Bmw:n hankinta

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja etell, 16.09.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Frankie

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2001
    Viestejä:
    469
    Puhutaanko moottorista vai autosta. Ahtomattomat bensavehkeet ovat ihan ok, ei siinä mitään. Auto itse on vaan huttua. "BOING, BOING!" on yleisin ääni mitä autossa kuuluu... D)...joo, ja asiaan vihkiymättömälle kyseessä on siis ajotietokoneen ilmoitusääni jostain hämmingistä
     
  2. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    407
    2005 vuoteen asti e60 käytti "vanhaa" M54-moottoria, sen jälkeen tuli N-sarja tähän koriin. N-moottori on varmasti hivenen tehokkaampi, kuluttaa vähemmän, mutta on paljon kalliimpi korjata(moottori suht ok pl. jonkunlainen öljynkulutusongelma joissain yksilöissä, mutta suuttimet, puolat, nox.anturi yms. vikoja ja käyntihäiriöitä). Vaikka hieno moottori N52 on, niin jos olisin e60 ostamassa, niin ottaisin vanhemmalla M54 moottorilla olevan.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. kermeli

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2011
    Viestejä:
    1 382
    Millaista BMW:tä katselisitte jos saksasta hankkisi noin 10K€ hintaan, onko mitään järkeä? BMW:n mallit ja viat yms eivät ole todellakaan tuttuja.

    - Sedan, en tarvitse tilaa.
    - luotettava.
    - voimaa saisi myös olla
    - manuaali tai auto, aivan sama, olisi kyllä kiva välillä tomattiakin kokeilla kun koskaan omistanut.
    - bensa/disu kanssa aivan sama, ajoa jotain 10-15tkm/vuodessa, lähinnä 30km päivisin työmatkaa.

    Mobile.de:tä tässä selailen ja kuume on kova :D.

    Kiitos jos joku jaksaa vaivautua :).
     
  5. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    407
    e39 540i. M-sporttina vielä ihan hienon näköinenkin, vaikka korimallilla ikää reilusti.
    e46 330i Hyvän näköinen, mutta on vain ns. 300-sarjalainen, kyydissä reilu ero tuohon isoveljeen.

    Dieselit jättäisin pois laskuista. Paljon mukavampia pelejä bensamoottorilla. Jos maantietä köröttelee työmatkan, niin ei tuo kasikaan hirveesti vie, jos kaupunkipyöritystä, niin sitten soppa kelpaa.

    Tuolla budjetilla saa jo ihan kelvollisen yksilön, joskaan ei niitä tallissa pidettyjä harrastehelmiä. Mutta varmasti kohtuullisesti ajetun hyvän auton saa. Kannattaa katsoa myös ruotsi, jos ei saksasta ole välttämätön tuoda.
     
  6. kermeli

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2011
    Viestejä:
    1 382
    Kiitos paljon. :) Saksasta kattelen kun tuttu sieltä autoja tuo alvariinsa niin josko kesäks vaihtais oman kiesin. Ihan ympärivuotinen käyttöauto tulisi, nelikkoa varmaan ei saa enään tohon budjettiin ellei sitten jotain loppuunajettua.
     
  7. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    407
    BMW e39 ei ole tehty nelikkona. e46:sta nelivetomallit löytyy.


    Jos ihan käyttöautoa ettii, niin noilla metreillä saattaisi mennä dieselikin. Sanoisin kuitenkin, että saa ajamisen iloa enemmän bensa v8:ssa tai kutosessa, kuin tupaöljylaitteissa. Tuolla rahalla saa jo paljon uudemman pikkudieselin, jos haluaa säästöpossuilla.
     
  8. 0dez

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2012
    Viestejä:
    468
    Sisältyykö verot tuohon 10k?
    Jos ei, niin 335D on suositukseni.
    Plussat:
    +steptronic automaatti
    +tehoa useimmille riittävästi vakiona
    +/- sitten kun ahdinremppa tulee 300tkm tienoilla, niin samaan syssyyn onnistuu 2,5k€ remonttibudjetilla koslaan 500 hummaa, riittää taas vähän useammalle
    +käyttökulut suorastaan halvat teholuokassaan
    -yksilöitä, SAATTAA tulla kalliita remontteja 200k-300k välillä
    -dpf tarkistusten tulevaisuus, halvan lisätehon sijaan tuleekin kalliit remontit hiukkasloukkua huoltaessa.
    -halvimmat takavetoja - ei sovi kaikille :)
     
  9. Sata100

    Rekisteröitynyt:
    29.10.2012
    Viestejä:
    2 136
    tuttu... :D

    Voi pirupiipari sentään, onko näin että on selvästi vikaantuvampi plus kalliimmat pikkurempat... Mistäpä koslasta sitä sitten haaveilisi seuraavaksi. Dieselit eivät oikein innosta, mutta onko niissä F10-polvessa kestäviä tyyppejä?
     
  10. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    407

    Ei taida saada 335D:tä kympillä suomeen tax freenä. Ainakaan jos omaan käyttöön meinaa fiksun auton, niin maksaa enemmän...Mobilesta muutenkin kannattaa skipata pari ekaa sivua yleisempien mallien kohdalla jos itselle autoa on etsimässä, sitten eri juttu jos tilimielessä ostaa halvimman ja kontti täyteen juomaa.




    No muotoillaan toisinpäin, vanhempi M54 on paljon varmempi/huolettomampi. Vaikka siinäkin on omat murheensa, mutta noita osia joutuu vaihtamaan jo vanhuuttaan ja useimmat ihan kuluvia osia.
    Varmasti tuossa uudemmassa N-sarjan moottorissa näkyy lisääntyneet päästövaatimukset, kulutuksen pienennys ja tehon kasvatus samalla. Antureita lisää, suuttimet, puolat, suorasuihku, yms. asioilta paljon teknisempi ja samaan aikaan valmistajan pitäisi saada katetta, jolloin joka sentti säästetään mistä saadaan. Hyvä moottori jos toimii, itellä oli 2,5l N52-moottorillinen auto jokusen aikaa ja onneksi ei tullu mitään ongelmia. Ainakin 300-sarjan koppaa liikutteli aivan samaan malliin kuin vanhempi M54b30 vanhempaa kolmossarjalaista.
     
    Viimeksi muokattu: 26.04.2016
  11. kermeli

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2011
    Viestejä:
    1 382
    10k€ ois tosiaan autoon about budjetti, nykysestä koslasta saa noin 12k€ (toivottavasti :D) niin eiköhän tuolla parilla tontulla jo melkein makseta muut kulut. Ois kyllä helvetin hieno tuo 335D.

    Mitään hirveää tehoa nyt ei olla hakemassa, kunhan ois vähän enemmän eloa kuin nykyisessä 2.0 tdi 143hp/320nm.
     
  12. Westslot

    Rekisteröitynyt:
    10.09.1999
    Viestejä:
    95
    Edit: Tarkennan ...

    N52 eli valvetronic kone on osoittautunut yhdeksi parhaimmista BMW:n koneista - etenkin N52B30 eli 3 litrainen 258-272hp kutonen. Kestoltaan parempi, sisältäen mm. laadukkaampaa mäntää kuin pienempi N52B25 eli 2.5L 218hp. Sen ongelma on lähinnä pakoventtiilien naputus kylmänä, mutta täysin harmitonta. Kalliit ja jatkuvat suorasuihkutussuutin, korkeapainepumppu, puola, nox ym. käyntihäiriöitä aiheuttavat ongelmat koskee etenkin uudempaa suorasuihkutus 2007+ (ei valvetronic) N53 kutosta, 3L.
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2016
  13. Jacques Passeridae

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2015
    Viestejä:
    61
    Tässä vaikuttaisi olevan kiinnostava 325 bemu: http://www.nettiauto.com/bmw/325/7972011

    Hinta/speksit -suhde vaikuttaa erikoisen hyvältä, joten kysyisinkin muroraadilta mitä tuossa on todennäköisesti paskana/menossa paskaksi?
     
  14. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    On kyllä sitten niin karvalakkien karvalakki varusteiltaan. Lättypenkit --> kiertäisin kaukaa.
     
  15. Lauri Luppa

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2011
    Viestejä:
    112
    Miten sen nyt ottaa. Onhan tuossa ikäisekseen kumminkin ihan ok varusteet, kuten parkkitutka, vakkari, monitoimiratti ja tod.näk. bluetooth. Ja noi cup holderithan on lisävaruste :-) Tietysti xenonit, sähköpenkit yms. olisivat kivoja, mutta varsinaisesti tärkeistä varusteista ei taida puuttua kuin penkinlämmittimet.
     
  16. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    Sporttipenkit ja professional navi on kyllä ensimmäisenä listalla tuon koppaista hankkiessa, tuo sisusta ilman navia on jotenkin kämäsen näköinen.
     
  17. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Comfort access on vissiin kuitenkin ruksailtu vai onko pelkkä käynnistys älyavaimella?
     
  18. Neut

    Rekisteröitynyt:
    03.09.1999
    Viestejä:
    965
    On kyllä aneeminen. Sporttijakkarat ja Pro Navin pitäisin itse ehdottomana varusteena, samoin xenonit jo pelkästään ulkonäön takia.
     
  19. laine

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2003
    Viestejä:
    469
    Onkos BMW:n 320i ikäluokasta 2007-2010 ihan mahdoton pommiostos? Yrittänyt katsella farkkua alle 15k€, mutta 325:n löytäminen kohtuullisilla kilometreillä tuohon hintaan ei oikein onnistu.
     
  20. juho_-

    Rekisteröitynyt:
    28.11.2005
    Viestejä:
    199
    Ei varmaan pommi, mutta minkäänlaista ajonautintoa 4-sylinterinen moottori ei tarjoa. Sama olisi ostaa corolla.
     
  21. Herra von Levee

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2007
    Viestejä:
    2 510
    -
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2016
  22. naukki

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2002
    Viestejä:
    527
    Tuo on klassinen repliikki kaikilta, joilla on 6-sylinterinen bemu. Ne, jotka bemunsa uutena ostavat tai joilla muuten vaan on 4-sylinterinen ovat usein eri mieltä (minäkin!). Mutta entäs 3-sylinteriset? :kahvi:

    Mutta, 6-sylinterinen on tosiaan ajamisen ilossa seuraavalla tasolla eikä hörppää polttoainetta maantiellä juuri enempää kuin nelonenkaan. Silti bemarissa on todella paljon järkeä ja iloa myös nelosena. Varsinkin corollaan verrattuna ...
     
  23. laine

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2003
    Viestejä:
    469
    Olikos tuon ikäisissä bensa-bemareissa jakoketjun kanssa ongelmia? Muistelen joskus lukeneeni.
     
  24. Manakuski

    Rekisteröitynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    2 345
    Ei nuo vanhat 4-sylinteriset bensat oikein oo mistään kotoisin, mutta samalla lailla se mutkiin taittuu ja yhtä hyvä ohjaustuntuma/alusta niissä toki on. Eli kannattaa käydä koeajamassa, jos se itselle riittää niin go for it.

    Kuitenkin F30:sen 328i (2-litrainen 245hp turbo) on hieno moottori, jota voin kaikille varauksetta suositella. Eihän se kuutoskone ole, mutta kyllä siinäkin on soundi ihan jees neloskoneeksi ja potkua riittää hemmetin hyvin, eikä nätisti ajettaessa kulutakkaan mahdottomia. Kuitenkin saman koneen laiskempi 320i 184hp versio on ihan perseestä, laiska kun mikä kun ei ole vääntöä ja vastaava 320d on valovuosia parempi käytännön ajossa ja suorituskyvyltään muutenkin.

    Puhun siis henkilökohtaisista kokemuksista kyseisten automallien koeajojen perusteella, sekä noin 150tkm kahdella eri F30 320dA:lla ajaneena, joista toisessa oli M-performance power kitti.
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2016
  25. naukki

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2002
    Viestejä:
    527
    Samaa mieltä! Tuo nykyinen 20d on todella paljon pirteämmän oloinen kuin 20i, mutta 28i onkin sitten jo erittäin vaivaton kulkupeli. 25d on vähän hassu välimalli kun hinta karkaa verottajan toimesta aikalailla ja power kitillä 20d tulee pienellä rahalla todella lähelle. Tosin uuteen 20d (B47) diiseliin ei ole tarjolla power kittiä vielä ja näyttää että tuskin tulee. Toisaalta, olisipa 30d!
     
  26. Muuttuja

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2013
    Viestejä:
    641
    Morjes!

    Ostin edullisesti E90 LCI-bemmin, siitä omistaja oli (tietysti) hukannut navigaattorin dvd-levyn.

    Mistä voin ostaa tälläisen, mistä voin polttaa tälläisen? Mikä neuvoksi :)

    Koetin vähän googlailla, mutta kaikki navigaattorilevyt tuntuu loppuvan tohon 2004 vuosimalliin. Eli juuri ennen tätä E9x kormallia.

    Kiitos jo etukäteen!
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti