Dressmannista ostettua paita ja palautus?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja ihmisapina, 30.12.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. ihmisapina

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2008
    Viestejä:
    2
    Ostin pari viikkoa sitten kauluspaidan joka oli aivan liian pieni. Olen hukannut kuitin, ja siksi kysyn, että vaihtavatko toiseen kokoon ilman kuittia. Kyseessä siis mikäs muukaan of course, kuin itse batistinin kauluspaita. Muistaakeni heillä on 6kk palautus ja vaihto oikeus. Huomiona tähän lisään, että myyjä avasi itse paketin, jota sitten testasin ja omana mokana hyväksi menin toteamaan. Siis onnistuuko vaihto toiseen kokoon ilman kuittia?
     
  2. Para

    Rekisteröitynyt:
    15.09.2002
    Viestejä:
    302
    Jos maksoit kortilla niin voit todistaa ostaneesi paidan eli no problem methinks. Ilman mitään kuittia vähän hankala.
    [signature]Que?[/signature]
     
  3. MkH

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    3 626
    Luultavasti selviää soittamalla tai käymällä paikanpäällä.
     
  4. ihmisapina

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2008
    Viestejä:
    2
    Kortilla maksoin kyllä.
     
  5. Marquerites

    Rekisteröitynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    32
    Onnistunee, jos et ole repinyt hintalappuja pois ja paita on kunnossa.
     
  6. SnOopCOm

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2000
    Viestejä:
    131
    Miksi?
    [signature]Only armed people can be truly free.[/signature]
     
  7. ihmisapina

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2008
    Viestejä:
    2
    Myyjä itse otti sen paketista testausta varten, ja siinä ei ollut mitään roikkuvia lappuja.
     
  8. ihmisapina

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2008
    Viestejä:
    2
    Kova kiire.
     
  9. Phlebas

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2006
    Viestejä:
    1 111
    Kysy josko se sopisi kaverillesi Kamikazelle.
    [signature]Seksivau!
    Tä?[/signature]
     
  10. Dumari

    Rekisteröitynyt:
    22.06.2008
    Viestejä:
    87
    Ovelasti piilotettu piraattivaatteiden salakuljetusketju.
     
  11. ESKOKALA666

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2000
    Viestejä:
    1 135
    .[signature]Tastula: "Jos joku rikastuu, niin eihän se ole keneltäkään pois??

    Halonen: ?Aina se on joltakin pois. Se on yhteisestä kassasta pois.?[/signature]
     
  12. SmeO

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2005
    Viestejä:
    120
    Kyllä pitäisi onnistua, jos ei muuten niin revit napin irti ja vetoat nappitakuuseen.
     
  13. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 393
    Eikä pitäisi.

    Jos on niin tumpelo että sovittaa paitaa, toteaa sen hyväksi, maksaa, menee kotiin, hukkaa kuitin ja toteaa kaiken lisäksi jälkikäteen että ostettu paita onkin pieni, niin ei liikkeellä ole minkäänlaista velvoitetta ottaa sitä tuotetta takaisin tai edes vaihtaa suurempaan, vaikka joskus saattavat toki hyvää tahtoaan niin tehdäkin, varsinkin joulun jälkeen.

    Ja luonnollisesti myös kaiken maailman nappitakuut edellyttävät että kuitti on tallessa.

    Ilman kuittiakin kannattaa siis yrittää, varsinkin jos paita on jotain uutta mallistoa eikä sitä saa muualta (Dressmanin halpiskuteet taitavat olla juuri sellaisia) ja se on oikeasti käyttämätön, mutta kannattaa varautua pettymykseen.
     
  14. moonscream

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    34
    Joskus tätä asiaa kaveri selvitteli samantyyppisessä tilanteessa, muistan ainakin silloin kuluttaja-asiamiehen olleen sitä mieltä, että sitä kuittia ei tarvihe jos muuten on selvä tapaus.. siis vissiin, että selkeesti sen paikan tuote ja tilillä merkintä tms.
    [signature]It are a fact, I know because mah learnings.[/signature]
     
  15. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 393
    Joo, jos liike on ilmoittanut poikkeavasta palautuskäytännöstä ja tuotetta ei tosiaan saa muualta, tai myyjä muistaa asiakkaan jne.

    Normaalistihan tuotteilla ei ole mitään palautusoikeutta (paitsi nettikaupoissa), mutta liike voi sellaisen itse myöntää niin halutessaan. Ja tästä myös kuluttaja-asiamies on samaa mieltä.
     
  16. Timorolli

    Rekisteröitynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    9
    Ohan niillä, jos tuote on selvästi virheellinen. Ja koskee kaikkea etämyyntiä, ei ainoastaan nettikauppaa. Virheellisen tuotteen tapauksessa tuote yleensä korvataan virheettömällä.
     
  17. Pentti Hilkuri

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    27
    Ovelasti piiloitettu nettiyhteisöä rasistisiin hyökkäyksiin vähemmistöjä (romaneja) vastaan kiihkoitusketju.

     
  18. Magneettimies Banned

    Rekisteröitynyt:
    21.07.2008
    Viestejä:
    581
    Olikin puhe normaalista. Virheellinen tuote ei kai ole normaali?
     
  19. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 393
    Diibadaapa, viallinen tuote on luonnollisesti eri asia, mutta on silloinkin useimmissa tapauksissa voitava osoittaa että tuotteessa on takuuta jäljellä, eli siis käytännössää kuitilla.

    Tässä ei kuitenkaan ole kyse virheellisestä tuotteesta, vaan asiakkaan omasta mokasta.
     
  20. SmeO

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2005
    Viestejä:
    120
    Taisi mennä pointti hieman ohi. Sanomalla "pitäisi onnistua" tarkoitin tietenkin liikkeen 6 kuukauden palautus- ja vaihto-oikeutta, enkä mitään universaalia saadöstä. Kuittia ei todennäköisesti tarvitse, koska Batistinia eivät muut myy ja paidan mallista/tyypistä/kunnosta voinee päätellä että ei ole 6 kuukautta tullut täyteen.
     
  21. Timorolli

    Rekisteröitynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    9
    Meinasinkin lisätä, että et varmaan tätä tarkoittanut. Mutta osa sekoittaa tuon ei minkäänlaista palautusoikeutta (tuote OK, mutta ostaja ei jostain syystä pidä, kuten tässä), palautusoikeus jossain tapauksessa (tuote virheellinen), ja palautusoikeus (etäkauppa).
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti