Civilization VI (Windows, Linux, macOS)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja ontelo, 11.05.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Zepi

    Rekisteröitynyt:
    26.08.2000
    Viestejä:
    10 294
    Onko missään muuten hyviä vuoronvaihto-benchmarkkeja? Millaisia buusteja saisi high-end 6 tai 8-core cpu:lla ja miten tuo jakautuu multiplayerissä?

    Yhden puolalaisen benchmarkin löysin, josta katsomalla näyttäisi, että vuoron vaihto ei käytännössä thredaudu.
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2016
  2. Fisu_74

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2015
    Viestejä:
    780
    Olis ihan jees jos vuoronvaihto olisi reipasta, aina kun Civ V:sta tulee vähän kokeiltua, loppuu into jossain vaiheessa tuon vuoronvaihdon pituuden kanssa. Kuitenkin i7-5820K...
     
  3. ratkakapu

    Rekisteröitynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    2 935
    Joo, ei riitä edes i7/xeon edes standartin end-gamessa kovin sujuvaan pelaamiseen, vaan vuoronvaihdot kestävät minuutin luokkaa.
     
  4. Allekirjoituksen kone ainakin ylittää suositellun rajan. Toivottavasti myös huge kartan loppupään pelailu toimii sujuvasti. Hieman kyllä yllätyin noista minimi ja suositelluista rajoista että ovat kovin matalat. Onkohan se toi uusi grafiikkamaailma sit sen verran kevyt että suositellullakin pyörisi kivasti.
     
  5. Zepi

    Rekisteröitynyt:
    26.08.2000
    Viestejä:
    10 294
    Civissä pärjää kohtuullisillakin fps:llä, mutta ne vuoron vaihdot...
     
  6. Tag

    Rekisteröitynyt:
    28.03.2010
    Viestejä:
    201
    Civ V:n sai .dll pohjaisen modin joka ajoi ei-sotivat valtiot eri säikeillä. Meni ihan jouhevasti 43-valtion pelit + city statet. Eiköhän kutoseenkin vähintään modilla. Moninpelissä ei väliä, kun ei niihin AI:ta yleensä haluta.

    Alkaa 6950X kutkuttamaan :p
     
  7. ratkakapu

    Rekisteröitynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    2 935
    Folioni ei jousta, joten no-go
     
  8. Tag

    Rekisteröitynyt:
    28.03.2010
    Viestejä:
    201
    Jaa-a. pelaa virtuaalikoneessa kuten minäkin; KVM+VGA-passthrough on ihan natiivinopeuksinen PC. Worst-casena voi ehkä steam tunnus mennä, mutta senkin voi palauttaa kännykällä.

    YnAEMP on hieno joukko modeja. Earth, True start locations, kaikki 43 civiä, vuoronvaihto niin nopeeta kuin CPU:ssa riittää vääntö.
     
  9. Melbac

    Rekisteröitynyt:
    15.01.2001
    Viestejä:
    10 375


    Toivottavasti noi on keskittynyt siihen itse peliin myös eikä siihen että noi animaatiot näyttää hyvältä.Menevät kuitenkin pois päältä joten ei kukaan niitä kattele. :)
     
  10. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Sumerian kansa on todella hutaisten tehty. Selkeästi osaan kansoista panostettu enemmän mikä mielestäni vain hyvä asia.
     
  11. Melbac

    Rekisteröitynyt:
    15.01.2001
    Viestejä:
    10 375
    http://www.civfanatics.com/
    By leif erikson at 2016-09-28 09:26


    Leader: Saladin

    UA: "The Last Prophet": When the second-to-last Great Prophet is taken by another civ, Arabia automatically receive a great prophet, if they haven't already received their Prophet.

    UU: Mameluke: Knight replacement. Heals automatically at the end of each turn, even if it has moved or attacked.

    UB: Madrassa: University replacement that gives extra science AND extra faith based on the campus adjacency bonus.

    LUA: Righteousness of the Faith: Worship building (Pagoda, Synagogue, etc.) costs very little faith and provides bonus science, faith AND culture.

    Please join us in discussing this video in this thread.

    Leader: Gilgamesh

    UA - Epic Quest: When you capture a barbarian outpost, you get a tribal village reward.

    UU - War Cart: No penalties to fighting Spearmen or other anti-cavalry units. Extra movement if starting on flat terrain. 30 strength.

    UI - Ziggurat: Grants science and, if adjacent to a river, culture. Cannot be built on a hill.

    LUA - Adventures with Enkidu: When at war with a common foe, they and their allies share pillage rewards and share combat experience gains with the closest allied unit within 5 tiles. No Warmonger penalty when you declare war on anyone at war with your allies. Can levy City-State military forces at 50% cost.

    Please join us in discussing the video in this thread.
     
  12. zibbr

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2011
    Viestejä:
    256
  13. SBeckham

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2015
    Viestejä:
    668
  14. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
  15. zibbr

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2011
    Viestejä:
    256
    Nyt on sitten tullut ihan youtubeanalyysiäkin, eilisen stiriimin perusteella, missä kaveri kyllä veti aika vihkoon :D



    Todella analyyttinen kaveri, mutta ei kyllä ole ihan veteraanijyrän mielipiteitä kyllä.

    Omasta mielestä oli kyllä häkellyttävän paljon samaa kuin vitosessa, karttaa katsoessa varsinkin. Grafiikoista voi olla montaa mieltä, omasta mielestä edelleen entistä huonommat.
     
  16. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Viimeksi muokattu: 01.10.2016
  17. shaminy

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2000
    Viestejä:
    8 269
    Omasta mielestäni tämä on ylivoimaisesti suurin mullistus koko pelin historiassa. Ja olen pelannut sarjaa osasta 1 alkaen Atari ST:llä. Takana kymmeniä tuhansia tunteja. Ykkösen ja vitosen välillä on vähemmän eroa kuin vitosen ja kutosen. Tässä vain muutama mikä tuli nopsaa mieleen: Ei workereitä, eikä tien rakennusta. Ei Wonder spämmiä. Wondreita rajoittaa harvinaiset resurssit. District vs improvement. Ei enää building spämmiä, koska vaatii districtejä, joita voi olla rajoitettu määrä. Sama myös kaupungin kokoon, koska vativat asuntoja, jotka vaativat districtejä ja policyjä. Kaupungin sijoitus huomattavasti tärkeämää kuin aikaisimmissa osissa (district ja housing bonukset). Great generalsit pystyvät tekemään megastäckejä/armadoita. Rantaviivojen erot, esim clif josta ei voi nousta maihin. Guestit sekä tech treessä, että social treessä. Huomattavan kustomoitava "hallitus muoto" noilla korteilla.
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2016
  18. Taivasvaeltaja

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2013
    Viestejä:
    384
    Kyl mä sanoisin, et 4->5 kuitenkin isoin hyppy.
     
  19. perato

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    1 482
    Kyllä noitte videoitte myötä tuli oikeastaan just semmonen fiilis kuten tuossakin videossa sanottiin, tämä vois olla ihan kokemuksen arvoinen vanillana, koska on sen verran erilainen verrattuna aiempiin civeihin. Vitosesta neloseen tuntu muuttuvan lähinnä tuo taisteleminen.

    Jännä, ettei Call to Powerista tuntunut siirtyvän oikeastaa mitää ite emosarjaan, vaikka sielläki ihan mielenkiintosia ajatuksia mm. tuo public works idea. Siinä pelissä tosin agentit jylläsi nii pahasti, että nuorempana oli vaikea pärjätä verrattuna civ2 tai 3.

    Eniten kyllä kaipaan just noita diplomatian päivityksiä, missä oikeasti pitää kehittää etes joku hepponen syy sodankäyntiin tai saa vastata seurauksista.
     
  20. Kaotika -

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    49 386
    Siihen on syynsä että se ei ole Sid Meier's Civilization, sen myös kehitti täysin eri firma ja ettei ne saaneet jatko-osalleen enää edes Civilization-nimilisenssiä
     
  21. perato

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    1 482
    Joo hyvin tiedossa, mutta yleensä pelisarjat lainailevat toisiltaan ja kehittyvät siinä samalla sen sijaan, et mennää laput silmillä oman vision ohjaamana.
     
  22. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Tästä oli aikaisemmin puhetta. Miksi Aatu ei voi olla yksi Saksan johtajista? Miksei voi olla useampaa johtajaa per kansa? Kreikka?
     
  23. Nihilius

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2011
    Viestejä:
    650
    Koska Saksa.

    En tiedä onko sääntely viime aikoina löyhentynyt, mutta kaikki kansallissosialismiin viittaava on edelleen aika tabu. Pelinkehittäjien pitäisi siis julkaista oma versio Saksaa ajatellen ja tässä tietysti on omat ongelmansa.

    Ei kait tähän mitään virallista selitystä ole ikinä annettu, mutta voisin vaikka laittaa pääni pantiksi, että tähän aihepiiriin se liittyy. Historiallisesti kuitenkin aika merkittävä henkilö kyseessä, joten tuskin on ihan sattumaa, että kuudessa Civ pelissä ei ole Aatua näkynyt.
     
  24. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Hmm... maailma on täynnä hirmu hallitsijoita, kuten äiti Teresa tai Mao, mutta Aatua ei sitten laiteta peliin. Kreikalla ja nähtävästi muillakin kansoilla useampi johtaja joka määrää oman pelityylin. Johtajaa voi vaihtaa kesken pelin. Lähde: YouTube
     
  25. Refloni

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2014
    Viestejä:
    292
    Too soon. Aatu on liian lähihistoriaa ja aihepiiri yhä kipeä. Ei kai Staliniakaan ole ryssän johtajana näkynyt?
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti