Blizzard ja Google DeepMind avaavat StarCraft II:n tekoälyjen seuraavaksi haasteeksi

Viestiketju alueella 'Tietotekniikka- ja mobiiliuutiset sekä artikkelit' , aloittaja Muropaketin toimitus, 09.11.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Muropaketin toimitus Ylläpito

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    31 535
  2. BOT

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2010
    Viestejä:
    2 753
    Kyllähän siitä tietokoneesta aina teoriassa saa paremman kun on kyse tällaisesta varsin mekaanisesta suorituksesta. Suuri ero on siinä kun otetaan huomioon pelin strateginen puoli. Saako tietokone nähdä mitä toinen touhuilee vai pitääkö senkin "scouttia" toisen tukikohta? Tuossa vakoilemisessa tällainen tekoäly on varmasti varsin rasittava kun osaa pysyä poissa tulietäisyydeltä toisen sotilailta. Jos tietokone ei kuitenkaan tiedä toisen strategiaa niin heittääkö se omia suunnitelmiaan kehiin ihan satunnaisesti vai miten se toimii? Vaihtoehtoja pystyy varmasti koodaamaan rajattomasti.
     
  3. Kaotika -

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    49 379
    Kuten tuossa ilmaisin, Fog of War on mukana myös tekoälyllä ja sen APM-nopeutta rajoitetaan huippuihmispelaajien tasolle. Vaihtoehtoja ei koodata, vaan tekoäly oppii itsekseen pelaamalla peliä lukemattomia ja lukemattomia kertoja uudelleen, uudelleen ja uudelleen, ihan kuten aiemmissakin peleissä
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti