Doomin odotettu Vulkan-päivitys vihdoin julki

Viestiketju alueella 'Tietotekniikka- ja mobiiliuutiset sekä artikkelit' , aloittaja Petrus Laine, 11.07.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Divvy

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2002
    Viestejä:
    2 614
    Ei se 1060 hyödy sen enempää kuin 980. Sinsin maalailee haavekuvia kuinka Pascal olisi tässä jotenkin parempi kuin Maxwell vaikka monet testit ovat osoittaneet sen vääräksi.
     
  2. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Fury tuloksen nousee niin paljon että tuo on omiaan vaikuttamaan siihen valitseeko joku RX480 mallin vai tarjouksessa olevan Nanon kun DX11 peleillä siitä Nanosta ei ole paljoa hyötyä mutta ainakin tässä Doom Vulkan tapauksessa hyöty on niin suuri että voi käyttää selvästi suurempia tarkkuuksia pelattavasti kuin RX480 kortilla.

    Kuinkahan hirmutuloksen Vega pystyy heittämään tauluun Doom Vulkanila sitten kun se on saatavissa.
     
  3. Pempula

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2003
    Viestejä:
    470
    Ajuripäivitysten myötä tulee jatkossa paremmin hyötymään, koska siinä edes jonkinlainen async tuki on.
     
  4. Divvy

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2002
    Viestejä:
    2 614
    Palataan sitten asiaan.
     
  5. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    GTX1080 kortilla se hyöty näkyi tilanteessa jossa oli reilusti ylimääräistä tehoa käytettävissä kuten 1080 tarkkuudella mutta GTX1060 kortilla ei ole ylimääräistä tehoreserviä käytettävissä.
     
  6. xkamu

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2002
    Viestejä:
    243

    Välikevennyksenä Nvidian asyncciin
    ;)
     
  7. Migi06

    Rekisteröitynyt:
    24.11.2005
    Viestejä:
    3 395
    Opengl ainakin omassa koneessani piikittelee. Sigun kone, mutta 4.5ghz tajuudella:
    Kämmikameralla otettu :p
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2016
  8. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Todella rasittava video kun toinen ruutu tulee muutaman sekunnin perässä. Tuijottelin kuitenkin GPU-AVG ja overall Frame Time (mikälie tuo on suomeksi frame draw time -arvoja ja Vulkan näyttää paljon sulavammalta. Opengl hyppii aika railakkaasti vaikka 9-11ms välillä kun taas tuo Vulkan piirtää pehmeämpää käppyrää eli siis pienemmillä heittelyillä. Toki se heittelee, mutta pehmeämmin. Huomaako tuon pelatessa, ehkäpä?

    Esim. kun yritin suurennuslasilla katsoa niin kohdan, minkä vasen ruutu vetää välillä 7.3-10.2 niin oikea ruutu vetääkin 8.20-830ms.

    Voiko joku ajaa timedemon tuolla samalla tavalla mutta vetää nuo GPU-avg% johonkin excel käppyrään?

    Ehkä näen halluja, mutta helpompi noita olisi vertailla excelissä kuin jossain Youtube-videossa mitkä on epäsynkassa :smoke:

    Migin videossa muuten GPU näyttää kahtasataa, kuin tuossa toisessa videossa tyyliin 16. CPU-avg pyörii kuitenkin samassa scaalassa eli jotain 18%.

    Ota näistä nyt selvää.

    Edit FINAL: Migin videossa GPU-avg tippuu samoihin lukemiin vasta kun laittaa Vulkanin päälle.
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2016
  9. Migi06

    Rekisteröitynyt:
    24.11.2005
    Viestejä:
    3 395
    Jep, näistä ota vielä kauheasti selvää ennenkuin päivittyvät kunnolla ja parempi vetää johtopäätökset kunnon revikkasivuilta, joilla on kunnon testaus menetelmät. Opengl voi olla jossain compatibility tilassa ja sen takia boostia tulee, outo on tuo GPU käyttö tuolloin. Vaikea sanoa miten oli vanhemmissa versioissa, kun tänään pääsin vasta kokeilemaan.
     
  10. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Lueppa tuo edit
     
  11. SinSin

    Rekisteröitynyt:
    16.05.2012
    Viestejä:
    5 436
    Pitäskö juosta ja ampua ja ottaa Screenshotteja? vai miten otat screenshotin toiminasta jotta molemmilla kerroilla tilanne olisi identtinen?
    olen huomannut 20-50fps nousut ihan pelatessa peliä, AVG arvoina ollut 30-40fps luokkaa mitä mitannut parista mapista ja n.1tunnin pelailun aikana.
    OpenGl peli toimii selvästi heikommin kuin Vulkanilla.
     
  12. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Eiks ois helpompi testata jotenkin tieteellisemmin kuin silmällä? Eihän tuo päivitys nyt senkään mitkään missikisat ole.
     
  13. SinSin

    Rekisteröitynyt:
    16.05.2012
    Viestejä:
    5 436
    Olen mitannut Fps ja (avg. fps) ja niistä huomannut selvät erot vulkanin hyväksi.
    ero mapista riippuen 30-40fps luokkaa
     
  14. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Tupla
     
  15. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Mikä ton softan nimi on millä tota mitataan?? Olisi hauskaa lukea jostain manuskasta tms. että mistä tuo tulos oikein koostuu.

     
  16. Migi06

    Rekisteröitynyt:
    24.11.2005
    Viestejä:
    3 395
    Tuo on doom:n sisäinen mittari, saa valikosta ja näyttäisi vanha kunnon consolikin löytyvän, pitää huomenna tutustua lisää.
     
  17. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Jos joku AMD:n omistaja lukee tätä lankaa, niin voisitteko testata uusimmalla versiolla Doomista mutta vaikka edellistä ajuriversiota?
     
  18. Kaotika -

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    49 379
    Jos en väärin muista, peli kieltäytyy käynnistymästä vanhoilla ajureilla, eli vaihtoehdot Doomille ovat 16.7.1 ja 16.7.2. Niissä tuskin on eroa.
     
  19. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    • Video corruption will not be observed in DOOM with resolutions above 1920x1080 with Radeon Software Crimson Edition 16.7.1.
    Miksi vanha ajuri paskoo näytön???

    Itse veikkaan että kun mennään tietyn reson yli niin otetaan joku kikka käyttöön jolla saadaan FPS pysymään samana kuin ennenkin.
     
  20. Kaotika -

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    49 379
    Niin? En tarkoittanut koko Doomia sinänsä, vaan Vulkan-versiota. Ilmaisin itseni ehkä heikosti
     
  21. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Mua ei nyt kiinnosta mikään väittely, vaan se että joku ajais jotain testejä niin ei tarviis jauhaa paskaa.
     
  22. SinSin

    Rekisteröitynyt:
    16.05.2012
    Viestejä:
    5 436
    Ei kyllä jaksa enään testailla, nyt tulee vaan pelattua.
    Menossa Ultra Nightmare, ei paljo kerkee Fps katseleen :smoke:
     
  23. blackhorse

    Rekisteröitynyt:
    07.04.1999
    Viestejä:
    2 115
    Kiva että pelaat mutta tässä ketjussa puhutaan tuosta uudesta päivityksestä sekä ajureista.
     
  24. amismies

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2015
    Viestejä:
    4
    Tämä on todella tärkeä milestone Vulkanille; ensimmäistä kertaa ajureita rasitetaan "tosimaailmassa". Tätä ennen on ollut kaikenlaista pientä näpertelyä ja demokikkaretta millä on päästy toteamaan että ruudulle tulee tavaraa ja hommat toimii joten/kuten. Nyt on ensimmäinen kunnon sovellus mille kaikki ajurivalmistajat optimoivat ajureitaan aivan raivolla. Ajurit kehittyvät kun lopulta kunnon testimatskua. Paremmat ajurit tarkoittavat että kaikilla on kivempaa; kuluttajat saavat enemmän fps samalla investoinnilla ja kehittäjät saavat paremmat ajurit, vähemmän bugeja ja kaikilla on hyvä mieli. Tämän jälkeen voisi veikata että kasvukipuja on paljon vähemmän jatkossa. En usko että Vulkanista ollaan vielä kaikkea tehoa tiristetty irti tämä on vasta alkua. :) Mahtavaa. LURPS.
     
  25. SinSin

    Rekisteröitynyt:
    16.05.2012
    Viestejä:
    5 436
    hyvin Fps nousee näemmä muillakin..

     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti