CDON ja vitutus

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Qrakh, 22.12.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. pmatil2

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2008
    Viestejä:
    560
    Eräs dvd-boksi on saatavilla vain cdonista. Pelottaa vain tilata tuolta kun on lukenut tämän ketjun kauhutarinat :D
     
  2. Mikä DVD-boksi on niin erikoinen, että vain CDON myy sitä?
     
  3. Zat

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2002
    Viestejä:
    5 440
    No mitähän pelottavaa tuossakin on? Mikä edes voisi mennä vikaan, kun tilaat laskulla?

    CDON voi joskus olla vähän hankala takuujuttujen suhteen, mutta kyllähän sieltä nyt tuollaista pikkukamaa (leffoja, pelejä yms.) voi tilata aivan huoletta.
     
  4. laageri

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2009
    Viestejä:
    92
    Pystyykö cdon.se tai muilta sivuilta tilaamaan mitään suomeen? Halvemmat hinnat, mutta ei anna kirjautua suomi cdon tunnuksilla sisään?
     
  5. kuppikuumaa

    Rekisteröitynyt:
    17.02.2014
    Viestejä:
    455
    En suosittele tilaamaan yhtään mitään elokuvia yms tuolta paska puljusta kun ei saa niitäkään oikein toimitettua. :D
     
  6. emerik

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    6 830
    23 kertaa tehnyt virheen ja tilannut tuolta. :D
     
  7. jebou86

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2015
    Viestejä:
    965
    Jaahas. En pysty kirjautumaan cdoniin sisään ollenkaan.:( On kyl ihmeelliseks menny tää pulju.:(

    Noh, kaippa pitää alkaa tilaileen muualta. Ainakin 10 vuotta täältä tullu tilailtua tavaroita. Aina sujunut hyvin paitsi viimeaikoina nyt kirjautumis ongelmat ja paketointi sekundatasoa jonka vuoksi elektroniikkaa on tosi riskiä ostaa.
     
  8. Kibe-_-

    Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Viestejä:
    2 130
    "Tosi" taitaa olla hitusen liioiteltua suomalaisen palautusoikeuden kanssa. Suomessa ei kuitenkaan ostajalla ole mitään riskiä ostoksissaan, toisin kuin joissain muissa maissa joissa kuluttajasuoja saattaa riippua yrityksen halusta pitää hyvää mainetta yllä. Omasta mielestä cdon on aina tainnut pakata mahdollisimman pieneen kirjeeseen tavarat. Vastakohtana sitten joku olisiko ollut gigantti tai markantalo josta nyrkin kokoinen mötikkä saattaa tulla isossa pahvilaatikossa :). Isommat kodinkoneet taitaa tulla origgis pakkauksissa suurimmasta osasta verkkokauppoja.
     
  9. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Sähköpostilla olisi pitänyt tulla. Tuo paperilaskuhan maksaa erikseen jonkun pari euroa..?
    Joka tapauksessa ihmeen hyvin toimi qliron aspa.

    Eka tuli viesti, että sähköpostissa ruuhkaa, että vastausta voi kestää pari päivää pitempään.

    No parin kolmen päivän päästä tuli vastaus. Pyydeltiin anteeksi ja laitettiin alkuperäinen lasku samassa viestissä, sekä korot yms otettiin pois.
    Maksoin laskun ja homma oli sitten siinä. :)

    Nuo laskut ei kuulemma näy qliron sivuilla, koska osamaksulaskut ei näy siellä. Ainoastaan normi 14pv laskut. Sinällään vähän tyhmä systeemi.
     
  10. Rantakemisti

    Rekisteröitynyt:
    07.06.2010
    Viestejä:
    1 060
    Pakko välillä kehua CDONia. Tänään keskiviikkona saapui sunnuntai-iltana tilattu Gigabyte Aivia Osmium näppis. Vertailun vuoksi puoli vuotta sitten saman näppiksen saaminen kesti reilusti päälle viikon.
    Samoin pari viikkoa sitten saapui D-LINK DIR-868 -reititin alle viikossa. :kahvi:
     
  11. PELLEfin

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Viestejä:
    585
    ^ Mulla oli samoja kokemuksia viikko sitten. Maanantaina klo.22 jälkeen tuli sähköposti, että peli on lähetetty ja sen olisi saanut keskiviikkona hakea läheiseltä r-kioskilta. Pelin julkaisupäiväkin oli vasta perjantaina.
     
  12. sammy123

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2010
    Viestejä:
    226
    No niin NYT VITUTTAA!

    Qliro lähetti muistutuslaskun, vaikka s.postin välityksellä yo. eräpäivää oli jo siirretty kerran 30.1-->15.2 ja tänään 3.3 tuli muistutuslasku.

    VMP
     
  13. Kibe-_-

    Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Viestejä:
    2 130
    Hyvin sulla sammy123 tuntuu tuo elämänhallinta olevan hanskassa. Ehkä kannattaisi keskittyä niihin asioihin eikä koittaa löytää syyllisiä ympäriltä? Jos tulee tilattua jotain jota ei tarvi. Palauta vaikka se?
     
  14. sammy123

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2010
    Viestejä:
    226
    Oletko joku vajakki kun et osaa lukea? Lisäänkö tavuviivat? Tavara ON P-A-L-A-U-T-E-T-T-U 1.5kk sitten...tsemppiä sinnekkin.
     
  15. Kibe-_-

    Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Viestejä:
    2 130
    Olisit nyt edes lisännyt ne tavuviivat oikein niin tuo alakoulumainen päteminen ei näyttäisi noin naurettavalta ;=.. Luin toki ainoastaan lainauksesi missä ei mainittu mitään palautuksista. Ainoastaan jotain diipadaapaa eräpäivien siirrosta.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2016
  16. EeroP

    Rekisteröitynyt:
    11.01.2014
    Viestejä:
    37
    Kyllä tuo cdon on surkea kauppa. Ostin sieltä suorittimen ja nyt on pari kuukautta taisteltu takuuasioiden kanssa. Vika ilmeni siis 18 kuukautta ostopäivästä. Myyjän mukaan tuote ei mene takuuseen, koska vika on ilmennyt yli 30 päivää oston jälkeen. Mikähän takuu se sellainen on?

    (ja ei ole hajonnut omien menettelyjen johdosta tai ukkosesta)

    Minun mielestäni on koomista, että "pohjoismaiden suurimmalla tavaratalolla" ei ole omaa puhelinliittymää.
     
  17. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Laitoin tietyn tuotteen "seurantaan" kun oli päässyt CDON:ilta loppumaan. Eilen tuli sähköpostiin ilmoitus, että nyt olisi tuotetta taas saatavilla. Klikkaan annettua linkkiä, ko. tuotteen sivu avautuu. Tulos: "tuote on päässyt väliaikaisesti loppumaan". Tarkistan vielä kyseisten tuotteiden listauksesta, koko tuotetta ei ole enää edes listattuna.

    No niin. Tämmöistä.
     
  18. Jusple

    Rekisteröitynyt:
    22.08.2013
    Viestejä:
    34
    Viime viikon keskiviikkona laitoin kirjan tilaukseen, vieläkin "käsittelyssä varastolla".

    Yleensä ei ole näin kauan kestänyt, hieman pettynyt.
     
  19. tilsu

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2003
    Viestejä:
    1 346
    Eihän tuo mitään ole. Marraskuussa '15 tilasin kirjan joululahjaksi ja tammikuun '16 alussa tuli tieto ettei kirjaa ole enää saatavilla. Oli käsittelyssä varastolla..
     
  20. duunari81

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2011
    Viestejä:
    109
    No niin. Itse hairahdin tilaamaan cdonilta näytönohjaimen viime marraskuussa. Kaikki meni hyvin siihenasti kunnes näyttiksessä ilmeni vika ja oli aika ottaa yhteyttä näytönohjaimeen. Ensimäisenä kirjoitin asiakaspalveluun viasta mikä ilmeni ja kerroin oman tulkintani että vika johtuu näytönohjaimesta. Kysyin miten toimitaan tästä eteenpäin. Vastaus sanasta sanaan:

    Kiitos viestistänne!
    Palaattehan ystävällisesti asiaan seuraavilla tiedoilla:
    - Tarkka ja yksityiskohtainen vikakuvaus (mikäli mahdollista niin
    englanniksi tai ruotsiksi)
    - Tuotteen sarjanumero (S/N), tämä löytyy joko itse tuotteesta tai sen
    alkuperäispakkauksesta

    Kiitos jo etukäteen.
    Ystävällisin terveisin

    Alina.

    No vittu justhan mä kirjotin vian ja sarjanumeron edellisessä viestissä! Koska maarianhamina tietääkseni kuuluu suomeen, en vittuillaksenikan kirjoittanut sanaakaan englantia tai ruotsia. Opetelkoot vittu suomea.

    Lähetin saman viestin kun ensimmäiselläkin kerralla, mutta enää ei vastausta kuulunut. Kolmannen viestin kirjoitin parinpäivänpäästä ja ilmoitin viestin yhteydessä, jos asiakkaan kanssa ei kiinnosta asiaa käydä läpi, voidaan minun puolesta asia käsitellä myös kuluttajaviraomaisten välityksellä. Jopas rupesi viestiä tulemaan ja asia hoidettiin eteenpäin. Uusi näyttis saapui ja viallinen lähetettiin takaisin. No nyt kuukauden päästä tuli muistutus maksamatomasta laskusta. Lähettivät uudesta näyttiksestä laskun jota ei tarvi maksaa ja lasku kuittaantuu kun kortti on saapunut heille. Arvatkaapas löytyykö postin antamaa kuittia asiakaspalautuksesta? No ei tietenkään. Postista tiedustelua mitä tehään. Postin mukaan postimaksun maksanut (cdon) voi tehdä kyselyn paketista postille, mutta käskivät tehdä myös minun netin kautta postille kyselyn samalla, koska yritys voi pestä kätensä, kun minulla ei ole näyttää kuittia. Minkähänlainen shou tästä ja tulee...
     
  21. Zat

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2002
    Viestejä:
    5 440
    Tuossa oli kyllä yllin kyllin CDONin aspalle tyypillistä tönkköyttä ja kömpelöyttä, mutta pakko sanoa, että kyllä ainoan varsinaisen virheen teit sinä itse. En ymmärrä, minkälainen henkilö jättää ottamatta Postin kuitteja talteen paketteja lähettäessä ylipäätään, mutta etenkin noin arvokasta pakettia. Ihan sama, minne pakettia lähettää, niin kyllähän seurantakoodi on hyvä olla. Asiakaspalautus- tai myyntitilanteessa taas postin kuitti on silkkaa tervettä itsesuojelua.
     
  22. duunari81

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2011
    Viestejä:
    109
    Jep. Vituttaa itseänikin kun sössin tuon kuitin kanssa. Kaikki lippulappuset ja takuukuitit löytyy tuosta vierestä vetolaatikosta. En tajua mitä on päässä liikkunut kun tuon lapun olen jättänyt ties minne. Ja asiaa ei paranna yhtään se, että olen siivonnut auton tässä välissä ja olen varma että kuitti on lähtenyt siinä rytäkässä kohti kaatopaikkaa. Turha rypistellä kun paskat on housussa ja peiliin katsomisen paikka. Ainoa mikä kiristää hermoja cdonin puolelta on tuo asiakaspalvelun paskuus. No siitäkin selviää kun jättää kyseisen virman tuotteet rauhaan jatkossa. Itse tykkään selvittää häiriötilanteet kasvokkain tai korkeintaan elävän ihmisen kanssa puhelimessa, en sähköposteja vaihdellen.
     
  23. patriootti

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2003
    Viestejä:
    1 245
    Todennäköisesti se palautettu näytönohjain jossain vaiheessa kuitenkin rekisteröityy CDonille, tuskin ne sentään tietoisesti kusettavat. Niiden palautusprosessit ovat vain niin syvältä - ehkä jopa tarkoituksella. Ei auta kuin reklamoida lasku ja siihen asti aina välillä kysellä aspasta palautuksen perään.

    Noista rahanarvoisista kuiteista on hyvä ottaa samoin tein kuva, niin homma ei jää kiinni paperilippusen säilymisestä.
     
  24. Rantakemisti

    Rekisteröitynyt:
    07.06.2010
    Viestejä:
    1 060
    Kuinka kauan tuossa CDON+:n aktivoitumisessa yleensä kestää? Hommasin jouluna tuon plussan ja eilen päätin tarjouksen innoittamana hommata plussaan vähän lisäaikaa. Omilla sivuilla tuo uusi plussa näkyy maksettuna mutta voimassaoloaikaan ei ole tullut lisäaikaa, vaan plussa vanhenee tuon mukaan jo 01.12.2016.

    Edit. Plussan omilla sivuilla lukeekin "Jäsenyyden voi uusia 12 kuukautta ennen sen päättymistä. Uusi jäsenyyskausi alkaa voimassa olevan kauden päätyttyä." Tuon perusteella pitääkin odottaa joulukuuhun ennen kuin uusi kausi aktivoituu...
     
  25. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Niin varmaan se tuon CDONin tekstin perusteella aktivoituu sitten edellisen perään vasta päätyttyä. Itse otin eilen aamulla laskulla tuon 12€ tarjouksen ja jo päivällä parin tunnin kuluttua antoi tilata postikuluitta plusjäsenenä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti