Citroen C4 tai C5 - Miksi ei?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja korrrhonen, 30.01.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. valurauta

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    2 476
    Voisiko kojelaudan alla olla joku ilmaa tuulilasille syöttävä letku tai kanava lähtenyt pois paikoiltaan?

    Virtualbox ja virtuaalikoneessa pyörivä XP saattaa auttaa. Täytyy vain asentaa laajennusosa, jotta USB:n saa toimimaan, ja antaa virtuaalikoneelle pääsy USB-porttiin.
     
  2. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    itellä ainakin lexiassa pyörii yläreunassa ilmotus et DO NOT UPDATE TO WINDOWS 10
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. mikbe

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    6 730
    Kysymys Grand C4 -guruille. Tarkempi malli 2.0i Exclusive 2007. Mihin järjestelmään kuuluu kuvassa näkyvä liitin? Kuva on taka-akselilta vanteen puolien välistä näpätty. Autossahan ei satunnaisia "handbrake faulty"-ilmoituksia lukuun ottamatta ole mitään vikaa. Senkin epäilen johtuvan akun heikosta varauksesta.

    [​IMG]
     
  5. mikbe

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    6 730
    Kerrotaan nyt myöhemmille sukupolville, että "handbrake faulty"-virheilmoituksesta voi päästä eroon uusimalla akun. Minulla ei ole sen koommin ilmoituksia tullut.
     
  6. tuplis

    Rekisteröitynyt:
    26.10.2009
    Viestejä:
    379
    Missään ei oikein ole vielä parjattu uutta Puretech/e-THP moottoria, vai enkö vain löydä?

    Pitäisi osata jotenkin varautua tulevaan kun ensimmäinen ranskis koskaan seisoo pihassa.
     
  7. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Miten nuo poikkeavat ensimmäisistä THP-moottoreista? Niissähän niitä ongelmia on riittänyt (kuten ilmeisesti lähes kaikissa ensimmäisen sukupolven "downsizing"-moottoreissa).
     
  8. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Onko mini cooperissa tuo sama thp-vikapesä?
     
  9. tuplis

    Rekisteröitynyt:
    26.10.2009
    Viestejä:
    379
    3syl vs 4syl
    Öljykylpy jakohihna vs jakoketju

    Siinä vaikka pari alkuun
     
  10. neoadec

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2008
    Viestejä:
    450
    On ja valitettavasti samat ongelmat kuten psa thp moottorissa.
     
  11. THP-helvetin (Pösö 5008 THP156) läpikäyneenä en enää ikinä osta tuolla moottorilla olevaa autoa. Sääli sinänsä, että hyvä auto pilataan aivan kelvottomalla koneella.
     
  12. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Onko siinä 1.6hdi:ssä ollut mitään ihmeellisiä juttuja? Kaveri väitti että sama moottori on volvon drive-ekomallistossa ja noissa turbo pitäisi tuhoutua alle 200 tkm?
     
  13. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Kyllä niissä verrattain paljon on ongelmia ollut. 2.0 HDI on paljon varmempi laite.
     
  14. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ,,,,
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  15. Täällä on 350 tkm ajettu 1.6 hdi 110. En tiedä yhtään monesko turbo on menossa, mutta epäilen että olisi ensimmäinen :) Vuosimalli 2005. Volvossa on tosiaan samat 1.6 ja 2.0 moottorit. Saattaa olla fordissa myös samat koneet.

    Tuossa moottorissa on positiivista se että kulutus on pieni. Ei ole kummempia vikoja ollut vuoden aikana.

    https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine#1.6
    Tuossa taitaa olla kaikki autot sillä pikkudieselillä.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-416

    Samalla moottorilla näyttää olevan monta eri nimeä :D
    DDiS, (MINI) D, HDi, TDCi, MZ-CD, D2, DRIVe, 1.6D, 1.6D DRIVe

    Muistaakseni murossa on kehuttu ford fiestan 1.6 dieseliä :D
     
  16. Ihan hyvin pärjää 1.6 koneellakin. Volvo v50 oli se 2.0D kone joka oli tietysti vähän isompitehoinen ja pirteämpi. Joku lastu juttu siihen oli kait laitettu.
     
  17. Miksiköhän se turbo pitäisi tuhoutua? Voisiko volvossa olla esim eri huoltovälit kuin noissa kaikissa muissa merkeissä? Peugeotilla öljynvaihdolle oli kaksi vaihtoehtoa. 20tkm/2v tai 15tkm/1v.

    Näyttää se olevan:
    2007–2012 Volvo C30 D2 and DRIVe, 115 PS (85 kW; 113 hp) and 199 lb·ft (270 N·m)
    2009–present Volvo S80 1.6D DRIVe, 109 PS (107 bhp; 80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
     
  18. Ruudinkeksija

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    93
    Molempia omistaneena 2 litrainen hyvä ja varma, 1.6 on täysi susi. Suuttimien tiivisteitä menee ja EGR:ää. Turbot porsii alle 200tkm. Itse en 150 tkm ole tuolla koneella päässyt ilman turbon vaihtoa. Kone huonosti suunniteltu, moottori kerää karstaa ja kun karsta lähtee liikkeelle hajoaa turbo. Samassa rytinässä menee toisinaan myös kone kun turbon siipipyörän palaset jatkaa matkaansa... Tämä jumppa on ollut edessä vaikka kaikki huollot tehty ajallaan ja autoa pidetty kuin kukkaa kämmenellä.

    Jos meinaa ostaa yksi indikaattori voi olla otttaa moottorin suojamuovi päältä pois ja katsella onko paikat kuin noessa. (Merkki että suuttimet valskailleet ja karstaa löytyy.)

    Kone kyllä mukava ja vähäruokainen. Kannattaa kuitenkin maksaa käytettynä se tonni-pari enemmän 2.0 koneesta. Ollut mutkaton kone omistaa.

    Edit: kannattaa toki huomioida, että tuo turbon vaihto ei ole kallis urakka jos teettää merkkiliikkeen ulkopuolella.
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2016
  19. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  20. Ruudinkeksija

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    93
    Tuo koneena mielenkiintoinen siinä mielessä, että korjauskustannukset aina suhteellisen pieniä, eli alle 600 euron teki rempan kuin rempan, mukaan lukien nuo turbojumpat. Ongelma vain se että aina kun sai jonkin paikan kuntoon toinen porsi. Suuttimen tiivisteet malli esimerkki, taisi olla 9 euroa kipale, mutta irroittamiseen saattaa mennä puolipäivää. Ajoa kun oli lähemmäs 70 tkm vuosi oli liian kallis kone itsellä pitää.

    Toinen ääripää ollut viimeisin 2.0 kone. Ei ole tarvinnut koneelle tehdä mitään ylimääräistä. Ollut volkkarien vanhojen 1.9 tdi ikiliikkujien tasoa.
     
  21. 1500€ maksoin 2005 407 farkusta vuosi sitten. Tonni pari kuulostaa aika kovalta hinnalta, mutta varmaan niitä 2.0 hdi koneita löytyy myös halvemmalla. Volvossa oli tosiaan isompi 2.0D kone ja en pitänyt sitä moottoria sen kummempana vaikka varmaan se kestävämpi sitten on. Kerran olen pösön katsastanut, mutta saa nähdä mitä siitä sitten seuraavaksi löytyy korjattavaa.

    Oon ottanutkin tuon moottorin muovin siitä pois edestä. Kävin vilkuilemassa lampulla. Ei siinä ehkä juurikaan nokea ollut jos nyt osasin katsoa vaan oikein. Vähän öljyseltä vain näytti, mutta saattaa olla että joskus unohdin laittaa öljykorkin paikalleen niin öljyä lenteli ympäriinsä. Tai voi olla myös että muistan vain väärin. Toisaalta voi siinä vikaakin olla kun vaan autoista jotain tajuaisi?

    Kuulopuheiden perusteella turbo on alkuperäinen ja autolla on ajettu 350 tkm. Niin ja toki olisin ottanut sen 2.0 koneen itsekin, mutta tuo 1.6 oli niin halpa, niin päätin sen sitten hakea pois.

    Osaatko sanoa miten se EGR menee rikki ja miten sen huomaa? 1.6 hdi:hin saisi ostettua ebaystä egr tulppausosan kait, eli prikka ilman reikää.

    Jännityksellä odotan että koska auto leviää :)

    Samoin luin joskus nokkien välisestä lyhyestä "nokkaketjusta", mutta ei siitä kuulu sivuääntä. Samoin öljy kiertää vielä mutta en tiedä miten kauan :)

    Volvon 2.0D koneella oli ajettu 460 tkm ja turbo kerran korjattu. Eli ei ole 2.0 moottoristakaan mitään huonoa sanottavaa koska olihan moottorilla ajettu yli 110 tkm enemmän kuin 1.6 hdi koneella. Ja toki 2.0 tuntui lastutettuna melko pirteältä peliltä tuohon 1.6 nuhapumppuun verrattuna. Tosiaan jos ajaa 70 tkm vuodessa, niin ehdottomasti isompi 2.0 kone joka on sekä kestävämpi että tehokkaampi.
     
  22. Ruudinkeksija

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    93
    Hintaero tuon 1.6 ja 2 välillä taitaa tasoittua kun kilometrejä tulee lisää.

    Pari kertaa uusinut EGR:n, toisella kertaa kone saattoi sammua itsestään, teho hukassa ja kaikkea mahdollista sähkövirheilmoitusta. Toisella kertaa ajotietokone antoi engine pollution system faultyä ja muutamaa muuta virhekoodia. Silloin ei kyllä huomannut ajossa mitään. Pelkäsin itse että olisi hiukkasloukko menossa mutta oli EGR. Tuntui ainakin itsellä että reilun 100tkm välein tuli kaikki merkkiviat peräjälkeen. 1.6 tuli pantua kiertoon kun kierros lähti jälleen kerran alusta, myin egr-vikaisena pois. Vaikka kilometrejä oli paljon, niin sen verran uusi auto, että sai lähemmäs kymppitonnin rahaa. Vaihdoin vastaavaan kaksilitraiseen, mikä oli hyvä ratkaisu. Veikkaan että uusi omistaja tulppasi EGR:n ja ohitti hiukkasloukon :)

    Tonnin-kahden autoa ostaessa saattaa olla hyvä ostos tuo 1.6 jos sopiva yksilö tulee vastaan. Aikanaan parin tonnin autoa ostaessa tuli hankitua maineltaan paha tapaus, johon oli viimeisen puolen vuoden sisään laitettu kaikki merkkiviat kuntoon. Halpaa ajoa tuli kyseisellä.
     
  23. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ..........
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  24. Zerrod

    Rekisteröitynyt:
    07.07.2009
    Viestejä:
    1 872
    Joku mielenvika kun C4 on kiihottanut mutta ei ole oikein sopivaa sattunut kohdalle. Yksi hyvin varustettu 2.0 bensa olisi lähellä mutta aika paljon pikkuvikaa ja 2800 ekeen ei jaksa ruveta fixailemaan. Moottorissa joku laakeri finaalissa, jakohihna ja hilppeet pitäis uusia, joku maadotusjohto roikku konetilassa, vaiheloota jäi jumiin kolmannelle riville eli missä vitonen sijaitsee ja tuolla en edes viittiny koeajolla käydä noiden takia.
    Valoistakin taisi jotakin puutua kun jotku reiät oltiin tukittu jesarilla :D
     
  25. Rikkinäinen moottori ja rikkinäinen vaihdellaatikko eivät kuulosta kovin pieniltä vioilta :D
     
  26. Zerrod

    Rekisteröitynyt:
    07.07.2009
    Viestejä:
    1 872
    No siis tuskin itse laatikko on paskana kun kerta leimakin oli viime kuussa saatu mutta luultavasti jotakin väljänä kepin päässä. Ja moottoristakaan ei tietenkään tiedä mitä siellä on, toki se laakeriääni saattoi olla ne kiristimen rullat jotka muutenkin vaihtuisi mutta.. :D Liikkessä kyllä sanoivat että omaan piikkiinsa voisivat vaihtaa jakohihnan mutta kyllä minä tuohon hintaan odottaisin autoa jota ei heti tarttis rempata, olkoonkin ranskalainen.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti