DayZ - Zombie Survival RPG mod, Arma2:CO

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Anazuke, 02.05.2012.

  1. Choustis

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2011
    Viestejä:
    63
    Sidechat toimii taas spagulla....

    -C-
     
  2. anttipoeka

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2010
    Viestejä:
    31
    emt päivittelin pelin parin kuukauden tauon jälkeen kun kaveri pakotti pelaamaan. Osuva toi spagetin kuvaus metsäjuoksusimulaatiosta kyllä. Naamaan tuli vaikka olikin kovin ystävällisiä sällit 8(
     
  3. Nakkivahvero

    Rekisteröitynyt:
    19.04.2008
    Viestejä:
    1 832
    Ääh, Spagetille pitäis melkein päästä kyllä itsekkin kaverin kanssa. Kattelin just parin kuukauden tauon jälkeen ja herranjestas, millään serverillä jossa on porukkaakin ei ole third person poissa päältä pl. spagetti.

    Loistavastihan tuo tauon jälkeen alkoi randomservulla. Balotan lentokentällä jotkut sotivat keskenään, joten juoksinpa muina miehinä ekan selkään ja löin kirveellä alas. Piti kuitenkin heti paeta rynnäkkökivääritulelta. Ajattelin, että kun kerran tässä ollaan niin yritetäänpä tappaa toinen jätkä. Hetken seurasin kunnes pääsin suhteellisen läheltä juoksemaan päin - eikä tuo espanjalainen siksakkini läpi osunut kertaakaan ennen kun ehdin pilkkomaan kirveellä jalat alta. Siinä avautuvassa sarjatulessa meni kyllä omatkin jalat, mutta kirves voitti ja ruumis makasi M16A1:n kanssa elottomana.

    Verimittari vilkkui ja jalat oli poikki, mutta tunsin itseni voittajaksi.
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2012
  4. Nizi

    Rekisteröitynyt:
    31.07.2009
    Viestejä:
    607
    Joutaaki kyllä kuolla pois jos ei juoksevaan ukkoon osu :kippis:
     
  5. Sewwerg

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2012
    Viestejä:
    1
    Kyllä pistää vaan sapettaan kun tulin helvetinmoisen matkan Krutoy Capista asti (Ei ollut oikeastaan mitään muuta kuin Lee Enfield ja pari lipasta, joten tulin lähinnä ruokaa ja juomaa varten). Ajattelin että on parempi mennä elektroon yöllä etsimään aseita koska ei näy silloin siellä niin hyvin. No, heti kun pääsen ensimmäiseen taloon, niin tulee kuulasta kalloon.

    Itsekkin olisin toisena pelaajana varmaan tehnyt samoin mutta silti ärsyttää kun tulee pitkän matkan rauhanomaisin aikein.. :D Serverinä toimi FI21 ja siellä oli kolme muuta pelaajaa
     
  6. Zeerios

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    934
    FI21:llä en ihmettele vaikka olis ollu läpinäkyvä kirvesmies joka tulee ja listii.
     
  7. Friendly

    Rekisteröitynyt:
    19.09.2012
    Viestejä:
    6
    Oli kyllä melkosta meininkiä eilen FI1 koko illan 2 ryssää pölli multa 14 kulkuneuvoo päivön aikana :D ajelin 4Bussilla ja rekoilla ja autoilla :D oli kyllä vaihteeks kiva vaan pitää hauskaa Ja tietysti me 4 ryhmässä siellä
     
  8. Melchor

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2001
    Viestejä:
    373
    Aika hiljainen tuo mumble nykyään.. Yksinäni siellä näytän lähinnä idlailevan.
     
  9. -kasuaali

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2012
    Viestejä:
    203
    Panthera-mappi näyttää kyllä aika huikealta, isompi kuin chernarus ja lähes jokaiseen taloon pääsee ineen. Ilmeisesti tulossa myös spaghetille! :kippis:
    Sitä odotellessa, Chernarus alkaa välistä jo tympimään.
     
  10. Kapteeni_Kuolio

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    4 046
    Juu, oon seuraillu panteran kehitystä tunnglen foorumilla alusta asti ja vieraillut "beta" testailemassa sitä. Se on tulossa myös osaksi blissin vakiovalikoimaa "lähitulevaisuudessa". Tämän viikon hommia sen asentelu, luulisin :)
     
  11. Nizi

    Rekisteröitynyt:
    31.07.2009
    Viestejä:
    607
    Hyvä alku. Näin kylän toisella puolen jotain pientä jokea joten päätin uida yli. Puolessa välin jokea ukkoa alkoi tärräämään ja hetken päästä kuului tuttu krunts ja hahmo kuoli. :kippis:

    [​IMG]

    Lisäsin spoilerin alle kuvan seonneista tekstuureista. Miksihän tämä panthera tekee tällaista?
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2012
  12. Viltsukka

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Viestejä:
    390
    Joo, mukavaa vaihtelua tuo Panthera! :D
     
  13. Kapteeni_Kuolio

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    4 046
    Noniin uusi päivä valkenee ja Spagetti valmistautuu viikonlopun pätsirumbaan.

    Tällähetkellähän serveri on suhteellisen vakaa, joten jään väijymään Bliss-pätsin asennusta vähän pidemmäksi aikaa sillä sieltä on tänään työnnetty ulos kokolailla isoja uudistuksia sisältävä versio joista merkittävimpänä voitaneen pitää uutta "build" härpätintä eli parannettua monimaailmatukea (multiworld/map).

    Eilen laitoin blogiin ilmoituksen tänään tapahtuvasta telttawipestä, toivottavasti tämä on mennyt jakeluun mahdollisimman laajalti pelaajille. Wipe on seurausta viimeviikkoisesta mun & blissin repackin tekemästä virheestä, joka aiheutti sen että chernarus palvelimet olivat n. päivän samassa instanssi-id:ssä. Lyhykäisyydessään blissin repack-scripti veivasi instance ID'ksi mpmissioniin arvon 1, vaikka se oli asetettu asetuksissa arvoon 2. Tästä eteenpäin on servulla ollut telttoja, jotka näkyvät molemmissa instansseissa ja joiden avulla voi dupetella itemeitä. En näe näitä telttoja tietokannassa mitenkään erikoisemmin; ei ole telttoja joilla olisi sama ID, ei ole telttoja joilla olisi molemmat instanssi ID't eikä mitään muutakaan "kummaa" näy. Suoraansanottuna ei ole mitään hajua siitä mitä helvettiä taas tapahtuu, joten ongelma ratkaistaan julmimmalla mahdollisella metodilla.

    Olen odottanut että blissin kehityksessä tapahtuisi jotain tuolle rasittavalle debug-bugille, mutta mitään pikaista ratkaisua ei ole ilmeisesti odotettavissa. Viritin oman purkka-ratkaisun pystyyn, eli ajelen vartin välein skriptaa joka hakee tietokannasta debugissa loikoilevia pelaajia ja antaa näille scriptalle määritellyn gearin ja heittää takaisin mapille randomiin rannikko spawniin. Geari on: kartta, kompassi, puukko ja tikut. Rynnäkkökivääri ja ammuksia, ei side-armia, kaksi sidettä, pari tölkkiä papuja sekä vesileili. Tsekki-reppu jossa tarkkuuskivääri ja pari lipasta.
    DebugHelp-skripti ajetaan varttitunnin välein, joten jos joudut debuggiin: ole hyvä ja loggaa ulos. Tule takaisin vartin päästä. Jos *ET* ole poissa debugista ja gearin kanssa, ota yhteyttä minuun. Tämäkin tulossa siis serverille tänään tai huomenna, vähän riippuen saanko tänään mitään järkevää pätsiä aikaiseksi vai en.

    Meikäläisen "vasteajat" on nyt osittain kasvaneet, sillä olen palannut töihin. Ja työ on merimiehen arkea öljytankkerilla, joten sateliittiyhteyksien varassa mennään tai ei mennä lainkaan. Noh, pohjoismaissa mulla toimii soneran mokkula laajoilla kaistoilla :) :)

    Spagulle on tullu nyt sisään "ensimmäinen aalto" pelaaja-admineita, kannattaa huhuilla helppiä irkissä. Pelaaja-adminit voi kikkiä, bannata ja unbannata sekä resetoida sijaintia. Jos jäät jumiin esim. rakennuksen lattian alle, puuhun, ojaan tms. collisioniin pelimaailman objektin kanssa kannattaa irkissä asiasta mainita // tai pelissä, jos olet ykkösservulla jolla side-chat toimii. Adminit noudattaa spagun yleistä linjaa: side-läpinästä tulee kikkiä ja bannia, hakkereita valvotaan adminmapeilla sekä inventaariochekeillä ym.

    Niin ja se pantera. Laitoin eilen filut valmiiksi, tänään conffit kasaan ja sitten mennään.
     
  14. Justadude

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2012
    Viestejä:
    30
    Mitäshän tämmönen on kun ku Battleye latas uuden patchin (1.180) niin ei pääse enää peliin vaan tulee viesti "winAPI failure #13"?
    Kenelläkään samaa ongelmaa?
     
  15. Nizi

    Rekisteröitynyt:
    31.07.2009
    Viestejä:
    607
    Käynnistin pelin uudelleen ja ongelma hävisi.
     
  16. Justadude

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2012
    Viestejä:
    30
    Niinpä tuo näyttää tehneen, kiitoksia tästä.
     
  17. Outous

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2010
    Viestejä:
    446
    Ei ala spagetilla hyvin, ensin spawnaan skalisty islandille ja sitten saan jatkuvasti kickiä liian isosta pingistä, joka ei johdu ainakaan omasta nettiyhteydestä.
     
  18. Der_Schweinehund

    Rekisteröitynyt:
    09.11.2011
    Viestejä:
    270
    Tulipa asenneltua Dayz uudelleen parin kuukauden jälkeen. Jos sitä tuonne spagetille suuntais jos sinne vielä mahtuu messiin vai oliko se vain invitellä nykyään. Schweinehund nikillä menen pitkin chernaa jos joku joskus kohtaa saman nimisen jantterin.
     
  19. Aivonaama

    Rekisteröitynyt:
    09.10.2012
    Viestejä:
    6
    Rupee pikkasen jurppimaan tää peli! Kolme kuukautta on tullut peliä tahkottua ja kertaakaan en ole tappanut toista ihmistä, vaikka pari paikkaa siihen on siunaantunnutkin. Tänään oli tosin kiva tepastelu jonkun kanssa, kun kirveet tanassa painoimme sotilasalueelle, vain huomataksemme, että joku päätti reijittää medät emmentaaliksi! Turhan innokkaasti tässä lahdataan ns. omia. Parasta onkin menna servulle, missä on muutama tyyppi ja sitten metsään metsästämään ja krillaamaan, kyytipojaksi kaivovettä kenttäpullosta.
     
  20. Seitan

    Rekisteröitynyt:
    10.07.2002
    Viestejä:
    6 072
    Tuo Panthera toistaiseksi upein custom-mappi mitä on ArmAlle tehty. Tulipahan siihenkin nyt tämän modin myötä tutustuttua. Hemmetin hienosti tehty kaikki pikkukylät. Ainut vaan on noi saatanan hakkerit nykyään. Joka ikisellä Panthera-serverillä missä tänä iltana kävi oli hakkeri. Private-Hivet vaan lisänneet hakkereita.
     
  21. pakkasherra

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    534
    Onkos Muron kautta vielä mahdollista päästä Spagetille kun ei tuttuja serverillä pelaile? Meitä olisi kolmen jantterin porukka tyrkyllä servulle.
     
  22. randy1

    Rekisteröitynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    11
    Kavereitten kanssa oltaisiin asiallista peliseuraa vailla, pelataan public hive servereillä kun nämä privat tuntuvat olevan täynnä.

    Oma mumble serveri löytyy ja sinne voisi tulla höpisemään aina kun pelaa(miksei muutenkin).
    Mumble serverin IP:n saa multa privaviestin välityksellä täältä tai Quakenetistä #dayz.fi kanavalta "maik" nimimerkiltä

    Koitetaan saada kunnon porukka kasaan :smoke:
     
  23. Samaa mietin just, että oisko tätä kautta mahdollista päästä tolle Spagetille, mistä kaikki tuntuu puhuvan? Alkaa ottaa nuppiin noi hakkerit, jotka teleporttailee, ottaa haltuun ja räjäyttelee kaikkea. Meitäkin ois 3-4 pelaajaa, riippuen aktiivisuudesta.
     
  24. jonivaa

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2012
    Viestejä:
    29
    Ihan semmosta lähin kyselemään.

    Kun tuossa yks ilta pyörin eka Elektrossa myöhemmin Chernossa ettien asetta military looteilta, ei sitten millää löytynyt.

    Lähdin sitte pohjosee ja jossai Zelenogorskia ennen kiipesin Deer standii ja AKM + 3 lipasta tuli eteen.

    Kuinka suuri todennäkösyys on löytää standeista esim. AKM kun jostai Chernon tai Elektron palolaitokselta? :o
     
  25. Sampsonite

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2009
    Viestejä:
    258
    Todennäköisyys nimenomaan AKM:lle on molemmissa paikoissa sama, noin 4%, per loottikasa. Mutta palolaitoksella on kymmenisen kasaa, hirvitornissa vain 2, tosin tornissa todennäköisyys sille että kasassa on yhtään mitään on hieman suurempi.

    Molemmissa paikoissa on aikalailla samaa kamaa eli on ihan makuasia kumpia kiertää, palolaitoksella vaan luultavammin saa lyijymyrkytyksen.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti