Battlefield 1 [Windows, Xbox One, PS4]

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Urkuri, 29.10.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Skye

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    4 934
    Eipä siinä sen ihmeempiä tarvinne tehdä. Emo yleensä osaa laittaa automaagisesti tarpeeksi oikeat asetukset muisteille. Tietysti voisit ostaa myös vaan yhden uuden 8GB kamman, mutta sitten on riski yhteensopivuusongelmiin. Järkevämpää ostaa vaan uusi 2x8GB setti.

    Bäfät muutenkin BC2 alkaen on tykännyt suuremmasta muistimäärästä.
     
  2. Hammu78

    Rekisteröitynyt:
    06.11.2014
    Viestejä:
    140
    En tiedä mitä tuossa viimeisimmässä päivityksessä tapahtui mutta sen jälkeen jos Afterburner on päällä, peli kaatuu latausruutuun. Tuon kaatumisen jälkeen koko Origin jää jumiin eikä suostu edes sammumaan. Viimeisimmän päivityksen jälkeen reviven jälkeen missään aseessa ei ole tähtäimiä ennen kuin asetta on pari kertaa vaihtanut. HC-modessa tankissa ei ole tähtäimiä eikä missään ajoneuvossa ole mahdollista erottaa omia ja vihollisia toisistaan.

    Viimeisin päivitys toi siis HC-moden mutta rikkoi muuten koko pelin... Nice job...
     
  3. JMlie

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Viestejä:
    350
    Siis tästähän tuli heti 10x mielekkäämpi peli hc:n myötä :kippis:. Ihme vinkumista siitä, ettei tunnista omia ja vihollisia. Ei se niin vaikeaa ole; keltaiset vs harmaat, ruskeat vs valkoiset ym. Enkä kaipaa ollenkaan mitään visuaalista notifikaatiota jos tulee tappo. Paljon enempi sodan meininkiä muutenkin kun pari kutia riittää tappoon.
     
  4. Locheed

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2003
    Viestejä:
    1 097
    Muistutuksena vielä kaikille, jotka ei ole vielä huomannut että nyt on Discordissa oma serveri MuroBBS:llä (epävirallinen). Tuon kautta aika pitkälti BF-peleihin liittyvät keskustelut ja Discord tarjoaa myös hyvän VOIPin pelaajille. Erityisesti BF1-pelaajien on tarpeellista olla täällä, jotta on helpompi sopia pelaamisista keskenään.

    Ei muutakuin kaikki mukaan osoitteessa: https://discord.gg/zfr38EB
     
  5. Skye

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    4 934
    Onko jollain yhteenvetoa tyhmälle että miten tuo melee tässä paskassa toimii?
    Kaikki meleeaseet tekee randomin määrän lämää ja aina arpoo että tuleeko se supermurhavoittamattomuusanimaatio kilometrin päästä vai huitaiseeko vaan kerrran ja laittaa sitten aseen takaisin piiloon. Joiltain etäisyyksiltä ei suostu edes lyömään meleellä. Ihan sama paljonko on helaa, hyökkääkö edestä vai takaa, vai käyttääkö silloin tällöin käytössä olevaa bayonet chargea.

    Toinen ongelma, joka nyt pätchin jälkeen on monistunut, on killer camissa näkyvät randomit vihut. Ihan liian usein tappajana on muka joku täysin tilanteeseen liittymätön kentän toisella laidalla.

    Muutenkin alkaa tuntua siltä että EA:n servujen kaistakapasiteetti alkaa käymään vähiin.
     
  6. nudedude

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Viestejä:
    1 052
    Juuri näin, Esim. huoneellisen porukkaa saa kylmäksi toisin kuin normaalilla. Siinä kun yhteen tyhjennät lipasta niin muut kääntyy ja adjö. Sniperissäkin jotain järkeä HC:ssä kun loppuu se hölkkääminen yhdestä niitistä.
     
  7. DLight

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Viestejä:
    868
    Ja jokainen kukkula on täynnä noita hyödyttömiä paskahousuja makaamassa sen kiikarikiväärinsä kanssa ja lipuilla juoksee ehkä 5 kaveria per tiimi :)
     
  8. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 292
    Tänään kaatui peli directx erroriin ja sen jälkeen FPS hajosi.. Mikähän tähä ongelmaan auttaa? On se muuten kumma ku BF4 toimi Ultra krafiikoilla todella hyvällä FPS vaikka näyttis oli GTX 780. Tämä peli ei pyöri "kunnolla" vaikka puolet krafiikoista low ja GTX 980.

    Onko tämä vain niin pirun paljon raskaampi peli vai onko optimointi mennyt mehtää, ku tuntuu, että pätsit pahentaa ongelmaa, voisi edes jossain määrin korjata..
     
  9. Vemec

    Rekisteröitynyt:
    13.11.2003
    Viestejä:
    1 049
    Ei jaksa kahlata koko keskustelua läpi, joten kysyisin millaiset herkkyys-säädöt kannattaisi pistää PS4:lle? Tai millaisia käytätte.... defaulttina taisi olla 20% ukon ja ajoneuvon herkkyydet.
     
  10. pikkupatteri

    Rekisteröitynyt:
    13.07.2011
    Viestejä:
    747
    Mikä tuntuu itselle parhaalle. Itellä tuo 20%, tähtäämisestä ei tule mitään jos on korkeampi ja jos pistää vähemmäksi niin kääntymisessä menee ikuisuus
     
  11. PotkuMunille

    Rekisteröitynyt:
    22.01.2014
    Viestejä:
    320
    Onko mitään toivoa että pyörisi tällä kokoonpanolla?

    Xeon E5450 @ 4.2ghz, 4GB DDR2 800Mhz, Gtx 580 1.5gb 920mhz / 2105mhz
     
  12. Maizer

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    101
    375.70 on uusin ajuri joka itsellä toimii. sitä uudemmat fps on jumalattoman huono
     
  13. Skye

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    4 934
    4GB muistia ei riitä, muuten ehkä hädin tuskin. MP ei kyllä millään mittarilla olle nautittavaa. Paitsi jos on masokisti.
     
  14. DLight

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Viestejä:
    868
    Prossun puolesta kyllä reilusti yli 40fps. Muistin vähyys suurin ongelma.
     
  15. PotkuMunille

    Rekisteröitynyt:
    22.01.2014
    Viestejä:
    320
    Eli ramia tuplasti lisää ja gtx 970 / vastaava kaveriksi :)
     
  16. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 292
    Niin no mulla ei ole koskaan vielä tämä peli kaatunut, ja joka ajureilla peli toiminut tasaisesti, mutta tänään kun asensin uusimmat ajurit, tuli samalla ensimmäinen directx error :)

    Täytyypi tosiaan harkita uutta intelin prossua hyper threading tuella, melkeinpä vaatii moisen jotta peli toimii sulavasti nykyisen setin kanssa. i5 2500k @ 4.4ghz ja GTX980 ei vaan jaksa pyöriä kunnolla, tai omien kriteereiden vaatimustasolla. 144hz näytöstä ei ole paljon iloa kun asetuksista puolet on low, puolet on ultra, ja fps pyörii pääasiassa 50-100 välissä riippuen toki mapista ja 64p mähinästä.

    Tai sitten odottaa pätsejä, jotka "korjaa" ongelmia.
     
  17. nudedude

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Viestejä:
    1 052
    Tämäkin pitää paikkansa, toiv tulee sniper limit mahdolliseksi. Sillähän se hoituisi. Taas toisinpäin eli normaalilla edellämainittuihin turhauttaviin tilanteisiin ei mahda minkään :o
     
  18. länsi-uusimaa

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2011
    Viestejä:
    530
    Voiko aseita jostain jo ostaa?
     
  19. pikkupatteri

    Rekisteröitynyt:
    13.07.2011
    Viestejä:
    747
    Snaippereihin se luodin putoaminen ja hitaammaksi nopeus(luodin). Tuollahan on kaikki jonnet vetämässä sniperiä koska aivan liian helppoa. Vituttaa ihan sikana kun kuolee jostain 2km päästä kun joku apina on siellä makailemassa, ihan sama missä mäpissä. Niin ja sitten se että omassakin tiimissä kaikki on kämppimässä, mitä vittua menkööt pelaamaan deathmatchia jos ei kiinnosta :smoke:
     
  20. nudedude

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Viestejä:
    1 052
    Juu pitää paikkansa, sniper limitiä kaipaisi tosiaan kuten sanottu, nyt niitä on usein liikaa.

    Kyllähän tässä on luodilla lentorata, ei mene samallatapaa kuin esim codissa. Ei sentään mikään jousipyssy.

    Jos olis vaikka kolme snipua per puoli niin rauhottais kummasti, kuitenkin olisi jotain järkeä pelata silläkin luokalla, normaalissa pelimuodossa ihan turha alkaa kaukaa edes ampumaan kun vastustaja ottaa kudin masuun ja kipittää muualle. Sama pätee tilanteeseen jossa pääsee useamman tyypin taakse, hc ne saa hoideltua mutta normissa ei, yhtä kun suolaa Jne...

    Jollei hc maita niin sitä ei ole tosiaankaan pakko pelata, nyt kun se on olemassa niin siitä pitäville on vaihtoehto olemassa. Hienosäätöä odotellessa :kippis:
     
  21. qazserNOS

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    815
    Minä kait olen ainakin toistaiseksi tykännyt pelata snipuna nimenomaan normaaliservereillä HC:n sijaan. Myönnän olevani KDR-huoraaja, vihaavani kuolemista ja pelaavani lähes pelkästään Rushia (silloin tällöin jonkun Operaation vedän väliin).

    Softcoressa snipun on huomattavasti helpompi pysyä elossa, kun sivustaan pyrkivät vihut on niin paljon helpompi huomata ja useimmista toisten snipujen osumista selviää hengissä ja hiparit saa palautettua hetken makaamalla. Vihut kuolevat kuitenkin usein laakista, koska osaa tiimikaverit ovat jo pehmittäneet, joskus vihut ovat sweetspotin sisällä ja välillä osuu päähän. Usein myös oma viimeistelee kerran ammutun vihun ja siitä saa assist counts as killin.

    HC:ssä on toki tyydyttävämpää ampua, kun jokainen osuma johtaa tappoon, eivätkä osuman ottaneet vihut pääse juoksemaan karkuun. Se ei kuitenkaan lohduta, kun sama pätee itseen. Vaikken olekaan aivan maailman paras snipu, osun yleensä toisiin snipuihin paremmin kuin he minuun. SC:ssä tuurilla minuun osunut harvemmin saa tappoa, kun piileksin osuman jälkeen hiparit takaisin. Seuraavalla kohtaamisella todennäköisesti voitan, kun HC:ssä olisin kuollut.

    HC:ssä siis on helpompi saada enemmän tappoja, mutta samalla tulee enemmän kuolemia, mistä en pidä.
     
  22. hurmerinta

    Rekisteröitynyt:
    08.05.2013
    Viestejä:
    139
    Odotin kanssa hc:ta julkaisusta asti ja nyt riittää omalta osaltani, jännä juttu kun bf3 en muuta pelannutkaan. Dominationia pelaan eniten ja tuohon pelimuotoon ei nykyiset asetukset millään tunnu sopivan. Aivan liikaa kyttäilyä lippujen vieressä ja omaa kaatuu jatkuvalla tahdilla kun squadit juoksee ristiin niiden perässä. Oletusasetuksilla kierrokset on vain paljon viihdyttävämpiä ja intensiivisempia. Voisi olettaa hc:n toimivan nykyisillä asetuksilla parhaiten kahden rintaman Rushissa ja Operationissa.
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2016
  23. pikkupatteri

    Rekisteröitynyt:
    13.07.2011
    Viestejä:
    747
    Toivottavasti pelaat objectiveä silti. Eikä kattelemassa johonkin vihun spawniin kun mcom on räjähtämäisillään.

    Itse huorasin kanssa KDta joskus. Mutta sitten aloin miettimään että ketä sitä edes näkee ikinä? Minä itse, tuskin siellä sivulla hirvbeästi porukkaa käy. Ja mitä ne sitten ajattelee kun näkee sen KD:n? Mun mielestä paljon hauskempaa pelata putkinäöllä objektiveä varsinkin jos on hyvä tiimi ja etenkin hyvä partio. Paljon toimintaa ja XP:tä tulee.

    Nyt kun katoin niin KD tässä pelissä on 3.53, mikä on mielestäni ihan hyväkin. En kämpi ja sniperillä olen varmaan level 2(parissa matsissa kokeillut mutta ei vieläkään maita).
     
  24. qazserNOS

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    815
    Pyrin kyllä näkemään suoraan pommipaikalle tai vähintään ampumaan sen läheisyydessä olevia vihuja. En kuitenkaan juokse kiikarikiväärin kanssa taloihin tai bunkkereihin sisälle. Spotting flarejen ja squadin kanssa jaettujen tappojen myötä squad scorea tulee ihan hyvin. Tappojen määrässä olen lähes aina tiimin parhaiden joukossa, mistä on ainakin puolustajana paljon hyötyä. SPM kuitenkin jää vähän keskiarvon alapuolelle, tosin siihen voi vaikuttaa CQ:n pelaamisen puute. Jonkin verran pelaan Assaultilla ja Medicilläkin, varsinkin lähitaistelukentissä. Kaikkein mieluiten kuitenkin ajan tankilla, mutta sitä ei tietenkään saa aina napattua itselleen. Eli luulisin minusta olevan tyypillisiä puskajusseja enemmän apua tiimille, kuten kohtuullisen hyvästä 56% voittoprosentistakin voi arvailla.

    Makuulta en ammu ikinä, vaan heilun jatkuvasti sivuille seisaaltaan. Vaikeampi täten muiden osua minuun ja kun zoomaan vain ampuakseni, pysyy tilannetaju hyvällä tasolla. Puskissa makailevia 0,5KDR-sniputtajia on helppo napsia hengiltä ja vaikea ymmärtää.

    Omaa itseäni varten sitä KDR:ää tulee lähinnä seurattua. Saa vähän seurattua omaa suorituskykyä ajan mittaan. Toki sillä voi myös vähän pönkittää itsetuntoa, kun ainahan se on kiva olla lähellä kärkeä jollain mittarilla vertailtuna. Ennen kaikkea nautin tästä pelityylistä, kun tosiaan kuolemisesta minulle tuppaa tulemaan paha mieli.

    3,5 on kyllä kova KDR, varsinkin jos ei paljon pelaile Scouttina. Ajoneuvoilla tosin saa helpoiten KDR:ää nostettua. Itse kauan sitten Counter-Strike Sourcen julkaisun aikoihin aloittelin pelaamaan online FPS:iä. Noin 1,6 KDR:n taisin saavuttaa ennen siirtymistä Enemy Territoryn kautta Bad Company 2:een. Eka Bäfäni alkoikin alle 1:n KDR:llä, jonka sain lopulta nostettua vain 1,5:n keskiarvoon 500 tunnilta. BF3:ssa arvo nousi sitten 3,4:ään 85000 tapon ja 930 tunnin jälkeen, missä viimeiset 5000 tappoa oli 5.5:n KDR:llä. BF4:ää tuli vedettyä karvan vajaalla 5 KDR:llä 250 tuntia. BF1:stä olen nyt pelannut 63 tuntia KDR:n noustessa alun vähän alle 5:stä 7:ään.

    Tulipas tuota joutavanpäiväistä tekstiä paljon. Syytän myöhäistä kellonaikaa. Kukin pelatkoon peliä parhaaksi katsomallaan tavalla, oli se sitten KDR:n pönkitys, tryhard-PTFO tai puskajussitus. Niin kauan kuin peli ohjaa tarpeeksi isoa osaa porukasta edes suunnilleen pelaamaan samaa tavoitetta kohti, homma toimii. Mielestäni Rush ja Operaatiot ovat toimineet ihan hyvin tässä pelissä.
     
  25. ||t0n1|

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2013
    Viestejä:
    283
    taitaa joutua cashbackit ottamaan tästä. Kyllähän tuo pelinä on ihan perus beeäffä ja pelattava vaan mutta kun...
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti