CDON ja vitutus

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Qrakh, 22.12.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Anselmi71

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2013
    Viestejä:
    221
    Hajosipa juuri cdon:sta ostettu näytönohjain. Kyseessä inno3d ichill gtx 980 ti. Kuitin mukaan näyttis on hankittu 13.06.2016. Ilmeisesti cdon.fi antaa tuotteileen 1 vuoden takuun? Onko porukalla kokemusta kuinka tarkkoja ovat ja mitä sitten jos eivät suostu korvaamaan hajonnutta näyttistä. Inno3d:llä pitäisi olla 3 vuoden valmistajan takuu. En nopealla etsimisellä löytänyt kyseisen valmistajan maahantuojaa. Pitääkö takuuasia hoitaa maahantuojan kautta mikäli myyjä ei suostu takuuvaihtoon näyttistä laittaamaan?
     
  2. MorganKane_

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    2 433
    Tuotevastuu tuollaisella luulisi olevan 2 vuotta vähintään, ehkä pidempäänkin. Aikoinaan oli tällaisissa asioissa, kuten kohtuullisissa tuotevastuuajoissa tuotteesta riippuen ystävällisesti neuvova kuluttajapuhelin, ehkä vieläkin?

    Nuo "vuoden takuut" on käytännössä tarkoitettu hämäämään osa kuluttajista luulemaan lyhyemmäksi aikaa, jona joutuvat korjaamaan tai korvaamaan tuotteet.

    Kai se tämä oli, johon joskus soitin - mutta lisäksi oli jokin toinen paikka toisen tyyppisille kysymyksille. Tietäjät tietää ja kommentoi...
    https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

    Täällä myös jotain linkkiä kansainvälisten kauppojen neuvontaan, velkaneuvontaa ja jotain muutakin:
    https://www.kkv.fi/yhteystiedot/kuluttaja-asiat/
     
    Viimeksi muokattu: 03.07.2017
  3. Anselmi71

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2013
    Viestejä:
    221
    @MorganKane_ Kiitoksia. Odottelen mitä cdon:ista vastaavat. Toivottavasti ei mene tappeluksi vaikka pahoin pelkään..
     
  4. felipe

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2011
    Viestejä:
    148
    Kukaan palautellut CDONin kautta tilattuja, noiden muiden myyjien tuotteita ja jos on, onko selvinnyt palautuksesta ilman kuluja?
     
  5. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Palauttanut kerran ja itse piti maksaa palautuskulut ainakin tuolla kerralla.
     
  6. Jupetus

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    695
    Cdon myi black fridayssa Acer predator 34" näyttöä 350e. Sain tilattua. Nyt yrittävät luistaa tästä pitäen sitä hinnoitteluvirheenä. Onko minulla mitään oikeuksia kuluttajana? Eihän tuo nyt mikään päivänselvä virhe ole vaan ennemminkin vain hyvä BF tarjous?
     
  7. Tonto-

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2008
    Viestejä:
    4 310
    Yli tonnin näytto 350e hintaan oli kyllä liian hyvä tarjous ollakseen totta. Jos olet jo maksanut näytön niin varmasti palauttavat rahat ja oikeutesi loppuvat siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 30.11.2017
  8. Signa

    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Viestejä:
    143
    Ihan selkeä hintavirhe ja osalle tullut peruutusviestiä seurantakoodin jälkeenkin, mutta osa saanut ja osalle tulossa seurannan mukaan tänään/huomenna... Olisin itsekkin laittanut "loton" vetämään jos olisi ajoissa kuullut että noin hyvä alennus :D Kuluttaja-asialautakuntaan voi olla yhteydessä tai vaan vihjata CDONin suuntaan siitä, niin luulen että olisi vielä mahdollisuudet saada näyttö.
    [​IMG] (ei mun oma kuva)
     
  9. rogerpe-

    Rekisteröitynyt:
    20.02.2008
    Viestejä:
    257
    Osasin kyllä odottaa ettei mikään maailman nopein toimitusaika olis cdonilla, mutta pikkuhiljaa rupeaisin jo haluamaan 4k näyttöni ja näppiksen jonka tilasin black fridayn jälkeisenä maanantaina. Pari kaveria tilasi black fridayn puolella tavaraa ja kummallekaan ei ole niitäkään toimitettu.
     
  10. Mökötys

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2017
    Viestejä:
    1
    Minäkin tilasin Black Fridayna tuotteita Cdon.fi -verkkokaupasta, jotka toimitettiin postiin yllättävän nopeasti (tekstiviesti käsipuhelimeen tuotteiden saapumisesta postiin Ti 28.11.2017), mutta Cyber Mondayna tilatut tuotteet ei ole (jostain kumman syystä) postitettu 8 vrk:n jälkeen tilaamisesta/maksamisesta. On oltu yhteydessä 2 kertaa Cdonin asiakaspalveluun mm.Pe 1.12.2017, mutta toistaiseksi vastausta ei ole kuulunut. Tuotteita on näköjään ollut varastossa joka päivä Black Fridaysta alkaen.... Pitkäaikainen asiakkuus on nyt todellakin "vaakalaudalla"!
     
  11. Reccy

    Rekisteröitynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    1 396
    Mikäs tässä CDONissa ja Qlirossa on vikana kun ei saa laskulla tilattua kampetta? :D

    Ilmoittaa vaan että Qliro ei voi tarjota valittua maksuvaihtoehtoa, mistä toi johtuu?
    Ja luottotiedot ovat kunnossa niin ei oo siitä kiinni.
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2017
  12. ojisama

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    5 078
    Vita EOS lamppuja muut saaneet koteihinsa black friday-tarjouksesta?
     
  13. AlwariTuohitorvi

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2015
    Viestejä:
    327
    Taas ihmetyttää cdonin mystinen maailma ja sen tilaushistoriani. Eilen näky et tilaamani vinyyli boksi oli käsittelyssä ja tänään sitä ei enään näkynyt tilaushistoriassa ollenkaan, eli mitäs vittua taas tapahtuu? Tilaushistoria ei ainakaan minulla näytä kaikkia tilaamiani tuotteita tai tilauksessa olevia. Oon siis meinannut nyt ostaa tuon boksin muualta, reilun kuukauden jo tuolta sitä odotellut, kun ei todennäkösesti tuolta cdonista sitä saa. Ärsyttäs vaan aivan liikaa, jos nyt tilais muualta ja sit se lähtiskin tuolta tulemaan. edit. mul onkin kaks eri sähköpostii sinne, eri ilmeisesti eri tilejä, näkyykin toisella tuo tilaus. Mut joo tarkottaako tuo tilauksen kohilla lukeva käsitellään yhtään mitään?
     
    Viimeksi muokattu: 02.01.2018
  14. Zat

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2002
    Viestejä:
    5 440
    Tarkottaa että tilausta ei voi enää peruuttaa, tavaraa on varastolla ja sinne on pantu käsky pakata ja lähettää tilaus. "Käsittelystä" lähetykseen voi silti mennä muutama päivä, mikä on aina yhtä koomista, mutta kyllä se on sieltä lähdössä.
     
  15. AlwariTuohitorvi

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2015
    Viestejä:
    327
    Kiitos Zat tän halusin just tietää 8)
     
  16. Barca11910

    Rekisteröitynyt:
    13.09.2015
    Viestejä:
    77
    Moi jeesatkaas kaveria.

    Mä tilasin CDONilta Thrustmasterin T300 ratin. 27.12 Tänää tuli viesti että se on postissa mut tuossa välissä tuli luettua muun muassa tätä ketjua ja tajusin että sit mä oon ite pulassa jos jotain menee rikki.

    Tilasin sitte Verkkokauppa.comilta saman setin. Sieltä on helpompi saada esim Takuu asioissa apua.

    Onneks tilasin Laskulla molemmat niin en oo maksanu mitään. Keskiviikkona käyn postissa sanomassa että sen voi palauttaa.

    Ja haen samana päivänä sen Verkkokaupan ratin ja maksan sen.

    Voiko näin tehdä? Miten ne Palautus asiat CDONILLE toimii?
     
  17. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 173
    En nyt jaksa lukea CDOnin palautusehtoja, mutta yleisesti ottaen sinun tarvitsee ilmoittaa kauppiaalle, että haluat palauttaa tilauksen.

    Pelkkä postissa sanominen että "voi palauttaa" tai noutamatta jättäminen ei enää nykyään ole automaattisesti KSL:ssä tarkoitettu etämyynnin kaupan peruuttaminen.
     
  18. splice

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    11 940
    Tosiaan omasta tilinhallinnasta löytyy ohjeet kuinka toimia, laitat viestin (jossa mm. tilausnumero ja tuotteen numero ) ilmoittaen että et pidä tuotetta. Samalla käännytät paketin postissa.

    Siinä voi mennä 1-3kk vähän tuotteesta ja tilausajankohdasta riippuen että peruttu tuote näkyy omalla tilillä mitätöitynä, joten siitä ei kannata hätääntyä jos kestää. Palautus toimii kuten pitääkin.

    EDIT: Asiakaspalvelu löytyykin ihan tuosta etusivun yläosasta. Sinne s-postia.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2018
  19. AlwariTuohitorvi

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2015
    Viestejä:
    327
    Tänää tuli sit postii, et tuote loppuunmyyty 8) Tuuheeta pökälettä.
     
  20. Johan_V

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    4 102
    Kannattaa myös muistaa, että lain mukaan myyjän on palautettava ostajan maksusuoritus viimeistään 14 vrk:n kuluttua peruuttamisilmoituksen saamisesta. Tämän jälkeen asiakas on oikeutettu viivästyskorkoon.
     
  21. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 173
    Elinkeinonharjoittajalla on kuitenkin oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin tai kunnes kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin.

    Tässä tapauksessa tietysti jos ei edes nouda pakettia, on aika helppo osoittaa seurannasta että se on lähtenyt sellaisenaan takaisin.

    Noissa tapauksissa, kun kuluttaja on hakenut tavaran ja palauttaa sen asiaskapalautuksena niin olis aika mielenkiintoista tietää miten lainlaatija ajattelee että kuluttaja voi osoittaa lähettäneensä takaisin nimenomaan tavaran, eikä esim. kiviä. Oli miten oli, useimmat yritykset varmaan kuitenkin odottaa että lähetys saapuu perille ja tarkastavat sen, ennen kuin maksavat hyvityksen takaisin, vaikka joutuisivatkin pari päivää maksamaan sit viivästyskorkoa.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2018
  22. Nenokour

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2012
    Viestejä:
    10
    Mitenköhä tulee käymään 17.2.2016 ostin gainwardin gtx970 näyttiksen cdonista ja viime perjantaina meni rikki(ei kellotettu eikä muutakaan tehty). Kahlasin sähköposteja ja kuitit läpi enkä takuusta löytänyt muuta tietoa kun muilta sivuilta 24kk. Onkoha minkälainen mahis saada tuo menee takuisiin viellä, kun viestien perusteella mitä täältä lukenut kovin vaikeaa tulee olemaan.
     
  23. No jos takuuaika on 2 vuotta, niin eihän tuossa ole hätäpäivää vielä laisinkaan.

    Meilillä vaan viestiä lafkaan ja sormet ristiin että vastaavat kohtuullisessa ajassa.
     
  24. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Eihän tuo yrityksen hidastelu muutenkaan ole asiakkaan vastuulla. Pitäisi riittää, että otat asiaan liittyen yhteyttä takuun voimassaolon aikana. Jos se takuun alainen laite hajoaa vaikka takuun voimassaolon vikana päivänä niin saahan sen takuuseen kun laittaa heti asiasta ilmoituksen ja todistaa tehneensä sen. Samahan on esim. etäkaupan palautusoikeudessa, ei sitä tuotetta tarvitse postittaa takaisin 14vrk sisään vaan 14vrk sisään täytyy laittaa se ilmoitus, että haluaa palauttaa tuotteen.

    Laita nyt siis viestiä CDONilla niin kyllä sen näyttiksen pitää takuuseen mennä. Voit kanssa kokeilla asioida suoraan Gainwardin kanssa, jos heillä on omaa takuutoimintaa Suomessa. Eri asia sitten kuinka kauan tuossa menee, voi mennä kuukausi tai kaksikin CDONin vauhdilla. Lisäksi muistaakseni tuotteella pitää takuuasioinnin jälkeen olla vähintään 3 kuukautta vielä takuuta voimassa eli periaatteessa saat tuotteelle 3kk lisätakuun sen palauduttua sulle (vai laskettiinko yrityksen takaisin postittamisesta, en muista). Tällä siis lähinnä paikataan se, jos korjaus tai takuuvaihdokkikaan ei kestä edes kohtuullista aikaa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2018
  25. Nenokour

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2012
    Viestejä:
    10
    Joo lauantaina tuli sähköpostia jo laitettuu. Eniten vaa kummastuttaa kun kuiteista ei tuota takuuta löytyny.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti