DNA:n (asiakkaiden) ku***usketju

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Azaloom, 20.09.2011.

1. Frank Provo Banned

Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Samalla laitteella Sonera kaapeli ei pääse, Saunalahti nopsa toimii.

Perin erikoista.

2. plari

Rekisteröitynyt:
    15.02.2005
    Meillä yhtiössä telkkarit ollut pimeänä tämän päivän. Ei tule signaalia naapureillekaan, ainakin kaksi taloa pimeänä. DNA:n kaapeli kysymyksessä.

Soitin vikailmoitukseen ja kaveri sanoi että koska talossa näkyy toimivia kaapelimodeemeja niin ei voi laittaa huoltomiestä paikalle tänään vaan mun pitää soittaa itse asiakaspalveluun. Kaveri ei myöskään suostunut välittämään tietoa eteenpäin. Asiakaspalvelu aukeaa vasta huomenaamulla klo 8.00.

Ilmeisesti telkkarin toimimattomuus ei ole vika koska mitään reaktiota ei tullut DNA:n taholta asiaan.

Aika haista paska -meininkiä mielestäni.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. LimeriX

Rekisteröitynyt:
    28.01.2008
    Kun Suomessa ollaan, niin mikä hyvänsä kähmyily operaattorienkin taholta on ihan mahdollista. Eihän hallintoalamaisille tarvitse ihan kaikkea mahdollista kertoa (sarkasmia)...

Jännä homma, mutta myöskään DNA:lla täällä päin ei bitti kulje noille nimipalvelimille, tracert tökkää jossakin lw-dc2-sec1-dist1-po2.rtr.liquidweb.com tietämillä. Tiedä sitten miten osaavat erotella "DNA-siellä" ja "DNA-täällä" -verkot toisistaan, jos kerran toisesta pääsee ja toisesta ei.

5. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Ne nimipalvelimet ei vastaa pingiin, joten Traceroute ei varmaan mistään verkosta toimi perille asti.

Olennaisempaa lienee että vastaako ne DNS-kyselyihin. Ainakin tällä hetkellä vastaa minun DNA:n yhteydellä ja Nebulan yhteydellä ja Elisan yhteydellä, mutta ei Soneran yhteydellä.

6. Zat

Rekisteröitynyt:
    08.10.2002
    Samat sanat.

7. tsn

Rekisteröitynyt:
    15.03.2001
    Pitkästä aikaa ensimmäinen kunnon katko, ollut poikki koko päivän. Eipä sunnuntaisin viitsitä mitään korjailla.

8. Myofist Banned

Rekisteröitynyt:
    22.07.2008
    Olen ollut kaikkien kolmen suuren ja kahden pienemmän operaattorin asiakas. Ainoastaan DNA:n toiminta on ollut huonoa, suorastaan ala-arvoista. Firman kyseenalaiset toimintatavat, valheellinen markkinointi ja henkilökunnan kädettömyys on aivan omaa luokkaansa.

Reilu vuosi sitten erehdyin vaihtamaan DNA:n kännykkäliittymään "nopean 2/1 mbps" netin kanssa. Netti ei ollut todellakaan niin nopea kuin luvattiin, vaan heilui pääosan ajasta Grps tai Edge taajuuksilla. Nykyään mulla on Saunalahdelta vastaava kännynetti, ja nopeus on pyörinyt HSPA-nopeuksissa 99% ajasta.

Sitten se DNA:n laskutus, laskut tulevat aina ajallaan. Mutta luvatut alennukset ovat puuttuneet 8 kertaa 12:sta, ja niitä on saanut aina reklamoida puhelimitse. Täysin avuton naispuoleinen asiakaspalvelija on luvannut ettei tämä tule toistumaan, mutta toistui siitä huolimatta 7 kertaa vuoden aikana. Nyt olen Saunalahden asiakas ja olen yrittänyt sulkea DNA:n toista liittymää firman puhelimesta... tuloksetta. Puhelimessa ilmoittivat, että liittymän voi kätevästi sulkea oma-dna palvelussa. Niinhän sen voi mutta sopimusta ei voi päättää, joten lasku juoksee myös suljetusta liittymästä. Laitoin kahdesti sähköpostia asiasta mutta kuukauden aikana kumpaakaan ei ole luettu. Enkä jaksaisi jonottaa enää puoltatuntia päästäkseni avautumaan asiasta ja kuuntelemaan epäpätevän aasiakaspalvelijan selityksiä ja tyhjiä lupauksia.

Kaiken huipuksi DNA on spammannut useita tekstareita ja jopa soitellut perääni, kun vaihdoin liittymäni toiseen. Vastasin puhelimeen, etten (todellakaan) ole vaihtamassa takaisin DNA:lle ja pyysin lopettamaan myös toisen liittymäni. Kaveri siihen suostui lopulta, mutta edelleen sitä liittymää / sopimusta ei ole suljettu ja laskuja on tullut jo kaksi.

Pitääkö tässä turvautua kohta kuluttajaviranomaisiin? Suosittelen kaikkia ketjun lukeneita boikotoimaan DNA:ta.

9. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Njoo... Kuulostaa ihan perus DNA:lta.

Luulen, että olet tehnyt ihan oikein ratkaisun valitessasi Sauniksen uudeksi liittymäksi. Itselläni toistaiseksi sujunut kaikki mallikkaasti, ilman minkäänlaisia ongelmia. Mulla on sellainen näppituntuma, että taitaa olla tän hetken paras operaattori asioiden yleisen sujuvuuden ja asiakaspalvelun suhteen. Welho olisi ollut paras, mutta sitähän ei enää ole.

10. notareal

Rekisteröitynyt:
    21.04.2008
    Yritysliittymässä(verkko) oli jossain vaiheessa pitkähkö irtisanomisaika, 3kk tai joitain vastaavaa. Olisiko puhelinpuolella samaa paskaa. Yrtipääseminen oli työvoitto. Yritystuotteista kannattaa pysyä kaukana, jos vain muita järkeviä vaihtoehtoja on tarjolla.

11. pmatil2

Rekisteröitynyt:
    02.07.2008
    Netti katkesi maanantai-iltapäivänä ja vielä 3 h myöhemmin oli poikki. Päätin soittaa vikailmoitusnumeroon. 40 minuutin jonotuksen jälkeen netti alkoi toimia, joten lopetin jonottamisen. Pointti: kohtuuton jonotusaika.

12. Melbac

Rekisteröitynyt:
    15.01.2001
    Noihin kannattaa yrittää valittaa.Asiakaspalvelu vaihtoi sen emailin yhdessä vaiheessa.
    https://www.facebook.com/dna.fi?fref=ts
    https://keskustelu.dna.fi/default.aspx?g=forum&c=2

Ota yhteyttä

Matkapuhelin- ja mokkula-asiat: mobiiliasiakaspalvelu(a)dna.fi
    Kiinteä laajakaista, tv-palvelut, lankapuhelin ja kotiluuri: dnawelho(a)dna.fi

Itsehän olen tyytyväinen laitteiden toimintaa eli kaapelimotu/tv toimii hyvin mutta toi asiakaspalvelu ilmeisesti ulkoistettiin jonka jälkeen se alkoi kusemaan todella pahasti.

13. Muistaakseni meni juuri toisinpäin, DNA osti sen takaisin itselleni. Muistaakseni tästä oli jossain juttua.

Taisi olla jopa niin, että osti firman tai osan sitä kenelle se oli ulkoistettu.

14. Murhh

Rekisteröitynyt:
    30.03.2012
    DNA:lta tuli ilmaiseksi mokkula-antenni M kun valitin asiakaspalveluun yhteyden hitaudesta ja epävakaudesta. Kotiovelle asti kusti polki vieläpä.

Hyvää palvelua.

15. Myofist Banned

Rekisteröitynyt:
    22.07.2008
    Avo kävi vaihtamassa Sim-kortin uuteen DNA:n liikkeessä. Jostain kumman syystä myös numero vaihtui samalla, eikä puhelimella pystynyt soittamaan tai vastaanottamaan puheluita koko viikonlopun aikana. Maanantaina myönsivät virheensä ja lupasivat antaa 2-kuukauden ajalta kuukausimaksut ilmaiseksi.

Ihmetys olikin suuri, kun 39-euron kiinteästä kuukausimaksusta (sisältää tekstarit, puheajat, mobiilinetin .ym) oli hyvitetty vajaa 4-euroa. DNA oli rikkonut liittymäpaketin osiin ja hyvittänyt ainoastaan pakettiin kuuluneen puheajan mutta veloittanut jonkun hinnastonsa mukaan kovemman hinnan irtonaisista tekstari ja datapaketeista.

Saas nähdä millaisen selityksen firman AASIakas-palvelu seuraavaksi keksii.

16. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Aikamoista skeidaa, näin suoraan sanottuna. :think:

17. Myofist Banned

Rekisteröitynyt:
    22.07.2008
    Perus DNA. Asiakkaalta yritetään kaikin tavoin kusettaa rahaa vetoamalla ties mihin inhimilliseen / tekniseen virheeseen tai force majeureen. DNA oli myös muuttanut avolta tuon liittymän erilaiseksi, ilman mitään tiedotusta kesken määräaikaisen sopimuksen.
    Onneksi mulla on ollut jo puol vuotta Sontalahti joten vastaavalta on ollut turvassa pidemmän aikaa.

18. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Itselläni on sujunut kaikki mallikkaasti Saunalahden kanssa, ainakin toistaiseksi. Lähettivät jopa Fazerin Sinisen suklaalevynkin pelkästään kiitokseksi asiakkuudesta, kun pisti ilmaisen tekstarin edellisessä laskussa olleeseen numeroon. :kippis: En toki ole siinä luulossa, että joku operaattori olisi jollain lailla ideaali tai pyhä tapaus, ettei niiden kanssa ole mahdollista tulla ongelmia ja epämiellyttäviä kokemuksia. Toistaiseksi vaan on kaikki sattunut sujumaan hyvin, ja DNA:n jälkeen kontrasti tietysti helposti saa korostuneita piirteitä.

19. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Vaihdoin kakkosliittymäni saunalahti->dna

kestää näköjään aivan SAATANAN kauan (useampi viikko) liittymän aktivointi, vaikka lähetys on ajat sitten kuitattu vastaanotetuksi yms.

Ei näköjään raha kelpaa...

20. MichaelMan

Rekisteröitynyt:
    02.09.2004
    Mulla meni viallisen Data Prepaid sim-kortin vaihtoon aikaa noin 3 viikkoa... Soitin asiakaspalveluun yhteensä ehkä 4-5 kertaa ja kerran kävin DNA:n myymälässä. Kun vein kortin myymälään, niin ei puhettakaan, että olisin saanut uuden kortin samantien mukaan, vaan viallinen lähetettiin kirjekuoressa eteenpäin (vein itse postilaatikkoon) ja sen jälkeen piti odottaa uutta kotiin. Uutta ei kuitenkaan kuulunut, ja jouduin soittamaan useaan kertaa aspaan... Loppujen lopuksi selitys kuului, ettei kirjeessä muka ollut ollut mun postinumeroa ja toimipaikkaa. Mutta kyllä siinä oli.

Alunperin kun soitin aspaan (ennen myymälässä käyntiä), oli puhe, että ne lähettää sieltä uuden kortin samantien, pitäisi vaan ensin rekisteröidä vanha kortti DNA:n nettisivuilla. Eihän siinä mitään, mutta se rekisteröintilomake oli jotenkin rikki, eikä siihen saanut syötettyä kaikkia tarvittavia kenttiä! Kokeilin kaikilla mahdollisilla selaimilla, ja kyllä se vaan rikki oli.

21. virtuaali

Rekisteröitynyt:
    14.03.2004
    Tuli tekstiviesti että lasku maksamatta vaikka ole ollut koko liittymää pariin vuoteen. Mitehän tämänkin ovat saaneet taas aikaan. Vituttaa näitä alkaa selvittämään kun itse ryssivät.

Saatana.

22. Heze1

Rekisteröitynyt:
    27.02.2015
    Tässä suora lainaus palautteestani DNA-welholle, aiheettomasta laskutuksesta, ja siitä seuranneesta puolen vuoden väännöstä

:Tilasin teiltä laajakaistan puhelinmyyjältänne marraskuussa -13. Havahduin kesällä -14, että minulta veloitetaan (tämä minun olisi tietty aiemmin pitänyt huomata) digiboxin kk-vuokraa ja jonkinlaista kanavapakettia. Mitään tv:seen liittyvää en ole tilannut ( mikä varmistettiin myöhemmin nauhalta) enkä myöskään saanut digiboxia enkä katselukorttia. Olin tässä vaiheessa yhteydessä asian tiimoilta asiakaspalveluunne ja n. Parin viikon ja lukuisien puheluiden jälkeen minulle luvattiin hyvittää aiheeton veloitus. Oletin kaiken olevan ok, virheitä tapahtuu yms, mutta tämä valitettavasti oli vasta alkua. Havahduin pari kk tämän jälkeen, että sama aiheeton veloitus on taas laskullani. Jälleen soittoa asiakaspalveluunne ja oletin, jo hivenen harmistuneena, että tämä sama virhe korjataan asap. Mutta tästä alkoikin helmikuulle jatkuva vääntö, joka sisälsi lukuisia turhia puheluita asiakaspalveluunne, ainakin 3 petettyä lupausta takaisinsoitosta. Lisäksi täysin aiheettomia väitteitä mukamas vastaanotetusta digiboxista yms. Ennen joulua minulle sanottiin, että asia on selvittelyssä ja odota soittoa meiltä, äläkä maksa laskuja siihen asti. Odotin puhelua, jota ei (tässä vaiheessa en enää yllättynyt) kuulunut. Helmikuussa -15 sitten tämä case sai kruunun, kun nettiyhteyteni katkaistiin.. Tässä vaiheessa ei ollut muuta vaihtoehtoa, kun soittaa n. 30krtaa tämän asian tiimoilta aspaanne ja kertoa yhtä monennetta krtaa tilanne... Että olen tehnyt niin kuin kehotettiin ja nyt on nettikin katki. Sanoin myös mielelläni maksavani aiheellisen nettilaskun, sellaisen, jossa ei ole aiheettomia digiboxi ym. Veloituksia ja pyysin lähettämään ne mailiini. Asiakaspalvelija kysyi, eikö sinulla ole niitä. Yritin selvittää hänelle, että juuri kerroin ja voit katsoa viimeiseltä puolelta vuodelta puhelukommenteja, jossa olen ilmoittanut laskut virheelliseksi. Jälleen puhelimessa ei asiakaspalvelija osanut sanoa mitään, mutta lupasi palata taasen asiaan.. Sainkin tekstiviestin myöhemmin, että netin ilmainen avaaminen ei onnistu ja että laskut ovat mailissani. Koska tiesin kotinettini olevan katki, ajoin työpaikalleni printtaamaan laskut. Avatessani laskut, huomasin, että ne oli kopiot vanhoista virheellistä laskuista.. Seuraavana aamuna taasen soittoa aspaanne ja sama tarina alusta uudestaan, luonnollisesti pitkän jonotuksen jälkeen. Sitten 15min saman biisin kuuntelua, kun vastaaja luki tietojani.. Hän ilmoitti nyt, että he tulevat kuuntelemaan nauhat, missä olen tilauksen tehnyt. Olin tyytyväinen, vaikka jälleen case pitkittyisi. Sain myöhemmin puhelun, että aiheettomat veloitukset hyvitetään.. Tällä hetkellä minulla on netti auki ja sähköpostissa uusin, ei erääntynyt lasku, joka on oikein, sekä kaksi wanhempaa laskua, joissa digiboxi veloitus. Ehkä maanantaina 'pääsen' niistä soittamaan.. Tämän viimeisen puhelun jälkeen pyysin, välittämään soittopyynnön jollekin esimiehelle, että kuulisin hänen näkökannan siihen, miten tämä case on mennyt. Samana päivänä minulle soitettiin, mutta se olikin tämä asiakaspalvelija, joka tylyhkösti että kaikki tästä on sanottu ja esimiehen soittoa ei tule.. Saldona tästä minulle on, vain arviona, 20 puhelua ja 10tuntia asiakaspalvelupuheluun, ainakin 3 rikkottua takaisinsoitto lupausta, 1 pidetty, tuo ilmoitus siitä, että esimies ei soita, niin ja nyt minulla on ensimmäinen oikeanlainen lasku. Ei ainoatakaan pahoittelua. En ole irtisanonut sopimusta siitä syystä, että se on määräaikainen 24kk. Tämä tarina on kerrottu juuri niin kuin ne muistan, liioittelematta. Saatte sähköpostistani halutessanne asiakasnroni asian varmistamiseksi

23. teppemies

Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Sen verran, mitä itse olen DNA:n aspan kanssa ollut tekemisissä, tuo vaikuttaa normaalilta, ellei jopa hyvältä suoritukselta :D

edit:
    En muutes ole saanut DNA:n aspalta koskaan, kertaakaan mitään vastausta sähköpostiin, tai heidän foorumilleen jätettyyn viestiin. En oikeastaan osaa kuin nauraa heidän touhulleen.

24. AirMan

Rekisteröitynyt:
    26.02.2001
    Yksi keskeinen ongelma DNA:n kanssa asioinnissa on se, että siellä on päällekkäisiä asiakastietojärjestelmiä, jotka kaivavat jostain arkistosta vanhoja osoitetietoja ja ottavat ne käyttöön. Ensimmäisen kerran kun käytin DNA:n palveluita, homma toimi hyvin. Seuraavalla kerralla meni muuten hyvin, mutta laskun lähettivät vanhaan osoitteeseen, vaikka liittymäsopimuksessa oli uusi osoite. Siitä eteenpäin kävi sama juttu ainakin kolme kertaa. Viimeisin DNA-kokeilu oli mobiililaajakaista, jonka piti toimia tällä alueella todella nopeasti. Käytännössä 3G- ja 4G-nopeus oli korkeintaan tuplat verrattuna 2G-verkkoon, joten vaihdoin operaattoria. Sen jälkeen ovat vielä soitelleet ja yrittäneet kaupitella liittymää kahden viikon koeajalla. Sillä ehdolla, että saa palauttaa, jos ei toimi. Ja toimivaksi laskevat myös nuo 2G-tason nopeudet, eli palautusehto ei silloin täyttyisi.

25. Zerrod

Rekisteröitynyt:
    07.07.2009
    Mitähän ihmettä kun yritti dna:n puhelinmyyjä soittaa meikäläiselle vaikka onkin dna:n liittymä? Jos yrittää welhoa kaupata niin siinäs kauppaa kun täällä ei ole kuin elisan verkko :D

26. Keekuli

Rekisteröitynyt:
    06.02.2003
    Mä vaihdoin DNA:han kun Elisan paskapuljusta pääsin eroon. Taloyhtiölaajakaista 100M 8,90 € kuussa. Heti alussa oli ongelmia. Ei saanut kummastakaan noususta nettiyhteyttä toimimaan. Soitin ja sanoin, että varmaan meidän talojakamossa piuhat väärissä paikoissa, koska pääsin johonkin Soneran kirjautumisruutuun. Muutama päivä vängättiin ja sain huoltomiehen käymään. Oli just niin kuin oletin. Eli jäänyt Soneran piuhaan tai jotain. Jälkeenpäin kysyin hyvityksiä, niin sanoivat, että hyvityksenä ei tarvi maksaa asentajakäynnistä. Väitän, että tahallaan vaan yrittivät kusettaa. Soitin uudestaan ja vinguin lisää niin sain pahoittelut ja pari kuukautta ilmaiseksi.
    Nyt viime viikolla oli koko päivän netti poikki. Mitään vikailmoitusta ei DNA:n nettisivuilla ollut, mutta vikapuhelimessa sanottiin, että koko Helsingin alueella ongelmia, joita korjataan parhaillaan. Vaadin luonnollisesti hyvitystä ja huomautin samalla, että vois siellä häiriösivuilla kertoa häiriöistä. Vastasivat näin: "Kiitos viestistäsi. Pahoitteluni saamastasi mielipahasta. Valitettavasti lyhytkestoisista ja hetkellisistä verkko-ongelmista, emme tiedota häiriötiedotteissamme kotisivuilamme. Olemme korjanneet vian saman päivän aikana, kun vika on ilmennyt DNA Welho verkossa, joten hyvityksiin ei ole aihetta. Mukavaa päivän jatkoa." Vastauksen saaminen kesti viikon. Nettisivuilla luvattiin 1-2 vrk. Eli viivästyksestä ei ensinnäkään edes pahoittelua.
    Onko tuosta jotain ennakkopäätöstä olemassa, että kuinka pitkään pitää netin olla poikki hyvityksiä vaatiakseen? Itse en nopealle googletuksella löytänyt. Mun mielestä kokonainen päivä ei ole lyhytkestoinen, eikä hetkellinen.
    Luonnollisesti valitin lisää ja katotaan. Pitänee kysästä kuluttaja-asiamieheltä tuosta.

Eli surkeaa on kyllä DNA:n asiakaspalvelu. Todella luokatonta verrattuna esimerkiksi Tele Finlandiin. Voi kylmästi joku viranomainen määrätä sakkoja tollaselle firmalle, jotka tietoisesti yrittää kusettaa, kun kaikki ei jaksa vinkua (toi eka keissi) välttääkseen korvauksien maksamista.

Edit. Pakko kyllä silti mainita, että itse laajakaista on toiminut loistavasti koko muun ajan. Ja hintakin on edullinen.

Viimeksi muokattu: 27.02.2015

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi