Bitcoin - p2p digivaluutta, jota ei keskuspankit hallinnoi.

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja topsi, 27.03.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Scholl

Rekisteröitynyt:
    15.08.2017
    Huoh. Sulla on kyllä herttainen keskustelutyyli. Yritetäänpä vielä kerran, koska et ilmeisesti ymmärtänyt pointtiani. Mielestäni teknisiin yksityiskohtiin syventyminen on täysin turhaa, jos olen sitä mieltä, että koko konsepti on pielessä. Ymmärrätkö? Esimerkki: Valkea Korvavalo keräsi muutama vuosi sitten isot pääomat, vaikka itse idea oli täyttä roskaa. Jos tietää perusasioita ihmisen fysiologiasta, voi nopeasti päätellä, että valon suuntaaminen KORVAAN ei kuulosta kauhean fiksulta, tai toimivalta. Ei tarvitse tietää miten laite teknisesti toimii, paljonko se kuluttaa sähköä, tai mikä sen valoteho on. Aivan turhia detaljeja, kun koko kattoidea on paska.

En sano, että kryptovaluuttojen kattoidea on täysin paska. En vain ymmärrä miten se olisi ihmisille hyödyksi. Toki nykyisen rahajärjestelmän rinnalla voisi toimia toinenkin systeemi, mutta nyt näyttää siltä, että Bitcoin jää propellipäiden, hörhöjen ja ahneiden pikavoittoa hakevien nilkkien temmellyskentäksi.

Ymmärsitkö?

Viimeksi muokattu: 09.01.2019
  2. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    + Rikollisille oiva väline kunnes toisin toimitaan

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
    Acme ACT101

Acme ACT101

15,47 €
    -19 %
    Katso
    tuotetiedot
  4. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Kerta kiellon päälle selvennettävä tämän järjettömän keskustelun kulkua.

Tämän tilalla olisi ketju ManU-Liverpool matsista. Sit yksi väittelee innokkaasti matsin kulusta ja toiset kysyy et onko sulla veto lyötynä, kun noin kovasti tähän matsiin kiinnostusta. Sitten keskustelija vastaa et ei ole vetoa, ihan sama miten matsi päättyy.

Oikeasti takataskussa kolmen tonnin lappu Over 10.5 kulmaa.

5. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Miten kolmas kohta voi olla mun oma kuvitelma muiden ajatuksista minusta? :D Sä alat olemaan huvittava.
    Tuo neljäs kohta taas on todettu moneen kertaan tässä ketjussa vuosien varrella, että tuohon on syytä tehdä pesäero.

Sä jostain syystä haluat poistaa tuosta väitteestä oleellisen asian ja yksinkertaistaa sen niin, että se sopii sun väittämään, miksi?
    Kurssilla ei ole mulle merkitystä PITKÄLLÄ TÄHTÄIMELLÄ.
    Kurssilla on mulle merkitystä silloin kun istun positiossa.
    Minkä takia et suostu kommentoimaan tätä eroa?

6. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Kolmonen oli moka kun vastasin nopeasti ja en huomannut mikä oli minkäkin numeron kohdalla. Koita kestää, TAAS virhe minulta!

En kai minä välttele kommentoimasta mitään? Mullehan tuo passaa hyvin, mutta kun tässä kumotaankin sun väitteitä alta pois. Lue ylempi esimerkkini futismatsista, ehkä se riittää.

7. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Päivitetään futisesimerkkiä niin, että oot lyönyt vetoa et ekalla 10 minuutin peliajalla tulee/ei tule maalia. Sitten väität täällä, että sulle ihan sama miten matsi päättyy ja ettet harrasta vedonlyöntiä.

Vaikuttaisi aika merkittävästi siihen miten luen kirjoittajan viestejä jos sillä niin sanotusti oma lehmä ojassa ja yrittää saada pääomaa riskeeramalla tuottoja aikaiseksi, kuitenkin väittäen ettei tätä tee.

E: Pahoittelut jos tulee kysymyksiä, ignoreen menet, jotta jaksan vielä olla täällä. Täysin selväksi tullut sun tapa käsitellä asioita ja voit halutessasi tehdä saman mun viesteille.

8. Scholl

Rekisteröitynyt:
    15.08.2017
    Totta! Kakun kirsikka unohtui :D

9. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Kyllä, juurikin näin. Ainoastaan sillä 10 minuutin ajanjaksolla on merkitystä, ei matsin lopputuloksella. Hyvä että päästiin tästä yhteisymmärrykseen.
    Tämän pointin ymmärrän jos halutaan vääntää rautalangasta jonkin sanan merkityksestä. On kuitenkin huomioitava erot termeissä. Teriadaaminen on sijoittamista, mutta sijoittaminen ei välttämättä ole treidaamista. Toki kaupankäynti tapahtuma täyttyy kun ostetaan tai myydään, joten teknisesti voidaan puhua vaikka 10 vuoden holdauksesta jossa tasan yksi osto ja yksi myynti treidaamisesta, mutta ei se käytännössä sitä ole, se on puhdasta sijoittamista. Kun taas treidaamisessa kaupanteko on jatkuvaa jollain intervallilla. Voidaan saivarrella sanojen teknistä merkitystä, mutta monille on näiden termien ero edes jossain määrin selvä.

Mielestäni sä tässä teet ihan turhaan kärpäsestä härkästä. Jokin hankaa nyt ja todella pahasti kun sulla ei ole minkään laista halua päästä yhteisymmärrykseen, mikä on yleensä rakentavan keskustelun tavoite.

Rehellisesti sanottuna kuulostat kiukuttelevalta pikkulapselta, ei millään pahalla. Ja täysin ymmärrettävää, että laitat ignoreen. Selkeä puolustusmekanismi, joka tässä tilanteessa saattaa olla tarpeellista. Mulla ei oo mitään tarvetta laittaa sua ignoreen. Jatkan keskustelua mielelläni jos tässä pyritään pääsemään yhteisymmärrykseen siitä mitä kumpikin osapuoli ajaa takaa.

10. jdee-

Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Väittäisin, että kryptoissa on lopulta aika yksi hailee mikä se tuote on mihin sijoittaa. Aivan hyvin pystyy tekemään voittoa ihan vain pelkästään pörssiä itseään seuraamalla ja reagoimalla siellä erilaisiin tilanteisiin. Itse laiskana en erityisemmin ole edes tutustunut kryptoihin, mutta melkein vahingossa joskus kun muutama lantti tuli louhittua, niin tuli niitä sitten vaihdettua pörsseissä ja huomattua kuinka helppo pottia on siellä kasvattaa. Usein on vasta jälkeenpäin tullut jostain lukaistua, että mistä se milloinenkin pumppi on mukamas käytännössä johtunut.

Ehkä asioihin tutustumalla olisi joskus kyennyt tekemään enemmänkin voittoa, mutta mikään edellytys se ei ole. Joskus pörssien yhteydessä oli ns trollboxeja, joissa keskustelu kävi suhteellisen kivaana jatkuvasti. Ne kun jätti täysin kokonaan huomioimatta ja keskittyi vain kauppoihin, niin varmasti pääsi parempaan lopputulokseen.

Niin ja tämä tietty pätee itsellä myös siksi, kun ei ole omaa rahaa suoraan tullut touhuun sijoitettua koskaan.

Tämä täällä käytävä keskustelu on tavallaan niin huvittavaa, kun toinen puoli ei näytä omaavan minkäänlaista omaa käytännön kokemusta asiasta, vaan perustaa väitteensä pelkästään mutuilulle. Menkää laittamaan muutama lantti likoon pörsseihin ja ehkäpä huomaatte, että ei se ole niin ihmeellistä tehdä sitä kauppaa siellä ja tunnistaa niitä tilanteita, jolloin kannattaa laittaa ostoa tai myyntiä sisään :)

11. Scholl

Rekisteröitynyt:
    15.08.2017
    No kerropa näin aloittelijalle hyvä mesta, missä voi aloittaa tienaamisen. Tuo kuulostaa niin helpolta, että ihme ettei kaikki tee sitä! Kyllä mä voin muutaman satkun pistää. Hitto! Tyhmähän tässä on ollut kun on kaiken maailman duuneja tehnyt ja yritystä pyörittänyt, jos kryptoillakin voi elantonsa hoitaa.

12. jdee-

Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Tässä kannattaa toki huomioida se, että treidaaminen ei ole aina helppoa. Se on helppoa silloin, kun tilanne on otollinen. Omasta mielestä selkeästi tärkeintä on oppia tunnistamaan ne tilaisuudet, jolloin mukaan kannattaa lähteä. Niitä saattaa joutua odottamaan parhaimmillaan kuukausia, mutta silloin kun tapahtuu, voi päivässä tai parissa tehdä ne voitot. Itse en siis lähde väkisin venkslaamaan kolikoita edestakas, vaan lähden mukaan silloin kun kurssit liikkuu. Täällä joku muu taas taitaa harrastaa aktiivisemminkin sitä ns päivätreidausta. Ja itse olen treidannut vain BTC-krypto markkinoilla.

Olisko se esim. Binance, jonne kannattaisi Bitcoineja siirtää, jos niillä treidausta haluaisi testaille? Sen euro-BTC vaihdon tosin kaiketi joutuu ensin tehdä jossain muussa pörssissä.

https://coinmarketcap.com/exchanges/volume/24-hour/

13. ampula

Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Kärjistelen vähän itsekkin, ja esitän sellaisen ajatuksen, ei välttämättä harvinainen, saati ihka oma, eli asioihin perehtyminen ei tarkoita että joskus olisi tehtnyt enemmän voittoa, vaan ennemminkin päinvastoin.

Lueskelin pätkiä sieltä täältä vanhojaviestejä ja jäi käsitys että moni on sitä käytännön kokemusta hakenut, se onko sillä yhteyttä siihen perehtymiseen saati tiedonkarttumiseen, mutta joissain tapauksissa itsevarmuutta ei ole puuttunut, jälkimmäinen ei ehkä vahvuus sijoittamisessa varsinkaan treidaamisessa.

14. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Miksi ummikot löysi bisneksen juuri kryptoista, kun tuolla ollut sata vuotta tarjolla osakemarkkinat myös.

Jos jossain on helppoa rahaa, niin sinne tulee ammattilaiset ja robotit viemään edgen heti. Saa siellä kalsarit jalassakin joku tehtyä voittoa, mutta ei kannata uskoa sen johtuvan omasta osaamisesta. Aivan kuten pörssissä yleensäkin voi tehdä isoa tiliä, mutta päätösten odotusarvot saattaneet olla silti pakkasella. Hieman kuin kävisi kuuma runi ruletissa, päätösten perustuessa siihen ettei se nyt voi ikuisesti olla punainen putkeen ja kyllä seuraava pyöräytys varmasti jo musta.

Jos jollain on kyky tai tekniikka ennustaa pelkästä kurssikäyrästä, niin oksat pois. Mitään muuta indikaattoria kun tässä ei ole saatavilla käytännössä.
    Tiedän, en vain ymmärrä tarpeeksi. Sen takia seuraankin nasdaq ja omxh25 ja mitä näitä tavallisten pulliaisten juttuja nyt on.

15. jyzzzy

Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    @aeinola, mikä on näkemyksesi, miksi markkina ei näe Bitcoinissa sitä kaikkea potentiaalia mitä itse näet?

16. jdee-

Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Kyllä se paras tapa lukea tilannetta taitaa olla tapahtuneet ostot/myynnit ja osto-/myyntitarjoukset. Kurssikäyrästä voi olla toki apua siinä mukana. Sitten kun vähän vielä hifistellään, niin kannattaa huomioida esim 15min(miksei pidemmätkin) syklit. Niillä on suht iso merkitys, kun tehdään nopeaa kauppaa.

Ja se on huomattu jo, että et ymmärrä. Käsittääkseni noi on suht peruskauraa treidatessa mitä tahansa assetteja ja väite siitä, että kurssikäyrä olisi ainoa tapa lukea tilannetta pörsseissä on suht käsittämätön.

Viimeksi muokattu: 10.01.2019
  17. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    En usko, että markkinat panostaa tuohon potentiaaliin samalla tavalla. Markkinat panostavat enemmän lyhyen ajan odotuksiin ja nykytilanteeseen. Siellä liikkuu myös paljon rahaa mille ei ole väliä onnistuuko bitcoin, markkinamanipulaatiosta puhumattakaan. Tällä hetkellä hyvinkin villi länsi. Tietyllä tavalla odottava tilanne. Ja tuo tilanne tulee säilymään niin kauan kunnes jotain vähän isompaa tapahtuu, suuntaan tai toiseen.

18. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Kyllä mun mielestä pärjää ihan mainiosti pelkkää käppyrää lukemalla, toki tarvitaan siitä käppyrädatasta laskettuja apuvälineitä ja tieto volyymistä joka tilanteessa. Orderbookkia olen joskus tarkastellut eri tilanteissa, tuntuu kuitenkin, että siellä niin plajon feikkiordereita seassa jotka vedetään tietyssä tilanteessa pois. Harhaanjohtavaa dataa. Tai ehkä sitäkin voisi tulkita jotenkin hyödyllisesti.

19. ampula

Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Jäänyt huomio että jotain ymmärtää, ja haluaa ymmärtää entistä enemmän.

Taisi vähän mollata itse "tuotetta", eli sitä että mitään muuta ei ole kuin se kurssi. (ja siihen liittyvät)

Sinulla ilmeisesti se suunnitelma on elänyt/muuttunut, ja vähän sekin minkä puolesta lyöt vetoa, ei tosin mitään hajua millainen nyt menossa.
    toisen nimimerkin jutuista en oikein saanut selvää senkään vertaa. muutakuin että hänen mallissaan kauppapaikkoja on harvoin.

20. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Okei, kaupankäyntiin liittyvä informaatio. Sen ulkopuolelta ei. Tyytyväinen?

Kyllä minäkin katson millä tasolla myynti-ja ostotarjouksia jos olen myymässä tai ostamassa osakkeita. Toisaalta sitäkin enemmän on tarjolla sitä "kättä pidempää" johon tosiaan viittasin tällä. Kyllä sinä sen tiesit, mutta haluat piikitellä ja lukea kuin piru Raamattua jokaista sanaani, jonka kirjoitan.

21. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Kyllä on adaptoiduttava tilanteisiin aina sen mukaan mikä on järkevintä. Vedonlyöntiä en ole harrastanut pitkään aikaan, treidausta kyllä.

22. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Väliin uutisia:

23. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Tuostakin "crashistä" kasvo mun treidikassa 84%. Tuon shortin näki jo kaukaa. ;)

SundeR tykkää tästä.
  24. jdee-

Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Itse perustan varsinkin myynnit puhtaasti order bookkiin ja tapahtuneisiin kauppoihin. Tosin tapana onkin laittaa vastapalloon heti, kun tilanne näyttää kääntyvän eli mielellään en jää koskaan kolikot kädessä seuraamaan, kun kurssi vaihtaakin suuntaa :) Eli käytännässä oma treidaus perustuu sille, että pyrin lukemaan sitä senhetkistä tilannetta mahdollisimman hyvin. Varsinkin silloin kun volyymiä on paljon, on nuo tapahtuneet kaupat ja order bookki arvossaan.

-

Ja toki silloinkin kun dipataan kunnolla, on nuo ostot/myynnit ja order bookki arvossaan, koska käytännössä niiden perusteella hypätään takaisin kelkkaan. Nykyään tosin harvemmin enää tapahtuu ihan sellaisia paniikkimyyntejä kuin aikoinaan, niiden kautta on aina ne suurimmat voitot kuitenkin saanut tehtyä.

aeinola tykkää tästä.
  25. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Tää voi hyvinkin toimia, itsellä ei tietotaitoa tuosta. Vaikka joskus noita yrittänyt katsoa. Mulle sopii ihan perustyökalut, Bollinger Bandsit, RSI:t, S/R tasot ja volyymi. En mä oikeen muuta tarvii ja noilla pystyy lukemaan tilannetta tosi hyvin.

26. jdee-

Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Niin tuo oma tapa vaatii tosiaan sen, että volyymiä on tarpeeksi ja muutokset tapahtuvat nopeasti. Silloin se on vain reagoimista kulloiseenkin tilanteeseen juuri sillä hetkellä. Kryptoissahan tätä vilskettä on riittänyt, joten siellä on ollut mukava surffata mukana, kun kolikoita on pumpattu urakalla.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen