Bloodborne, The Old Hunters (2015, PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Luostarine, 06.05.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    Vähän samat mietteet oli itsellä kun ensimmäistä kertaa pelasin, vieläkin peli pyörii päivittäin mielessä :D Kokemus joka ei kyllä ihan heti unohdu.
     
  2. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Samaa itsekin kyllä toivoin. Ensimmäistä kertaa aidosti pitkään aikaan sellainen peli minkä pariin oli pakko päästä aina kun oli aikaa. En tiedä miksi mutta koukutti ihan älyttömästi. Ehkä tuo, että peli oli aidosti vaikea ja ei siinä mihinkään päässyt pelkkiä napiskoita rikki hakkaamalla. (Oli ensimmäinen Souls-sarjan pelikin.)
    En edes muista koska olisin viimeksi pelannut PS4:sella kunnolla. Mennään varmaan vuosi taaksepäin ja silloin kyseessä oli TLOU + Tomb Raider. Noh, seuraavaksi sitten toivottavasti DS3. :)
     
  3. Karhuherra

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    1 348
    Onhan sinulla sentään vielä Demon's Souls ja ensimmäinen Dark Souls pelaamatta. Vaikka molemmat ovatkin last gen -pelejä, niin väittäisin niiden yhä yltävän Bloodbornen tasolle. Molemmat kierrättävät jonkin verran samoja ideoita keskenään, mutta noin yleisesti ottaen ensimmäinen Dark Souls loistaa varusteiden määrällä, alueiden monipuolisuudella ja yhteenliittyvyydellä, paremmalla ääninäyttelyllä ja hahmoilla. Pelin loppupuolisko on tiukkojen julkaisuaikataulujen vuoksi enemmän tai vähemmän keskeneräinen, mutta sitä onneksi hieman paikkaa erinomainen AotA-lisäosa. Demon's Soulsissa taas on paremmat movesetit, sekä hahmoeditorilla on mahdollista tehdä suhteellisen järkevän näköisiä pelihahmoja. Pelin yleisilme on myös jonkin verran synkempi ja kokonaisuudessaan peli tuntuu hieman kohesiivisemmalta. Dark Soulsissa suurin osa pomovastuksista on pelkkää taistelua (ja se ainoa mikä ei ole, niin on yksi pelihistorian epäonnistuneimmista pomotaisteluista. Osa teistä tietänee ketä tarkoitan), kun taas Demon's Soulsissa niihin liittyy yleensä jonkinlaisia jippoja. Molemmissa taistelusysteemi vaatinee Bloodbornen jälkeen hieman totuttelua ja saattaa tuntua alkuun hieman kömpelöltä. Lock-onia kannattaa opetella käyttämään tilanteen mukaan, sillä lock-on päällä nelisuuntainen väistöliike johtaa helposti putoamiskuolemiin, kun taas ilman lock-onia väistöt pystyy tähtäämään haluamaansa suuntaan.

    Dark Souls III on myös aivan nurkan takana, mutta sen laadusta on vielä paha mennä sanomaan yhtään mitään lopullista. Nähdyn perusteella se vaikuttaisi olevan sekoitus kaikkia tähän asti ilmestyneitä Souls-pelejä ja Bloodbornea (50% Dark Souls 1, 25% BB, 20% DS & 5% Dark Souls 2), jossa on pyritty ottamaan aikaisempien pelien toimivimmat ideat ja saattamaan ne yhteen. Kyseessä on mitä ilmeisimmin viimeinen varsinainen Souls-peli, joten kaipa tuollainen kierrätys on ihan hyväksyttävää.
     
  4. Quantum

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    8 444
    Tuo vaikeus on yksi viehätys pelissä. Peliä on vain pakko päästä pelaamaan lisää ja lisää, että näkee mitä bossin/vaikean pelikohdan jälkeen on edessä :) Alun tyrmäyksen jälkeen kun hahmo on kehittynyt niin pelissä jopa etenee vaikka bossit ovat melkoista vääntämistä.
    Itse en jaksanut aiempia soulseja pelata alkua pidemmälle. Ehkä olisi pitänyt ja eihän se myöhäistä ole vieläkään.
     
  5. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Joo, ei todellakaan unohdu heti tämä kokemus. Ehdottomasti vuoden 2015 parhaita pelejä. Jännä kun tää ei sillon julkkarin aikaan kiinnostanut ollenkaan, vaikka ps4 jos silloin omistin. Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Veikkaan, että en todellakaan ole vielä aivan kaikkea nähnyt ja tutkinut, joten pakkohan tää on uudelleen sitten pelailla.

    Kaikki Dark Souls sarjat on onneksi pelaamatta vielä :D.

    Joo, näin lomalla/vapaalla on aikaa ja kun peli koukuttaa niin minkäs teet :). Valehtelin, eli 43.14.12 näyttää pelikello. Kyllähän tuolla maailmassa on jo nyt helmpompi liikkua, kun tuntee paikkoja. Juu, sen kyllä tietää millon bossin on vastassa. Mutta sinnehän on suoraan mentävä, vaikka olisit jo valmiiksi death :D. Sitten parit kysymykset:

    Eli nyt olen tuolla yahagurissa, joka on sitten pikkuisen v-mäinen paikka! Kaikki kylähullut mestoilla, jotka on leveleiltään vähän kovempaa sakkia, kun alussa. Minne pitäs suunnistaa? Kuolen välittömästi siihen ison mörököllin salamaan, kun yritän mennä alaspäin portaita. Kävin sielläkin huoneessa, josta sain tonitruksen, mutta se oli kyllä umpikuja. Pikkuvinkkejä saa antaa :). Saanko mitenkään itselleni lisää tuota verihäivä palkkia? Ja mihin aseisiin saa käytettyä tulta,salamaa yms? Ja mitä siihen vaaditaan? Onko niistä hyötyä kuinka paljon? Tähän jahtikirveeseen ei vissiin saa mitään spesiaalia? Luotan vaan raakaan voimaan :D! Ja mulla on muutenkin tavaraa paljon jota ei voi käyttää vielä ainakaan.
     
  6. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    Pelissä on tosiaan paljon alueita jotka ei ole pakollisia ja saattaa jäädä löytämättä niin uudelleenpeluu arvoakin todella löytyy :kippis:

    Vastauksia kysymyksiin:
    1. Sitä salamaa voi kyllä väistellä kun se räjähtää vähän jäljessä, ympyrä pohjassa juoksee vain. Tonitruksen yläpuolella on alue josta pääsee eteenpäin, eli vähän taaksepäin menet ja ylöspäin niin pitäisi näkyä semmoinen isompi aukio oikealla jossa paljon niitä mummoja, sieltä eteenpäin.

    2. Verihäivä palkki lienee Bleeding siis, kun tulee täyteen hahmo menettää paljon verta? Sitä palkkia saa isommaksi eri haarniskoilla/koostumeilla.

    3. Elementti buffeja saa käytettyä aseisiin jotka EI tee elementti damagea entuudestaan (Arcane, Fire/Tuli, Lightning/Salama), eli esm. Tonitrukseen ei saa koska siinä taisi olla Salama vahinkoa ihan defaulttina? Ja jos aseessa on kiinni elementti vahinkoa antava verikivi/blood gem niin silloin myös menettää tuon mahdollisuuden, eli kannattaa olla pelkkää fyysistä damagea nostavia kiviä jos ei jotain erikoisasetta käytä, Tonitrukseen salama vahinkoa antavat kivet on mahtavia jne.

    4. Jahtikirveeseen saa kyllä pistettyä buffeja, laitat vaan sen esineen että voit käyttää neliöstä niin syttyy tuleen/sähköön. En nyt osaa suomalaisia nimiä heittää tähän hätään mutta Fire Paper/Bolt Paper enkuksi.

    5.Viimeisenä protippinä tosiaan Jahtikirveellä kun pidät asetta kahdessa kädessä niin L2 muuttuu myös iskuksi, semmoinen edestäpäin lakaiseva isku joka on todella hyödyllinen omasta mielestä. (Näppäin josta siis aseella ammutaan jos asetta pitää yhdellä kädellä)

    Toivottavasti auttoi vähäsen.
     
  7. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Kiitän!
    1. Pääsin vihdoinkin jatkamaan matkaa eteenpäin. Kiitän!

    2. Okei, eli siis nuo asut vaikuttaa siihen. Ei siis riimut tai kuinka kehität hahmoasi.

    3. Tämäkin asia nyt pikkuisen selvisi.

    4. Joo, olen käyttänyt niitä papereita.

    5. Jeps, tuo olikin jo tuttu. Tulee tosiaan pelattua ehkä liikaakin jahtikirves molemmissa käsissä.

    Vielä kysymys? Miksi mulla on yksi alue jonne en enää pääse? Eli Hautautunut tyrmä. Tietoa ei voi näyttää, kun sinne yritän päästä. Edit. Tulinkin nyt vissiin sinne, tai ainakin lähes samalta näyttää. Ja mitäs helvettiä? Olin tutkimassa mestoja, niin tuli sitten toinen pelaaja ja pisti meikeläisen kylmäksi yhdellä aseen laukauksella :). Siis kutsuuko se mummo, mikä soittaa sitä pahaa kelloa, niin toisia online pelaajia nirhaamaan meikeläisen :D? Ja mikäs juoni noissa labyrinteissä on?
     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2016
  8. menu

    Rekisteröitynyt:
    29.06.2004
    Viestejä:
    7 751
    sieltä voi farmata parempia gemmiä mitä pidemmälle pääsee mutta mitään juonta sielä ei ole
     
  9. Nightgaunt

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2011
    Viestejä:
    1 809
    Kyllä, nämä kellonsoittajat kutsuvat muita pelaajia paikalle kiusaamaan, joten ne kannattaa pistää mahdollisimman nopeasti kylmäksi (tai yrittää tappaa toinen hunter, mutta se on vaikeampaa).
     
  10. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    Et pääse enää sinne samasta lampusta koska alueen lyhty on katkaistu. Ja kuten Nightgaunt sanoi, Kellonsoittajat kutsuvat toisia pelaajia mailmaasi.
    Periaatteessa Labyrinteissä ei mitään sen suurempaa juonta ole, jotain bosseja mitkä aika tärkeitä niin suosittelen kyllä käymään, mutta et paljosta jää paitsi jos ei maistu.
     
  11. Falcao

    Rekisteröitynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    215
    Jotenkin tämän pelin kohdalla nuo suomennokset pistivät niin pahasti silmään, ettei valikkoja pidemmälle pystynyt menemään ennen kuin oli pakko vaihtaa pois. Hyvä että on vaihtoehtoja tarjolla, mutta jostain syystä omalla kohdalla nuo kaikki kuulostavat n. 100x paremmilta ihan englanniksi käännettyinä.
     
  12. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Mielestäni pätee kyllä kaikkiin peleihin. Konsolin kielenä englanti enkä ole koskaan suomea kaivannut saatika osaisi varmaan käyttää suomeksi.
     
  13. superapina

    Rekisteröitynyt:
    07.05.2010
    Viestejä:
    299
    Itse pelasin suomenkielellä tän pelin, koska pleikkari tyrkkäsi sitä oletuksena.
    En kokenut suomennoksia huonoiksi (pl. Pappispeto).

    Pelin kieli on todella koukeroista ja tahallaan vaikeaa kieltä. Kaikki on kosmista ja mystistä ja veri-etuliite on lisätty joka sanan eteen.
    Ihan yhtä kornilta se kuulostaa enkuksi jo valmiiksi. Vaikka tekstit on suomeksi niin ääninäyttely on kuitenkin englanniksi, ja voi ihan lennossa verrata niitä versioita.

    Japanilaiset pelikehittäjät käyvät varmaan jonkun kurssin aiheesta kornit vuorosanat ja vaivaannuttava ääninäyttely.

    GOTY pelistä ei löydy japskiääniä, että voisi edes testata niitä.

    Mitä mieltä itse pelistä olen.
    Ihan taattua From Software laatua, niin hyvässä kuin pahassa.
    Todella tutulla Dark Souls linjalla mennään. Vaihdetaan vain sielut vereen ja peli on valmis.

    Mielestäni tämä peli olisi voinut olla paljon enemmän kuin se nyt on.
    Miksi metsästäjän painajainen on niin iso, ja silti niin tyhjä? Demons Soulissa tämä keskuspaikka täyttyi muista NPC-hahmoista.
    Miksi tässäkin pelissä nähdään Patches?
    Miksi NPC-hahmojen suut eivät liiku?
    Pelin maailmaan olisi sopinut aivan hyvin kunnon CO-OP, ja olisi toi kutsumis/invade-systeemi heitetty roskikseen. Valitsemalla pelinhakualueeksi Euroopan ei moninpeliä paljon tarvitse pelata, sillä pelaajia ei löydy.
    Luolastot ovat mielestäni kuolettavan tylsiä copypaste ratkaisua, joilla saadaan vain näennäisesti peliä pidemmäksi. Samoja pomovastuksia kierrätetään uudestaan luolastoissa.
    Miksi pelkkiin luolastoihin on varattu niin paljon aivan omia tavaroita, millä ei voi tehdä mitään muuta kuin avata uusia luolastoja.
    Miksi viestinviejien kaupassa on välilehtiä, mihin ei ikinä tule mitään? (avainesineitä on yksi, verikivä tai riimuja ei ole yhtään)
    Sormukset on poistettu pelistä ja tilalle saatiin riimut. Miksei pelistä löytyviä metsästäjien tunnuksia voi pukea päälleen? Nyt ne avaavat vain tavaroita kauppoihin.
    Taas saadaan kuulla samat ääniefektit mitkä jo Demons Soulissa kuultiin.

    Kaikesta huolimatta pidin pelistä.
    Varsinkin nämä aseet ovat hienoja ja niitä on hauska käyttää. Ei ole kahta samanlaista asetta eri statseilla, vaan kaikilla on omat liikkeensä. Jokainen ase on itsessään jo kaksi erilaista asettaa.
    Aseista suurin valituksen aihe on sitten nämä ampuma-aseet. Loppujen lopuksi melko turhia ja ainut keino käyttää niitä on vain "parry/countershot". Pääaseena niitä ei voi käyttää.
    Maailma on ihan hienon näköinen, mutta jos goottikauhu ei iske, niin siihen ei muutosta tule. Maailma linkittyy myöskin mukavasti yhteen ja jokapaikkaan pääsee ilman teleporttailua.
    Hyvä idea että veripulloja saa vihollisiltä, mutta aivan idioottimainen idea että niitä ei saa takaisin ennen kuin käy metsästäjän painajaisessa. Tämän takia CO-OP ei edes halua pelata, kun sitä seuraa valovuoden mittainen latausrumba.
     
  14. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Kyllähän englannilla pärjäis oikein hyvin, mutta miks en pelaisi sitten suomenkielisellä, koska tälläinen mahdollisuus on. Joo, toki onhan ne suomennokset tökköjä välillä, mutta eipä tuo haittaa.
     
  15. Quantum

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    8 444
    Yllättävästi peli alkoi helpottua kun 3 bossia jo mennyt putkeen läpi ilman apurille kilautusta :) Tavalliset vihut tuottavat toisinaan suurimman päänvaivan kun saaneet jonkin äly/nopeusbuustin. Sopivasti storen pääsiäisalessa The Old Hunters alennuksessa joten siitä ostoskoriin ja Yharnamin tarinat jatkuvat emopelin päätyttyä :kippis:
     
  16. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Miten vaikea tämä täysin noviisin näkökulmasta? Yhtään Dark Soulsia en ole pelannut ja nyt meinasin, että jos pääsiäisalennuksesta koppaisi tämän pleikkarille. Vaatiiko juonellisesti tms Dark Soulsien pelaamista vai onko tämä "oma pelinsä"?
     
  17. Perfect Gentleman

    Rekisteröitynyt:
    25.07.2014
    Viestejä:
    112
    .edit.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2016
  18. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    Osta pois. Kunhan ei hermot petä jos ei bossi mene parilla kertaa ja jaksat yrittää. Äkkiä oppii uusikin mukaan ja ilmeisesti täysin erilainen kuin aiemmat. :)
     
  19. Quantum

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    8 444
    Juuri kun pääsi kehumaan edistymistä niin johan tulee käärmepäitä ovista ja ikkunoista päälle ja game overia saa katsella toistuvasti :confused:
     
  20. Perfect Gentleman

    Rekisteröitynyt:
    25.07.2014
    Viestejä:
    112
    .edit.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2016
  21. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    The Old Hunters -lisärin suorittamista suosittelen ennen emopelin läpipelaamista!
    Kun olette level 60-70+ niin voi käydä jo testaamassa miten onnistuu, DLC-alueet on todella vaikeita jopa suurella levelillä.
    Jos joku haluaa spoilata miten alueelle pääsee niin pistän tageihin, vähän vaikea löytää ilman vinkkejä ensimmäistä kertaa:
    Cathedral Wardista kun kääntyy heti ovesta vasemmalle, ja seuraa oikeaa reunaa siihen kohtaan missä on joku ruumis ja aikasemmin sai Hunter setin niin ilmestyy käsi joka heittää sinut alueelle.
    Tietty toimiakseen vaatii sen DLC esineen joka ilmestyy Hunter's Dreamiin kun olet ostanut lisärin.
     
  22. JayHouHou

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Viestejä:
    217
    Itsellä on tuo Game of the Year Edition, joten se esine pitäisi olla vissiin mulla. Olen nyt yhteen bossiin jumittunut. Siis helpolta vaikuttaa mutta todella rasittava ja v-mäinen. Siis tämä kaveri kyseessä:
    Micolash host of the nightmare.
    En tiedä sitten missä kohtaa olen peliä.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2016
  23. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    Suosittelen tuossa vaiheessa jos vain leveliä riittää niin suorittamaan DLC:n, itsekin taisin Micolashin jälkeen heti siirtyä The Old Huntersin pariin. Jos ei riitä leveli niin luultavasti jotain salaisia alueita vetämättä, mutta en spoilaile niitä ellet välttämättä halua :wink:
    Ja kyllä, Game of the Year Edition sisältää DLC:n.
     
  24. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    5 075
    DLC on kyllä kohtuu vaikea tai vähintään eritavalla vaikea kuin pääpeli.
    Joku lvl100 voisi muistaakseni olla ihan ok tuolla. Ellei sitten ole todella hyvä (ja rauhallinen) pelissä, jolloin ~80 riittänee

    Esine jolla DLC pääsee on Hunters dreamista saatava Eye of a Blood-Drunk hunter. Ja Micolash on ehkä ärsyttävä mutta erittäin arvattava ja siten kohtuu helppo kunhan ei iske yhdestä kanveesiin.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2016
  25. Luostarine

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    2 295
    Itsellä DLC:n eka bossi kaatui 62 levelillä ja taisin olla 92 kun peli meni läpi tuolla hahmolla. Suosittelen kyllä 70 minimiä koska todellakin erittäin vaikeaa settiä, ja ase vahvistettuna +9 tasolle.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti