Doomin odotettu Vulkan-päivitys vihdoin julki

Viestiketju alueella 'Tietotekniikka- ja mobiiliuutiset sekä artikkelit' , aloittaja Petrus Laine, 11.07.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kaotika -

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    49 379
    3DMarkissa jokaisesta framesta 10-20% on "asynkronista laskentaa", dokkarissa mainitaan että Time Spy käyttäisi sitä "rajusti" mutta eikö esim AotSin kehittäjät puhuneet samankaltasista prosenteista ja niiden mielestä se oli vielä kevyttä?
     
  2. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Kunnollisesta prossasta puheenolen kun oli se yksi video jossa näkyi coret ja oli 7 corea (HT?) prossassa niin niistä 3 iidlasi eli tuo Doom käyttää vissiin maksimissa 4 corea (HT?), joka on tavallaan ymmärrettävää kuin sitä suurempi coremäärä on keskivero peli PC:ssä vielä harvinainen.
     
  3. SuperD

    Rekisteröitynyt:
    08.02.2002
    Viestejä:
    4 596
    Ei monet nykypelit ole mitenkään lukittuja tai suunniteltuja tarkkaan tietylle coremäärälle jolloin osa ytimistä idlaisi täysin. Toki ongelmana on edelleen taskien koko, liian isojen taskien kanssa ei kahdeksankaan workeria auta mitään.

    Itsellä HT:n kanssa Vulkanilla näyttää yleensä aika tasaisesti menevän kuorma ytimille jos pelin omaan metriikkaan on luottamista (task managerilla esim. turha katsella). Toki riippuu scenestä myös.
     
  4. Sothis

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2008
    Viestejä:
    4 512
    Windows "parkkeeraa" (core parking) prossuytimiä virransäästön nimissä ja se on hidastanut jopa neliydinprosessoreitakin monissa peleissä. Ite vedän nykyään aina Windows-asennuksen jälkeen parkkeerausominaisuuden pois päältä. Siihen on ainakin yksi työkalukin liikkeellä netissä, jos rekisteripuukotukset omin kätösin eivät innosta. En kyllä tiedä hyötyykö juuri DOOM tästä.

    http://www.coderbag.com/programming-c/disable-cpu-core-parking-utility
     
  5. Dygaza

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2014
    Viestejä:
    572
    Eikös tuo core parking poistunut win10 myötä? Tai siis se noudattaa virransäästö asetuksia, jolloin high performance asetuksella ne eivät parkkeeraa?
     
  6. Migi06

    Rekisteröitynyt:
    24.11.2005
    Viestejä:
    3 395
    Sama olen itsekkin tehnyt jo pari vuotta, performance hieman parempi ja pienet lagit kadonneet. Tässä odottelemaan kunnon testiä auttaako monicoret vai ei, mutta suunta näyttää jo hyvältä. Saa myös ihan virransäästö valikosta päälle (taisi olla piilotettu aikasemmin) tai noilla ohjelmilla.
    Omaan käyttöön olen HT i7:n (haswell ja ivyä ollut) kanssa kahtonut tarpeettomaksi. Harvassa pelit on, jossa aidosti käyttää kunnolla coreja ja performance kaventuu paljon i5 kellotuksilla. Nyt onneksi alkaa multicore support kasvamaan ja luo painetta samalla intel:n suuntaan
     
    Viimeksi muokattu: 15.07.2016
  7. anidabi

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3 778
    Jos nyt oikein luin tuota anandin artikkelia ja eroja timespy 1 ja timespy 2 testien välisiä eroja niin timespy 2 sisältää huomattavasti enemmän tesselointia. Sitten kun laskin noista anandin timespy 1-2 testien väliset prosentuaaliset erot niin GTX1070 ja GTX970 toi spy1 pyörii 17.1% nopeammin kuin spy2, rx480 spy1 pyörii 19.2%nopeammin kuin spy2 ja R9 390 toi spy1 pyörii 21% noepammin kuin spy2.

    Eli kyllä siellä polariksessa jotain parannuksia sinne tesselointiin on saatu aikaan, mutta silti ollaan jäljessä. Tosin voihan se olla että jokin muukin kuristaa, mutta eihän se polariksen tesselointi kyky nyt muutenkaan ollut mitenkään erityisen suuri verrattuna aiempaan.

    Ihan mielenkiintona olis kiva tietää millä tesseloinneilla alkaa kulku katoon kaikilta korteilta, eli kuinka paljon maxwellit ja pascalit pystyy vielä enemmän jauhaan tesselointia gcn:ään nähden?
     
  8. elviris

    Rekisteröitynyt:
    08.07.2011
    Viestejä:
    11
    Itse kokeilin Vulkania pari päivää sitten. Ensimmäisellä kerralla oli outoa nykimistä ja peli kaatui vartin pelaamisen jälkeen. Toisella ja sen jälkeisillä käynnistyskerroilla peli on pyörinyt sujuvasti, ja nykimättä vaikka rukkasin AA:n täysille. OpenGL moodissa en pystynyt pitämään >60fps hektisimmissä paikoissa, mutta Vulkanilla pysyy jatkuvasti. Käytössä itsellä gtx970, joten ei se ihan turhake ole.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti