Bloodborne, The Old Hunters (2015, PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Luostarine, 06.05.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. harrikka

Rekisteröitynyt:
    20.02.2015
    DICE:n Enviromental Artist teki Hunters Dreamistä kopion Unreal Engineen:

2. DMG

Rekisteröitynyt:
    23.05.2014
    Peliä on tullut paukuteltua hyvillä mielin ja satunnaisia "minne nyt pitäisi mennä" -hetkiä lukuunottamatta eteneminenkin on ollut jouhevaa. Hieman olen äimistynyt tuosta pelin vaikeustasosta: ei tämä nyt niin hankala peli olekaan, ei ollenkaan. Alussa tosiaankin oli hieman hankaluuksia, mutta nyttemmin en ole juurikaan jumiutunut mihinkään kohtaan sillä tavalla, että pitäisi kuolemien vuoksi yrittää kymmeniä kertoja.

Bossit ovat olleet ainakin minulle helppoja. Esim. ne kaksi noitaa sekä Vicar Amelie menivät ensimmäisellä yrittämällä läpi. Vaikein bossi tähän mennessä on ollut se "verenhimoinen peto" (kyllä, pelaan suomiteksteillä koska huumoriarvo), jota piti yrittää 8 kertaa ennen kuin meni läpi. Ja tuokaan ei ollut "pakollinen" tapettava käsittääkseni.

En kyllä ollenkaan valita tuosta, että peli on helpompi kuin luulin. Taistelu on niin jumalattoman mukavaa että tulee varmasti joskus vedettyä tämä uudelleenkin läpi - siis sikälimikäli tämä nyt tulee pelattua läpi. Osaako joku sanoa kuinka paljon peli tästä vaikeutuu? Olen tällä hetkellä "vankilassa", kun kuolin siellä metsässä. Hauska yllätys oli kyllä, kun meinasin tuon kuoleman jälkeen sulkea PS4:n (hukkaan meni ~ 15000 edestä verta), mutta sen sijaan että olisin jatkanut edelliseltä lampulta, tulikin cutscene jossa mörkö olikin vienyt minut vankilaan ja uudelle alueelle.

Mainio peli. Pelaan muuten edelleenkin tuolla saw cleaverilla, jota olen päivitellyt tehokkaammaksi. Välissä kokeilin Ludwigin miekkaa, mutta ei jokseenkaan sopinut omaan pelityyliin niin hyvin kuin tuo cleaver, joka nopeutensa ansiosta on käypä leikkikalu vihuja vastaan.

3. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Ei se mitenkään ultimaattisesti vaikeudu jos pidät välineet kehitettyinä ja levutat. DLC on jo sitten haastavampi. Cleaver on ihan hyvä ase loppuun asti, saa 20% dmg boostin petoihin perusmuodossa ja käyttää hyvin str ja skill statseja. Jos tuota käyttelet niin suosittelen hankkimaan 25str/25skill ja siitä sitten str aina 50 asti. Ludwigin 1H on (ainakin ennen +10 muistaakseni) heikompi kuin cleaveri. Lähinnä se loistaa 2H muodollaan joka tarpeeksi korkealla damagella on perusvihuihin aika easy mode ase. (Stunnaa ja iskee parista kumoon. Ja 2h chargella käsittämätön kantama.)

4. Hemek

Rekisteröitynyt:
    07.05.2008
    DS3 jälkeen iski tyhjyys ja piti sitten napata Ps4 ja tämä Bloodborne, hyvinmielin tässä mättellyt mutta perkules vika bossihan sieltä näytti vastaantulevan ja nopean wiki vilkauksen perusteella 1 alue/bossi jäänyt vaan välistä ja pelitunteja on vasta 19 takana eli ei kovin pitkä tuo perusjuoni näytä olevan? Bossit mennyt aika kevyesti alas useampia kuolemia ei ole tullut kuin Father Gasgoignessa, noh onneksi on vielä DLC täysin pelaamatta eli pitää se vetäistä ennen kuin vika bossin kuoppaa, siellä varmaan pääsee vääntämään:D Täyttä viihdettä ollut nuo tunnit kyllä täynnä että ei sen puoleen.

5. Luostarine

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Quality over quantity tosiaan, ja jos lisää pituutta haluaa löytyy Chalice Dungeonit mutta niitten taso ei ole läheskään niin korkea kuin itse peruspeli ja DLC, joka on muuten parhainta FromSoftia joten vielä on parhain edessä :eat:

6. Hemek

Rekisteröitynyt:
    07.05.2008
    No niin nyt on DLC päivineen läpi ja 30h siinä vierähti yhteensä. DLC alkoikin mukavasti jo tapahtua Marian, First Vicarin ja eritoten Orphan Kossin kanssa sillä painia sai vääntää kunnolla ja jopa asenvalintoja perata ennekuin kippasivat, normaali vika bossi ei paljoa mahtanut kun ensiksi ruoski itsensä kuntoon noiden edellä mainittujen kanssa:rofl:

7. harrikka

Rekisteröitynyt:
    20.02.2015
    Tää on pakko hommata

8. Luostarine

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Ehdottomasti :geek:

9. AILD

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Eniten tässä pelissä on kyllä perseestä tuo checkpointtien puute, miten täälä jengi jaksaa alottaa bossi tappelun jälkeen lähes koko pelin alusta, tietäen että pitkän matkan jälkeen kuolo korjaa taas bossin kanssa, Joo, jotain ovia on auki, eli ei ihan alusta, mutta melkein kuitenkin. Muutaman kerran jälkeen tuota samaa alusta alottamista ei vaan jaksa enää. :/ Vaikka pidänkin haasteista peleissä, tää ei varmaan vaan oo tehty mulle, liika on liikaa. :/

10. Nightgaunt

Rekisteröitynyt:
    31.03.2011
    Näytti hyvältä, kunnes totesin, että tarvii vähintään 3 pelaajaa. Soolona vois pelatakin, en saa peliseuraa tuolle kuitenkaan. Tai yhden ehkä, mutta en kahta koskaan.

11. Karhuherra

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Noille pomoillehan juoksee nopeaan takaisin? Puhutaan korkeintaan parista minuutista, useimmissa tapauksissa selvästi tuosta vielä lyhyemmästä ajasta.

12. Quantum

Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Joo ei sinne kauaa mene. Kyllä se varmasti nakertaa jos kymmeniä kertoja häviää taiston :D Nykyään ei taida olla paljoa pelaajia onlinessa joten apujakaan ei saa kovin helposti. Peli syö armotta pullamössöt pois pelikentältä ja se on pelin yksin parhaista puolista.

13. Luostarine

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Ei niille kyllä kauan juokse, alle minuutissa varmaan tosiaan jokaiselle bossille pinkaisee jos reitit vaan muistaa ja avannut oikoreitit.

14. Karhuherra

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Tokihan se toistuva kuoleminen alkaa nakertamaan, mutta itse on aina silloin tullut laitettua suosiolla kone kiinni ja kokeiltua myöhemmin sitten uudestaan. Muuten se meinaa mennä hieman semmoiseksi verenmaku suussa grindaamiseksi.

Mutta tosiaan, noihin pomotaisteluihin kannattaa aina juosta ja skipata vaan suosiolla kaikki matkan varrelle sattuvat viholliset. Säästää huomattavasti aikaa ja hermoja — unohtamatta toki heal-itemeitä ja muita kulutushyödykkeitä.

15. Quantum

Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Helkkari tämän ketjun noustua pinnalle alkoi taas poltella piinata itseään pelaamalla uudelleen läpi :D Sen mitä keväällä uusintakierrosta hetken pelasin niin olipahan taas perusjantterit kovia alkumetreistä lähtien.

16. Luostarine

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Elä muuta virka, saisi kyllä luvan tulla jotain lisäsisältöä, on se vaan niin mestariteos että lisää olisi saatava.

17. harrikka

Rekisteröitynyt:
    20.02.2015
    Old Hunters DLC:n kellotorni oli kyllä niin hieno kokemus että pitäis alottaa kolmas pelikerta että pääsee kokemaan sen uudestaan.

Viimeksi muokattu: 07.08.2016
  18. elokalmo

Rekisteröitynyt:
    02.03.2011

Tällainen tähän väliin. Seuraavaksi sitten nuo DLC:t!

19. HBlanc

Rekisteröitynyt:
    04.06.2008
    Ostin PSN storesta Old Hunters DLCn. Onko niin että ostotapahtuma on avain ja aukaisee jo valmiiksi pelissä sisällä olevan DLCn?

20. Rane^

Rekisteröitynyt:
    17.08.2009
    Juuri näin. Kassan kautta ja pelaamaan. :)

21. AILD

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Päässy ihan unohtumaan vastata tänne, tosiaan ei oo käyny mielessäkään että niille bosseille voi vaan juosta. :D Oon siis joka kerta tappanu ne kaikki matkanvarrella tulevat perus örkit. Et onko se tosiaan ihme ettei tuota oo kovin kauaa jaksanu yrittää.

22. Rokkijani

Rekisteröitynyt:
    21.08.2016
    Minulla meni todella kauan tajuta tämä myös! Tottunut aiemmin peleihin, joissa tapetaan viholliset aina, mutta eihän siinä ole tosiaan mitään järkeä lähteä lahtaamaan kaikkia vihollisia, kun pomoa juoksee yrittämään. :D

23. JayHouHou

Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Aloitin sitten NG+. Jos ensimmäinen läpipeluu oli haastava, niin tämä tuntuu jo toivottomalta. Tuntuu, että bosset on mahdottomia selätättää, jopa apujoukkojen kanssa. No pitää vaan yrittää jatkaa sitkeästi. Mutta kyllähän tämä maistuu taas hyvältä. Ja dlc on vielä pelaamatta mutta uskaltaako sitä edes kokeilla 90 levelin ukkelilla?

24. Rokkijani

Rekisteröitynyt:
    21.08.2016
    NG+:n vaikeuteen vaikuttaa paljonkin, että minkä tason aseella pelaat? +10 ase voimistettuna hyvillä gemmeillä ja statsit tukemassa vielä niin ei sen pitäisi olla paljoa vaikeampaa kuin eka kierros.

DLC:n pelasin ensimmäisen kerran juurikin uusintakierroksella ja hahmo oli noin 90 levelillä. Minulla oli tosin käytössä +10 Ludwig sword ja luolastojen parhaat kirotut gemmit siinä, joten ei ollut kauhean paha.

25. JayHouHou

Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    +9 huntter axella mennään, jossa on parhaat gemmit, mitä löysin ekalla peluukerralla. No kyllä ne bosset alko tuossa pikkuhiljaa kaatumaan, kun vaan pelaili tarpeeksi. Ehkä se vaan johtu pitkästä tauosta. Ja nyt tämän NG+:n aikana olen oppinut oikeasti käyttämään tuota pyssyä, joka helpottaa huomattavasti pelaamista. Mutta onhan tämä nyt silti niin pirun haastavaa, mutta pirun mukavaa siinä samalla. Nyt on reilu 80h takana ja en uskokkaan, että olen jokaista paikkaa edes tutkinut ja nähnyt.

edit. Niin ja tämä on minulle muutenkin ensimmäinen souls peli, joten varmasti on hakusessa hahmon kehititykset yms :).

Viimeksi muokattu: 30.09.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi