DNA:n (asiakkaiden) ku***usketju

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Azaloom, 20.09.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Azaloom

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    2 166
    Lataus vähintään kerran kahdessa vuodessa tai vähän päälle. Itse käytän vanhempien ylimääräistä 50M 4G SIM:iä, kun niillä on kotona Elisan ADSL tuplalaajakaista, jossa tulee samaan hintaan kylkiäisinä mobiililiittymä. 13 Mbps ADSL-linja riittää niillä mainiosti kaikkiin tarpeisiin.
     
  2. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    860
    Minulle ei Elisan latausliittymä sovi.

    DNA 1 Mbps nyt, 4G-verkko, 5 Gt EU kk, käytön mukaan muu. Norppa on toki halvempi €5 kk, tarvitsen nettiä mukaan musiikin kuunteluun luurissa, mutta nopeus 0.5M ja EU-dataa 0 Gt. Ei 4G-tukea joka oleellinen. Norppa+ toimisi varmaan peruspuhelimessa tai 6 vuotta vanhalla Samsungin katiskalla.

    On myös työpuhelin, huoleton Telia 10M, joten voin soittaa puhelut sieltä ulkomaille asti. Maksutta.

    Elisalla on se ilmainen kotikuitu 50M ja kauttani tosiaan se 50M kympin 4G tuttujen käytössä ja maksettavana. Tässä joku kertoi käyttävänsä tuttujensa 4G-nettiä tuplakaistasta.

    Varmaan yleinen ilmiö, "myydä eteenpäin". Itse saan vieläpä sillä 10M ilmaisnetin 50M netiksi maksutta. Säästän €4,90 kk, kun se normaalisti olisi maksanut tuon verran, ja toki vastapuolikin säästää mokkulassa.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Azaloom

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    2 166
    Haukutaas välillä puolestaan ihan aiheesta Elisaa:
    https://www.is.fi/digitoday/art-2000006332827.html

    Kyllä vit*tti kuin pientä kylmän talven oravaa, kun pari viikkoa sitten sain asiasta ensimmäisen sähköpostin. On aivan varmaa, etten ala maksamaan 35 euroa vuodessa sähköpostista.
     
  5. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    860
    Osataan sitä Elisallakin tosiaan:

    Tammikuussa minua yritettiin huijata Elisan puhelinmyyjän toimesta.

    Myyjä painosti minua päivittämään ilmaisen talokaistan normaalihintaiseen koska hänen mielestä taloyhtiömme sanoi irti sopparit heidän kanssa. Minun tietooni ei ole sitä kantautunut ja myyjä ei uskonut. Soitin jopa isännöintiin. €9,90 talokaista oli, meinasi myydä €24,90 24 kk norm. 39,90.

    Lopulta se liittyi vikatilanteeseen, mutta koin silti tätä myyntityötä hyökkäävänä ja asiakasta ala-arvioivana, että kehtasinkin ihmetellä kyseisen myyjän hysteriaa. Elisa antoi foorumillaan aiheesta heti varoituksen, koska "puhuin Elisasta huonossa hengessä" -- eli siellä ei näitäkään asioita saa tuoda julki.

    Lisäksi Elisa painosti luottojäseniään avustamaan yksityisesti, ainakin kohdallani, sen sijaan että Elisasta puhuttaisiin "huonossa valossa" -- lisäksi oikeus huumoriin evättiin ja ainakin minulle on laitettu varoituksia. Päätin sitten, että Elisan kanssa en enää yhteistyötä tee tai saavat maksaa ilmaisesta avusta palkkaa.

    Keskustelu käydään aina jossain. Ja kerron jatkossakin jos saan huonoa palvelua Elisalta.

    https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006376749.html

    Elisan puhelinmyyjät yrittivät valehdella järjestelmällisesti jo vuoden ajan ja toiminta jatkuu...

    Se nyt on ihan asiakkaiden ala-arviointia, että niitä käytetään hyväksi operaattoreiden foorumeilla, että pitää ratkaista asiakkaiden ongelmia foorumeilla ilmaiseksi ja siihen vielä yksityisviesteissä painostetaan.

    DNA:n kanssa ei ongelmaa, muutamia myyntipuheluita lukuunottamatta, joista selvisin sanomalla ei.
     
    Viimeksi muokattu: 10.02.2020
  6. Kala

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2000
    Viestejä:
    2 052
    Parhaiten asioihin saa puututtua, kun tekee epäasiallisesta toiminnasta ilmoituksen kuluttajavirastolle.
     
  7. Azaloom

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    2 166
    Anteeksi jo etukäteen, mutta voi jumalauta vittu saatana. Helvetin kolmikirjaiminen paska, jonka nimeä kiroan toistuvasti, kun joudun kanssasi tekemisiin. Nykyisessä (uudehkossa, vuonna 2013 valmistuneessa Helsingin keskustan tuntumassa sijaitsevassa) asunnossani on valitettavasti DNA:n taloyhtiölaajakaista. Joka halvatun kerta kun olen 1-2 vkoa pois kotoa, niin DNA:n kiinteä Ethernet-yhteys ikään kuin menee pois päältä. Saan joka kerta taistella puolesta tunnista tuntiin, että yhteys herää henkiin. Tähän on tähän asti auttanut Ethernet kaapelin räplääminen irti ja takaisin seinään ja koneen uudelleen käynnistely. Samalla arjen ihanuutta lisää toistuvat mainospommitukset DNA:lta postitse ynnä muuten, missä hehkutetaan DNA:n netin toimintavarmuutta ja pätkimättömyyttä kilpailijoihin verrattuna ja tuputetaan ottamaan maksullinen lisänopeus. Tällä kertaa nämä elämän hankaloittajat ovat tehneet jotain kivaa, ihanuutta maksimoivia lisäsäätöjä yhteyteen ja sen aktivoiminen oli tuiki tavalllisen vittumaista, potenssiin kymmenen. Kun Ethernet-johdon uudelleen liittämisten ja koneen uudelleen käynnistysten jälkeen lopulta sain yhteyteen jonkinlaista eloa, selaimeen tulee hidastettua puhelinmodeemivauhtia latautuva viestiä, että mene jollain toisella(!) nettiyhteyden omaavalla laitteella, esim. puhelimellasi osoitteeseen dna.fi/tlk ja aktivoi yhteytesi, tai soita (takuulla ruuhkaiseen) DNA:n asiakaspalveluun asiaa varten. Siis mitä helvettiä, kysyn?! Keksiikö joku pahempaa kiusaa asiakkaille, että miten yhteyden käyttämisestä voisi mitenkään tehdä vielä vaikeampaa? Ne idiootit vaativat, että sinulla on toinen nettiyhteys DNA:n paskayhteyden avaamiseksi. Kuka täyspäinen ylipäänsä avaisi DNA:n yhteyttä, jos sillä olisi minkäänlainen toinen yhteys käytössä? No, minulla nyt sattuu olemaan Elisan 4G-liittymä puhelimessa, joten sillä oitis em. osoitteeseen. Toki yhteyden avaus pitäisi hoitua jo siihen asti riittävän suurien ongelmien jälkeen sanotussa osoitteessa hetkessä? Mutta ei jumalauta. Ei. Ei. Ja ei. Niiden yhteydenavaussivusto on rikki, eikä toimi puhelimella (Android uusimmalla käyttiksellä ja päivityksillä). Vaikka vaihtaa työpöyötä- ja mobiilisivun välillä, niin sivustolla ei mitenkään tule näytöllä esiin alkutietojen jälkeinen Seuraava/Eteenpäin-painike. Automaattisesti sivuun avautuva Chat-ikkuna sanoo, että emme voi muodotaa yhteyttä asiakaspalvelijaan suuren ruuhkan vuoksi. Lopulta kun jaoin puhelimen yhteyden tietokoneeni kanssa ja tajusin ottaa Ethernet-johdon irti koneesta, joka esti muuten toimivan Elisan jaetun WiFi-yhteyden, pääsin koneella yhteyden avaussivulle. Lopussa (ILMAISEN!) taloyhtiöyhteyden avaamiseen vaaditaan vielä pankkitunnukset tunnistautumiseen, vaikka loppusummana seisoo 0 €, kun on onnistunut kiertämään moninaiset ovelat maksullisten lisäpalveluiden tuputusyritykset. Kysyn vain mitä varten?

    Kiroan tämän paskafirman alimpaan helvettiin ja koitan vastenmielisesti sietää pakotettua asiakkuutta hakien lohtua siitä helpotuksen päivästä, kun ei tarvitse enää olla missään tekemisissä yhtiön nimeltä DNA kanssa.
     
    Taker tykkää tästä.
  8. Azaloom

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    2 166
    Eipä tullut yhteys kuntoon, vaikka tein tuon "uuden" asiakkaan rekisteröitymisen kahteen kertaan. Sen jälkeen soitto DNA:n aspaan ja 27 minuutin jonottamisen jälkeen ja aspan kanssa 15 minuuttia asiaa ihmeteltyämme hän tuli siihen tulokseen, että yhteydessä näyttäisi olevan jotain ongelmaa. Nyt on huoltomies sitten tulossa huomenna paikan päälle. Siihen saakka 4G:n varassa. Helvetin kiva sekin, kun sain ensin chat yhteyden DNA:n sivuilla, joka ohjasi soittamaan tuohon 0800-vikailmoitusnumeroon ja varta vasten asiaa kysyessäni hän vastasi, että on täysin ilmainen numero. No, väärää tietohan taas tietysti sai: Kysyessäni asiaa vikailmoitusnumerosta, kun puolen tunnin jonottamisen jälkeen vastattiin, oli vastaus, että maksaa normaalin puhelun verran. Itselläni sattuu olemaan liittymä, jossa maksan käytön mukaan joka puhelusta. Pyysin hyvittämään puhelun, kun varmistuu, ettei ongelma ole käyttäjässä ja harkitsemaan hyvitystä muutenkin nettiyhteyden kanssa olleista toistuvista ongelmia, minkä kanssa saanut vääntää. Saa nähdä unohtuuko heiltä koko asia, en ihmettelisi.
     
  9. Azaloom

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    2 166
    Jaa, että niin. Äsken kilahti puhelimeen tekstari, jossa toivotettiin DNA:n asiakkaaksi. Nyt toimii ("ilmainen" - maksan yhtiövastikkeessani) kiinteä taloyhtiölaajakaista (olen siis asunut tässä jo pari vuotta). -Neljän ja puolen tunnin selvittelyn jälkeen. En todellakaan enää aioa soittaa ja jonottaa aspaan ja kertoa, että alkoi toimimaan ja kysyä mitä tehdään huomisen huoltokäynnin suhteen.

    VAROITUS / tarinan opetus: Älkää hyvät ihmiset hankkiko DNA:n taloyhtiölaajakaistaa. Valitaa vaikka Elisa. nimimerkillä "aiemmin 7v täydellisen tyytyväinen Elisa-Saunalahden Huoneistokaista -asiakas".
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2020
  10. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 173
    Sinänsä itselläni on kyllä sellainen tieto että 0800-alkuiset numerot on aina ilmaisia. (Korjatkaa joku jos tämä on muuttunut). Ehkä se joka vastasi ei tiennyt että olit soittanut 0800-numeron kautta. Joskus samaan palveluun yhdistyy puheluita useasta eri numerosta.
     
  11. Azaloom

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    2 166
    Itsellänikin oli sellainen käsitys, vaikkakin hieman epävarma, mutta näin henkilö puhelimessa kysyttäessä vastasi. Joka tapauksessa nyt kun kysyin uudelleen hyvitystä puhelusta sähköpostitse, niin sain sitä kautta kolmannen vastauksen asiaan, että olisikin taas ilmainen.
     
    Viimeksi muokattu: 21.02.2020
  12. Azaloom

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    2 166
    Päivitetääs noihin aiempiin wihasiin viesteihini, ettei netti ole enää tehnyt tuota temppuilua, että kun olen pidempään kotoa pois (1-2vkoa), niin saanut tanssia sadetanssia nuotion ympärillä, että on saanut aktivoitua. En tiedä mistä johtuu. Mitään muutoksia en ole tehnyt, muuta kuin antanut ympäriinsä vihaista palautetta, tietysti myös ja etenkin ensisijassa suoraan DNA:lle itselleen.
     
    Viimeksi muokattu: 29.03.2020
  13. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    860
    Nyt täytyy antaa positiivista palautetta DNA.

    DNA Turtolan Kaupassa ostin tutun pyynnöstä, koska olin bussiajelulla lähistöllä, puhelimen. Meillä kaikki liittymät siellä 4 kpl. Etudiili-sopimuksella. Alun perin piti ostaa A20e-luuri 165 tarjouksella Vk.com Pirkkalan myymälästä, mutta ajelin DNA Kauppaan bussin kyydissä ja sain luurin 129 eurolla. Suojakuoresta piti saada 10% pois Etudiilin kautta (lisätarvikkeista). Myyjä laittoi 12 euroa hyvityksenä!!! Ostin siis 29 euron alkuperäisen suojakannen läpällä 17 eurolla. Seuraavana päivänä ostin heti toisen luurin, toisen tutun pyynnöstä, ja vielä vanhasta romupuhelimesta J5 2016 antoivat 16 euroa. Siis oikea romu, akku ei pidä varausta, ruma ja kulunut kansi, mutta käynnistyy ja näyttö toimii... ja suojasta 10%.

    Kiitos hyvästä Palvelusta DNA Myymälöille.

    Ostamme jatkossakin matkapuhelimet sieltä. Myös oma nykyinen ja tätä edeltävä DNA Kaupasta.
     
  14. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    860
    Tänään tuli DNA:lta tiedote, että liittymäni EU-data nousee 5 Gt -> 7 Gt. Aiemmin oli 4 Gt. Hintaan ei ole tullut nytkään vaikutusta, mutta eipä sitä EU-dataa pääse nyt oikein käyttämään eikä ennenkään... mitä nyt Virossa on tullut päiväreissulla käytyä ajoittain. Ja välillä viikon ulkomailla nonstop.

    Myös vähemmän hyviä uutisia dna:lta tuli: heidän minimi laskutusraja laski 8 eurosta 5 euroon. Minusta muutos on huonompi, koska aiemmin sain kuusi laskua vuodessa. Nyt pitää maksaa joka kk lasku. Ei siinä isoa ongelmaa, mutta oli jotenkin kiva maksella niitä kuudesti vuodesta.

    Liittymäni on 12,90 hintainen, mutta alennuksella 6,90 ja muu käytön mukaan.

    Lasku 6,90-7,90 kk. Nyt joutuu makselemaan taas kuukausittain, mutta kaipa tähän tottuu.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti