DNA:n (asiakkaiden) ku***usketju

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Azaloom, 20.09.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Heze1

Rekisteröitynyt:
    27.02.2015
    Laitoin ton mun palautteen heidän foorumille, ei oo mullekaan tullut vastausta, eikä palautetta julkaistu..

2. pitsa

Rekisteröitynyt:
    11.01.2014
    Voin niin samaistua näihin viesteihin, DNA on yksi huijari koko firma. Kaikki samat olen itsekin kokenut.

Mokkula rikki, vien sen DNA:lle, myyjä katsoo ja sanoo että menes vielä kotia yrittämään pariksi päiväksi jos alkaisi toimia. EI toimi! Ajan taas DNA liikkeeseen, saan viimein uuden mokkulan, rikkihän se oli.

Kartta näyttää että kuuluvuutta on oikein hyvin, oikeasti ei kuulu edes 3G, vaan GSM datalla pitää pärjätä kaupungin keskustassa.

Azaloom tykkää tästä.
  3. jry9999

Rekisteröitynyt:
    17.01.2010
    Harmittavaa kuulla, että joillain on ollut ongelmia DNA:n kanssa. Itse olen ollut DNA:n ja sitä edeltävän OPOY:n asiakkaana jo n. 15 v. täällä Oulussa ja ehkä olen ollut vaan onnekas, mutta kaikki ongelmat (ja onhan niitä muutama ollut) on kuitenkin aina hoidettu kuntoon yhden soiton jälkeen. Tälläkin hetkellä 3 DNA:n puhelinliittymää, 100M laajakaista + 4G mobiililaajakaista, pari ohjelmakorttia ja kanavapakettia...

4. pmatil2

Rekisteröitynyt:
    02.07.2008
    Jaa niin täällä oli tämmöinenkin ketju. Päivitin tuossa laajakaistani uuteen, kun vanha maksoi suhteessa liikaa. Uusissa kaapelikaistoissahan tulee väkisin 4G nettiliittymä kylkeen. Ja "ilmaiseksi" toki. Paitsi että vasta tilausvahvistuksessa lukee, että liittymä alkaa maksaa 2 vuoden jälkeen normihinnan.

No ei siinä, vanhan liittymän nopeus nousi samana päivänä siihen mihin pitikin. Mutta se 4G SIM. Korttia ei ole puolentoista viikon jälkeenkään kuulunut postissa. Aspan sähköiseen yhteydenottoon ei ole vastattu (muka 1-2 vrk vastausaika) ja foorumilla eivät kommentoi näitä asioita. En jaksa jonottaa puhelinaspaankaan.

Kävin sitten loppuviikosta DNA-kaupassa ja myyjä teki minulle sen SIM-kortin 5 minuutissa. On se kyllä kun korttia ei saada lähetettyä postissa, kuinkahan moni odottelee vieläkin sitä korttiaan.

Toinen juttu on hallintasivut. Pääsen kyllä katsomaan mikä liittymä minulla on ja modeemin numeron jne. laskun eräpäivät mutta itse 4G-liittymää en pääse hallinnoimaan (toinen sivusto). Herjaa vaan ei käyttöoikeutta. Tosi hyvät systeemit, miksi ihmeessä pitää olla eri hallintasivustot eri liittymille?

5. Kvarkki

Rekisteröitynyt:
    31.08.2001
    Ei muuta kuin kuluttajariitalautakunnalle valitus ja vaatimus syntyneistä kuluista. Eiköhän se DNA ota pään pois perseestä, kun saavat ko. taholta viestiä. Jopa Elisa/Saunalahti ymmärsi ottaa sen päänsä pois hanurista. Ei maksa mitään, mutta asia kannattanee esittää kunnolla jäsennellen. Ei tuollaisesta yhdestä pitkästä tekstipötköstä ota hullukaan selvää.

e: Aiheeseen liittyen 3 kertaa putkeen mennyt TV-palveluiden alennusjaksot suhteessa määräaikaisuuksiin. Bonusta toki siitä, että asiat ovat kertapyynnöllä korjaantuneet.

6. Pöytä

Rekisteröitynyt:
    06.11.2001
    Eikö tuo ole jo rikosasia?

7. j1h2d

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Aikuistukaa ja lopettakaa se turha valittaminen ja lässytys. Teillä on yhdet maailman edullisimmista puhelinliittymistä ja nettiliittymistä.

Mikä vittu siinä aina on, että aina samojen ihmisten kanssa on ne ongelmat tai asiat on paskoja. "En osta enää ikinä Samsungin puhelinta kun yhdessä oli vika" ehkä sillä saattaa olla jotain osuutta asiaan, että se puhelin on maksanut vaikka 29e. Tai laitetaan Samsungin tilalle vaikka LG tai DNA tai Saunalahti, samoja mielipiteitä tulee silti vastaan.

Mulla on ollut kaikki operaattorit käytössä ja en ole huomannut eroa, mitä nyt pieniä kuuluvuus ym. juttuja. Aina jos on ollut ongelmia, niin asiallisesti asiansa esittämälle ne on saanut aina hoidettua.

Mutta ei, ette te vitun aspergerit onnistu edes siinä. Ehkä sinne peiliinkin ois välillä vähän katsomista.

En ole DNA:lla tai millään muullakaan operaattorilla ollut pitkään aikaa töissä. Ärsyttää vaan yleisesti nykyinen suomalainen kuluttajaeläin. Postissa jonottaminenkin tuottaa vaikeuksia... "Miks täällä pitää jonottaa"

"Suomalainen kuluttaja on yhtä vaativa kuin amerikkalainen, mutta yhtä pihi kuin suomalainen"

8. Jesus Saves Banned

Rekisteröitynyt:
    31.08.2014
    DNA:n asiakaspalvelu on surkeaa, suorastaan olematonta.
    DNA kusettaa laskutuksessa ja sopimusehdoissa kaikin keinoin, jos ei ole tarkkana.
    DNA:n harrastama markkinointi on harhaanjohtavaa ja erityisesti puhelinmyynnin osalta silkkaa kusetusta.
    DNA:sta on hankala päästä eroon, jos siirrät liittymäsi kilpailijalle - DNA:n puhelinmyyjät ahdistelevat sinua päivittäin ja postilaatikkosi (myös sähköinen) täyttää DNA:n mainospämmistä.

Suosittelen pysymään kaukana kyseisestä operaattorin irvikuvasta ja käyttämään kilpailijoiden palveluja.

9. Keekuli

Rekisteröitynyt:
    06.02.2003
    Olisit nyt lukenut edes pari viestiä niin ehkä ymmärtäisit.
    Vaikka olisikin maailman edullisimmat niin laadukkaita niistä ei saada, muuten kuin valittamalla. Joillain firmoilla esimerkiksi asiakaspalvelun laatu on aivan eri luokkaa. Kyllä silloin on aiheellista valittaa, jos toiselta firmalta saa parempaa palvelua samaan hintaan.

10. kurkimies

Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    En tiiä auttaisko tämä: Soittelee johtajille yöaikaan niin kauan, että myyntisoitot loppuu. Eiköhän ne mainospostit aika nopeasti lopu DNA:lta. Kuitenkaan kukaan ihminen halua olla väsyneenä töissä.

11. User-ID #1234

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Moi DNA:n asiakaspalvelija! Vituttaako (naminami) kun asiakas ei tahdo alistua dildottavaksi teidän taholta?

12. Thug

Rekisteröitynyt:
    16.07.2010
    Menin tänään tekemään vaihtohyvitystä vanhasta puhelimestani Porin itäpuiston dna liikkeeseen verkkokaupasta ostamastani puhelimesta ja sitä ei myydä siellä liikkeessä. Eivät suostuneet maksaan käteisenä ja kysyin miksi ja vastaukseksi sain miten se hyvitys hyvitetään laskussa. Sanoin että sitä ei lue missään vaihtohyvityksen tiedoissa. Vastaus ei mitään väliä. Sitten sanoin eli keksit itse ettet halua maksaa käteisenä. Sitten se myyjä alkoi huutaa mulle ettei ole itte keksitty ja sanoin vaan näytä missä lukee ja että entä jos olisin maksanut puhelimen kerralla. Ei vastausta, vaan syvä hiljaisuus. EI JUMALAUTA..............

13. Tribal_

Rekisteröitynyt:
    08.10.2003
    Kyl mä näkisin, et sanat "hyvitämme" ja "maksamme" ovat tässä kohtaa hieman sekaisin :)

14. gillbert

Rekisteröitynyt:
    25.10.2004
    Kyllä mulle annettiin hyvitys käteisellä vanhasta iPad Ministä, jota ei enään myydä missään DNA -liikkeessä. Tämä siis sen jälkeen, kun olin puhelinmyyjältä tilannut uuden iPad Mini 4:sen. Tulostetun tilausvahvistuksen kanssa liikkeeseen ja vanha padi tiskiin ja reilu 100€ tuli käteen. No problemos.
    T: Tyytyväinen DNA asiakas jo monen monta vuotta :cool:

15. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Suhteellisen tyypillistä DNA-toimintaa:

Ei hyvää päivää. :confused: Ainakaan videolla ei näy minkäänlaista provosointia, vaan asiakkaille käydään suoraan sanottuna vittuilemaan täysin epäasiallisesti. Eikä itseasiassa edes provosointikaan olisi mikään hyväksyttävä syy moiselle käytökselle aspoilta.

Viimeksi muokattu: 06.08.2018
  16. Glengoyle

Rekisteröitynyt:
    20.05.2002
    Turussa poikki kaapeli netti ja tv

Asiasta soittelin aspaan joskus aamulla 9 aikaan ja ihmettelin tota. Heidän oma tiedotus alkaakin sitten 10 jälkeen.
    Ei toimi vieläkään kumpikaan. Sellanen ihmetyttää että vian korjaaminen voi kestää noin kauan. Osassa taloyhtiöissä oli netti palautunut ja tv mykkä 19 aikaan.
    Vuonna 2018 voisi olettaa jos joku infran kannalta oleellinen menee poikki ja vika on paikallistettu ne saisi kuntoon ripeästi korjattua.

Todellisen kriisin kohdatessa suomi menee heti pimentoon tietoliikenteen osalta. Sitten menee vesi ja sähkö ja lämpö ja eletäänkin taas agraaritaloudessa ja anarkiassa.

17. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Kyllä siinä on ihminen kusessa kun ei TV ja netti toimi, hohoijaa... :facepalm:

Grez tykkää tästä.
  18. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    No siinähän DNA kusettaakin kovasti asiakkaita, jos kaukolämpötyömaalla rouhaistaan kaapeli poikki.

Ihan tiedoksi että kriittisemmät toimijat hankkivat kaksin- tai useampikertaiset yhteydet juuri siitä syystä että yksittäinen kaapeli saatetaan rouhaista poikki vahingossa ja sitä ei voida 100% estää vaikka toki kaapeleiden sijainnit on tiedossa ja kaivajien pitäisi osata niitä varoa. Jos koet kaapelinetin ja tv:n kriittiseksi omalta kannaltasi, niin suosittelen ottamaan palvelun useammalta operaattorilta. Useimmat kuluttajat ajattelevat että se ei ole niin kriittistä ja mieluummin maksavat matalampaa hintaa (eli vain yhden operaattorin maksun).

Viimeksi muokattu: 11.08.2018
  19. Glengoyle

Rekisteröitynyt:
    20.05.2002
    Niin ei yhden kaapelin poikkaseminen pitöisi pimentää koko Turun seutua, itseasiassa kaapeli poikkaistiin Raisiossa ja yhteyksiä oli laajalti poikki Paimioon ja Lietoon saakka eri ympäristökunnissa. Nettiyhteydet on oleellinen osa infrastruktuuria vuonna 2018. Jos yhteiskunta ei valvo ja velvoita yrityksiä tekemään asialle mitään ne menee jokatapauksessa aina mistä aita on matalin. Ei mulle mikään ongelma olla 1 pv ilman nettiä, kun on mobiili tarvittaessa; mutta ei kaikilla ole. Viestintävirasto velvoittaa operaattoreita varautumaan häiriötilanteiden varalta viestintöverkkojen palvelujen varmistamisesta ja se ei kuulu yksittäiselle kuluttajalle.

20. PVJ80

Rekisteröitynyt:
    30.06.2009
    Finnetin aikoina DNA:n tarjoamat langattomat mastot (jotain ennen 2007) ja mobiilidatapalvelut oli jopa aikaansa ja kilpailijoita edellä datakuuluvuudessa ja hinnoittelussa. Täällä Tuusulassa oli vaikea edes harkita Soneraa, tai vaikkapa Elisan paskaa.
    Joskus ~2010 testasin Telefinlandin (TeliaSoneran verkko) mokkulaa ja speedtestin jälkeen se oli palautettava takaisin ja valitettavasti sopimus peruttava, koska silloin alkoi tulla ensimmäisiä merkkejä käsitteestä the downfall of DNA, ja olisin mielelläni jo silloin vaihtanut Telian leiriin.

Nykyään DNA Oyj:n lähtökohtana on olla enemmän asiakkaita halveksiva kyseenalaisten tahojen omistama suoramarkkinointipulju, kuin verkko-operaattori joka tarjoaa asiakkaille ydin-teledatapalveluja, kuten meno oli sentään Finnetin aikoina. Heidän markkinointiosasto (mitä muuta he enää tekevät?) aiheuttaa niin vakavaa oksetuksen oloa, että on pakko yksinkertaisesti vaihtaa kilpailevan operaattorin liittymään. Se on melkoinen anti-saavutus kyseiseltä hullujen leiriltä.

Varokaa vaan:
    Yritys tuputtaa 4G-liittymän omaaville asiakkailleen the Superälypakettia ala-arvoisilla "euron säästö" -argumenteilla, mutta informoimatta sellaista pikkuisen tärkeätä sivuseikkaa, että kyseessä on 3G / hspa+ -liittymä!
    Tuollaista voidaan harkita jo lievän petoksen täyttäväksi menettelyksi.
    Siis oikeasti - 2019 vuonna - aikoina jolloin 4G / LTE on perusnormi ja horisontissa siintää jo uudet 5G -verkkoprotokollat, jopa suomessa.
    Mutta tämä lafkapa haluaa sitoa 12kk määräaikaisvankilaan tuollaisella roskasopimuksella, ja vieläpä puhelinsuoramarkkinoinnin keinoja käyttäen!

Varokaa vaan (osa 2):
    https://photos.app.goo.gl/jhZigoNWVqoQGq268 (mitenköhän tuon saa "embed")
    Surullisinta tässä on se, että missään kohtaa ko. asiakirjassa ei ilmoiteta, että myös SIM -kortti on korvattava uudella - puhumattakaan että he postittaisivat automaattisesti asiakkaalle korvaavan kortin. Tämä vaaditaan että 4G -päätelaite aktivoisi kotona uuden LTE -verkon.
    Asiakirjassa vain ilmoitetaan: "Muutos ei edellytä sinulta toimenpiteitä"!
    DNA:ta ei paskan vertaa kiinnosta pääseekö asiakas käyttämään uutta verkkoa. Pääasia Kunhan vain maksaa uutta isompaa kuukausimaksua.

DNA:lla pelin nimi:

- 3G verkon kanta-asiakkaille tuputetaan väkisin 4G -liittymiä, jotta voidaan esim. myydä ylihintaisia laitteita (4G mokkula a la 99€) kylkiäisinä.

- Samoille 4G asiakkaille tuputetaan myöhemmin takaisin 3G -liittymiä, ilmeisesti ihan vain asiakkaiden halveksumisen ilosta, aitoon DNA -tyyliin.

- Ei missään nimessä niin että 3G verkon asiakkaille tarjotaan 3G palveluita, ja 4G verkon asiakkaille 4G palveluita. Niin asiallinen business ei yksinkertaisesti kuulu DNA:n toimipolitiikkaan.

- Kolonialismi ja machiavellialaisuus on kyseisen ajastaan taakseen jääneen yrityksen modus operandi: kanta-asiakkaat ovat vain halveksittava rasite, joita pitää pyrkiä kupruttamaan kaikin mahdollisin laillisin, että puoli-laittomin menetelmin. Hälläväliä siltojen polttamisesta / asiakkaiden pettämisestä.

- Paha-maineiset määrä-aikaiset sopimukset ovat vielä tänäkin päivänä kyseiselle yritykselle peruskauraa, aikoina jona kaikki muut operaattorit ovat siirtyneet jo 2020 -luvulle.

Joukkoilmoitusta vaan kuluttaja-asiamiehelle.
    Ei täällä Suomessa kuulu kaikenmaailman sijoitusyhtiöidenkään harjottaa yksityisten ihmisten / asiakkaiden sabotointia ja häirintää.
    Kaikille jotka harkitsevat puhelin- / dataliittymää, niin elämäkallis DNA halpa tai reilu ei pidä paikkaansa, vaan vain ja yksinkertaisesti stay away.
    Ja onneksi valinnanvaraa on, vaikkakin hivenen niukalti kieltämättä toimivan markkinatalouden tarpeisiin.

Azaloom tykkää tästä.
  21. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Yep. DNA vaan on paskaa.

Ottamatta kantaa Suomi Ensin porukkaan noin muuten, niin ihme, ettei tästä noussut suurempaa porua:

Todella vaikea kuvitella, että vastaavaa tapahtuisi esim. Elisan ständillä. Tuossahan DNA:n kymppiluokkaspat provoaa tilanteen täysin tyhjästä.

22. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Meille tuli sama kirje. Harmitti alkuun, kun 13,90 euron soppari oli 10 megasta 4G. 16,90 ja 21M 4G, käyttökelpoinen, kun oli 4G-laite - mutta kalliihko. Sanottiin irti, DNA tarjosi 24 kk määräaikaista sopparia 50 megasta 9,90 eurolla. Tuohon hintaan ei liene väliä haluaako 3G- vai 4G-verkossa käyttää?

No me sanottiin silti irti. Kauttani saimme Elisan 50M 4G:n ko talouteen 9,90 eurolla kk pysyvästi. Maksavat minulle ja minä Elisalle. Taloyhtiölaajakaistani samalla nopeutui ilmaisesta 10 megasta ilmaiseen 50 megaan ja vastineeksi tosiaan myös halvempi mokkulataksa. Tosiaan näin saatiin ratkaisua tämä DNA hinnankorotus. Myös puheliittymiä nostivat 4,90 eurosta 6,90 euroon 3 kpl.

Minulla ollut puheliittymä DNA:lla vuodesta 2016 ja nyt harkitsen siirtoa. Tällä hetkellä 12,90 euron liittymä 6,90 eurolla 12 kk määräaikaisella etudiili sopimuksella. En sanoisi, että on huono valinta, kun saa rajattoman megan 4G:n, käytön mukaan muu (en käytä juuri) ja 5 Gt EU. Käyttö noin 7-8 eur kk, usein laskuja tulee vain 2 kk välein. Mutta nyt kun tammikuu kolkuttelee, niin siirsin Elisalle.

Odottamaan siirtoa. Saa 10 megan rajattoman 4G:n, kaikki rajatonta, 10 Gt EU ja ennen kaikkea ei määräaikaa. Mukaan tulee 3 kk liittymän päälläolon jälkeen 30 eur S-ryhmän lahjakortti ja kaikki tämä hintaan 14,90 kk normaalisti 26,90 kk. DNA sanoi, että myöhemmin voidaan kyllä pistää soppari jatkumaan samaan 6,90 euron hintaan. Mutta arvatkaapa kiinnostaako uusi määräaika?

Vaikeuttaa kilpailiutusta sen verran, että pakko kai se on DNA vaihtaa. Sitten Elisalta 3 kuukauden jälkeen heti kun saisin lahjakortin menen Moille, jos vielä olemassa. Minun datankäyttö on alle 4 Gt kk, jos saisin musiikin Offline-tilaan (ostin tätä varten 64 Gt kortin Amazonista). Itse asiassa viime kuussa datankäyttö oli vain 2,5 Gt ellei allekin jos ei suoratoistoa lasketa (lähinnä musiikkia). Niin en näe syytä maksaa liittymästä yli 6 Eur perusmaksussa. Tuo Mbps 1 on ollut ihan riittävä musiikin kuunteluun 7 e kk.

Viimeksi muokattu: 09.09.2019
  23. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Päivitystä tilanteeseen.

DNA myyntitykki soitti viikonloppuna ja sanoi että Elisalle et vaihda kalliimpaan liittymään, tarkisti laskuani ja sanoi, että et paljon edes soita... miksi paketit. Jatkoi suoraan liittymäni 6,90 kampanjahintaan myös vuodelle 2020, tammikuussa 2021 sanoi että katsellaan seuraavan kerran kampanjaa.

Mietin sitä itsekin, numeronsiirto oli ihan puhtaasti alennuksen takia. Olen kuullut, että ilman ei tule kovin hyviä jatkoja. Minulle kelpaa tuo 6,90 norm. 12,90 rajaton 1M/1M 4G, 5 Gt EU ja muu 0,07.

Minulla on laskutus tuon 6,90 lisäksi usein senttejä niin jää alle laskutusrajan mikä tarkoittaa sitä, että en saa laskuja kuin 2 kk välein... Työliittymässä Telian Huoleton 10M ilmaiseksi, niin voin sitä käyttää.

Olen myös todella tyytyväinen DNA:han, 4G kaikkialla ym. Samaa ei voi sanoa TELIAsta.

Elisan hinnat kalliit, sen huomattiin perheessä kaikki.

DNA nosti Mini Datat 3 kpl tässä parisen kuukautta sitten 4,90 eurosta 6,90 euroon. Vastinetta tuli toki, netti tuplaantui 0.5M:ään, nollan sijasta nyt 2,5 Gt EU ja muu 0,07. Minä otin yhteyttä tutun asiakkuudella Chattiin ja samalla minuutilla aspa sanoi, että meitä halvempia hintoja ei löydy Elisalta.

Pisti €2 pois joka Jämpti Ministä ja nyt €4,90 samat hyvät palvelut. Kytki lisäksi Alle euron päivät eli päivän puhelut eivät koskaan ylitä €0.99. Voi keskittää puhelut esim. viikonloppuun ja maksaa vähemmän.

Näihin ei ollut edes numeronsiirtoa päällä, silti tuli kova tarjous.

Määräaikaisia soppareita meillä, 1 x €6,90 ja 3 x €4,90. Toimii meille, koska emme löytäneet halvempaa, Elsan halvin oli €7,90 mitä ne ehdotti. "Meidän perusliittymä". Minä sanoin heti tiskillä, mitä sä sellaisia kuule ehdottelet, kun ihan älypuhelimiin tulee, ja ei siinä ole edes nettiä... Telialla samaan hintaan etananetti.

Laajakaistana kotonani tuplalaajakaista Elisalta (perusnopeus 10M) ja tähän kuuluu €0 50M kaapelimodeemi kotiini ja tutut käyttävät omassa asunnossaan €9,90 Elisan 50M mobiilikaistaa 4G+-verkossa.

About 45-50 nopeus kummallakin, joten kyllä kelpaa.

Mielestäni DNA:n kanss aoli helppo asioida kun soppareita alettiin päivittelemään.

Viimeksi muokattu: 27.10.2019
  24. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Pikaluin tuon puolivaloilla läpi. Jos sulla kerran on puhetta ja viestejä minimaalisesti ja mahdollisesti pari dataliittymä-SIM:iä käytössä, niin vaihda hyvä ihminen Elisan Norppa-liittymään: Kk-maksuton. About markkinoiden edullisin minuuttiveloitushinta ja tekstarihinta. Puhelut sekuntiveloitteisena, eli jos soitat vaimolle 10 sekunnin puhelun, että haetko tullessasi kaupasta makkarapaketin, niin maksat siitä yksikuudesosaminuuttihinnan. Sitten vielä hankit dualSIM-puhelimen - jos sellaista ei jo ole - ja isket kakkos-SIM:iksi dataliittymän. Tuo on tavallaan kuin prepaidi, mutta parempi, sillä kun se on nimissäsi ja jos hukkaat SIM:in, saat uuden menettämättä nroasi. Lisäksi voi lähettää OmaElisan kautta kk:ssa 20 ilmaista tekstaria. Mars kauppaan! PS: Nron siirto tuohon liittymään onnistuu ainoastaan kilpailijalta. Eli jos haluat vaihtaa toisen Elisan liittymän tuollaiseksi, niin periaate on se, että naapurille pitäisi siirtyä. Päivä, tunti tai minuuttikin riittänee. Näin tein itse. Siinä ohjeet vähän puhuville ja tekstaaville halpaan puhelimen käyttöön, ilman juoksevia kk-maksuja.

edit: Bonusvihje: Elisan liittymiä ei voi ladata Elisan liikkeissä, toisin sanoen et voi hyödyntää saatua tai halvalla ostettua lahjakorttia Norpan lataamiseen. Mutta liittymä avattaessa lahjakortin voi käyttää. Esim. Torissa on välillä 50-100 € Elisan lahjakortteja myynnissä about puoleen hintaan. Sellainen kannattaa kalastaa Norpan ottamista varten ja päräyttää sillä mukavasti puheaikaa pohjakassaan. Näinkin olen itsekin tehnyt, eli ensikäden tieto, että mahdollista.

Viimeksi muokattu: 28.10.2019
  25. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Mitäs dataliittymää suosittelet? Ilmeisesti nuo datapaketit mitä Norppaan on saatavilla eivät siis ole kilpailukykyisiä.

Kuinka usein Norppaa pitää ladata, ennen kuin vanhenee? Ainakin mitä itse olen esim. Webaston ohjauksessa prepaid-liittymää käyttänyt, niin se liittymän koko kustannus on tullut siitä, kun kerran vuodessa pitää ladata kympillä, ettei lakkaa olemasta.

Viimeksi muokattu: 28.10.2019

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi