CDON ja vitutus

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Qrakh, 22.12.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. juhaaa

Rekisteröitynyt:
    14.02.2009
    Hintahan sen ratkaisee :)
    Laskua ei tule ennen kuin tavara on lähtenyt, ei tarvitse ihmetellä että kauanko palautuksessa menee.
    Itse olen edelleen tyytyväinen cdoniin.

2. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Heh, tilasin tiistaina nuo Sonyn halvat BT kuulokkeet testiin ja otin mukaan tuon fitnesstukun vai minkälie alle 10snt kauhan. Kauha tuli jo eilen mutta kuulokkeista ei vielä ole kuulunut. Huvittavaa sinänsä, että kauhasta sain seurantakoodit mutta kuulokkeista en. Ja nyt kiinnostaisi vielä tietää kuulokkeiden sijainti, kun meni näköjään kauha vanhalla postinumerolla väärään kaupunkiin vaikka muutoin tiedot olen vaihtanut oikeiksi. :D

3. Capone

Rekisteröitynyt:
    31.03.2004
    Itellänihän meni tuossa nuo 2 tilausta ihan päin persettä, siis kaikilta osin ja meinasin ettei koskaan enää tuolta tilausta. Mutta....eihän sitä nyt voi olla tilaamatta tuolta kun myydään 170€ talvikenkää 76€ hintaan. Tilaus-1pv-posti :D Siis nopeammin kun koskaan toimi lähetys...jospa siel on nyt vedetty isompaa vaihdetta silmään?

4. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Miten tuo qliro toimii?
    Tilasin jouluna tavaraa maksa helmikuussa kamppiksella cdon:sta.

No eipä ole edelleenkään laskua tullut..myöskään qliron omat sivut sanovat, että minulla ei ole yhtään laskua rästissä..?

5. Zat

Rekisteröitynyt:
    08.10.2002
    Tuollahan sinulle jo aiemmin vastailtiin: http://murobbs.muropaketti.com/posts/1716668087/

Tuollaisissa laskutusfirmoissa on tyypillistä, että lasku lähetetään mahdollisimman myöhään. Esim Klarnan aikaan vastaavassa kampanjassa se tuli juurikin paria viikkoa ennen eräpäivää, ja sinne nettisivulle sitä ei ilmestynyt silloinkaan.

6. PELLEfin

Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Oma kokemus qlirosta on se, että tilasin joskus kuukausia sitten kamaa ja valitsin silloisen "maksa joskus ja jouluna" kampanjan. No jostain syystä minulle oli sitten avattu osamaksu tili.

Huomasin tuon vasta kun minulle tuli ensimmäinen kuukausilasku ja siinä oli jo 5e muistutusmaksukin vaikka en mitään aiempaa laskua ollut edes saanut.
    Kaivoin sitten edellisen maksamani laskun esille ja olihan siinä ollut mukana myös "kiitos, että valitsit osamaksun" paperit mukana. En minä niitä edes vilkaissut koska tilaamani tuotteen lasku oli päälimmäisenä ja sen maksoin kokonaan.

Tuo meni sitten siihen, että sai useamman sähköpostin kirjoittaa ja kysellä, että miksi vitussa mulle on avattu joku tili kun en ole sellaista edes valinnut ja parin sähköpostin jälkeen piti homman olla selvä ja qliro korjaa laskut oikein.
    No tulihan sitten vielä uusi kuukausilasku jossa oli taas toinen viivästysmaksu ja taas laitoin mailia, että maksoin koko paskan pois joten mitään velkaa ei pitäisi olla jäljellä. Siellä sitten kuulemma käytiin jonkun osastojohtajan kanssa mun laskut läpi ja olin muka edelleen 5e velkaa koska en ollut laskua maksanut. No en varmaan ollut koska en ollut mitään osamaksua edes valinnut, mutta tuossa vaiheessa päätin vaan maksaa senkin pois jotta saa tuon sirkuksen loppumaan.

En edes tiedä pitäisikö syyttää qliroa vai cdonia. Silloin kun laskutuksen hoiti collector ja tilasin joulukalenteri tarjouksena cdon+ jäsenyyden ja valitsin 14pv laskun niin collector oli saanut cdonilta tiedon, että olin valinnut osamaksun. Tuo sentään hoitui heti sillä kun laitoin liitteenä screenshotit tilauksesta josta näki mikä maksutapa on valittu.

Saa nähdä millainen lasku nyt tulee kun black friday tilaukset tuli tehtyä sillä "maksa tammikuun lopussa" kampanjalla. Ei ole laskua vielä tullut.

7. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Miksi ihmeessä kidutat itseäsi jos kerran tiedät miten laskua tarjoavilla yrityksillä on tapana toimia? En itse ainakaan lähtisi tilailemaan mistään kaupasta mitään "kuluttomia" laskuja tai osamaksuja. Jos tilillä ei ole rahaa ja välttämättä haluat elää jatkuvasti velaksi, hanki luottokortti.

8. PELLEfin

Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Black fridayna ei ollut varaa, mutta nyt on kunhan se lasku vaan tulisi. Totta helvetissä ostan laskulla jos siitä ei tule ylimääräisiä kuluja ja niitähän ei niistä normi 14pv laskuista tule. Täälläkin moni aina valittaa kun tuote onkin ollut väärä tai toimituksessa kestää ja täytyy tapella jotta saa rahat takaisin. Kun tilaa laskulla niin ei tarvitse maksaa ennen kuin se tuote oikeasti on kädessä ja oikeaksi todettu.

Cdonista tullut tehtyä varmaan yli 100 tilausta ja tuo oli eka kerta kun oli tuollaista ongelmaa.

Juuri eilen varasin bravely secondin deluxe version joka julkaistaan vasta helmikuun lopussa. Kyseessä kohtuu rajoitettu versio joten en usko sitä saavani ennen kuin se on oikeasti kädessä joten sitäkään ei ole mitään järkeä maksaa etukäteen. Kuitenkin tiedän varmaksi, että minulla on varaa maksaa se silloin helmikuussa joten normi 14pv laskulla varaukseen. Tulee jos tulee, mutta eipähän tartte tapella rahojen takaisin saamisen kanssa jos en sitä saakaan.

Viimeksi muokattu: 15.01.2016
  9. antilope

Rekisteröitynyt:
    20.10.2015
    Onkohan joku oma moka. Kaikissa laskuissa on osamaksu ja kertamaksu mahdollisuus. Tili avataan kun valitset laskun. Laskutuksen hoitaa aina ulkoinen firma. Tili on vain paikka jossa laskut on ja jos et maksa sieltä ne peritään. Kannattaa perehtyä vaikka laskutuksen ehtoihin ennen tilausta.

Collector oli väliaikainen laskuttaja, eikä sillä ollut toimivaa laskutustapaa cdon:n tarpeisiin vaan korjasivat sitä pikkuhiljaa.
    Kyllä eräpäivä kertoo milloin laskut on maksettava. 3.95€ tulee maksa helmikuussa vaihtoehdossa ja se on osamaksu sopimus, jossa lasku maksetaan kerralla helmikuun lopussa.
    Aika outoa tulla itkemään jotain 2014 tehtyä tilausta 2016. Luulisi että siinä ajassa olisit lukenut millaisella ehdolla tilasit. Kun nykyään on laitettava rasti paikkaan että olen tutustunut ehtoihin.

Taisi käydä niin että kun laskussa lukee että maksa vähintään. Maksoit tuon vähimmäismäärrän ja nyt ihmettelet miten summasta maksettu vähimmäismäärä oliskin vain osamaksu.
    Laskutuksen käyttö nähtävästi määrää suurempaa ÄO kuin tässä tapuksessa on käytössä.

Viimeksi muokattu: 16.01.2016
  10. code.666.

Rekisteröitynyt:
    26.08.2002
    Tämäkin keissi on cdonilla kesken. S-posteihin ei vastata, chät ei ole asiasta yhtään kärryillä, puuttuva tavara ei ole tullut eikä hyvitystä maksetusta tavarasta ole kuulunut useasta pyynnöstä huolimatta. Varmaan satakunta ostosta tullut tehtyä vuosien saatossa eikä koskaan ole ollut tämmöistä ongelmaa.

11. RaivokasMagma

Rekisteröitynyt:
    02.01.2011
    Tilasin sitten Saksan Amazonista arcade ohjaimen. En uskaltanu alkaa kokeilemaan tätä puljua, ehkä sitten joskus ku tarvii tuotetta joka olis varastossa.

12. PELLEfin

Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Kyseessä oli osamaksu tili joka on eriasia. Sieltä siis tuli ihan osamaksun kuukausilasku jonne oli tungettu myös toisen kampanjan aikana tehty tilaus vaikka niiden olisi pitänyt lähettää ihan normaalit laskut jossa olisi ollut silloisen kampanjan ostokset.
    Ihan kuten nytkin pitäisi tulla tasan yksi lasku jossa on black friday tilaukset ja eräpäivänä tammikuun viimeinen päivä.

Itsehän en siis ollut tilausta tehdessä osamaksua valinnut ja laskun maksoin kokonaan, mutta kummasti olivat osamaksutilin avanneet ja laittaneet sinne sen toisen kampanjatilauksen. Laitoin molemmista tilauksista kuvat liitteenä qlirolle ja homman piti olla selvä, mutta niin vain tuli vielä seuraavakin kuukausilasku jossa oli taas uusi muistutusmaksu koska en ollut vanhaa kuukausilaskua maksanut.
    No en tietenkään ollut koska mitään osamaksulaskuja ei pitänyt alunperinkään tulla ja tuo moka piti olla qliron puolelta korjattu.

edit: Kaivelin laskuja ja kyseessä on näköjään ollut "maksa elokuussa" ja "maksa lokakuussa" kampanjat ja tuon elokuun laskun maksoin kokonaan, mutta sen mukana oli kuitenkin tullut paperit osamaksusta ja siellä oli jo tuon lokakuun kampanjan ostokset valmiina vaikka niistä olisi pitänyt silloin lokakuussa tulla lasku.
    Siinä kyllä mokasin kun en selannut kaikkia papereita läpi. Elokuun ostosten lasku oli kuitenkin pinkan päälimmäisenä joten maksoin sen pois ja jäin odottelemaan sitä lokakuun laskua.

Viimeksi muokattu: 16.01.2016
  13. j1m2

Rekisteröitynyt:
    06.12.2002
    Torstaina tuli nuo kuulokkeet kirjeenä,tietenkin joutui postista hakemaan koska isokokoinen kirje.

14. antilope

Rekisteröitynyt:
    20.10.2015
    Huvittavaa taas cdon asiakaspalvelu kokemus :)
    Tuote palautettu 17.12 ja ei ole vielä mennyt perille. Laskun eräpäivää itse sai siirrettyä tämän vuoden puolelle (3.1).
    Pitkällisen viestimisen ja inttämisen jälkeen he siirsivät eräpäivää kokonaista 4 päivää 22.1 asti.
    Toivottavasti palautuu silloin. Palautuskuittia ei muuten noteerattu, joku Ben oli paikanpäällä.

Ei ihme että asiakaspalvelu kuormittuu jos muutaman päivän jälkeen saa ottaa yhteyttä. Huomion arvoista on että sähköposti viestiin ei edes vastattu joka viime keskiviikkona laitettu.

Viimeksi muokattu: 18.01.2016
  15. sammy123

Rekisteröitynyt:
    05.10.2010
    Tilasin CDONilta parin kympin pikkutavaran ja tilattuani päädyin testin mukaan paremmin pärjänneeseen kilpailijaan. Pistin heti viestiä että peruutan tilaukseni ja vastaus tuli heti seuraavana päivänä että sorry, mutta ehdimme jo lähettää tuotteen. Sitten meni 5 päivää ja s.posti olemme lähettäneet tuotteen.

Ihan vielä ei *ituta jos tämän palautus onnistuu kiikuttamalla kirjekuori postiin. Otin laskulla koska ei ollut pankkitunnuksia mukana, eräpäivä on 30.1.2016. Arvaan jo nyt että helpommalla pääsisi kun maksais pois ja pitäisi tavaran :)

16. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Palautus saatu onnistuneesti hoidettua, palautus löytyikin aivan yllättäen ja homma saatiin pakettiin. Laskutkin myös peruttu.

17. rodder

Rekisteröitynyt:
    11.06.2006

Vähän samanlainen tilanne itselläni. Tilasin pari tuotetta cdonista jouluaattona ja n. puolen tunnin päästä tilauksen tekemisestä tulin toisiin aatoksiin ja peruutin tilauksen. Vastaus tuli n. tunnin päästä "sorry olemme paketoineet ja lähettäneet tuotteet jne" laitoin viestin takaisin tyylin "on hienoa, että painatte jouluaattonakin hommia ja paketoitte ja lähetätte jouluaattonakin super noepasti". Vastauksen sain "kiitos viestistänne" Sähköpostiin tuli viesti n.5 pvä päästä "Olemme lähettäneet tilaamanne tuotteet. Mitä vittua valehdeltiinko mulle päin naamaa jouluaattona...

18. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    En tiedä kuinka Cdonilla toimitaan, mutta luultavasti tilaukset menee johonkin varastoon jossa kamat nakataan pakettiin ja lähtevät siitä sitten kun lähtevät eli sinun tapauksessasi voi hyvinkin olla lähtenyt postin kuljetettavaksi maanantaina tai tiistaina lähettämön ja postin porukoiden tullessa töihin (jouluaatto oli torstai). Aika monella firmalla on politiikkana, että tilattuja tuotteita ei peruuteta. Noissa alkaa olemaan automatiikkaa ym. paljon. Esim. Bike-discountin faq:sta:

20. I passed two orders via your online-shop - can you ship both together in one parcel? or
    I passed an order via your online-shop and now, afterwards, it crossed my mind that I would like to add or change something. Is that possible?

Unfortunately, it is no possible to add anything to your current order or to change it, since your order is already in progress. If we changed it or added anything, this procedure would not only delay the delivery time of your order, but also the delivery time of orders from many other customers. Therefore, we hope you understand that we cannot change your order or add any further items.

In our online-shop we ask our customers to pay attention to the fact that a change or a n addition to this order is not possible at a later moment and that therefore our customers should check all the items in their cart regarding completeness and correctness (as to quantity, size, colour, grading, etc.) before they finalise their orders. This comment appears in red letters below your confirmation "I agree to the general terms and conditions." and again in the automatic e-mail-confirmation of your order.

A consolidation of two separate orders is thus not possible. Should you have finalized an order and discover in retrospect that you forgot to include a certain item to this order or that you ordered something wrong, please call us.

19. Nurffe

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Elikkäs kyseä tässä tapauksessa on vain paskasta ja joustamattomasta järjestelmästä. Ei siinä sen kummempaa

20. Zat

Rekisteröitynyt:
    08.10.2002
    Oma mielipiteeni on, että on tuossa tahallisuuttakin mukana. Ihmiset on valittaneet tästä vuosikausien ajan CDONille, ja tuo tilausten perumissysteemin noin paha kankeus on loppupeleissä aika poikkeuksellista verkkokaupoissa.

Siis pähkinänkuoressa:
    1) Tilausta ei voi ensinnäkään asiakas itse perua, vaan on otettava yhteys aspaan, jonka vastausajat eivät ole kehuttavat.
    2) Jos aspan reagoidessa tilaus on jo ehtinyt "käsittelyyn" (mistä itse lähettämiseen voi kulua vielä useita päiviä, jopa viikko), tilausta ei voi perua aspakaan. Ja tämä on tilanne miltei aina, jos tuotetta oli tilaushetkellä varastossa.

Tyypillisimmin muissa verkkokaupoissa homma toimii niin, että tilauksen voi perua asiakas itse nettisivuilta, paitsi jos se on käsiteltävänä, jolloin taas asiakaspalvelu voi vielä peruuttaa sen niin kauan, että paketti on fyysisesti lähetetty.

Uskon, että CDONinkin olisi aivan mahdollista päästä tuohon, jos vain halua olisi. Mutta miksipä olisi, koska perumisen vaikeus tarkoittaa pienempää peruutusprosenttia ja asiakkaat suostuvat yhä sietämään tuota halvahkojen hintojen takia.

Viimeksi muokattu: 19.01.2016
  21. emerik

Rekisteröitynyt:
    23.05.2005
    Ihan normaalia että lähetetty viesti tulee myöhemmin vaikka itse paketti voi olla jo perillä. Expertillä taisi noin käydä viimeksi noin eli ei pelkästään ole CDON ongelma.

22. kermis

Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    Täälä kävi taas niin että muutin mieltä noin 10min tilauksen jälkeen ja lähetin s-postia, vastasivat seuraavana päivänä "ok! tilaus peruttu" ja p***at.. Viikko myöhemmin tulin paketti postiin. Tähän vastasivat jotan tyyliin "hups! Meidän moka, voit palauttaa tuotteen xxx yyy nn osoitteeseen" jolloin meni kuppi nurin enkä tehnyt asialle enään mitään. Tästä noin 3 viikkoa eteen tuli s-posti jossa kertoivat paketin palautuneen heille ja mitätöivät tilauksen ja laskun.

23. damu

Rekisteröitynyt:
    20.12.2003
    Tämä + tahallisuus.

Vertaa esim Amazoniin tai jopa kotimaiseen Verkkokauppa.comiin.

24. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Ei se mitenkään poikkeuksellista ole. Markantalolla, webhallenilla ja gigantilla sama. Ainoastaan puhelimella saattaa pystyä perumaan/muokkaamaan tilausta. Luonnollisesti isommilla firmoilla on isommat varastot ja systeemit.

25. Zat

Rekisteröitynyt:
    08.10.2002
    Totta kyllä, ja nykyään myös Anttila/Kodin1:llä, kun ne vastikään huononsivat systeemiään (aiemmin tilauksen pystyi perumaan saman päivän aikana itse).

Silti CDONilla tuo korostuu pahemmin siksi, että myös niiden palautuskäsittely on tavattoman hidasta ja toisinaan voi jopa vaatia muistuttelua asiakkaan puolelta. Siis peruminen jälkeenpäin on CDONilla kankeampaa kuin ainakin Markantalolla, Gigantilla ja Anttilalla – toki varmaan suurimmaksi osaksi siksi, että se tapahtuu CDONilla pääasiassa vasta Ruotsin päässä. Webhallenin peruutus/palautuspolitiikasta ei itselläni ole kokemusta.

Juuri operaation suuruusluokan (toimii ja markkinoi itseään 4 maassa) takia odottaisin tai toivoisin CDONilta petraamista ja siirtymistä viimein 2010-luvun odotustasolle. Itse kyllä tilailen sieltä tavaraa edelleen tuon tuosta, joten olen melko huono protestoija.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen