Civilization VI (Windows, Linux, macOS)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja ontelo, 11.05.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Volccis

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2011
    Viestejä:
    551
    Vähä testailin tuota Puolaa ja on se ihan jees. Sillä ei käytännössä oo yhtään huonoa ominaisuutta ja Winged Hussar on melko kova, jos ne onnistuu saamaan aikasin. Aukeaa civic puusta Mercenaries kohalta eli ei mitenkään kauheesti vaadi, et saa ne. Tuo alueiden valtaaminen Fortilla/Encampemntilla onnistuu ainoastaan 3 tiilen päähän kaupungista eli se maksimiraja kaupungille. Pystyy valtaamaan ihan kaupungin vieressä olevat tiilet, mutta ei ilmeisesti pysty valtaamana districteja tai ei ainakaa encampmenttia pystyny. Ihmeistä en tiedä, pitää testaa myöhemmin kun jaksaa. Tuo +4 gold, +2 culture ja +2 faith relicceihin on iha jees, jos semmosen onnistuu alussa saamaan tribal villagesta, mut muuten melko hankala saada noita relicceja.
     
  2. Zhem

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2011
    Viestejä:
    57
    Eilen hankin Civ VI:n, tosi pitkään mietin V hankkimista jo vuosia sitten mutta syystä tai toisesta koko ajan homma jäi mutta nyt.
    Aikas tosi paljon opettelua vaatii peli, niin paljon eri ominaisuuksia ja sisältöä tässä.. mutta ehkä se ajan myötä.
    Tutorialin pelasin läpi, vähän sai juonesta kiinni mutta vielä pää ihan pyörällä kaikkien hallitsemismuotojen ja diplomatioiden yms. kanssa..
     
  3. Tanner-

    Rekisteröitynyt:
    01.05.2011
    Viestejä:
    189
    Kyllä ne aukeaa viimeistään kolmannessa pelissä. Itekin hyppäsin Civien maailmaan kutosen myötä, mutta hyvin sen homman sai haltuun muutaman pelin aikana. Aloita helpolla vaikeusasteella niin saa rauhassa sekoilla. :)
     
  4. anidabi

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3 778
    Onko tässä uusimmassa civissä joku wonder rakennus limitteri, vai joku bugi?

    Pelaan aztechilla ja mulla on 4 wonderii pelin alusta ja nyt haluaisin seuraavana rakentaa great libraryn campuksen vieressä olevalle plains tilelle, niin peli väittää että ei voi. Sama koskee bodhi temppeliä vaikka löytyy puu sektori holy site sektorin vierestä.

    Itseasiassa mitään wonderia ei muka voi rakentaa kuten esim petra vaikka aavikkoakin kaupungin sisällä tarjolla.
     
  5. Jannuhakala

    Rekisteröitynyt:
    28.12.2002
    Viestejä:
    526
    onko se plains tile flat land vai hill? jos flatland niin kuulostaa bugilta.
     
  6. anidabi

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3 778
    Flatlandii on.

    Nyt kun pelasin pidemmälle ja rakensin aquadectin ja väkiluvun ollessa 12 niin tuli bodhi temppeli mahdolliseksi rakentaa vaikka aiemmin se ei ollut mahdollista. Onko jotku wonderit tai niiden kokonaismäärä jotenkin sidoksissa väkilukuun sitten?

    En kyllä ymmärrä tuota logiikkaa.
     
  7. -Dist

    Rekisteröitynyt:
    25.05.2009
    Viestejä:
    4 835
    @anidabi

    Olisko niin ettet omistanut sitä laattaa vielä jolle halusit wonderin rakentaa? Muistaakseni tuossa pelissä meni just niin että jos haluat rakentaa districtin tai wonderin paikkaan X jota et omista vielä, ja sulla ei ole mitään muuta mahdollista paikkaa mihin rakentaa se, niin peli väittää ettet voi rakentaa sitä ollenkaan .. Mut sit jos manuaalisesti ostat sen laatan ni kas kummaa voihan sen rakentaa sittenkin.
     
  8. anidabi

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3 778
    No näinhän se perkele on. Jostain typerästä syystä peli ei edes ehdoita että voisit ostaa alueen siinä samalla kun olisit rakentamassa niin kuin districtejä tehdessä tekee.
     
  9. vegantti

    Rekisteröitynyt:
    08.09.2015
    Viestejä:
    17
    Jos yritätte jotain tiettyä voittoa, niin otatteko kaikki muut voittovaihtoehdot pois käyöstä?

    Yrittääkö AI silloin myös pelkästään käytössä olevia voittokeinoja.
     
  10. Tanner-

    Rekisteröitynyt:
    01.05.2011
    Viestejä:
    189
    Ei kai niitä nyt pois kannata kytkeä? Aika yksipuoliseksihan se homma menisi, jos kaikilla on sama tavoite.
     
  11. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Onko antaa neuvoja... kun pelaan Australialla?

    - maailman kartta
    - kansat aloittavat alkp. paikoista, joten massiivinen saari täynnä barbaareja
    - teen 4 kaupunkia kaikki rannikolle
    - yritän alkuvaiheessa saada "Shipbuildingin" keksittyä
    - olen huomannut että ne kansat jotka aloittavat mantereella saavat etumatkaa reilusti kun on tutkittavaa

    Huom! Otin maraton nopeuden joka etanan vauhtia... ehkä "epic" vai mikä lie hieman hitaampi nopeus parempi? Esimerkiksi kun minulla oli vasta nuo 4 kaupunkia, niin Kiina hallitsi jo lähes koko Kiinan ja Venäjän aluetta, kaupunkeja siellä täällä. Jäin heti alkuun pahasti vauhdista.

    Tavallaan mietin pitäisikö heti alussa pyrkiä valtaamaan Jakartan kaupunkivaltio itselleni?

    ...

    Muita kysymyksiä:

    1.) Amneties, on edelleen hieman mysteeri eli mistä kaikesta kansalaisten iloisuus koostuu
    2.) War monger penalty, kuinka tuo vaikuttuu / toimii?
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2017
  12. vegantti

    Rekisteröitynyt:
    08.09.2015
    Viestejä:
    17
    Onko teillä silleen, että Immortal-vaikeustasolla useampi AI saattaa haastaa sodan samalla vuorolla (kyseessä taisi olla joka kerta formal war). Minulla kävi niin, että vuoroon 233 mennessä samat kaksi AI:ta julisti sodan kolme kertaa kyseisen pelin aikana.

    Sain kyllä solmittua kaukaisimman AI:n kanssa rauhan aina todella nopeasti kuitenkin. Jossain vaiheessa katsoin, että he olisivat olleet alliancessa, mutta tuskin koko aikaa.
     
  13. ontelo

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    4 345
    Piti tännekkin laittaa.


    Nonni nyt löyty sellanen modi että oksat pois.
    Steam Workshop :: CQUI (Weekly)


    Teki pelaamisesta niin paljon miellyttävämpää.

    A UI Overhaul mod: Reduce clicks and make empire management easy!
    This mod introduces hundreds of UI tweaks, new settings, and shortcuts. There's literally too many to list, so I advise just jumping in and testing it out! If you'd like to learn more, visit us at: GitHub - CQUI-Org/cqui: Civilization 6 - Chao's Quick UI. Reduce clicks and manage your empire faster!
     
  14. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    UI tuo paljon uudistuksia, mutta tekee pelistä myös sekavamman. Kaupunkinäkymä on mm karmiva :/
     
  15. Taivasvaeltaja

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2013
    Viestejä:
    384
    NQ modit imo parempia. Niiden UI mod huonompi, mutta niillä on myös tosi iso balance patch joka parantaa peliä paljon mutta ei toimi ilman NQ UI:ta.
     
  16. ontelo

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    4 345
    Sieltä modin asetuksistahan saa säätää noita juttuja pois/päälle.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2017
  17. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Onko porukka ostanut uusia kansoja tähän peliin? Minusta ainakin Australia on mukava lisä jo ihan pelkkänä AI:na. Varsinkin maailman kartassa.
     
  18. Taivasvaeltaja

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2013
    Viestejä:
    384
    Itsellä tullut deluxe editionin takia. Australia on varmaan pelin vahvin civ, noi muut ei hirveästi itselle napannut kun niiden vahvuus on early game war.
     
  19. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Minusta esim Kiina on 100x kertaa vahvempi kuin Australia. Ja oikeestaan moni muukin. Mutta tosiaan noista DLC CIVeistä niin missä ihmeessä ovat: intiaanit, mongoolit, Hollanti tai näin...?

    ...

    Toinen mitä olen miettinyt niin miten hyvin civ-veteraanit ovat ottaneet pelin vastaan. Ärsyttääkö grafiikka, tekoäly, peli muuten vain surkea. Vai onko kyseessä kaikkien aikojen ylivoimaisesti paras civ???
     
  20. jallupunis

    Rekisteröitynyt:
    09.06.2016
    Viestejä:
    41
    grafiikka kyllä vähän ärsyttää, hieman "lelumainen" olemus, mutta muuten kyllä vaikuttanut hyvältä, ehkä silti vielä tällä hetkellä enemmän tykkään civ 5:sta
     
  21. SBeckham

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2015
    Viestejä:
    668
    Kuten moni muukin asia niin Kiinan paremmuus riippuu aika paljon asetuksista. Australia on luonnollisesti aika kova esim continenteilla kun pääkaupunkiin voi joki+meri -bonuksen myötä saada 10 housing heti kättelyssä. Ei tarvitse hetkeen murehtia mitään granaryn rakentamista.

    Kiina on kova multiplayerissa, jossa on on helpompi rakentaa wondereita tai ainakin päätellä missä vastustajan pitäisi olla tiettyjen avain wondereiden sutheen. En pelaa kovin hitailla nopeuksilla, mutta uskoisin, että boost-hyöty näkyy erityisesti hitaammissa peleissä. Nopealla vauhdilla aika nopeasti käy niin, että boostien tietoinen kerääminen häviää siitä saavutetuille hyödyille jolloin boostit jää vähemmälle käytölle.
     
  22. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    CIV 6 kaupunkisuunnittelu on ylivertainen kokemus aikaisempii Civeihin.

    Tuosta Kiinasta niin onhan nuo builderit kovia, ja tämä hiipivä tiikeri yksikkö tekee hirveää tuhoa, lisäksi Kiinan muurin rakentaminen kannattaa. Ainakin maailman kartassa rakenna siitä todella massiivisen ja saan koko ajan hyötyä.

    Suosittelen kaikille kokeilemaan kunnon vaikeustasolla nopeinta vaihtoehtoa pelistä. Niin että pyrkii tekemään jokaisen siirron harkiten. Tulee tavallaan shakki mieleen ja civ on silloin todella mielenkiintoinen. Samaan tapaan kun nämä devit pelaavat.
     
  23. anidabi

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3 778
    Itse tykkään azteceista kovasti niiden buildereitten district tuesta johtuen. Sen kuin vaan spammaa buildereita ja districteja nousee kuin sieniä sateella.

    Tosin oma pelityyli on lähinnä kaupunkien kehittelyä eikä niinkään yksiköiden spämmäämistä.
     
  24. Taivasvaeltaja

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2013
    Viestejä:
    384
    Itse tosiaan pelaan 6-8 vaikeusasteilla, aina Online-speedillä. Omasta mielestäni Kiinan hyvä puoli on builderit, mutta sekä unique unit että unique improvement on todella heikkoja. 2F 2G 2C-ruudut ei vaan ole erityisen hyviä, ja ton ruudun saadakseen on täytynyt uhrata monta muuta ruutua. Kutosessa production on king ja housing äärimmäisen tärkeää, on yleensä parempi et rakennat vaikka farmeja muurin sijaan ettei tule kaupungin rajat vastaan.

    Australialla tosiaan coastal bias, eli se aloittaa lähes aina rannikolta. District-bonus ihan naurettavan hyvä, antaa +30-40% sun tieteelle ja päälle 100% faithille. +100% production bonus on todella vahva, se antaa sun aika vapaasti rakennella mitä lystää, koska jos AI iskee kerkeät rakentaa armeijan hetkessä. Outback Station on pelin ainoa/ainoita grasslandille rakennettavia productionia antavista improvementeista.
     
  25. testudo80

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    1 426
    Ehkä pelaamme hieman eri tasoilla, toiset ovat parempia jne, mutta minä ainakin välillä säädän kaupungin ruoankulutusta ja keskityn esim rakentamiseen. Housing ei ole koskaan tuottanut suurempaa haastetta.

    Sen sijaan palveluiden (Amenitities) ymmärtäminen ei ole aivan hanskassa. Se on minusta hitusen sekava, koska koostuu niin monen asian summasta. Esimerkiksi voinhan antaa silkki-luxury-resourcen rahasta toisen käyttöön kun minulla 2 kpl. Mutta vaikuttaako tämä omien kansalaisteni tyytyväisyyteen sitten millään?
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti