Battlefield 1 [Windows, Xbox One, PS4]

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Urkuri, 29.10.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Maizer

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    101
    Ovat onnistuneet rikkomaan ainakin Empires Edgen linnakkeet. Kun menee lähelle linnakkeita tyhjässäkin serverissä fps putoaa 100->55.
    ensimmäisen ison päivityksen jälkeen tuntui toimivan hyvin mutta 3 päivää sitten jotain meni taas rikki.
     
  2. ApeeApina

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    1 256
    Oma katiska i5-2400/8GB/Gigabyte 560Ti 1GB-OC ja melko pelattavasti pyörii low-graffoilla, vaikkakin jossain kohdin toivoisi vähän lisää vauhtia ja pelissä esiintyy ajoittaista jöksähtelyä että kaikki ruudulla vaan pysähtyy joksikin puoleksi sekunniksi. Kaatuillut ei ole sentään kertaakaan. Tovin pelailun jälkeen kyllä huomaa että 8GB alkaa olemaan minimimäärä muistia koska pelin suljettua swappailee jonkinverran ja ohjelmat aukeaa hetken tahmaisemmin. Eräänä kummallisena juttuna vaikka GPU pyörii 100% jatkuvasti, ei lämmöt ole kuitenkaan kuin alle 60 astetta jollain 50% tuuletinnopeudella, esim. Planetside 2:ssa GPU 100%:lla huutaa ropellit hoosiannaa ja lämmöt 70 tuntumassa. Aivanku peli käyttäisi näyttistä jotenkin "leikisti" täysillä. Ehkä johtuu sitten siitä että prossu on pullonkaulana kun se kyllä kypsyy täpöllä kokoajan. No, siinä toivossa että Nvidian ajureiden ja pelin päivitykset parantaisi asiaa jatkossa edes jonkinverran, ellei ennen sorru palikkaostoksille.

    Muuten kyllä, mutta keskusmuistin puolesta voi olla melko takkuista. Edes toiset 4GB lisää niin alkaa olemaan jo parempi.
     
  3. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 292
    Asian ytimeen: Huomasin vasta nyt, että näyttis pyörii siellä 60-90% tasossa.. Eipä ihme ettei peli pyöri kunnolla. Tähän ei edes taida olla mitään potentiaalista korjausta vielä.. Vai onko kenelläkään mitään fixiä? Renderdevice arvon muuttaminen ei auta ollenkaan.

    Vaikka 2500k olisikin pullonkaula, se ei selitä sitä faktaa, että joillakin on tosiaan moderni i7 ja silti GPU pyörii vajaa luvuilla.

    EA/DICE saisi korjata tuon pelin.
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2016
  4. DLight

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Viestejä:
    868
    Tuo nykyinen paska ei ole HC:tä nähnytkään. Täysin järjetöntä juoksemista kun karttaakaan ei enää ole (???). Miten pahasti voi sotkea vanhan presetin lisäämiseen peliin (kuukauden myöhässä) ja koko pelin ylipäätään...
     
  5. nri

    Rekisteröitynyt:
    19.09.2003
    Viestejä:
    120
    Saman huomasin tänään, että patchin jälkeen Empire's Edgessä FPS on todella alhainen aiempaan verrattuna (n. 150 -> 60-80). Ihmettelin, että onko settingseissä jokin muuttunut patchin myötä vai miksi toimii niin huonosti, mutta näköjään tämä on ihan yleinen ongelma. Virallisilla foorumeilla myös threadi aiheesta: https://forums.battlefield.com/en-u...fps-on-empires-edge-since-this-mornings-patch
     
  6. nudedude

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Viestejä:
    1 052
    Ihme tosiaan että viiveellä tuli, ja kuten taas sanottu; hienosäätöä odotellessa. Kuitenkin HC:n ydin on olemassa.

    Viilausta kyllä kaipaa, mutta eipä tainnut se BF4 olla ihan kuosissa julkaisussa :D Edellisen sukupolven korteilla jos pyörii sulavasti 1440p resolla lähes kaikki tapissa noin 165fps ja näyttää tältä niin on kyllä sen suhteen nappi suoritus. Kun sais vielä nuo bugit kuntoon...
     
  7. Terttundaal

    Rekisteröitynyt:
    13.09.2013
    Viestejä:
    138
    Uusilon seikkailut jatkuvat. Huomasin, että support on ihan hauskaa huvia. Mortarilla leikkiminen tuottaa samanlaisia fiiliksiä kuin WoT:n artyt.
    Ensin lasauttelee murkinat vihun niskaan ja spottaa sijainnit kartalta. Sitten savut perään ja juoksee perään huiskimaan pyssyllä. Rinse and repeat.

    Vaihdoin dx12:een ja pelistä tuli ehkä vähän nykivämpi. Tuntuu vähän oudolta, kun GPU on gtx1080 ja CPU 4790K.

    E: CPU:n malli korjattu.
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2016
  8. SFX

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    4 693
    Itsellä tuo sigun 1070, ja DX12 on ainakin omalla kohdalla ihan rikki. Juurikin nykii jne.
     
  9. DLight

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Viestejä:
    868
    Paremmassa kuitenkin kuin tämä. Silloin tiesi että kaatuilut piti korjata, mutta nyt Dice sitten halutessaan lisäilee jotain core featureita mitä pelisarjassa ennen on ollut. Jos jaksavat, rahat on kuitenkin jo kerätty. Mitä siitä jos pelaajamäärä kutistuu parissa viikossa kolmasosaan :D
     
  10. Dargol

    Rekisteröitynyt:
    27.06.2011
    Viestejä:
    900
    Jeesus nuo sniperit HC:ssa on syöpä noissa avoimissa kentissä - toivottavasti niille tulisi pian joku maksimimäärä, esim. kolme per puoli. HC:ssa nuo ilmalaivat, dreadnoughtit ja muut vaan varmistavat tappiolla olevan tiimin häviämisen: idiootit lahtaavat surutta omia, kun mitään palluroita ei ilmesty kenenkään yläpuolelle.

    P.S. Kaikki te jotka jatkuvasti kämppäätte jossain hikisessä kivenkolossa vuoren seinämällä: toivon, että saatte yöllä ripulin ja ulostatte nukkuessanne sänkyynne.
     
  11. Laiskatti

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Viestejä:
    18
    Vanilla 64p conquestissa nuo sniperit lähinnä säälittää. Häviävät pelin joukkueelleen istuskelemalla jossain kartan laidalla tyhjän panttina kun samaan aikaan itse huitelen scoreboardin kärkisijoilla lippuja jahtaamalla.

    Yliavoimia Empires edgeä ja Monte Crappyä tulee kyllä välteltyä snipersyöpäisyyden takia, mutta ne nyt on muutenkin kuolettavan tylsiä mappeja, kun ei ole hevosia. Fao Fortress ja Sinai ovat täysin pelikelpoisia avoimuudesta huolimatta, kun niissä pääsee nöyryyttämään vihollisia hevosen selästä. Cavalryna onkin tullut iso osa pelin hauskimmista hetkistä koettua, kun sillä pääsee niin ketterästi kiertämään pahaa-aavistamattomien auringonottajien selustaan.
     
  12. maek100

    Rekisteröitynyt:
    25.11.2015
    Viestejä:
    35
    Tähän pitäisi saada 32 pelaajan Conquest servereitä. Tähän mennessä ei ole ollut kuin 64 pelaajan konkka servereitä.
    Iältään vanhalle pelaajalle 64 pelaajaa konkassa on liian vilkasta menoa. Täytyy myöntää että battlefield 4:ssa pelasin pääasiassa 32 pelaajan konkkaa tankilla ja MAA:lla.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2016
  13. Floppis

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2013
    Viestejä:
    35
    Oho, ongelma ratkesi. Vaihdoin OC asetukset biossista. Muisti +3% ja CPU +20%. Pistin pelkän CPU +17% testiksi ja BF 1 jäätymiset ja ongelmat loppuivat kuin seinään :eek: Missään muussa ohjelmassa ei kuitenkaan mitään ongelmia joten en osannut heti epäillä muistiasetuksia. Pistin ultra asetukset päälle ja 64 pelaajan pelit toimi hyvin.

    En silti pärjää niin että saisin 80 tappoa erässä kuten joukkueen parhaat :mad:
     
  14. -janma-

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2006
    Viestejä:
    490
    Eilen tuli testattua conguest ja HC. VMP. Ei mulla muuta. Ei takuulla tule samaa pelattua tunitmäärään kun esim BF4, tästä puuttuu se jokin, en tiedä mikä.
     
  15. iltanen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2006
    Viestejä:
    1 275
    Huomasinpa tuossa eilen HC pelin alussa oman tankin ajaessa vajaan kymmenen henkilön yli, ettei omien tappamisesta tule ollenkaan miinusta :facepalm: Johtaa vain siihen, ettei tarvi pelätä ollenkaan omien ampumista. Pistää menemään vaan ja kattellaan pelin jälkeen, kuinka monta niistä tapoista oli vastustajia.

    Tullut nyt muutamaan kertaan ammuttua omia ihan sen takia, että univormut näyttävät tietyssä valossa vaaleammilta ja näin ollen vastustajan väriseltä. Pakko pelata mediccinä, niin saa pelastettua kaikki vahingossa ammutut. :rolleyes:

    E. Juttua tosta ylemmästä: https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/60623/hardcore-team-killing
    Unohtunut purkautua myös tuosta dmg 200%. Miksi ihmeessä käytössä ei ole se 60% helaa? Mielestäni sen ei pitäisi riittää tappoon, että sniperillä ammut jalkaan...
    https://www.reddit.com/r/Battlefiel..._sorry_but_bf1_hardcore_is_a_disappoint_rant/
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2016
  16. NocandoTwo

    Rekisteröitynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    970
    HC on ollut oma valinta BF3:ssa ja BF4:ssa. BF2BC:ssa pelasin molempia, kun en vielä silloin tajunnut että mitä missä ja koska.
    BF1:ssä tuli testattua yhden session verran HC:ta. Muuten maistuisi, mutta omien sotilaiden päälle pitäisi saada selkeämmin se sininen/vihreä kolmio. Vastustajien päällä ei tarvitse olla minkäänlaisia kolmioita koskaan eikä edes ikinä. Mutta taistelutovereiden merkinpuute aiheuttaa pulmaa kentällä.

    Nyt taistelijan geopoliittisen suuntiman huomaa vasta kun on liian myöhäistä; joko on ampunut oman (ehkä) tai sitten on kuollut itse. Se on ihan ok että ei tiedä kuoliko vihollinen vai ei, mutta omien lahtaamisesta olisi kiva saada jokin muistutus. Samoin kun itse henkensä menettää, niin pelaajakortti ei ainakaan minun mielestäni erottele, että mitä leiriä murhaamiseen pakotettu edustaa.

    Dargol tuossa otti esiin asian jota en ollut edes ajatellut; ilmavehkeet sun muut massatuhoamislaitteet ovat kohtuullisen käyttökelvottomia HC:ssa, jos ei halua lanata myös omaa joukkuetta.

    Sen verran vähän tätä pelannut HC:na, että en tiedä miten "sniperfield" tässä näkyy, nelosessa lähes poikkeuksetta servereillä oli sniper limit. Toivoisin että tulisi vielä serveri jossa olisi rajoitettu konetuliaseitakin, henkeen sopisi enemmän hitaat aseet konetulivehkeiden sijaan.
     
  17. madmaxmel

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    3 310
    Bugeja on edelleenkin, todella typerä olo kun useammankin kerran ottanut hevosen alleen minimapissa, sitä ei olekaan. Mukava juosta sieltä mapin perältä lipulle sitten.
    Lääkemiehen antaman spawnin jälkeen välillä en ole pystynyt ampumaan kun olen maassa/lataamaan asetta. Siinä tankintuhoajassa ei ollut panoksia piipussa myöskään jostain syystä, kun
    lääkemies herätti. Tankki sitten sai koko talon kuoliaaksi kun olin lataamatta ikkunassa koittamassa tehdä jotain...ärsyttää tuollaiset seikat, vaikkei isoja olekaan. Rikkoo vaan fiilistä.

    DX12 ei toimi Msi afterburnerin kanssa vieläkään, mikä kai lienee sitten Guru3d:n hommiin enemmän. Toisaalta Ilmeisesti DX12 ei anna vieläkään mitään etuja Dx11:een verrattuna, että pitäisi harmitella?
     
  18. Teidu

    Rekisteröitynyt:
    17.11.2009
    Viestejä:
    151
    Ilmeisesti omien pelaajien päälle on tagit tulossa päivityksessä, lähteenä Striteraxin Twitterhöpinät. Sama ominaisuushan (omien tagit näkyi vain kohti katsoessa) oli hetken aikaa HC:ssa bf4:n julkaisussakin ja korjattiin melko nopeasti.

    Snipereitä on todella reilusti tällä hetkellä matseissa, ja myöskin näihin on tulossa mahdollisuus rajoittaa määriä.
     
  19. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 292
    No yksilöllistä jos on jotain eroa dx11 ja dx12 välillä. Miten muuten dx12 ei toimi msi afterburnerin kanssa? Voitko tarkentaa.
     
  20. madmaxmel

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    3 310
    Eli siis minulla on Radeon r9 380- kortti kellotettu tuon ohjelman avulla, ja aina taustalla. Kun käynnistän pelin DX12 kanssa, se kaatuu heti sen "valmistellaan kokemusta"- ruudun jälkeen.
    DX11 ei taas tee noin, toimii normaalisti. Se on outoa, sillä minulla on uusin Afterburner asennettu jonka kuvauksessa lukee että löytyy tuki DX12:sta. Ea:n foorumilla on kohtalonkumppaneita asialle.

    En sitten tiedä, jos ottaisi sen monitorointi-ohjelman pois ja jättäisi vain Afterburnerin, auttaisiko se.
     
  21. Tpa84

    Rekisteröitynyt:
    22.09.2009
    Viestejä:
    2 202
    Tuosta 64 pelaajan adhd hipasta ei saa ku syövän :) Itse odottelen kanssa 32.sia ja niitä tullutkin battlefieldeissä pelattua
     
  22. Ruffeli

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2014
    Viestejä:
    7

    Tossa on aika hyvin selitetty tuo melee, killzonet jolloin tappoanimaatio tulee jne.
     
  23. Hiba

    Rekisteröitynyt:
    23.08.2003
    Viestejä:
    1 652
    Itseäni ärsyttää eniten bugi (PS4), jossa operaation alussa hyökkääjänä valitsee tankin, mutta spawnaakin vain tankkerin aseistuksella ilman tankkia..
     
  24. Laiskatti

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Viestejä:
    18
    RivaTunerin uuden version pitäisi korjata tämä.

    "Added compatibility profile for Battlefield 1 Fall Update to address application hang/crash on startup issues in DX12 mode with On-Screen Display enabled"

    http://www.guru3d.com/files-details/rtss-rivatuner-statistics-server-download.html

    edit: testattu ja toimii.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2016
  25. madmaxmel

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    3 310
    Minkälaisia Score/min pisteitä teillä on? Pikkuhiljaa olen kasvattanut taitoja ja nyt noissa randompeleissäkin, 64-pelaajan Qonguesteissa olen omalla puolellani useimmiten lähellä kärkeä, tosin se ongelma on
    ettei random-tiimeissä saa niin paljon pisteitä rohmuttua mutta hiton hyvä että komentaja vaihtuu jos se ei reagoi, uusimman päivityksen jälkeen :)

    Olen pelannut 288 kierrosta, tosin osa taitaa olla tuossa dm-pelejäkin, mutta lipunvaltauksia on 653 ja puolustuksia 384 kappaletta...eli yritän pelata aina agressivisesti lipuille, kuten näkyy :)
    Score per min on vasta 482 koska alun pelit oli aika opettelua ja nyt viime päivinä kääntynyt nousuun. K/D- ratiolle en anna paljoakaan arvoa, sillä en pelaa kuin harvoin Dm-pelejä.
    Tuossa omaa dataa:
    https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/MadMaxMelFIN

    Tästä oisi hauska tehdä omakin topicci tuolla trackerille ja voisi vertailla vain pelaajia siellä :)
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti