Edullinen mutta hyvä HD Tykki ~1000-1500e

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Zorts, 22.12.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. JL79

Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    Perkkele kun tuon Epsonin EH-TW2900:n saatavuus on niin heikkoa. Olisin varmaan tilaukseen laittanut jos jossain olisi saatavilla.

2. JL79

Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    Tuli sitten hommattua EH-TW3500. Harmi vain että Jimms pc-store viitsinyt ajallaan toimittaa tilaamaani valkokangasta, kattotelinettä ja hdmi piuhaa. Menee testaamiset ainakin ensi viikolle tuon kaupan takia. Sen verran testasin että tykki toimii ja suht valovoimainen laite on kyllä.

3. Spude_

Rekisteröitynyt:
    31.05.2007
    EH-TW3500 täälläkin. Tyytyväinen olen ollut, vaikka pitikin takuussa käyttää. Jos kohta pääsisi kankaallakin kokeilemaan, Multibracketsin 90" ollut kohta 1.5kk tilauksessa Jimmsistä.

4. JL79

Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    Minkäs takia takuuseen meni? Ilmeisesti tilasit moottoroidun kankaan. Hiukan kyllä vituttaa kun tykki olisi tuossa paketissa, muttei katsomaan pääse, kun yksi liike ei viitsi palvella asiakkaitaan.

5. Spude_

Rekisteröitynyt:
    31.05.2007
  6. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
    itse olen katsellut tuota optoman hd20 tykkiä, kuvaa en nähnyt(paitsi wintosin työpöydän) mutta ainakin korviin otti tuo laitteen pitämä puhina. tällä hetkellä on dlp tykki ja 3v aikana kerran on osunut sateenkaari silmään.

onko muita n1000e fullhd tykkejä joista kannattaisi ottaa selvää?

7. taeh

Rekisteröitynyt:
    21.07.2006
    tänää laitoin sanyon z700:sen tilaukseen jimm`s pc storelta. Kuulema hyvä tykki.

8. JL79

Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    Vivitekin se halpa fullHD voisi olla mielenkiintoinen, ainakin harkita. Tai sitten Epsonin TW2900.

Tuo Sanyo oli harkinnassa myös. Mutta kyseessä on jo vanha malli, jonka valmistuskin on DVDplazan juttujen mukaan lopetettu, joten varmaan on sieltä suunnalta jotain uutta tulossa budjettiluokkaan piakkoin. Siksi päädyin tuohon Epsoniin. Lampputakuukin tuossa Epsonissa hiukan toista kuin Sanyolla.

9. datzka

Rekisteröitynyt:
    24.10.2004
    Epsonin TW5000 oli videotykki.fi:ssä vielä parisen viikkoa sitten johonkin 2200-2300e hintaan kaupan, yksi vaihtoehto myös. Ja käytettyjä kannattaa vilkuilla myös, ite sain ton TW5000 vajaan vuoden vanhana vain 300h katsottuna 1600e:n ja samaan rahaan tuli laadukas 10m hdmi piuha. Ostokuitissa oli hintana kuitenkin 2999e (Siis mitä se oli kaupassa ollu).

Eli kannattaa tarkkaan katsella myös noita myydään osastoja, sieltä voi tehdä löytöjä.
    Vuodessa ei tekniikka yleensä mitään aivan älytöntä harppausta kuitenkaa tee..

10. tstv

Rekisteröitynyt:
    23.06.2003
    MitsuBishi HC3800 on stockmannin tammikuun kanta-aasiakastarjouksessa 1250€

Arvostelu: Mitsubishi HC3800 DLP Projector Review at AVForums.com

11. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
    onko joku käynyt pirkkalan vkaupassa vähään aikaan katselemassa tuota optoma hd20 mallia. viimeksi katselin vain työpöytää joka näytti terävältä mutta nyt elokuvan trailerissa kuva oli aika suttuinen, ihan kuin ei oltaisi kohdistettu kunnolla. ei kai se oikeasti ole tuollainen ole? vai onko joku käynyt säätämässä huonoksi?

12. Zorts

Rekisteröitynyt:
    18.11.2007
    Melkosta kyytiä saanu hinta kyseisessä laitteessa, vähän niinkuin lcd telkkujen rantautuessa suomeen hinta syöksyi alas vuodessa. tuon 100e / kk on imo aika kovaa kyytiä :)

Mitäs olet nyt tykännyt tuosta tykistä ? kuinkas suuren kuvan sillä saa tehtyä jos seinien väli on 3.6m

13. oh5krq

Rekisteröitynyt:
    20.08.2003
    Projectorcentralin laskurin mukaan 48"-101" kolmesta metristä (laitteen syvyys + 15 cm vähennetty), kuvan leveys 105-223 cm. Jos sormet osui oikein liipasimille...

14. Zorts

Rekisteröitynyt:
    18.11.2007
    Perhana, olin toivonu sellasta 120+ tuumaa, toisaalta saattaa olla parempi ettei tule niin isoa kuvaa.. voi olla että menee vaikeaks kattoa jos muutaman metrin päässä nokasta on niinkin iso kuva mitä töllistellä.

Toisaalta en kyllä löytäny tuosta laskurista tuumakokoa millään ja antoi 3.4m etäisyydeltä (linssistä seinään) kooksi vain, 110cm Korkeus 225cm kulmasta kulmaan, 196cm korkeus :/

15. Rysty

Rekisteröitynyt:
    14.05.2001
    120" 2m päästä on ihan liikaa. Itse katselen vajaan kolmen metrin päästä 80" kuvaa ja on ihan riittävä. 90" voisi vielä mennä, mutta sitä suurempaa en ottaisi, ettei leffan katselu muistuttaisi tenniksen seuraamista..

16. oh5krq

Rekisteröitynyt:
    20.08.2003
    Komppaan Rystyä. Itse katson 77" kuvaa (Optoma HD70, ei FullHD) noin kolmesta metristä, eli 1,7 x kuvan leveys. Omasta mielestä on ok.

Jostain muistan lukeneeni, että 1,2-1,5 x leveys olisi FullHD-kuvalla minimisuositus, mutta omaan silmään kannattaa luottaa arviointia tehdessä...

Auttaskohan tämä:

Laitteen syvyys on 45 cm ja siihen 10-15 cm lisää kaapeloinnille, niin kolme metriä lienee lähellä tulevaa tykitysetäisyyttä?

17. rizu

Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    Nää on kyllä makuasioita myös, jotku vielä tänäpäivänäki soveltaa tykeilläki sitä onnetonta nyrkkisääntöä kuvalle.

Mulla on ollu 2,7m leveä kuva 3m päässä, mutta kangaski on 2.4:1 kuvasuhteessa eli korkeussuunnassa kuva vastaa jotain 100-110" 16:9 kuvaa, todellinen tuumakoko on 127". Leffoja tosta tulee pääsääntösesti katsottua ja jotain pelejä pelailtua. On ollu pienempiäki kankaita mutta tolla kuvakoolla vasta päässy oikeeseen leffatunnelmaan. Eikä sitä päätä tossa ainakaan joudu vispaamaan, leffoissa ku tapahtumat kohdistuu kerrallaan vaan yhteen kuvan osaan.

Tänhän voi jokainen jo ennakkoon testata vaikka käymällä leffateatterissa. Jos olet se joka tykkää katsoa takarivistä niin 80" on varmasti passeli, jos taas mielestäsi nelosrivin jälkeen kuva alkaa jäämään pieneksi niin kannattaa vielä harkita.

18. Rysty

Rekisteröitynyt:
    14.05.2001
    Toki ovat makuasioita. Itse olen leffateatterissa aina keskirivissä tai mahdollisimman lähellä, eturivissä en ikinä. Olen soveltanut itse sääntöä "etäisyys kuvasta on 1,5 - 2 kertaa kuvan leveys" ja tuntuu toimivan mulle ihan hyvin. 160cm leveä kuva 250cm päästä on varsin mukava. Tuppaan kallistumaan lähemmäs 1,5 kuin 2 tässä säännössä..

19. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Mulla on kans about 3 metriä ja 77"... Ennen kun kankaan edes ostin mallasin seinälle mikä koko on sopivin, eli ruuvasin tykistä silmälle sopivimman kuvan ja mittasin seinältä koon - tsadaa tarkalleen 77" :D.

En tajua miks näistä pitää kenenkään edes vinkua että "liian pieni", vittuako se muille kuuluu, ja melkein samalla rahallahan niitä isompia kankaitakin saa ettei se siitä ole kiinni. En vain tykkää myöskään tuosta leffan eturivi-efektistä. Monta kuukautta tuolla menty eikä todellakaan tee mieli isompaa.

Noi 120" 2m päästä -tyypit on varmaan noita samoja mitkä kattelee käyttää tietokonemonitorina jotain 42" ja kattelee sitä puolen metrin päästä...

20. Zdram

Rekisteröitynyt:
    20.01.2010
    Koosta..itse tein jo toisen kiinteän kankaan itselle, ja pienemmän kuin edeltäjänsä oli! Etäisyyttä n. 3m, "taulu" kutistui 92-->74 tuumaa. Tykkään. Tykki Pana AX100.

21. Zorts

Rekisteröitynyt:
    18.11.2007
    :p

Tihrustan tällä hetkellä vanhalta 19" näytöltä juttuja, ostamassa IPS näyttöä heti ku löytyy joku järkevä, 24 tuumanen kuulostaa imo vähän isolta mutta eipä niitä oikein ole pienempinäkään.

Suhteellisuuden tajuni kuten myös muilla niillä jotka haluavat tuota leffarivin ensinmäisen paikan kokemusta on ehkä vähän ulapalla, toki tuollainen 90" riittää, en halua kattella leffaa ihan siittä ekalta riviltä, yleensä juurikin tuo kolmas tai neljäs rivi on ihan hyvä. Eikä huvita kattoa tenniksen pelaus tyylilläkään, otetaan neuvosta vaaria ja koitetaan ruuvata "vain" 90"-100 tuumanen seinään. :)

Onko tietoa millaista maalia MDF levylle kannattaa lätkiä jos hommaa tuon mitsun ? tw5000, tw4400, tw3800 ? Kaikille sama matta valkoinen ? vai vieläkö noille pitää korostaa mustaa vähän harmaalla ?

22. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    No, jos varman päälle haluat mennä, niin teet juuri tuolla tyylillä että heijastat kuvan tyhjälle seinälle, ja mittaat kun on sopiva. Varsinkin kun olet näemmä itse "kangasta" tekemässä niin alat rakentamaan sitä vasta kun kultasilmäsi kanssa olet päässyt kompromissiin kankaan koosta.

Mistä sitä tietää vaikka sulle sopiva olis se 120" 2m päästä, jos on isot mulkosilmät ja näkee laajemmalti tms... :smoke: :D

23. Zorts

Rekisteröitynyt:
    18.11.2007
    :eek: Mulkosilmätpä hyvinki :p

Joo täytynee tehdä noin.

Onkohan paljonki eroa tuollaisella itsetehdyllä tai sitten ostetulla, jos vaikka 200e sijoittais niin saako sillä parempaa kaupan hyllystä kuin tekemällä itse (~50e)

:rolleyes:

24. Jäck

Rekisteröitynyt:
    Parilla huntilla saat aaltoilevan kankaan, kun taas tekemällä itse saat kiinteän ja juuri oikean kokoisena.

25. pilsneri

Rekisteröitynyt:
    19.10.2003
    Ite en ajatellutkaan kangasta vaan seuraavan setin tein:
    Melamiini levy 117" nurkasta nurkkaan mittaan leikattuna 42€
    Listat, liimat ja kiinnitysmateriaalit 33€
    Yht. 75€

Oma Epson EH-TW2900 lähti huoltoo pari viikkoa sitten, perjantaina tuli tietoa, että oli korjauskelvoton.
    Ei lähtenyt päälle kuin ylösalaisin.
    No maahantuojalta loppu ja kun mahdollisuus oli niin vaihdoin summanmutikassa EH-TW3500 malliin, eikä pidä paljoa maksaa väliä, kunhan sitä nyt tulee lisää.

Onko kukaan nähnyt minkälainen ero noissa malleissa on?
    Vaikuttaako tuo tuplakontrasti mustan puoleen?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen