Call of Duty: Modern Warfare 2

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja escalibur, 04.12.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Influ

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2007
    Viestejä:
    814
    Eipä mua ainakaan hävettäis. Tosin kiinnitän statseihin/rankkeihin peleissä muutenkin hyvin vähän jos lainkaan huomiota. Nostavat vakavasti otettaessa korkeintaan vitutusta ja mitään konkreettista iloa niistä numeroista ei ole. Näissä rank kiinnostaa tasan sen verran, että mitä varusteita voi käyttää milläkin tasolla.
     
  2. -+Iceman+-

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    203
    Payback-tappo on tuo. Mainittu ketjussa jo aikaisemmin.
     
  3. xai

    Rekisteröitynyt:
    20.08.2009
    Viestejä:
    76
    Huonoin CoD ikinä. The end.

    Tää on CoD4, josta on otettu kaikki hyvät jutut pois, jätetty kaikki paska sekä lisätty vielä sen paskakasan päälle muutama kilo lisää paskaa.

    Call of Duty 4 tuntui niin mahtavalta, pelattuaan tätä hienoa mestariteosta.
     
  4. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    Toivoa ja huhuja toki on, mutta realistinen tapahtuma se ei kuitenkaan taida olla.

    Eivät PC-pelaajat rikkinäiseen matchmaking-pelleilyyn ole tyytyneet ja vaikka muutama fanipoika eri mieltä asiasta onkin, jätti/jättää melko suuri osa PC-pelaajista koko pelin väliin.

    Valitukset on kuitenkin pääosin valitettu ja nyt on vain toivottava että ne on kuultu ja ymmärretty muiden peliyhtiöiden toimesta riittävän selvästi.

    Harmi vaan kun konsolipelaajat eivät ymmärrä että PC-palaajien valitukset koskettavat myös heitä, mutta minkäs teet. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia jne.
     
  5. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    About tuhannennen kerran -->

    Se tarkoittaa "Paybackiä" kuten ruudullakin lukee kyseisissä tilanteissa, eli jos ilmoille pöllähtää tukku seteleitä, on ampuja saanut kostettua oman ampumisensa. Ja kyllä, onhan tuo aika naurettavaa, varsinkin kun pelaajia on matseisa niin vähän että seteleitä lentelee jatkuvasti, mutta on tässä pelissä monta muutakin omituista juttua.
     
  6. rizu

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    1 525
    Kertoisitko, miten mielestäsi PC-pelaajien valitukset koskettaa konsolipelaajia tässä tapauksessa? Minä PC-pelaajana en oikeen ole vielä nähnyt miten tämä koskettaa millään tasolla konsolipelaajia, pitäs vissiin omistaa boksi eka tms että avautuisi.

    Jos tätä peliä myytiin jo julkaisusta ekan 24 tunnin aikana 4.7 miljoonaa kappaletta, niin aika pisara meressä ne 100 000 pc pelaajaa jotka _väittivät_ boikotoineensa peliä addressissa. Sitten siitä boikotoijien määrästä pysty kuorimaan eka puolet pois sympatiaääninä koska tasan noista äänistä ei ollu hyvä jos puolet alunperin oikeasti peliä ostamassa. Ja sitten niistä lopusta todennäköisesti yli puolet kuitenkin osti pelin kun eivät halunneet jättää välistä, eli totaalinen häviö joku pari kymppiä kappalemäärissä, eli todella marginaalinen luku kun suhteutetaan kokonaismääriin. Lisäksi varmasti löytyy myös niitä ketkä ostivat pelin mielummin kun oli enemmän konsolimainen kuin edeltäjät joten sekin vielä pienentää tota hävittyä myyntiä (en edes odota että murossa tätä kukaan ymmärtäisi).
     
  7. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    Kyllä se on kerrottu tässäkin ketjussa jo moneen otteeseen, eli turha sitä on enää jankutaa, sillä jos ei uppoa, niin ei uppoa. Selaile vanhoja viestejä (tai lue uudesta Pelit-lehdestä se NNirvin artikkeli) jos asia edelleen askarruttaa.

    Sinä jos joku olet vähän huono heittämään tuollaisia kommentteja.
     
  8. rizu

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    1 525
    Eli kun _sinä_ sanot jotain, niin se on totuus joka kaikkien pitää niellä, jos joku kysyy sulta miksi olet sitä mieltä, niin sun ei tarvitse vastata. Sä et taida olla ihan todellinen..

    ..ja se oli ihan yksinkertainen kysymys, en odottanut mitään sivun pituista vastausta, vaan ihan tiivistä selitystä miten tämän pelin pc-versio vaikuttaa konsolipelaamiseen, siis sinun kantaasi tähän kysyin, en nnirvin, en ala nyt mitään lehtiä kaupasta ostelemaan siksi että saisin yhteen kysymykseen vastauksen, oli vissiin vähän liikaa pyydetty.

    Joillain ei se luetun ymmärtäminen ole se vahvin juttu..
     
  9. menu

    Rekisteröitynyt:
    29.06.2004
    Viestejä:
    7 751
    esim konsoolifin on paljon valitusta justiin ton typerän servulle arpomisen takia jonka ansiosta ihmiset lagaa ja on mahdotonta osua
     
  10. rizu

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    1 525
    Tajuan kyllä että porukkaa nyppii se että arvotaan jollekki randomservulle ja se vasta nyppiikin jos lagittaa liikaa. En mäkään mikään lagin ylin ystävä ole. Mutta eikö samantyyppinen moninpeli ole ollut konsoleilla jo ennen tätä peliäkin?

    Siis sitä kummastelen vaan että miten tää pc-puolen mw2 vaikuttaisi niin suuresti konsolipelaajiinkin ja miksi.
     
  11. commando3

    Rekisteröitynyt:
    13.11.2008
    Viestejä:
    258
    Aika nirsoks on nykysin menny tää ihmisten pelaaminen. Eikö vaan voitas olla tyytyväisiä, että siellä edes joku hostaa niitä pelejä ja pääsee pelaamaan. Ja mitä nyt yhdistä pikku lageista? Ampuu sitä porukkaa kunnolla pinoon ennen lagia niin on sitten vara ottaa pari lagi kuolemaa.

    Tietenkin olis varmaan kivempi kun asuttas vielä luolissa, eikä olis keksitty moisia pelejä. Mahdollisesti sitten olis voinu iskeä lagi kesken mammutin metätyksen :)
     
  12. Ghst

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2009
    Viestejä:
    854
    Nykyään mennää teknologiassa eteenpäin, joten ominaisuudet jotka löytyivät ennenkin, kuuluisi myös löytyä nyt. Siksi dedicated serverit pitäisi löytyä myös nyt, olihan ne ennekin peleissä mukana ja on nykyäänkin. Jos mennään kehityksessä eteenpäin, niin Matchmaking ottaa kyllä ison askeleen taaksepäin.
     
  13. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Homman pointtihan on nimenomaan se, että kukaan ei enää pidä servereitä koska niitä ei ole. Kyllä niitä maksajia on aina löytynyt, vaikka dedicated-serverin pitäminen ei ihan ilmaista olekaan. Tällanen listen server homma on se köyhän miehen vaihtoehto, joka samalla varmistaa että peliä ei voi pelata enää vuoden kuluttua vaan on pakko ostaa uusi. Lisäksi pelikokemus kärsii kaikin puolin ihan jokaisella mahdollisella alalla, joten aika ihme homma että joku sitä parempana pitää.

    Ainoat järjelliset syyt iw:n käytökseen ovat piratismin torjunta (mielestäni ongelmaa ei ikinä ole ollutkaan nettipeleissä ja sitähän tää koskee), ääretön laiskuus, muuten vaan vittuilu. Ehkä kaikkein merkittävämpänä kuitenkin se, että nettipeli on täysin pelikelvoton muutaman vuoden kuluttua, joka luonnollisesti on hyvä asia pelimyyntien kannalta.

    Asiasta auringonkukkaan, onhan noita "yhden klikkauksen join" systeemeitä ollut muissakin ihan dedicated-servereidenkin kanssa, taitavat vaan olla tarkoitettu sellaisille jotka pelaavat peliä kerran tai pari.
     
  14. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    Kieltämättä aika usein tuppaa käymään niin että olen oikeassa, mutta ei minun sanani siltikään ole mikään totuus, enkä ole niin yrittänyt sanoa tässäkään (ainakaan yhtään sen enempää kuin sinä olet tarjonnut omaa "totuuttasi"). Sitä paitsi ei tässä oikeastaan edes ole kysymys mielipiteestä, vaan koko peliteollisuuden tulevaisuuden kehityssuunnasta.

    Sinä selvästi pidät paskasta ja haluat tuputtaa kaikille suunnilleen joka toisessa vastauksessasi että pelin tekijällä on oikeus tuottaa sinulle paskaa niin halutessaan. Hyvä, pointti tuli selväksi, sitä ei tarvitse enää jauhaa, vaan voidaan keskittyä suurempaan kokonaisuuteen kuin yhteen peliin ja sinun mieltymyksiisi. Sitä paitsi paskan tuottajalla pitäisi olla myös eettinen/moraalinen vastuu siitä mihin sitä paskaansa levittää ja miten pahasti se haisee.

    Siihen esittämääsi kysymykseen on vastattu jo moneen otteeseen. Se että sinä et asiaa ymmärrä, ei tarkoita että muiden pitäisi kärsiä siitä että sinulle pitää jauhaa samaa asiaa uudestaan ja uudestaan. Sinulle ja parille muulle on yritetty selittää kokonaisuutta sekä hyvällä että pahalla. Meikäläisen hyvät paukut ovat loppu sinun kysymyksiisi seuraavan pelkistetyn tiivistelmän jälkeen -->

    Lyhyesti sanottuna kyse on siitä että konsolien kannalta asiaa ajattelevat eivät ymmärrä tai edes halua ymmärtää että PC-puolelta tutusta tekniikasta (sekä nettipelitoteutuksen että serveripuolen suhteen) olisi apua kaikkien alustojen pelikokemuksen parantamisessa. Siitä ei pääse mihinkään että konsolien moninpelit ovat 15 vuotta ajastaan jäljessä, eikä suunta näytä olevan ylöspäin. Jos ja kun PC:ltä yritetään viedä siivet näillä rampautuksilla mitä Activision ja IW on MW2:n suhteen toteuttanut, ei tulevaisuutta ole millään alustalla. Tai siis on, konsoleilla, mutta rampautettuna aivan samalla tavalla kuin aiemminkin. Kaikki maksaa tuplaten ja pelikokemus heikkenee jatkuvasti. Fanboyt ja muut ummikot eivät tietenkään ole tästä moksiskaan kun eivät tajua mistä jäävät paitsi, mutta ei se tarkoita että suunta olisi oikea. Ja kyllä, MW2 on vain yksi peli muiden joukossa, mutta kaikkien aikojen myydyimpänä julkaisuna siitä tullaan ottamaan mallia monessa suhteessa.

    Minun kantani on tasan sama kuin Nnirvinkin ja se selviää pääosin aiemmista viesteistä. Jos et pysty sieltä oleellisiä kohtia löytämään (tai siis oikeastaan muistamaan, kun ne olet aivan varmasti lukenut), niin sitten joku avulias saa luvan lähettää sinulle vaikka privana kasan linkkejä.

    Näköjään sinä haluat vain vänkätä samaa paskaa uudestaan ja uudestaan. Suoraan sanottuna minä en jaksa alkaa selittämään samoja asioita tätä enempää pelkästään sinulle. Ei minua yksinkertaisesti kiinnosta jos sinä et asiaa ymmärrä. Lue aiemmat postaukset ajatuksen kanssa tai hommaa se Nnirvin "Eilisen sodankäyntiä" -artikkeli Pelit-lehdestä ja lue se. Helvetti, lue se artikkeli vaikka kaupassa jos et halua ostaa lehteä.

    Niinpä niin, jos asiat ovat olleet aiemminkin huonosti, niin mitäpä niitä parantamaan tulevaisuudessakaan. Siis vittu oikeasti, miksi ketään ei kiinnosta parantaa konsolien moninpeliä? Sama paska systeemi yritetään tuputtaa PC-puolelle ja pysäyttää kehitys kokonaan. Hienoa, aivan vitun hienoa.
     
  15. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    Tiedätkö sä nyt aivan varmasti mitä se lagi edes tarkoittaa? Ei se ole mikään satunnainen piikki mikä ilmaantuu vain silloin tällöin ja johon voi varautua "ampumalla porukkaa kunnolla pinoon ennen lagia".

    Lagi on yhtä kuin viive. Viive taas tarkoittaa että näet ja koet samat tapahtumat eri aikaan kuin muut pelaajat, yleensä myöhemmin. Ei tarvitse olla erityisen välkky ymmärtääkseen että tuo haittaa pelaamista enemmän tai vähemmän riippumatta siitä kuinka paljon viivettä esiintyy. Ja jos/kun kerran on olemassa toimivaa tekniikkaa jolla tällaiset ongelmat voidaan välttää, niin aika vaikea on sulattaa sitä että otetaan käyttöön tällainen moninpelit toistakymmentä vuotta ajassa taaksepäin siirtävä kyhäelmä.

    Samaten on vaikeaa sulattaa sitä että miten jotkut ylipäätään jaksavat puolustella sitä. Kaipa se on vain tietämättömyyttä, mutta oli niin tai näin, kyllä se vetää mielen matalaksi.
     
  16. rizu

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    1 525
    Niin kieltämättä tuppaa näyttämään siltä että ajattelet näin melko usein.

    Jos tietäisit mitä ajettelen sinusta niin väitteesi kumoutuisi heti :D

    Noniin, tulihan se sieltä lopulta - tosiaan kaiken jauhamisen seasta - tätä kysyin, mutta oli aika vaikeeta vastata. Ihmettelinkin jo että viittasitko tosiaan niillä vanhemmilla viesteillä niihin komennetteihisi mistä sai kuvan että moninpeli palautetaa 8-bittisen nintendon tasolle. Itse en ole tästä konsolien tulevaisuuden kehityksestä kyllä jauhanut sivutolkulla kun en ole kertaakaan edes ottanut siihen mitään kantaa..

    ...mutta senkin nyt otit taas oletuksena, ihan ku sen että olisin CoD fanipoika tai että tykkään paskasta (muista ottaa ne lääkkeet). Ihan vinkkinä voisit vähän vähentää oletuksia muiden ihmisten ajatusmaailmojen suhteen niin et menisi metsään niin usein. Ei sitten myöskään tarttisi vauhkota niin paljoa täällä, eikä muiden käyttäjien tarvitsisi jatkuvasti lukea sivutolkulla sun fanaattista tekstiäsi miten kaikki on ahterista samalla kun muut täällä koittaa puhua itse pelistä.
     
  17. LUSSA

    Rekisteröitynyt:
    28.01.2008
    Viestejä:
    249
    Joka päivä saa kirota tota IWNET:in huonoutta, ja saat vielä kanssapelaajiksi jotain ryssiä. Onneksi pelin viihdesisältö useinmiten on varsin mukavaa, että tätä jaksaa pelata BF:n ja kevään tuloon. Nimim. 20h~ pelannut.
     
  18. commando3

    Rekisteröitynyt:
    13.11.2008
    Viestejä:
    258
    Täytyy kyllä sanoa, että on teillä aika huono mäihä jos kaikki pelit joihin menette on niin lagisia, että ei pysty. Luulis, että olis vaan helpompaa jättää peli hyllylle pölyyntymään, kun että käyttää turhaa energiaa täällä valittamiseen, tietäen, että se ei tule asiaa auttamaan.
     
  19. Ghst

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2009
    Viestejä:
    854
    Kyllä se valittaminen näköjään auttaa, jos IW:lle itkee. Senhän takia IW:n mukaan CoD 4:n ja MW2:en välillä tehtiin tällaisiä muutoksia.
     
  20. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    Juuri näin ja on se kritiikin antaminen auttanut siinäkin mielessä että mm. siihen uuteen Aliens v. Predatoriin lisätään dedicated serverit pelkästään sen vuoksi miten huonoa palautetta MW2 on saanut kyhäelmästään. Hehän ilmoittivat että tekevät lopullisen päätöksen vasta kun selviää miten MW2:n käy. MW2 myy kyllä ihan hyvin (tästä ei kuulu kiitos PC-pelaajille), mutta on selvää että se myisi paljon paremmin alustasta riippumatta jos foorumit eivät pullistelisi kommentteja sen ongelmista (joita siis on kymmenittäin, eikä suurin osa ole mitään pikkujuttuja).

    Aivan naurettavaa höpötystä muutenkin nämä selkärangattomat "ei kannata valittaa kun ei se kuitenkaan auta mitään" -kommentit. Ei tässä maailmassa mene mikään asia eteenpäin jos aina istutaan tumput suorana ja otetaan suu supussa vastaan kaikki paska mitä muut niskaan heittävät. Nykynuorilla moinen hälläväliä-asenne on aivan liian yleistä, mutta jospa siellä seassa olisi muutama poikkeuskin.

    Totta helvetissä jokaisesta palautteesta on hyötyä, jos ei nyt välttämättä maailmaa mullistavasti, niin ainakin yksilötasolla niin että porukka tietää mihin on ryhtymässä ennen kuin sijoittaa roponsa vaikkapas nyt tähän MW2:een.
     
  21. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Jepujee, muistaakos joku mitä battlefield 2 kanssa kävi? "Valittamisen" takia ei enää tunnista demoa samaksi peliksi silloin harvoin kun sillä fiilistelee. Valtavasta vastustuksesta huolimatta homma oli "pelaajien" toive, vissiin sitten joidenkin nyyppien, evt. Toki tässä on kyse jostain ihan eri mittakaavasta.
     
  22. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    Niin, eipä sitä oikein pysty jos on parempaan tottunut. Kymmenestä aloitetusta matsista ainakin 5-7 on sellaisia jotka pitää jättää kesken heti alkumetreillä kun viive on liian suuri joko kaikilla tai osalla pelaajista (+ tietenkin hostin luonnoton etu nollapingistä). Tavallisessa TDM:ssä on vähän suurempi mahdollisuus edes jotenkuten toimivalle pelille kun siellä on niin paljon pelaajia, mutta ei sitä päätöntä kohkausta kaikki jaksa.

    Sitä paitsi jos ei tiedä paremmasta, niin pelaileehan sitä tietenkin ihan mielellään vaikka vähän huonommallakin tekeleellä.

    Sinne se lopulta tosiaan päätyy kun pelin myyminen edelleen on kielletty.
     
  23. Ghst

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2009
    Viestejä:
    854
    En ole ollut nyt kärryillä BF2:sesta ja sen tapahtumista moneen aikaan ja siitä on ainakin vuosi kun viimeksi pelasin sitä. En ole ikinä kuullutkaan koko jupakasta, kerro ihmeessä? Olen ihan kiinnostunut kuulemaan.
     
  24. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Kaikkea pientähän siitä poistettiin ja muutettiin. Isoimpana tuo squadin vaihto kuolleena ja inffin kontrollit. Jos olisit alusta asti pelannut inffiä niin kyllä huomaisit. Sitten it-ohjukset meni laidasta laitaan, nyt ollaan jossain keskellä. Alunperin niillä ei saanut alas mitään vaan lentäminen oli tykkihippaa. Joihinkin aseisiinkin tuli isoja muutoksia jossain vaiheessa. Kranun lentomatkaa muutettiin joskus. Ja tuhat muuta pientä, mutta merkittävästi pelin tasapainoa ja mekaniikkaa muuttavaa "fixiä". Varsinkin tuo klaanipuolen inffimättö loppui kuin seinään kun kaikkien "skillit" kadotettiin maan päältä. Oliskohan tohon kattavaa listaa jossain, muutoksen 1.00 -> 1.5? Muutokset siis tapahtui hiljalleen patsien myötä, viimeinen "kunnon" versio oli monen mielestä 1.12 koska siinä inffissä oli vielä menoa ja meininkiä.

    e: Kaikki tapahtui siis "pelaajien pyynnöstä", eli lähinnä nyyppien itkusta. Toki on totta että prot veti ihan omaa showta, jossa muilla ei ollut mitään mahdollisuuksia, mutta niinhän se on edelleen ja joka ikisessä pelissä.
     
  25. kautium

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    17 398
    Kerro ihmeessä. Voit samassa yhteydessä listata kaikki sellaiset seikat joita olen täällä MW2:sta tai sen tekijöistä kertonut, jotka eivät enemmistön mielestä pidä paikkaansa.

    Oli tosiaan vähän vaikea vastata kun samaa on kuitenkin toistettu jo vaikka kuinka moneen otteeseen. Sinä ilmeisesti pidät itseäsi sen verran korkeammalla jalustalla että sinulle pitää vastata aina henkilökohtaisesti jotta et vain joutuisi lukemaan aiempia keskusteluita. Hyvä kuitenkin että edes nyt sait tarpeesi tyydytettyä.

    Tuskinpa niistä sinun lisäksi muut ovat tuollaista kuvaa saaneet. Muistaakseni puhuin että PC:n moninpelitekniikka siirtyi MW2:n myötä konsolitasolle 20 vuotta taaksepäin, jossa viimeisimmän korjauksen mukaan oli tosiaan jokunen vuosi liikaa, 15 vuotta taitaa olla lähempänä. Oleellista oli kuitenkin että muut ymmärsivät mitä sillä kommentilla tarkoitin, mutta yllätys yllätys, sinä et.

    Sitä paitsi minä ja pari muuta ollaan sivuttu tätä asiaa hieman eri sanoilla useissakin eri viesteissä, joten kyllä sieltä olisi pointti käynyt selväksi jos olisit vaivautunut lukemaan jonkin verran taaksepäin, mutta kun ei niin ei.

    Et olekaan, sinä olet vain höpöttänyt miten murossa ei osata käyttäytyä ja kuinka pelintekijät saavat seurauksista ja vastuusta välittämättä julkaista juuri sellaisen pelin kuin haluavat. Tämä on tullut jo selväksi.


    Ei pidä sitten antaa sellaista kuvaa.

    Niitä fanipoikatasojakin on olemassa niin monenlaisia, mutta yhtäläisyys niiden kaikkien välillä on siinä ettei fanituksen kohdetta saisi kritisoida edes aiheesta.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti