Call of Duty: Modern Warfare 2

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja escalibur, 04.12.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. JaNi_2

Rekisteröitynyt:
    20.11.2009
    Mutta peli toimii samoin molemmilla alustoilla? Tarkoitan siis, että esiintyykö lagia enemmän toisella alustalla kuin toisella?

2. rizu

Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    Eiköhän se riipu ihan kunkin alustan pelaajaporukasta itsestään. Konsoleille tätä on eniten myyty kuitenkin, niin luulisi niillä matchmakinginkin löytävän parempia yhteyksiä. Tämä ihan sillä että silloinhan sulla on lähempänä enemmän pelaajia mistä muodostaa ryhmä ja pingitki pysyy siten paremmin kurissa. Tämä vaan ihan villi veikkaus.

3. Phinor

Rekisteröitynyt:
    28.03.2000
    Pahasti lagittavia hosteja ei kovin usein tule vastaan, mutta toisaalta harvoin tulee hostia, johon saisi oikeasti hyvän latencyn. Jos vertaisi keskimääräistä MW2 sessiota, niin sanoisin, että se vastaa about normaalia dedicated serveriä, joka sijaitsee Espanjassa. DoD-ajoilta muistelen, että Saksa-UK serverit olivat vielä 90% ajasta pelikelpoisia, Ranskassa alkoi mennä jo 50-50 ja Espanjasta ei löytynyt koskaan hyvin toimivaa serveriä. Jos matsi Espanjalaista klaania vastaan päättyi neutraalilla (esim. Saksassa) serverillä 900-500 voittoon, päättyi sama matsi Espanjassa usein aikalailla tasapisteisiin.

Tämä johtaa MW2:ssa siihen, että todella usein (50-70%?) kun seuraa killcamista omaa kuolemaa, et killcamin mukaan ammu yhtään laukausta, vaikka omalla ruudulla olisit jopa puolikin lipasta kerennyt tyhjentämään. Tätä tapahtuu 10 palkin asteikolla vielä ainakin tuossa 6-7 palkin kohdalla. Sen parempaa pingiä en ole montaa kertaa saanut, ja hostiksi ei tällä 4GHz quadcorella ja 24/1 ADSL:lla ole koskaan päässyt. Ehkä joka kymmenes matsi hostiksi tulee kaistan rajoittaja, ja näiltä servereiltä on pakko häipyä samantien. Klaanimatseja en tällä P2P systeemillä ikimaailmassa pelaisi, mutta enpä ole klaanimatseja vuosiin pelannutkaan.

4. kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Tiedän sen kun olen pelannut peliä ja itse tuota todistanut vähän väliä, mutta koska se ei kuitenkaan riitä, niin täältä kättä pidempää -->
    http://murobbs.plaza.fi/1704000937-post3302.html

Host advantagea ja ylipäätään verkkoviiveen aiheuttamia ongelmia on yritetty paikkailla tietyissä tilanteissa jättimäisiksi kasvavilla hitboxeilla, joka taas lisää epämääräisyyttä entisestäänkin. Phinorin tiivistelmä viiveestä on aika kuvaava ja todenmukainen.

Riippuu taas ihan siitä keneltä kysyy. Jos minulta kysytään, niin konsoleille ei ole olemassa muita järkeviä pelejä kuin padeille soveltuvat urheilupelit sekä guitar herot yms. vaihtoehto-ohjaimilla pelattavat tekeleet. Tällä hetkellä FPS-peleille hiiri + näppis on ainoa oikea vaihtoehto allekirjoittaneen maailmassa, mutta jos tattien vispaaminen ja pykälää kehnommat grafiikat eivät haittaa, niin sitten kannattaa varmaan harkita konsoliversiota ja tyytyä siihen mitä sillä on tarjottavana (+ siellä ei ole ainakaan ihan niin paljoa cheattereita).

5. JaNi_2

Rekisteröitynyt:
    20.11.2009
    Joo tuota samaa viivettä mikä videossa näytettiin on muissakin CoDeissa, mitä olen pelannut (CoD4 ja CoD5) mutta hyvin pieni sellainen..

6. Nko

Rekisteröitynyt:
    30.01.2008
    Ostaisin kyllä konsolille niin ei tarvitsisi sietää cheattereita. Ainakaan jos ei haittaa se hiiren/näppiksen uupuminen ollenkaan. Melkein parempi sellaisena pelinä jota pelaa sohvalla maaten ja ei millään tavalla vakavasti. :o

PC:llä ei normaalista poiketen ole oikeastaan mitään muuta etua jäljellä enää tässä kuin nuo ohjaimet. Ja haittana on kymmenet tuhannet cheatterit. Ja ilmeisesti konsoleilla et myöskään joudu automaagisesti aina pelaamaan venäläisten kanssa kun siellä ei nuo konsolit taida olla niin suosittuja.

7. BryciFani

Rekisteröitynyt:
    30.05.2008
    Saako pc versiossa säädettyä grafiikoita miten paljon?:confused:
    xbox versiossa on todella kamalan pehmeitä textuureita, onko ne samat paskat pc-versiossa myös?

8. JaNi_2

Rekisteröitynyt:
    20.11.2009
    MITÄ?!:eek:

9. Kiekura Banned

Rekisteröitynyt:
    29.01.2008
    Ohan noita hackereita näkynyt nyt... Mutta ne lähtee kuhan vittuilee. Paria olen jopa frapsannu

10. rizu

Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    En ollutkaan aiemmin lukenu tätä:
    ModernWarfail2 – The biggest FAIL in PC FPS gaming history Blog Archive Common Flaws: A WARNING to potential customers.

Piti lopettaa listan lukeminen puolessa välissä kun puolet listan asioista oli jo siihen mennessä bulls*ittiä, käyttäisivät edes oikeita argumentteja eikä tollasia yleistyksiä siitä, että ei toimi win7 64bit, kaatuu alituiseen tai että pätsit hajottaa enemmän ku korjaa. Siis oikeesti joku tolkku ny sentään, pelistä löytyy oikeitakin vikoja ja jätkät listaa jotain mitä voisi yleistää jokaiseen pc-peliin sopivasti epäsopivalla laitteisto+ajurikombinaatiolla. Ja pitikö se tosiaan kertoa 10:llä eri tavalla että peli on paska koska vaatii steamin? Uskottavuus tuolla listattuihin todelliisiinkin ongelmiin katos samantien.

Ihan for the record omalla koneella ja win7 64bit peli ei ole kaatunut kertaakaan, joten kai sitten olen vaan onnekas.. Kuten myös sen suhteen että mun dvd-asemat lukee kakkoskiekkoakin (en kiistä etteikö ongelmaa olisi mutta että ihanko useimmilla se ei toimi.. itse käsitän sanan "most" niin että yli puolella käyttäjistä tolla kiekolla voisi heittää vesilintua... just joo). Ja joo kyllä, peli odottaa hetken alkuvalikoissa jonka jälkeen steam käynnistyy, tämä "jäätyminen" on vissiin liikaa kaikki mulle heti -sukupolven kanssa.

Luulin aiemmin (en ole vieraillut ennen tätä päivää) että tuolla käsiteltäisiin pelin puutteita ja jotain protestin tynkää dedi servuista rakentavassa mielessä tms, mutta toi onki tollanen läppäsivu..

11. Skye

Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    No huhhei. Miten luulet että noita Level 10 prestigejä ja 999999999 pisteisiä aina ilmestyy tuonne ps3 rankingin kärkeen? Eivät ne sinne ainakaan pelaamalla ole päässeet. Muutenkin kyllä PS3-versiossakin saa noita xiittareita ja haksaajia sietää, vaikkei tosin yhtä usein kuin Peeceellä.

PS3-versiossa on kyllä ainakin vielä toistaiseksi paljon helpompi pärjätä 'erittäin' hyvin. Ehkä rasittavin asia pleikkarilla on kuitenkin tuo lagi huonoilla yhteyksillä. Aina nauretaan kaverien kanssa että "killcami kertoo totuuden", kun se vihu otti lippaallisen kuteja ja killcamin mukaan kuitenkaan ei itse ehtinyt ampua laukaustakaan.

12. escalibur

Rekisteröitynyt:
    27.12.2000

Kieltämättä aika vammanen lista. Se että serverilla on admineja tarkoittaa yhtä hyvää kuin pahaakin. Admin ei vältämättä tee serverista parempaa.

13. JaNi_2

Rekisteröitynyt:
    20.11.2009
    Jep, kyllä pleikkarillakin noita huijareita näkynyt, ainakin mitä kaveri kerto niin joku oli leijunut ilmassa niin kuin silloin CoD4:n aikaan.. Mutta kumminkin vain kerran nähnyt tälläisen tapauksen..

14. Nko

Rekisteröitynyt:
    30.01.2008
    No en minä noita rank cheatteja edes oikeiksi cheateiksi laske. Tarkoitin näitä aimbot/wallhacker-kavereita. Selasin tuossa jotain hack subscription foorumia niin siellä oli ilmeisesti 2000+ asiakasta joka on jo aika paljon vain yhdelle sivustolle, niitä kun näkyy olevan vaikka kuinka paljon kun jo itse pelissäkin mainostavat noita sivustoja.

15. Skye

Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Niinpä. Kyllä pleikallakin tuolta kaikenmoista leijujaa, aimia, weehoota ja speedhackia löytyy. Tuo leijunta/ilmassaliunta, jonka itse tiedän, on kyllä ennemminkin bugi kuin cheatti. Tietokoneversiossa se kun ei toimi.

Aika harvaan pleikkarilla kyllä noita hirvittäviä peeceeltä tuttuja 160% xiittaripeeloja on näkynyt. Esim. ainoastaan kerran olen joutunut pelleilemään samassa matsissa sellaisen kanssa joka rundin alussa telesi vihollistiimin spawnille ja veti lippaallisella koko tiimin matalaksi pariin otteeseen pelkillä hedareilla.

16. -+Iceman+-

Rekisteröitynyt:
    06.10.2006
    Kuulostaa uskomattomalta, en ymmärrä miten joku voi saada ajettua koodia suljetussa laitteessa?Eli näin ollen wh ja aimit mahdollistaen.Kerros miten onnistuu. Itse en ole kuin näitä leijujia nähnyt cod4:ssä, muuten ei haxoja näkynyt. Tietysti bugeja hyödyntäviä henkilöitä aina on niinkuin cod wawin kohdalla nähtiin kaikenlaisia lattioiden sisällä oleskelijoita. Päivityksillä noikin on hävinny.

17. rizu

Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    Helpoin tapa konsoleilla on varmasti muokata tallennusdataa, tähänhän perustuu moni konsolihakkerointi, kuten esim wiin softamodaus. Noita hakkeja tulee youtubessaki vastaan, itse kun koitin etsiä pelin splitscreenistä videoita niin tuli vaan vastaan tämmösiä:

YouTube - Modern Warfare 2 PS3 Splitscreen Hack!! By HSx9

18. NocandoTwo

Rekisteröitynyt:
    22.03.2007
    Itsellä pelaa kyllä kakkos DVD, mutta ykkönen ei sitten millään. Kuten aikaisemmin kirjoittelin, piti asentaa peli ISO-imagesta. Onneksi ei ollut kranttu tuon levyn "alkuperäisyyden" suhteen.

19. kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    No jaa, aika jumalattoman harvoin näkee palvelimia joissa admineista on ollut jotain haittaa. Ja ihan hyvin tuokin kohta oli perusteltu listalla.

Toki jos palvelimella on ollut sääntönä vaikkapas että "ei nuubituubia" ja admin sitten potkii pihalle sen käyttäjät, niin onhan se varmasti joidenkin mielestä väärin.

20. Banko

Rekisteröitynyt:
    07.09.2003
    Itse kyllä kusisin hunajaa, jos pääsisi heittämään nuubituben ja tuplamodelit banniin. Sitten alkaisi tasapaino olemaan edes hitusen lähempänä siedettäviä lukemia. :)

21. escalibur

Rekisteröitynyt:
    27.12.2000

Sekin ja joskus riittää se, että adminit eivät pärjää sulle niin alkaa kickailu yllättävänkin helposti. Mut jooh totuus on kuitenkin se ettei jonkun läsnäolo tee tilanteesta vältämättä parempaa, vaikka kunnon admini on varmasti korvaamaton vaihtoehto.

22. Skye

Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Enpä osaa sanoa miten onnistuu, näköjään siihen joku keino on. Jos tietäisin tarkkaan miten noita xiittejä ja haxautuksia Pleikka kolmosella ajetaan, käyttäisin niitä itse.

23. Influ

Rekisteröitynyt:
    16.08.2007
    Tupsahtihan se luukusta vihdoin tänään. Miltei kolme viikkoa vaan meni.

Näköjään kaikennäköset errorit lisääntyny ihan älyttömästi sitten julkasun. Ehkä tunnin verran pelaillut ja on jo tullut lobby closed, unable to connect host, steam connection failed, yms. erroreita about 5 kertaa. Host migrationissakin kesti miltei minuutin, kun julkaisun aikoihin niissä meni yleensä sen 20 sekunnin verran.

Joo ja modeli akimbot on haaskoja. Tuubit ei ole minua missään vaiheessa häirinnyt, mutta nyt ne ei tunnu enää lainkaan epätasapainoisilta. Aug, modelit ja tuubi laulamaan vaan. >_>

24. Seppo-eno

Rekisteröitynyt:
    13.05.2007
    Poijjaat, onks toi microstuttering samanoloista kuin lagaaminen?

Tässä nyt muutama päivä peliä takana ja lagit tuntuis olevan ihan mahdotonta. Muuten kiva, mutta useamman kerran oon ollut hostaamassa peliä, joten lagia ei pitäis olla?

Edit. siis muutama päivä uudella näyttiksellä (9800GX2) peliä takana..

Viimeksi muokattu: 11.12.2009
  25. -+Iceman+-

Rekisteröitynyt:
    06.10.2006
    Tuo split screen toimii vaan siihen, ei saa auki moninpelistä muuten noita luokkia. Tuo on siis offline käyttöön.
    Mitä tulee noihin muihin haxoihin en edelleen ole nähnyt enkä kuullut, että sellaista olisi tehty vaikka sceneä seuraankin. Eihän koko konsolia ole edes murrettu. Sama homma xboxin kanssa vaikka sillä voidaan piraatteja pelata. Silti ei ole saatu ajettua omassa dashissa laukaistussa pelissä ulkopuolista koodia.
    Wiinkin homebrew modit mahdollistavat vaan koodin ajamisen, mutta edelleen puuttuu se että sitä ajettaisi pelin kanssa samaan aikaan.

Olen IMO sitä mieltä ennekuin joku kanssamuro toisin todistaa että, niitä ei ole olemassa missään muodossa ja nautin haxo vapaasta moninpelistä. :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen