Elisa viihteen irtisanominen

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja TomYam, 12.02.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. TomYam

Rekisteröitynyt:
    23.05.2013
    Laitan tämän muroon jotta asia saa mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja sitä kautta myös varoituksen 24kk sopimuksista.

Mulla on ollu käytössä elisa viihde 13kk. Heti alusta asti olen kokenut ongelmia käytön kanssa. Kuva jumittaa, suosikkikanavat saa laittaa harvase päivä uudelleen, saa repiä virtajohtoa irti että kone käynnistyy uudelleen.

Kun asiasta soittaa asiakaspalveluun vastauksena on että palauta tehdasasetukset tai/ja käynnistä uudelleen. Tehdasasetusten jälkeen suosikkikanavat, joita muutenkin saa fiksata koko ajan bugin vuoksi, pitäis taas laittaa uudelleen.

Olen saanut uuden boxin mutta samat ongelmat jatkuvat päivästä toiseen ja viikosta toiseen. Kun asiakaspalveluun soittaa niin aina vaan käsketään laittaa tehdasasetukset.

Kun asiakaspalvelusta kysyy että eikö tätä nyt kuuluis jo saada irtisanottua, kun kaikki teidän ehdotukset on tehty ja boxikin on jo vaihdettu, vastaus on että palauta tehdasasetukset.

Pitääkö näin yksinkertaisesta asiasta lähteä kuluttaja-asiamiehen kautta riitelee tästä asiasta, koska jos te myytte toimimatonta tuotetta ja kaikki on jo tehty, niin eiköhän sopimuksen purkuun ole jo riittävät edellytykset. Vai meinaatteko että mitäs laitoit nimen paperiin. Kärsi 24kk ja maksa vaikka käytössäsi on tuote jonka kanssa on koko ajan ongelmaa.

Mielipiteitä?

2. smee

Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Ota yhteys Elisan laskutukseen tai myyntiin. Asiakaspalvelusta tuskin pystyvät tuollaisiin ottamaan kantaan, kun ilmiselvästi niiden hommana on kertoa asiakkaalle, että miten tehdasasetukset palautetaan.

3. TomYam

Rekisteröitynyt:
    23.05.2013
    Kun asiakaspalvelusta kysyy että no kuka sitten pystyy irtisanomaan jos te ette siellä asiakaspalvelussa pysty, vastaus on että ei tiedä. Selkeesti siis ei haluta kertoa kuka nämä sopimukset voi irtisanoa ja toiseksi näin pakotetaan asiakas maksamaan 24kk sopimus.

4. Antti Alien

Rekisteröitynyt:
    06.08.2001
    Tietysti sopimuksen voi purkaa, jos tuote on virheellinen ja sitä ei saada korjattua. Kannattaa muistaa, että purkaminen ja irtisanominen ovat eri asioita. Jos siis sanot haluavasi irtisanoa sopimuksen, se ei varmastikaan onnistu, vaikka purkamisperusteet olisivatkin olemassa.

Toinen asia on se, että purkamista ei todellakaan pidä yrittää puhelimitse, vaan lähetät kirjallisen vaatimuksen sopimuksen purkamisesta.

5. Antwerp

Rekisteröitynyt:
    27.03.2000
    Uusimmassa MPC:ssä oli juttua näistä.

6. DocWeird

Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Kirjallisena se valitus menemään - edes sähköpostina. Vikakuvaus mukaan ja miten siitä on taisteltu.

Jos haluaa "kättäpidempää", niin kannattaa kysyä oman kaupungin/paikkakunnan kuluttajaneuvonnasta. Jos sieltä saa kommenttia tai heidät esim. ottamaan yhteyttä suoraan Elisaan, niin on aina paremmat mahdollisuudet.

Oletko muuten kokeillut tuota Elisan palvelua ilman sitä susisurkeaa Elisan modeemia? Itse hiivasin sen metsään ja laitoin vuosikausia Saunalahden kanssa moitteetta toimineen TP-Linkin tilalle.

Nyt en pelkästään voi laittaa asetuksia (muurit, NAT, WLAN, jne) niin kuin haluan, mutta yhteys ei mene poikki randomisti 15-60 minuutin välein pariksi minuutiksi niin kuin Elisan paskeella.

Muutahan tuossa modeemissa ei ole kummallista kuin ne multicast-asetukset että tavara streamaa läpi.

Omaa Elisan digiboxia en ole joutunut muuta kuin sammuttamaan virtajohtoa irti repimällä muutaman kerran, kertaakaan en ole joutunut palauttelemaan asetuksia.

Tosin tuota nyt ei katsota kuin ehkä 4-5 päivänä viikossa.

7. Naksutin

Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Mulla on modeemi ja netti toiminut moitteetta, mutta ton digiboksin kanssa on ajoittain samanlaisia ongelmia kuin allekirjoittaneella. Välillä joutuu ottamaan töpselin irti, kun hilavitkutin ei muuten sammu kun jumittaa kuva. Taikka välillä riittää pelkkä uudelleenkäynnistys. Itselläni ei ole mitään kanavapakettia. Suosikkeja joutuu jatkuvasti korjailla, koska kanavalistaan ilmestyy "uusia" kavavia vaikka uutta hakua ei ole tehty. Yleensä se ehdottaa kanavalistan uudelleen hakua koska kanavalista on muuttunut.

8. Edelläkävelijä

Rekisteröitynyt:
    19.01.2013
    Asiakaspalvelu käyttää vastausautomaattia, joka ehdottaa aina samaa ratkaisua kuvailtuun ongelmaan. Näin ainakin Elisalla. Soneralla asiakaspalvelijat on taas ohjeistettu näissä tapauksissa kertomaan asiakkaalle kirjallisesta reklamaatiosta (ei sähköpostilla).

Nämä Elisan asiakaspalvelijat tottelevat automaattiaan mahdollisimman orjallisesti, koska se nopeampaa ja tuloskäppyrät näyttää paremmalta. Lisäksi ohitetaan sopimuspurkuun ajautuminen. Näin ovat siis myös ohjeistettu toimimaan.

Jos ragen määrä on tarpeeksi suuri, niin luultavasti sinut yhdistetään "asiantuntijalle", joka sitten kertoo reklamoinnin mahdollisuudesta. Lähtökohta kuitenkin on että sopimuksista pidetään kiinni viimeiseen asti. Asiakkaat ovat myös aika laiskoja lähtemään reklamoimaan, niin siksi tuo metodi toimii.

9. nalle puh

Rekisteröitynyt:
    21.10.1999
    Minulla on samanlaisia ongelmia ja tehdasasetuksille pitäisi aina palauttaa. Vuosi olisi vielä määräaikaista jäljellä, jota en tunnu pystyvän purkaa mitenkään.

Elisaa ei kiinnosta vaikka palvelu ei toimi.

10. Hallituksen puheenjohtaja

Rekisteröitynyt:
    02.06.2007
    Tilasin ite aikanaan Saunavision 24kk sopparilla marraskuussa. Seuraavassa heinäkuussa se muuttui Elisa Viihteeksi. Sain heti kirjeen, että onneksi olkoon Elisa Viihde 24kk sopparin tekemisestä. Soitin Elisalle, että mitä vittua, tilasin tämän jo 8kk sitten. Kiistivät sen viimeiseen asti ja väittivät, että soppari on tehty heinäkuussa eikä muuta tietoa löydy ja soppari on irtisanottavissa 24kk päästä heinäkuussa. Lopulta sitten, kun jollekin päällikölle huusin, että laita mulle kopio siitä sopparista, jonka olen tehnyt, niin tuli vaikeata. Sitten yhtäkkiä löytyikin jostain jonkun valikon takaa tieto, että tuote on tilattu 24kk sopparina 30.11 eli 8kk aikaisemmin.

Yrittivät siis ns. pitkittää sopparia 8kk. Irtisanoin sopparin välittömästi. No eihän sitä voinut saman tien purkaa mutta laittoivat ylös, että soppari on irtisanottu 16kk ennen määräajan päättymistä ja liittymä sulkeutuikin heti kun 24kk tuli täyteen.

Jäin lopulta miettimään, kuinka monelle asiakkaalle tuo Elisan kusetus meni läpi.

Huom. Tästä nyt siis useampi vuosi jo aikaa.

11. APH

Rekisteröitynyt:
    01.02.2001
    Itse olen aloitin Viihteen käytön jo pilottiversiosta. Nyt kun olen seurannut näitä keskusteluja vuosien varrella niin vaikuttaa, että raudan suhteen on huonompaan suuntaan menty, Itselläni on Wippies modeemi ja harmaa Netgemin digiboxi, toimineet vuosikaudet kuin entisen junan vessa. Kyselin kerrran aspasta että kannattaisiko laitteistoa päivittää, tuli hiljaisuuden jälkeen vastaus "en suosittele"

12. TomYam

Rekisteröitynyt:
    23.05.2013
    Luulisi että hyvään asiakaspalveluun kuuluisi tämä että asiakas on aina oikeassa.
    Onneksi mulla on vielä firman kaikki netit ja puhelinliittymät elisalta. Vaihtoon lähtee myös ne.

Uskomatonta ettei sopimusta elisan taholta ole tarjouduttu purkamaan.

13. kolho

Rekisteröitynyt:
    19.01.2009
    Itsellä oli myös samanlaisia ongelmia kuin alottajalla. Boksi vaihdettiin kaksi kertaa uuteen ja ongelmat senkun jatkui vaan. Soitin asiakaspalveluun vaatien sopimuksen purkua ja kyllä ne suostu irtisanomaan liittymän samantien, pyysivät vain lähettämään boksin takaisin heille.

14. TomYam

Rekisteröitynyt:
    23.05.2013
    Hmm mä oon soittanu sinne varmaa 15 kertaa ja vaatinu että lopetetaan tää elisa viihde. Edellä mainituista syistä. Ei vaan suostu. Joka kerta pitäs vaa toi boxi resetoida.

15. Tiktok

Rekisteröitynyt:
    05.09.2007
    Puhelinmyyjä onnistui syksyllä kaupittelemaan itselle tuon elisa viihteen. Onneksi puhelinmyynnissä on tuo irtisanomisaika, kun ei sopimusehdot tyydyttäneet.

16. korvaoo

Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    kylmästi kirjallista reklamaatiota vaikka sähköpostilla ja mukaan kuittausvaatimus tyyliin viikko-kaks ja sen mukaan sitten kuluttajaneuvojalle. Toinen saattaisi olla ilmotus jättää laskut maksamatta johtuen toimimattomasta palvelusta, tuo tuskin menee läpi, mutta saahan sitä koittaa :)

17. Geoff Peterson

Rekisteröitynyt:
    08.01.2014
    Ei ole ollut EV:ssä sitten mitään ongelmia.

...tosin käytössä on oma motukka ja telkkaria ei ole :cool:

18. TomYam

Rekisteröitynyt:
    23.05.2013
    Miks sulla sitte on se?

19. Hallituksen puheenjohtaja

Rekisteröitynyt:
    02.06.2007
    Otin Saunavision ainakin itse aikanaan sen takia, että siinä tuli 24M netti, joka oli silloin kaikkein halvin. Ei mullakaan se digiboxi ollut koskaan käytössä.

20. Dessembrae

Rekisteröitynyt:
    18.03.2004
    Itselle tuli Elisa Viihteen 24kk sopimus täyteen tämän kuun alusta ja vaihtoon meni. Netti toimi hyvin, mutta se tv-puoli oli hanurista. Koko ajan sai olla repimässä virtajohtoa irti ja muutenkin käyttö tahmas (esim. kaukosäätimen painallukset ei oikeastaan koskaan toimineet hyvin). En luonnollisestikaan valittanut asiasta, kunhan kiristelin hampaita.

Oma Elisa:n kautta saisi minusta voida irtisanoutua, mutta en ainakaan löytänyt sieltä sellaista mahdollisuutta. Ehkä ne ei halua tehdä tuota liian helpoksi, tosin sujui se soittamallakin nopeasti...

Tilalle hankin jonkun DNA:n vastaavan. Hinta laski 39,90:stä 29,90:ään /kk ja netti parani 20 megasesta 110 megaseen. Tuskin hirveästi noita DNA:n viihdepalvelujakaan käytän, mutta sattuipa nyt olemaan saman hintainen kuin pelkkä 100 megan yhteys.

21. havah

Rekisteröitynyt:
    26.03.2010
    Itsellänikin ollut useampi vuosi Elisa viihde ja hyvin on toiminut. Muutamia kertoja joutunut virtajohdon ottamaan seinästä kun ohjelmaopas on jumittanut. Mutta ei juuri muuta valitettavaa. Minulla myös se vanha harmaa digiboxi ja modeemi tätä mallia.

Se digiboxin oma kaukosäädin on täysin kelvoton kapistus. Onneksi sitä ei joudu käyttämään kun silloin todella harvoin kun yleiskaukosäätimestä loppuu akku kesken kaiken.

22. Paula Lalmer

Rekisteröitynyt:
    08.04.2008
    Onko sulla millainen yhteys kotiin / kytkennät? Esimerkiksi ADSL-yhteydessä yli 2 metrin puhelinkaapelilla ei kannata odottaakaan että toimisi normaalisti. Toista tietty jos on kaapeli tai kuitu niin pitäisi toimia.

23. Myofist Banned

Rekisteröitynyt:
    22.07.2008
    Samanlaista toimintaa harrastettu myös DNA:lla. 24 kk-sopimus, josta 12kk kulunut, kunnes tuli tekstarilla infoa, että liittymäsi on vaihdettu toiseen, jossa on sama kuukausimaksu ja pitkälti samat ehdot (300min puheaika ja 100 tekstaria + netti paketti muuttui 500min tekstaria tai puhetta + netti paketiksi).

Yllätys olikin suuri, kun alkuperäiset 24 kk olivat menneet umpeen ja ajattelin vaihtaa liittymää kilpailijalle. Sopimusta oli kuulemma jäljellä vielä 12 kk, koska katsoivat minun hyväksyneen uuden 24 kk sopimuksen, jonla yksipuolisesti solmivat minulle tekstiviestillä. Mistään uudesta 24 kk määräaikaisuudesta ei sanaakaan.

Useamman päivän tappelun jälkeen DNA ei taipunut liittymän irtisanomiseen, vaikka kuluttajaviranomainenkin oli puolellani. 36 kk jälkeen alkuperäisestä sopimuksesta sain viimein vaihdettua liittymäni kilpailijalle. Mikä koomisinta, DNA alkaa spämmäämään tekstarilla ja pommittamaan puheluilla, kun saavat tiedon tästä ja yrittävät tuputtaa uutta 24 kk sopimusta samalle liittymälle 50 % alennuksella ensimmäiseltä 3kk:lta. Miten niillä voi olla pokkaa?

Jatkossa DNA lähti ikuiseen boikottiin ja suosittelen samaa muillekin!

24. onnenpekka

Rekisteröitynyt:
    25.07.2000
    Ihan täysi susi tolla uudemmalla digiboksilla, itsekin tuli "palvelusta" 24/kk maksettua.

Se vähäinenkin into katsoa telkkaria katosi kyllä ton digipoksin myötä. Otin itse tavaksi resetoida boksin suosiolla etukäteen, jos oli tarvetta käyttää. Nettipuoli toimi kuitenkin ihan ok, eikä oikeastaan tule telkkaria muutenkaan katsottua.
    24/kk aikana taisi jäädä pari ilmaista leffavuokraakin käyttämättä viidestä, sen verran tuuhea palvelu.

Kannattaa ehkä käydä tuolla Elisaviihteen omilla forumeilla, sitä kautta saattaa tuurilla joku vastatakin. Tai löytyy ainakin vastaavia tarinoita.

25. Alghazanth

Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    hmm mahtaakohan se ylikuumeta käytössä kun jumittelee?
    otteko testannu jos ottaa kuoren auki niin toimiiko vakaana ilman sitä?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen