CryEngineen tuki Vulkan-rajapinnalle ja monen näytönohjaimen tuki DirectX 12 -rajapinnalle

Viestiketju alueella 'Tietotekniikka- ja mobiiliuutiset sekä artikkelit' , aloittaja Petrus Laine, 22.08.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Petrus Laine -

    Rekisteröitynyt:
    08.07.2013
    Viestejä:
    3 016
  2. Hannibal_pjv

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2012
    Viestejä:
    1 872
    Mielenkiintoista nähdä NVIDIA vs AMD tällä uudemmalla enginellä. Tovottavasti tasoittaa taas tilannetta.
     
  3. etusukunimi

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2015
    Viestejä:
    3 630
    AMD on pyyhkinyt VULKAN peleissä Nvidialla lattiaa kyllä aika rajusti.

    RX480 yhtäkkiä Doom Vulkan testeissä onkin tehokkaampi kuin GTX1060
    Toivottavasti sama toistuu muissakin Vulkan peleissä.

    Koskakohan AMD julkaisee jonkun 600-800€ Radeonin?

    Niisssä Ashes of Singularity demotesteissähän huomasi että Nvidia huijaa niissä grafiikoissa. Sellaista kulmikasta epäluonnollista lumen+vuoriston rajaa näkyvissä niissä screenshoteissa. Kun taas Radeonilla ne olivat luonnollisemman näköisiä.
     
  4. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Engine ei tasoita tilannetta vaan mahdollistaa pelintekijöille tehokkaan DX12 rajapinnan käytön, riippuu täysin niistä pelintekiijöistä hyödyntävätkö he DX12 rajapinan koko potentiaalin vai ei.

    Tuo ei ole Vulkanin yksinoikeus vaan myös DX12 tekee saman jos pelintekijä hyödyntää sen DX12 rajapinnan koko potentiaalin.


    Tuo "jos pelintekijä hyödyntää" on iso jos koska se vaatii paljon uuden opiskelua ja sitä että ei ole riippuvainen jostain rahoittajasta/tukijasta jolla on omat intressit.

    Kuten uutisessa sanottiin CryEngine on nykyään ilmainen mutta sen käytön tuki/opetus maksaa jos sen haluaa Cryteckiltä vähävarainen pelinkehittäjä voi hakea apuja tähän joltain taholta joka antaa sen tuen ilmaiseksi sitävastaan että käytät kyseisen tahon ohjelmakirjastoja DX12 tuen toteutukseen.
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2016
  5. etusukunimi

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2015
    Viestejä:
    3 630

    Eipä kiinnosta pätkääkään DX12 vaan nimenomaan tuo Vulkan rajapinta.
     
  6. ChickenLegs

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Viestejä:
    3 430
    Pelimoottorin homma on osaltaan myös yksinkertaistaa matalan tason rajapintaa, jotta kaikkea ei tarvitsisi "raa'alla" DX12:lla tai vulkanilla lähteä tekemään.
     
  7. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Sitten keulit koska se Vulkan tule vasta seuraavassa päivityksessä ei tässä.
     
  8. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Kyllä mutta yksinkertaistaminen ei tarkoita että se toimisi optimaalisesti ilman pelintekijän perehtymistä ja osaamista.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti