Bloodborne, The Old Hunters (2015, PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Luostarine, 06.05.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Levelillä 56 vasta mennään. Että voi olla anaaliraiskausta tuo DLC vielä. Jos nyt pelaisin pelin uudestaan, niin kyllähän noita leveleitä saisi vähän nopeammin nostettua :).
     
  2. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    Forbidden Woodsiin vähän expaamaan ja tutkimaan alueita, sieltä tulee hyvin leveleitä. Micolashistakin saat varmaan parit levelit että jos olet rohkea niin 60 kyllä DLC jo pelattavissa mutta voipi tulla piiskaa :hammer:
     
  3. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    DLC ja kaikki muukin vaikeutuu huomattavasti NG+:lla. En suosittele aloittaaan uutta peliä ennen kunnon levutusta ja aseiden uppailua. Olet imo aika "kusessa" jos main-aseesi ja kakkosaseesi eivät ole +10, +9 kohtuu gemeillä (~ +18% phys tms)) ja jos et varalta omista high-end materiaalia siltä varalta että alussa tarvitset.

    NG:llä ja muutenkin voisin suositella levutuspaikkana Lecture buildingin alakertaa, jossa on luentosali mikä on täynnä noita vesiolentoja. Jos omistat +30% ja +20% ja +10% bloodecho moonrunet niin saat hyvin echoja tuolla. Bold hunters markilla saa äkkiä uudelleenspawnattua ja testasin joskus, että 180k saa n. 5min ajassa


    Mihin tässä pelissä muuten perustuu tuo bloodechojen saanti. Esim. Ludwigilla huomasin joskus NG:ssä grindatessa, että 1H R2 (ei charged) isku antoi enemmän echoja kun iski vihulaiset yhdestä kuolleeksi. Myöhemmin korkeampilevusena 1H R1 antoi taas samat korkeammat echot kun sekin alkoi iskemään ykkösellä kanveesiin. Nyt taas NG+:lla kaikki muu antaa vähemmän echoja paitsi 2H R2 vaikka myös 1H R2 vetää kerrasta kumoon. Perustuvatko echot jossain määrin "extradamageen", eli jos iskee kerralla tietyn prosentin/määrän enemmän damagea kuin vihollisella on elämää niin saa extraa? (Visceral antanee aina enemmän joten sitä ei huomioida.)
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2016
  4. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Sehän tässä just vituttaa, kun olen oikeastaan tuohon oikean käden jahtikirveeseen vaan panostanut ja voimaan. Jotenkin tuo pyssy tuntuu vieraalta, mutta on se kyllä hyvä puolustuksessa. Jahtikirves on nyt +9 / 179 +183 ja pyssy +6 blood 35 +7. Voimakkuus on 24. Vissiin tuon pyssyn levuttaminen tarviaa sitten taidon nostamista
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2016
  5. mmakti

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2014
    Viestejä:
    5
    Itse aloitin DLC:n peluun eilen ja kokeilin noin vartin. Level on 80, mutten osaa sanoo vielä kuinka vaikea tulee olemaan :D Eka peluukerta menossa.

    Pelin aloittaminen kyllä pelotti, kun mitään souls pelejä en ole ennen pelannut. Mutta helpompi tämä on ollut mitä pelkäsin.
    Ainoastaan Blood-Starved Beast tuntui ylitsepääsettömältä
    Ehdottomasti vuoden peli 2015.
     
  6. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    @JayHouHou
    Mitä tarkoitat pyssy levuttamisella taidolla? Aseethan saavat bloodtingestä voimaa. Enkä suosittele välttämättä bloodtingeä ellet halua tehdä aseella oikeasti damagea (en itse ainakaan nähnyt hyötyä) ja etenkään ellet halua käyttää Bloodtingeä hyödyntävää melee asetta, joita taitanee olla 2 (toinen str-bloodtinge, toinen skill-bloodtinge skaalaus). Mitä sulla on tällä hetkellä statsit? Ootko Kirkhammeria koittanut?

    DLC:stä saat aika alussa ehkä pelin parhaan STR aseen, Whirlig sawin. Suosittelen käymään jo sen takia NG:n aikaan DLC:ssä ja koittamaan. Lisäksi Logariuksen pyörä on ihan pätevä STR ase ilmeisesti, sen saa
    ostettua kun saat wheel hunter badgen Alfredilta suorittamalla questin/tappamalla hänet hänen toisella olinpaikallaan jossa voit kysyä kysymyksiä (cathedral wardista matkatessa Forbidden woodsille)


    Samat oli itselläni. Ensimmäinen "sarjan" peli. Meinasin että olisi paha mutta kyllähän tuo kohtuu siististi meni.
    Itselleni Casgoigne oli se peruspelin pahin vastus, oma pelityyli kun oli vielä pahasti hakusessa ja en osannut/tajunnut käyttää asetta tarpeeksi viimeisessä muodossa.
    Loppu sitten meni kohtuu hyvin. Joku vaikea vapaaehtoisbossi siellä taisi olla välissä jonka takia tuli hieman grindattua mikä johti taas ehkä liiankin helppoon loppupeliin peruspelissä (lähes kaikki taisi mennä ykkösellä liian helposti, jolloin ei saanut sitä niin hienoa onnistumistunnetta). NG+ on siinä mielessä mukavaa nyt pelata, että kaikki paikat ja mekaniikat ovat tuttuja, oma pelitaito viimein kohdillaan ja bossit ovat vaikeampi. Pääsee siis viimein nauttimaan kunnolla noista taitoa vaativista bosseista uusiksi. Parasta pelissä ehdottomasti kyllä pidemmän päälle nuo bossit, sääli ettei niitä ole mahdollista uudelleenpelata vaikka jonkin hautakiven kautta spawnaamalla bossikentälle (ei tarvitsisi saada enää mitään palkintoa, ehkä korkeintaan echoja muttei niitäkään. Pelkästä pelaamisen ilosta menisivät ilman mitäänkin).
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2016
  7. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Level 56

    -Vitality 19
    -Endurance 19
    -Strength 24
    -Skill 21
    -Bloodtinge 12
    -Arcane 11

    HP 176, Stamina 124, Discovery 109, RWeapon 1 ATK 362, RWeapon 2 ATK 136, LWeapon 1 ATK 73, LWeapon 2 ATK 40.

    Huntter axe: +9, Physical 183 UP +12,6%, Blunt 183 boost +2,3%, Blood 0 UP +18%, Bolt 0 UP +7,3% Muut nollissa
    Blunderbuss +7, Blood 37 +3 Muut nollissa.



    En ole kirkhammeria koittanut. Siis sehän tässä on kun ei oikein vielä tajua, kuinka noita aseita kannattaisi järkevästi kehittää. Ja toki sekin riippuu vihusta.

    Tapahtuipa outo tilanne, tai liekkö sitten joku bugi bosse taistelussa.

    Eli olin ottamassa yhteen Mergos wet nursen kanssa, niin jostain syystä se ei kertaakaan muuttunut ns. kahdeksi saati, olisin joutunut siihen tummaan ja pimeään ryöpytykseen, missä pitää luikkia vaan karkuun. Jäi sitten varmaan yhdestä lyönnistä kiinni sen tiputtaminen prkl :). Nyt sen 5 kertaa kokeillut ja aina muuttuu. Outo homma. Ja nyt näköjään se itkevä/nyykivä nainenkin hävis jonnekkin siitä hissin alapäästä, mistä mennään riehumaan.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2016
  8. Jipsi

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2008
    Viestejä:
    964
    Tuo Whirlig saw on niin typerä ase että en missään nimessä voi suositella sen ottamista käyttöön, ase on rikki ja tekee pelistä aivan naurettavan. Missaa todella paljon kun räiskii sillä.

    Suosittelisin itse Ludwigs Moonlight Swordia (dlc) tai Ludwigs Holy Swordia, kummatkin quality aseita eli skill+str, alkaa vain nostamaan skilliä kun str capissa (40).

    Se perus hunters axe on myös pätevä ja sillä pärjää kyllä hyvin.
     
  9. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Niin no en ole Whirliggiä käyttänyt mutta moni tuntuu tykkäävän varmaan juuri mainitsemastasi syystä. Holy moonlight sword on ilmeisesti ihan hyvä mutten omalla quality buildilla tykkää sitä käyttää (50str/50skill). Ehkä sitten kun Arcane on vielä 50 niin tuosta saa hyvän monipuolisen aseen, lähidamage kunnossa ja etäiskut myös. Ludwigs holy blade puolestaan on kyllä erinomainen ase joskin silläkin pelaaminen on välillä turhan "easy-mode on" meininkiä. 2H muoto etenkin stunnaa isommatkin kaiffarit ja yleensä voi huoletta R1:sellä mättää vihun kuoliaaksi kunhan stamina ei lopu. Itse aloitin tuolla Saw Cleaverilla joka oli alussa erinomainen 1v1 ase ja siitä oli helppo siirtyä Ludwiggiin. Vaikka Ludwig ei ollut silloin edes voimakkaampi oli tuo uskomattoman monipuolinen iskusetti sen arvoista.

    Soft capit muuten STR+SKILL statseilla ovat 25 ja hard capit 50. Eli jos haluaa "maksimoida damagen" kannattaa kehittää ne 50/50. Vitalityllä taisi olla samat ja endurancella hard cap 40, joskin 30 15% moonrunella on tarpeeksi. Itse aion tähdätä varmaan 50VIT, 30END, 50STR, 50SKILL,50ARCANE joskin PVP kannalta turhan moneen statsiin panostettu. Harkitsin PvP kannalta (ja muutenkin) tehdä Skill hahmon vielä, koska mielestäni Rakuyolla ja BOM:lla on hauska pelata mutta en tiedä onko tässä vaiheessa enää järkeä panostaa PvP hahmoon, etenkin kun DS3 tulee kohta ja vie loputkin pelaajat.
     
  10. Jipsi

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2008
    Viestejä:
    964
    Tosiaan muistin väärin tuon 50 skill/str capin.

    Suosittelen tekemään skill hahmonkin, Whip / BoM (ja myöhemmin Rakuyo) ovat hauskoja. Burial Bladekin tuossa vielä menee.
     
  11. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Nyt on tarina hangattu läpi, tai meni jo eilen oikeastaan. Semmonen n.60h siihen meni ja paaaaaljon tupakkaa sekä kahvia :). Toki hermoja unohtamatta. Mahtava peli kyllä, näin souls sarjan neitsyyden menettäneelle! Suosittelen kaikille, jotka PS4:n omistaa! Leveleitäkin tuli kivasti lopussa upattua. En tiedä teinkö nyt sitten mokan:
    Siis pelihän alkoi nyt alusta, mutta en nyt vissiin suoraan pääse sinne DLC maailmaan, joten pitääkö tässä pelata uudestaan sinne kirkkolaan, että pääsee dlc:n kimppuun? Ainakin nuo vihut kestää enemmän lämää, kun uudelleen peli alkoi, vaikka samat kamat jäi, mihin peli loppui. Eli siis noidenkin taso nousee siis? Tämä on kyllä hieno juttu.
     
  12. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    Vihut vahvistuu NG+, ja kyllä että pääset DLC joudut antamaan
    Vikaari Amelialle
    kyytiä. Alueet kun on entuudestaan tuttuja niin varmaan parin tunnin sisään pääsee tuonne, jos ei vaan jää kiinni johonkin bossiin.
     
  13. Hegelius

    Rekisteröitynyt:
    14.08.2014
    Viestejä:
    204
    http://bloodborne.wiki.fextralife.com/New+Game+Plus Tuosta linkistä löytyy kaikki mikä muuttuu tai on uutta toisella pelikerralla :)
     
  14. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Ai, että tää peli on sitten vmäinen :). Okei. Kiitoksia vastauksista. Yritän tässä olla itseäni spoilaamatta, joten viitsikö tuota linkkiä lukea ollenkaan, jos siellä on isojakin muutoksia NG+:n osalta? Pidän nyt vähän taukoa ja sitten tuon dlc:n kimppuun. Tosin tuli siellä käytyä vähän pyörimässäkin ja meno oli oikein lupsakkaa :).
     
  15. AILD

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Viestejä:
    986
    Eilen tuo korkattua tämäkin peli, n. 4h pelasin enkä päässyt heti aika alussa tulevaan tallennus lyhtyä pidemmälle :D tai pääsin, mutta en niin pitkälle että seuraava lyhty olis tullu vastaan, vaan joka kerta koko peli alusta, kun kuolemia tuli jatkuvasti. Kuinka helvetin kaukana se seuraava seivi lyhty on?
     
  16. r0nx

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2009
    Viestejä:
    447
    Ei ole seuraavaa lyhtyä ennen bossia, aukaise se oikoreitti ja mene bossin luo taistelemaan. :p
     
  17. AILD

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Viestejä:
    986
    Mistä tietää kuka niistä on bossi? Sielä kun on esim. Se joku peikko sen jättikirveshärpäkkeen kans sillalla ja yks paukuttaa niitä ovia, ei vissiin oo kumpikaan niistä?
     
  18. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Sääli ettei tässä pelissä ole kunnon PvP arenaa. Ilmeisesti paras vaihtoehto olisi joku "PvP dungeon" mutta vaatinee aikalailla noiden puuduttavien Dungeonien grindausta.

    Nightmareissa tuntuu olevan kohtuu aktiivista välillä myös homma mutta aika moni on "osaamaton" jolloin PvP:t tylsiä tai sitten haluavat vain vetää tarinaa ja itkevät perään. Toki noissa sitten paukkuu välillä naurettavia 1v2 tilanteita, invadeaja saa 30% HP cuttia, toinen hyökättävä rämpyttää shotgunilla L2 näppäintä ja toinen paukuttaa jollain Axella/Ludwigilla naamariin stunlockin aikaan.

    Ymmärrän ettei PvP ole pelin pääfokus ja PvE on erinomaista mutta kai tuon systeemin olisi edes hieman paremmin voinut toteuttaa.

    @AILD
    Bossit saavat yleensä oman cutscenensä tai pomppaavat jollain laajalla aukiolla esiin. Parhaiten tunnistaa toki alas tulevasta koko ruudun mittaisesta HP-palkista ja bossin nimestä. Lisäksi bosseihin on yleensä joku kohtuullisen selvä ahdas käytävä, tunneli tai muu vastaava tie joka bossiin tultua "sulkeutuu" eräänlaisella sumulla joka estää ulospääsyn (ja sisäänpääsy X:llä tms).

    Noihin peikkoihin pieni vinkki. Vaikka isot ja kovaa lyövät vastukset ovat alkuun pelottavia kannattaa niitä vastaan opetella käyttämään tuliasetta. Noita peikkojakin on kohtuu helppo parrya/visceralittaa aseen avuin.

    OT: Onkos joku pelkän Bloodbornen pelannut napannut itselleen DS3:n? Miltäs se on tuntunut aiempia DS pelejä kokemattomille? Itseäni hieman pelottaa hitaampi tempo.
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2016
  19. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Tiedät kyllä kun tulee bossi vastaan. Tuossa alussa voi itse asiassa eksyä kahden eri bossin luokse ja ne voi päihittää vapaavalintaisessa järjestyksessä.
     
  20. AILD

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Viestejä:
    986
    Ensimmäinen bossin luo päästy ja ei vi**u tästä tuu mitään, vaatteet saatu vaihdettua parempiin, miekka upgreidattu verikivellä paremmaks, terotettuna, verta taskut täynnä ja polttopulloja kans niin monta ku niitä sai, niillä sai kyllä hyvin damagea aikaan, mutta sen jälkeen ei tuu mitään, aivan toivoton tilanne ja nyt pitäis taas kerätä verta uudestaan et sais ostettua taskut täyteen tavaraa, et pääsee koittaan uudestaan kun heittää bossille lusikan nurkkaan. Peli lentää ihan just seinään! Nyt tarvis jotain vinkkiä mitä tehdä.
     
  21. jukola

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2016
    Viestejä:
    9
    Pitää vaan sitkeästi opetella bossin eri isku-variaatiot ja miten ne voi väistää. Muistaakseni ekassa bossissa oleellisinta oli odotella vastustajalta sellaista lyöntiä, jonka jälkeen karvaisempi käsi on pitkään maassa ja lyödä sitä jonkin aikaa ja sen jälkeen sitten taas turvalliselle etäisyydelle odottamaan bossin seuraavaa liikettä. Saattaa olla, että sopivalla hetkellä kun ampuu pyssyllä niin tuo eka bossikin stunnaantuu, toimii ainakin toiseen bossiin.
    Itellä ratkasevinta ekan bossin kanssa aikanaan oli käyttää aseesta "lyhyintä" ja nopeinta versiota, jolloin pystyi väistelemään huomattavasti paremmin kuin hitaalla versiolla, jolloin tuli aina turpaan kun bossi oli juuri iskemässä ja itellä vielä oma isku "kesken" ja ei voinut väistää. Yrityksiä tuon ekan bossin kanssa meni varmasti reilusti toistakymmentä, tokan kanssa oli huomattavasti helpompaa kun opin käyttämään tuota visceral lyöntiä.
    Tuolle ekalle bossillehan voi juosta suoraan vihollislaumojen ohi. Toki voi olla syytä kerätä muutama potioni varastoon. Molotoveja yms. ei tarvita.
     
  22. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Mitkä varusteet (armor, ase jne..?), statsit ja muut tiedot hahmosta. Mikä bossi noista kahdesta alun bossista? (Toista ei ole pakko tapella heti alussa. Pelitavasta riippuen toinen voi olla helpompi. Pakollista alkubossia vastaan on helppo käyttää pyssyä ja visceralia, se vaihtoehtoinen vaatii enemmänkin väistötaitoa.) Voin sanoa, että jos aloitit threaded canella ja skill-tyyppisellä characterilla niin tuo vaihtoehtoinen bossi on kohtuu vaikea. Itselläni se oli huomattavasti haastavampi toisella hahmollani, jonka aloitin skillillä ja threaded canella vs. ensimmäisen pelikerran STR+SKILL hahmo Saw cleaverilla. Lämää tulee threadedilla niin vähän alkuun, että se on melko vaikea alkuase vaikka lopussa skill-build olisikin tehokas (ja threaded on naurettavan tehokas 50skill + täydet upgradet caneen hahmolla loppubosseihin).

    Tuo bloodvial-farming on kyllä aika perseestä. Pelin ehdottomasti nihkeimpiä puolia alussa. Noitahan saa vihuista kaduilla aika hyvin mutta bossit syövät nuo sitten heti loppuun. Mutta noita saat alussa hyvin, niistä kahdesta brick-trollista jotka ovat lyhdyllä olevan shortcut-portin jälkeen. Niihin visceralia lyöntihetkellä ja taisi irrota 2-4 vialia yhdestä. Sama se iso örkki alhaalla olevalla shortcutilla, droppaa bloodvialeita ja myöhemmin aseeseen käytettäviä buffaus-itemeitä.
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2016
  23. AILD

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Viestejä:
    986
    Ruoskakeppi ja jahtipistooli. Hahmoks valitsin sen joku perus Erkin kun aattelin et jos olis sillä helpompi? Kyky parannuksia en oo tehny. Se bossi on se mikä on sen sumuverhon takana sillalla. Nämä visceralia ja threaded canet ja skill tyyppinen characteri menee yli ymmärryksen, olis näköjään ennen peliä pitäny lukee joku quide peliin. :D
     
  24. Falcao

    Rekisteröitynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    215
    Jos nyt puhutaan pelin ekasta pakollisesta bossista(Father Gascoigne), niin kannattaa suorittaa se yksi alkupään NPC questi josta saat palkkioksi soittorasian. Tämä stunnaa bossin kolme kertaa jolloin saat rauhassa mätkiä turpaan.

    Jos taas kyseessä Cleric Beast niin suosittelen pysymään mahdollisimman lähellä ja pelaamaan agressiivisesti. Animaatiot iskuissa suht pitkiä joten ne on helppo väistää kunhan tunnistaa mitä on tulossa.
     
  25. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Pelannet suomenkielellä? Itse pelaan nämä enkuksi joten en tiedä suomitermejä hyvin.

    Threaded cane = kävelykeppiruoska
    Visceral atk = asestunnauksen jälkeinen tehoisku jossa revit vihollisen "riekaleiksi". Stunnauksen saat kun ammut juuri ennen vihin lyöntiä, kokeile niihin peikkoihin.
    Skill-chara = keskityt hyökkäysstatsina skilliin, josta esim threaded cane ammentaa tehonsa

    Alkuhahmolle suositeltava startticlassi on lone survivor, siinä vähän turhaa arcanea/bloostingea ja sopivasti HP:ta. Milquetoask tms. haaskaa liikaa statseja kaikkialle.

    Tässä pelissä vaistoin järkeä kannattaa yleensä väistää viholliseen päin juuri ennenkuin nyrkkiä tulee naamaan.Tai sivuille. Yleensä taakse väistö johtaa osumaan vihun pitkän rangen vuoksi.
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti