Digijärjestelmäkamerat/rungot ja objektiivit

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Dani, 31.01.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hsalonen

Rekisteröitynyt:
    15.08.2009
    Höhö. Ikinä et ole Magic Lanternista kuullut?

2. terozzz

Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    On se videossakin olemassa mutta vain jos koittaa greidata kuvaa yli luonnollisen DR:än kuvissakin saa ihan tosissa puskea DR:än rajoja että se esiin tulee. liki 14 pykälää DR:ää kuviin saa helposti D5200. Tuossa sen hieman huomaa korkeilla ISO arvoilla mutta on hoidettavissa kunnon edittiohjelmassa :

3. terozzz

Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Olen. ML RAW on jolla saa huomattava etua kuvanlaatuun. Mutta ei sekään ihmeitä tee kuin noissa 5D mk III. Joka sekin on blokattu uusissa 5D mk III jotka tehtaalta ulos tulevat.
    600D yms kuvaa RAW:ia vain 960x560 tarkkuudella. Full hd:ta muutaman sekunnin kerrallaan...

4. Kanonenvogel

Rekisteröitynyt:
    19.07.2010
    Vähän aiheen sivusta mutta oisko viime hetken vinkkejä hautajaisten kuvaamiseen? Ekaa kertaa kuvausroolissa, lähinnä kysymyksiä herättää ootteko räiskiny salamalla sisätiloissa ja kumpi järkevämpi, tele vai 50 millinen?

5. ossid

Rekisteröitynyt:
    06.04.2011
    Kuvaushommia ei ole tullut tehtyä, mutta voisin kuvitella, että hautajaisissa kuvaajan olisi hyvä olla mahdollisimman diskreetti.
    Toisin sanoen napsia kuvia etäämmältä teleobjektiivin avulla ilman salamaa.
    Tuo yhdistelmä taas voi harrastajalle olla kovin vaikea, kun valovoimainen teleoptiikka maksaa tonneja.

Toki perus 50-millinenkin voi sopia, jos taltioi vain yleistunnelmaa. En oikein usko, että itkevien naamojen kuvaaminen on toimeksiantajankaan toiveissa.(tai mistäs minä tiedän, kun en ole toimeksiantaja)

6. emerik

Rekisteröitynyt:
    23.05.2005
    Ei salamaa kannata käyttää. Puolen vaihto on ongelma kirkossa, mutta kunhan liikkuu hillitysti niin ei se aiheuta ongelmia. Kuvaajaan ei oikeastaan paljoa kiinnitä huomiota kyseisessä tilanteessa. Jos sivusta kuvaa, niin 50mm on ok. Kannattaa ottaa sellaisia laajempia otoksia kuin yksittäisiä yksityiskohtia henkilöistä. Jos ihan penkkirivien takaa kuvaa, niin sitten pitää tyytyä teleen. Jos löytyy laajakulma, niin sillä voi myös ottaa otoksia.

7. virtuaali

Rekisteröitynyt:
    14.03.2004
    Riippuu valosta että tarviiko salamaa mutta itse kun kuvasin kesällä niin ihan tokinan 16mm pärjäsi ilman salamaa hyvin hautajaisissa.

Mutta voi siellä ihan vapaasti käyttää salamaa. Ei siitä kukaan pahastu. Ihan yleinen käytäntö.

8. 015panasonic

Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Itse kuvasin aikanaan oman ukkini hautajaisten sisävaiheen siten, että kamera oli jalustalla vähän kauempana - olisikohan ollut joku 100-200mm tele kiinni, itse normaalisti "yleisön" joukossa istumassa kaukolaukaisija taskussa ja aina kun yksi porukka meni arkun ääreen, napsin muutamat kuvat kaukolaukaisijalla. Näin sain myös itseni (+ muu perhe) kuviin mukaan. Ulos siirtyessä sitten kamera käteen ja perinteiseen tyyliin arkun kantamisten kuvaamiset yms. Järjestely toimi varsin hyvin ja ylimääräiseltä häsläämiseltä seremonioiden aikana vältyttiin.

9. Pehmytrambo Banned

Rekisteröitynyt:
    04.04.2013
    Olen ollut kerran häissä, joissa pappi totesi ennen toimitusta, että kirkossahan ei sitten salamalla kuvata :)

Pari vuotta sitten kuvasin yksissä hautajaisissa. Muutaman kuvan kun olin ottanut salamalla, totesin ettei se oikein sovi tilaisuuden tunnelmaan. Ja toisaalta muutama harkittu kuva riittää – en tiedä ketään, joka olisi oikeasti halunnut katsella hautajaiskuvia.

10. emerik

Rekisteröitynyt:
    23.05.2005
    Yleisesti ottaen parempi olisi että siellä se yksi kuvaisi ja porukka ei sitten kännyköillä räpsisi kuvia (mahdollisesti vielä salamalla).

Lähiomaisille se poissa meno voi olla niin kova, että se puolustaa sitä kuvaamista. Mutta mitään hirvittävän isoa kuva määrää noista ei tarvitse olla.

11. Jannuhakala

Rekisteröitynyt:
    28.12.2002
    Itse kuvasin pyynnöstä yhdet hautajaiset. Käytin Sigman 1.8 zoomia, ilman salamaa. Ei kukaan salamaa erikseen kieltänyt, mutta ajattelin että näin on parempi. Oli pieni kirkko niin max 35mm riitti vallan mainiosti. Ei sieltä mitään lähikuvia lähdetty hakemaan muutenkaan, kunhan sai jokaisesta haudalla kävijästä kuvan "toimeksiantajalle".

Jos paikka ei ole ennestään niin ottaisin valovoimaiset objektiivit mukaan ja katsoisin paikan päällä onko 50mm hyvä vai oisko pidempi (tai lyhkäsempi) putki parempi.

12. terozzz

Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Kirkossa ei koskaan salamaa, varsinkaan hautajaisissa.

13. Kanonenvogel

Rekisteröitynyt:
    19.07.2010
    Kiitos hyvistä vinkeistä! :)

14. virtuaali

Rekisteröitynyt:
    14.03.2004
    Meinaatko että häissä ei esim käytetä salamaa? Tai vaikka rippi puuhissa? Tai vaikka kaste tilaisuudessa? Jokainen oikea ammattikuvaaja käyttää iha salee salamaa kirkossa.

Voi olla että kirkossa on erikseen se kielletty mutta minä kyllä kuuntelisin enemmän omaisten toiveita kuin natsi pappia tai suntiota.

Siihen salamaan voi myös ostaa valkoisen hajoittajan niin vähän hillitsee efektiä jos elämä tähän kaatuu.

15. virtuaali

Rekisteröitynyt:
    14.03.2004
    Tuo on hyvä idea, jos kaikkien kanssa on sovittu että mennään yhdelle puolelle arkkua. Niissä hautajaisissa missä olen ollut niin porukkaa kyllä lappaa sikin sokin.

16. terozzz

Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    No ei todellakaan kirkossa itse vihkitilaisuudessa, sen jälkeen kyllä. Siis ihan oikeat ammattilaiset.
    Naapurin pena voi vedellä salamalla kun kalusto ei riitä hämärään.
    Nikonin D4s:llä kun ottaa kuvia niin ei haittaa ISO arvot siellä +12.000.
    Kun naapurin Penalla kittilasi Canonin D1100 tarvii välttämättä salaman että saa edes jotain tarttumaan kameraan....

17. terozzz

Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Moni tuntemani hääkuvaajat on sitä vastaan jo sen takia että se saattaa häiritä kuvattavia sekä yleisöä elämänsä ehkä tärkeimmässä Tilanteessa. Noh kukin tallaa tavallaan.

18. Lifeless

Rekisteröitynyt:
    25.03.2000
    Jos se on hairitsemista, niin miks edes vuokrasivat kuvaajan ? Pitaisivat haansa suljettujen ovien takana, niin ei menis elama pilalle.

19. terozzz

Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Ammattilainen pyrkii olemaan hyvin huomaamaton ja naapurin Pena tulee takki auki lepattaen rockstaran elkein kuvaamaan. Siinä ero. Ei se kuvaaja ole illan päätähti...

20. terozzz

Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Älkää vetäkö näin :

21. emerik

Rekisteröitynyt:
    23.05.2005
    Mahtava pätkä. :D

3 minuutin kohdalla kyllä parhain kohtaus.

22. paul.i

Rekisteröitynyt:
    15.02.2014
    En ihan ymmärrä pointtia. Sellaisen kuvaajan palkkaaminen kuka on tehnyt hiemankin enemmän kuvauksia osaa tehdä työnsä melko huomaamattomasti. Jatkuva salaman välke ja yleisön ja parin välissä häslääminen vie huomiota yllättävän paljon itse tapahtumasta. Noissa löytyy aina hetkiä missä kuvaaja pystyy vaihtamaan paikkaa, ilman että kaikkien huomio kiinnittyy kuvaajaan.

23. Pehmytrambo Banned

Rekisteröitynyt:
    04.04.2013
    Ja tiedän tapauksen, jossa sormuksen pujottaminen ja alttarilla suutelu kuvattiin jälkikäteen :)

24. maarek

Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    5d:llä silent shutterilla ja 50mm f1.2L linssillä tuli napsittua hautajaisissa ja niistä kuvista tuli onnistuneita, eikä häirinnyt ketään kun suljin oli hiljainen eikä salamaa.

25. janneprkl

Rekisteröitynyt:
    07.10.2002
    "elämän tärkein päivä", nyt jotain rajaa tähän hölmöilyyn.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen