Finnetin aikoina DNA:n tarjoamat langattomat mastot (jotain ennen 2007) ja mobiilidatapalvelut oli jopa aikaansa ja kilpailijoita edellä datakuuluvuudessa ja hinnoittelussa. Täällä Tuusulassa oli vaikea edes harkita Soneraa, tai vaikkapa Elisan paskaa.
Joskus ~2010 testasin Telefinlandin (TeliaSoneran verkko) mokkulaa ja speedtestin jälkeen se oli palautettava takaisin ja valitettavasti sopimus peruttava, koska silloin alkoi tulla ensimmäisiä merkkejä käsitteestä
the downfall of DNA, ja olisin mielelläni jo silloin vaihtanut Telian leiriin.
Nykyään DNA Oyj:n lähtökohtana on olla enemmän asiakkaita halveksiva kyseenalaisten tahojen omistama suoramarkkinointipulju, kuin verkko-operaattori joka tarjoaa asiakkaille ydin-teledatapalveluja, kuten meno oli sentään Finnetin aikoina. Heidän markkinointiosasto (mitä muuta he enää tekevät?) aiheuttaa niin vakavaa oksetuksen oloa, että on pakko yksinkertaisesti vaihtaa kilpailevan operaattorin liittymään. Se on melkoinen anti-saavutus kyseiseltä hullujen leiriltä.
Varokaa vaan:
Yritys tuputtaa 4G-liittymän omaaville asiakkailleen the
Superälypakettia ala-arvoisilla "euron säästö" -argumenteilla, mutta informoimatta sellaista pikkuisen tärkeätä sivuseikkaa, että kyseessä on 3G / hspa+ -liittymä!
Tuollaista voidaan harkita jo
lievän petoksen täyttäväksi menettelyksi.
Siis oikeasti - 2019 vuonna - aikoina jolloin 4G / LTE on perusnormi ja horisontissa siintää jo uudet 5G -verkkoprotokollat, jopa suomessa.
Mutta tämä lafkapa haluaa sitoa 12kk määräaikaisvankilaan tuollaisella roskasopimuksella, ja vieläpä
puhelinsuoramarkkinoinnin keinoja käyttäen!
Varokaa vaan (osa 2):
https://photos.app.goo.gl/jhZigoNWVqoQGq268 (mitenköhän tuon saa "embed")
Surullisinta tässä on se, että missään kohtaa ko. asiakirjassa ei ilmoiteta,
että myös SIM -kortti on korvattava uudella - puhumattakaan että he postittaisivat automaattisesti asiakkaalle korvaavan kortin. Tämä vaaditaan että 4G -päätelaite aktivoisi kotona uuden LTE -verkon.
Asiakirjassa vain ilmoitetaan: "Muutos ei edellytä sinulta toimenpiteitä"!
DNA:ta ei paskan vertaa kiinnosta pääseekö asiakas käyttämään uutta verkkoa. Pääasia Kunhan vain maksaa uutta isompaa kuukausimaksua.
DNA:lla pelin nimi:
- 3G verkon kanta-asiakkaille tuputetaan väkisin 4G -liittymiä, jotta voidaan esim. myydä ylihintaisia laitteita (4G mokkula
a la 99€) kylkiäisinä.
- Samoille 4G asiakkaille tuputetaan myöhemmin takaisin 3G -liittymiä, ilmeisesti ihan vain asiakkaiden halveksumisen ilosta, aitoon DNA -tyyliin.
- Ei missään nimessä niin että 3G verkon asiakkaille tarjotaan 3G palveluita, ja 4G verkon asiakkaille 4G palveluita. Niin asiallinen business ei yksinkertaisesti kuulu DNA:n toimipolitiikkaan.
- Kolonialismi ja machiavellialaisuus on kyseisen ajastaan taakseen jääneen yrityksen
modus operandi: kanta-asiakkaat ovat vain halveksittava rasite, joita pitää pyrkiä kupruttamaan kaikin mahdollisin laillisin, että puoli-laittomin menetelmin. Hälläväliä siltojen polttamisesta / asiakkaiden pettämisestä.
- Paha-maineiset määrä-aikaiset sopimukset ovat vielä tänäkin päivänä kyseiselle yritykselle peruskauraa, aikoina jona kaikki muut operaattorit ovat siirtyneet jo 2020 -luvulle.
Joukkoilmoitusta vaan kuluttaja-asiamiehelle.
Ei täällä Suomessa kuulu kaikenmaailman sijoitusyhtiöidenkään harjottaa yksityisten ihmisten / asiakkaiden sabotointia ja häirintää.
Kaikille jotka harkitsevat puhelin- / dataliittymää, niin
elämäkallis DNA halpa tai
reilu ei pidä paikkaansa, vaan vain ja yksinkertaisesti
stay away.
Ja onneksi valinnanvaraa on, vaikkakin hivenen niukalti kieltämättä toimivan markkinatalouden tarpeisiin.
Click to expand...