ilma on hyvä. Illalla taas pari drinksuu ja WoT jos ei muuta keksitä ja su-aamuna herätys 10-12.

Jos menin mökille lauantaina niin laiturin naputtelisin valmiiksi, sauna päälle. Kuusen voisi paloitella. Grillailua, saunomista ja parit drinksut ja herätys 10-12.

Sunnuntaina emäntä kaupungissa vie toisen muksun säbäreeneihinsä (ja itse voisin vaikka siivota pihan talvea varten jos olenkin kaupungissa). Luppoajat pelailen ehkä säbää kujalla muksujen kanssa tms.

Muksut 7 ja 12. Eipä tuo viikonloppurytmi ole paljoakaan muuttunut 12 vuoden aikana. Lapset hoitaa nykyään melkein itse itsensä ja mitä tulee ns. vaippaikään niin ei se touhu miltään uhraukselta tuntunut kun siitä ei sellaista itselleen tehnyt. Yo. listaus vaikuttaa yksipuoliselta mun ja emännän välillä mutta melko tasan noita hommia kuitenkin tehdään. Vaikea keksiä asioita joita haluaisin tehdä mutten voi. Laiskottelen melkein liikaa nytkin jo.

Mihinkään kaupunkilomille en ole ikinä haikaillut (vihaan kaupungilla kävelyä) vaan käydään sitten Turkissa rantalomalla muutaman vuoden välein ja nautitaan All Inclusive -rannekkeilla drinksuja sun muuta.

Viikonloppuja!

2. cereal killah

Rekisteröitynyt:
    20.06.2000
    Elämäsi kuulostaa jatkuvalta drinksujen juomiselta. Kannattaa hakea iloa muistakin asioista.

3. ramram

Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    Kohtuudella eikä koskaan arkena. Lähinnä silloinkin vain kun on sopivasti luppoaikaa eikä tarvi aamulla töihin tai herätä muuten aikaisin. Ehkä vähän turhaan korostin tuota kun en pääse sinne 'Damiin!

:kippis:

4. Joaquin-

Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Iltalehdestäkin tupsahti aihetta sivuava artikkeli:

5. Casual.M

Rekisteröitynyt:
    18.08.2008
    Eihän siinä mene kuin 18 vuotta kun lapsi lentää pesästä ja tyty saa elämänsä takaisin. Jos lentää. No ei vaan, ne tehköön lapsia jotka haluavat, kunhan päätös on kunnolla perusteltu ja etukäteen pohdittu. Sellaisia naisia (tai tyttöjä), jotka ovat baarireissun jälkeisenä aamuna tukka sekaisin ja pullat uunissa, en ymmärrä. 18-veenä - tai alle - muksu maailmaan ja muutaman vuoden päästä ollaankin taas yh:na baarissa hakemassa menetettyä nuoruutta takaisin kun kakara on sen aikaa isovanhemmillaan, ei mahdu minun jakeluun. Samaten en ymmärrä sellaisia, jotka tarkoituksella haluavat sinkkuna äidiksi. Se vaan on tosi itsekästä minun mielestäni; niinkuin se kakara olisi joku välttämättömyys että voi kokea onnistuneensa ihmisenä ja yksilönä. Ja vielä viimeinen mitä en ymmärrä; se että hankitaan penska vaikka talous ei ole turvatulla pohjalla. Toki usein tuollaiset keissit menevät käsi kädessä noiden "päissään paksuksi" -tyyppien kanssa.

Pariskunta, joka on tuntenut toisensa pitkään, on vakavarainen, ja uskoo tosissaan haluavansa jälkikasvua, niin antaa mennä vaan. Kunhan sitä ei tarvitse harmitella jälkeenpäin, koska sitten on tosiaan liian myöhäistä sille.

6. Nokkari

Rekisteröitynyt:
    22.05.2014
    Itse ihmettelen sitä, että mistä tällainen halu voi edes tulla? Varsinkin jos asiat ovat hienosti ja menee hyvin. Tässähän on hemmetin suuri riski, että asia menee huonommaksi.

Jotenkin ihan käsittämätön välivaihe johon menee 20-30 vuotta. Saatika että jättää välistä koko homman. Lopputulos on kuitenkin melko sama. Kahdestaan tai yksinään ne päivät jatkuvat, kunhan lapset saa pois kotoa. Lapsista toki olla satunnaisesti seuraa, tai apua vanhempana. Toisaalta lapsettomilla pitäisi olla paljon enemmän varallisuutta, josta on paljon apua vanhempana ja muutenkin.

7. Krieg

Rekisteröitynyt:
    05.01.2005
    Se on aika fundamentaalinen osa ihmisyyttä. Ilman sitä et sinäkään tähän keskusteluun osallistuisi. Jotenkin hassua, että tätä joutuisi nyt sinulle nollapisteestä selittämään - ikään kuin jollekin avaruusolennolle.

Ei se ole välivaihe, vaan normaali osa elämää. Pikemminkin vauva/taaperovaihetta voisi ajatella jonkinlaisena välivaiheena. Kertoo minusta paljon kirjoittajasta, jos tuon kaiken dumppaa yhteen. 30 vuotta? Nigga plz.

8. Nokkari

Rekisteröitynyt:
    22.05.2014
    Myönnän olevani avaruusolento tässä asiassa. Mielestäni on erikoista että ihminen on jatkanut näinkin tehokasta lisääntymistä. Ehkäisyn keksimisen myötä olisi homman luullut tyssäävän alkuunsa. Saatika että nykyisin maailmassa on niin paljon valinnan varaa ja muutakin viihdykettä. Sen toki ymmärrän, että lapset ovat varmasti joskus tuoneet jotain tarvittavaa eloa esim. sähköttömään torppaan.

Ehkä ajatusmaailmani johtuu siitä, etten lähtökohtaisesti oikein viihdy ihmisten kanssa, jotka ovat iältään 1-20v, tai yli 70v. Ainakaan pidemmän päälle. 20-70v ihmisten kanssa yleensä voi viettää aikaa pidempäänkin, ja saa hyvää juttua aikaiseksi.

Edit: Tuo 20-30 vuotta lapsien kasvatukseen, tietty riippuu montako tarvitsee ja millaisin väliajoin.

Viimeksi muokattu: 01.10.2016
  9. Krieg

Rekisteröitynyt:
    05.01.2005
    Ei siinä, kyllä minä ymmärrän täysin kolikon molemmat puolet, eli hankki sitten lapsia tai ei. Molemmat polut ovat omalla tavallaan hyviä, ja ainakin suurimman osan ajasta se oma valinta on lopulta paras juuri itselle. Mutta samaan aikaan pidän ihmisen halua / tarvetta / mitävaan aikomusta hankkia jälkikasvua niin "itsestäänselvänä", että en ymmärrä jos sitä ei ymmärrä :p Ja täsmennellään nyt vielä, että en viittaa tässä mihinkään sukulaisten tms. puolelta tulevaan paineeseen miksi se olisi itsestäänselvää, vaan että kyllähän tuo asia on jollain tasolla ainakin enemmistöön ihmisistä kovakoodattu.

10. Nokkari

Rekisteröitynyt:
    22.05.2014
    Itsellä ei ole koskaan tullut aikuisiällä edes mieleen, että lapsia haluaisin. Lapsena/varhaisnuorena oli kyllä oletus, että siihen elämässä ikään kuin tähdätään. Se ajatus tosin katosi, kun sisäistin ettei se ole mikään pakollinen suorite.

Ainoa päänvaiva on oikeastaan ollut, että kaikki parisuhteet tuntuvat kaatuvan naisen yllättävään vauvakuumeeseen. Nykyisin tosin osaa jo ottaa parisuhteet kevyenä viihteenä, ettei tarvitse niin paljon eroja stressata.

11. Mawerick

Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    En mäkään oo koskaan ymmärtänyt _miksi_ ihmiset hankkivat lapsia, noin tunnetasolla siis. Tottakai tiedän, että useimmilla moinen tunne/halu on mutta en vain tajua mistä se kumpuaa.

12. Nokkari

Rekisteröitynyt:
    22.05.2014
    Mä ehkä tietyllä tasolla hahmotan mistä voisi olla kyse.

Itse tykkään kissoista ihan yleisesti ja olen joskus jopa pyöritellyt ajatusta, että hankkisin itselleni moisen otuksen. Kissa on yleisesti ottaen mukavaa ja suht vaivatonta seuraa. En edes tiedä miksi varsinaisesti pidän kissoista, mutta jotenkin ovat kivoja. Tämäkin on silti siinä rajoilla, että onko kutenkin liian vaivalloinen pidettäväksi.

Ehkä jotkut sitten vastaavasti tykkäävät lapsista/teineistä, eivätkä välitä kuinka paljon heistä on vaivaa. Itse pidän vaivattomista eläimistä, koska lapsien/teinien kanssa en oikein yleisesti edes viihdy.

Edit: Sekin on muuten outoa, että eläinvauvat/pennut ovat mahdottoman söpöjä. Ihmisvauva on mielestäni mitäänsanomaton, tai jopa julmetun ruma otus. :D

13. Cougar83

Rekisteröitynyt:
    23.10.2010
    En minäkään ihmeemmin pidä lapsista, en pitänyt edes ollessani itse lapsi. Olen aina viihtynyt paremmin aikuisten ja lemmikkieläinten kanssa ja niiden kanssa lapsuus tulikin lähinnä vietettyä kun ei muita sisaruksia ollut. Päiväkotiin minua ei kertaakaan roudattu hoidettavaksi ja seurakunnan päiväkerhossa pari kertaa käytyäni jo anelinkin äidiltäni ettei minun tarvitsisi enää mennä sinne takaisin. Eikä tarvinnut.

Toiset osaavat olla luontevasti lasten kanssa ja jutella sitä babytalkia mutta meikältä se ei vain oikein suju. Jonkun yli 10-vuotiaan tai teinin kanssa tulisin kyllä varmaan ihan hyvin juttuun.

Tuosta eläinpentu-osiosta olen myös samasta puusta veistetty. Koiran/kissanpentuja kohdatessani olen täysin sulaa vahaa ja lässyttävää hellyyttä täynnä, mutta ihmisvauvan nähdessäni en oikein tunne mitään.

Että tommonen, joo on tossa kyllä sun näköö. Oööh, ei tarvitse antaa sitä mulle syliin.

14. Hunajamuro85

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Täsmälleen samat fiilikset. En tykännyt lapsista edes ollessani itse lapsi, mutta eläimet... Mun ei tarvi kuin ajatella koiria, niin alan hymyillä hulluna ja tulee tosi onnellinen olo.

Mulla on sisarusten lapsia jo monta kappaletta, ja kyllä mä niitä toki rakastan. Mutta en kaikkia yhtä paljon, ja siihen rakkauteen liittyy niin paljon kaikkea huolta ja murhetta, että mieluummin olisin oikeastaan ilman sitä rakkautta. Ja kaikesta rakkaudesta huolimatta, en mä heitä oikeastaan kaipaa, enkä tunne tarvetta olla pahemmin tekemisissä. Joku täysin tuntematon koira aiheuttaa mulle 10-kertaisen määrän iloa ja onnellisuutta omiin sukulaislapsiin verraten. En tiedä miksi. Näin se on vaan aina ollut. (En ole muistaakseni koskaan itse pyytänyt saada sukulaisten lapsia syliin, mutta jos kyläpaikassa on lemmikkieläin, konttaan sen perässä pitkin lattioita koska mun on pakko saada helliä sitä.)

15. bloody hell Banned

Rekisteröitynyt:
    31.10.1999
    Tiedän että tämä on periaatteessa täysin turha kirjoittaa tänne mutta nyt näin baarista juuri tullena yritän selvittää omia ajatuksia.

1) en halua lasta sen takia että kiinnostus sitoutua moiseen on 0, matkustan 2-3 krt vuodessa ulkomaille ja lasten kanssa se olisi yhtä helvettiä

2) en ole luonteva lasten kanssa, mutta nuorten kanssa kyllä

3) oma päivärytmi on sellainen että töihin, kotiin, omaa aikaa, nukkumaan. Ja vloppuina juomista tai harrastusta (lentäminen, autot)

Ei vaan mitenkään tunnu realistiselle että hommaisin koskaan lapsia. Isoveljellä on, siskolla on, ja suoraan sanottuna kammoksun kummankin lapsia.

16. cereal killah

Rekisteröitynyt:
    20.06.2000
    Se on ihan vaan naisten aivokemiaa, sellaista mihin luonto ja evoluutio on vuosituhansien ajan ohjannut ja ei sitä voi isossa kuvassa muuttaa. Siinä kohtaa kun mittari näyttää 30 niin naisille tulee se ahdistava tunne "pakko tehdä lapsi", joka neurologisesti on kai suunnilleen sama kuin "pakko saada pari lasia viiniä" tai "pakko saada kokaiinia".

Miehillä sitten samaa tunnetta tulee hyvin harvoille, miesten kohdalla kyse on enempi siitä että kun vaihtoehtona on harrastaa suojaamatonta seksiä naisen kanssa jonka neurologiset tarpeet on tyydytetty, vs. se että pitää kuunnella ahdistunutta nalkuttamista siitä että pitäisi tehdä lapsi, niin varmaan se ensimmäinen vaihtoehto alkaa sitten miellyttämään.

Ja eipä siinä mitään, jos tuon perhe- kokonaisuuden saa toimimaan käytännön tasolla (taloudellinen ja muutenkin), niin onhan se monessa mielessä sellainen missä on todennäköisempää että on kokonaisvaltaisesti tyytyväinen elämäänsä ja siihen mitä on saanut aikaiseksi. Kauhean monella se vaan kusee tavalla tai toisella, ei tuo nykymaailmassa ole mikään kovin helppo kuvio kun harvempi voi vaan vetäytyä jonnekin maatilalle elämään happily ever after.

17. Oestrus Taurus

Rekisteröitynyt:
    30.10.2011
    Voisin verrata lasten tekopakkoa saunomiseen: "Kaikki löylyyn! Jopa, sinä, sydänvikainen... Älä selitä mitään ohitusleikkauksista vaan rohkeasti kunnolla löylyyn!". Tai sitten nautintoa kivusta, jonka antaa naga morich... Kaikkien tulee nauttia ja syödä sitä.

18. Antwerp

Rekisteröitynyt:
    27.03.2000
    Jätkä on luuseri jolla ei ole lapsia, ei pidä saunomisesta, ja suu palaa sinapistakin. Kaikki kolme asiaa väärin. Kunnon fyysinen opetus olis paikallaan...

19. ________

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011

Marja Hintikka LIVE buffaa uutta kautta otsikon teemalla.

20. Mawerick

Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Olisi saaneet nekin muksut jäädä joltain hankkimatta jotka äsken ampuivat imukuppinuolipyssyllä auton kylkeen.

21. Perse-Laakkonen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2015
    Terve vaan kaikille muron perheellisille!

Mitenkäs on viikonloppu lähtenyt käyntiin? Heti töistä päästyä kiljuvat lapset roikkumassa helmoissa ja vaatimassa sitä sun tätä? Kaikki paikat hujan hajan ja koirakin pitäisi viedä lenkille?

Minä saavuin töiden jälkeen hiljaiseen ja putipuhtaaseen juuri eilen siivottuun kämppään. Ei ristin sielua ja hiljaista kuin hautausmaalla. Ooh! Mikä nautinto rojahtaa sohvalle ylhäisessä yksinäisyydessäni kera laatuoluen. Laitoin stereoista Schubertin Winterreisen soimaan ja siemailin belgialaista vehnäolutta. Kohta rupean pelaamaan änäriä ja olutta voi pojat, sitä riittää! Eikä kukaan tule viereen mölisemään ja tönimään että "isi isi" vaan saan ihan rauhassa keskittyä elämän pieniin mutta ah niin hienoihin nautintoihin.

Ens viikon jälkeen onkin luvassa piiitkä viikonloppu kun otan maanantain (ennen itsenäisyyspäivää) vapaaksi. Suattaapi olla että lähden Barceloonaan tahi Wieniin. Ans kattoo nyt. Se on joka tapauksessa varmaa että kännissä olen kuin käki ja huorissa käyn. Mitäs te perheelliset meinasitte tehdä? Kimbleä penskojen kanssa?

Ja ihan oikeasti ei ollut tarkoitus provoilla vaan halusin vain sanoa että miten paljon nautin lapsettomuudesta ja että miten perseestä olisi jos olisi lapsia.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen