Battlefield 1 [Windows, Xbox One, PS4]

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Urkuri, 29.10.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hapa90

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2011
    Viestejä:
    954
    Tulipahan tuossa hyvä roundi vedettyä lentsikalla ja pelattua hyvällä proukalla, joten jaitaan se tännekkin:

     
  2. copter

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2006
    Viestejä:
    768
    Ekaa kertaa pätsin jälkeen ajelin kakkoskoneella jossa 280X kiinni. Peli quittaa ulos joka kerta kun pelin pitäisi alkaa, eli siis serverin valinnan jälkeen mapin lataus tapahtuu ihan normaalisti ja kun lataus päättyy niin peli kaatuu ja kone tippuu takaisin desktoppiin. Ennen pätsiä toimi ongelmitta.
     
  3. iltanen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2006
    Viestejä:
    1 275
    HC ihan kivaa, mutta hankalaksi tuo on tehty, kun ei omia tunnista ja tulee hakattua spottia aina ennen ampumista, jos on epävarma. Kompassista iso plussa. Jotkin kentät ei toimi yhtään HC, kun välimatkat pitkät ja suojia ei ole tarpeeksi.

    Miksi ihmeessä tapoista ei voi tulla ilmoitusta? Sniperillä kuuluu selkesti, kun ampumisen jälkeen tulee se pisteääni, mutta sarjaa ampuessa se ääni jää pahasti muiden äänien alle. Kaiken logiikan mukaan kauemmasta vihollisesta on vaikeampi sanoa, onko kuollut.

    Paljon on rauhallisempaa kyttäilyä ja snaippereita on kiva ammuskella ilman kiikaritähtäintä.
     
  4. qazserNOS

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    815
    Minusta kenttäsuunnittelulla on erittäin suuri merkitys HC:n toimivuuden kannalta. Tässä Rushikentät tuppaavat olemaan pirun leveitä, kirjavia ja usein aukeita. Selustaan kiertävää vihua on pirullisen vaikea havaita mutalöllin tai kasvilisuuden seasta, varsinkin kun havaitun ukon tiimin tunnistamiseen voi mennä kallisarvoinen sekunti. Softcorena kentät ovat kuitenkin toimineet ainakin BF4:n Rushikentttiä paremmin.

    BF3:ssa kentät olivat lineaarisempia ja omien sijainti oli aina hyvin selvillä. Niinpä pelailinkin siinä lähes pelkästään HC Rushia noin 900 tuntia. BF4:ssä Rushikentät ontuivat, ja mielenkiinto peliin loppui kesken noin 250 tunnin kohdalla. Pelailin siinä muistaakseni alle puolet ajasta HC:tä. BC2:sta pelailin noin 500 tuntia Rushia lähes pelkästään Normalia, mutta se olikin ensimmäinen Battlefieldini ja HC:n kokeilu jäi peliä opetellessa.
     
  5. BasBas

    Rekisteröitynyt:
    12.02.2007
    Viestejä:
    468
    Minusta tuo että omia ei heti tunnista on helkkarin hyvä juttu. Vähän sykkeet kohoaa että ammunko..onko oma? Tuo realistisuutta vähä mukaan ainakin omaan pelifiilikseen. Lisäksi tuo että et aina tiedä tuliko tappo vai on myös hyvä juttu. Ei se oikeassakaan elämässä pisteet jää taivaalle leijumaan vaan et tiedä on kuoliko vai osuinko edes. Sitähän HC moodissa haetaan että on vähän enemmän arvailua yms.
     
  6. Puutarhatonttu_

    Rekisteröitynyt:
    15.10.2014
    Viestejä:
    147
    Aivan samaa mieltä. Hard Core on vaikea, niinku nimikin sen sanoo. Yhdyn kyllä edellisten ajatuksen kartoista että on vähän turhan avonaisia, mutta toisaalta sitähän se sota on, ei sitä paikkaa voi valita. Eikä HC:ssa pidä ollakaan mitään tappoindikaattoreita tai minimappeja, eihän niitä oikeastikkaan ole. Ja omia kuolee kun ei keskity siihen mitä tekee. Kyllä se adhd-meininki siitä laskee kun porukka tajuaa miten HC:ta pitää pelata. Ei siinä voi samalla tavalla rynniä menemään niinku SC:ssa mihin pelaajat on nyt julkaisussa tottuneet.
     
  7. Terttundaal

    Rekisteröitynyt:
    13.09.2013
    Viestejä:
    138
    Onko HC:ssä lentokoneet mukana? Todennäköisesti niiden käyttö on silloin hyvin erilaista. SC:ssä koneet voivat surutta ampua sarjaa vähän joka paikkaan.
     
  8. Paztak

    Rekisteröitynyt:
    02.08.2012
    Viestejä:
    145
    Unparkkasin mun prossun ytimet niin tuo tuntui auttavan tuohon stutterfestiin ja FPS:sää näytti tulevan lisää.
    En vain käsitä miksi tuo ei ole bäfän julkaisusta asti aiheuttanut ongelmia vaan vasta myöhemmin. Ehkäpä joko päivitys on muuttanut jotain. En ole seurannut cpu:n käyttöä pelin aikana (paitsi kokonaisrasitusta) niin en osaa sanoa onko jäänyt jossain vaiheessa osa ytimistä käyttämättä ja siksi ruvennut peli rykimään kun on ladattu uusi kenttä.

    Suosittelen kaikille ytimien unparkkausta ja pelin ollessa päällä pistää prosesseista BF1.exe:n prioriteetti High:lle. Pitäisi boostata FPS:sää.
     
  9. ontelo

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    4 345
    Joo vähän rasittaa tuo ikonien puuttuminen omien päältä. Varsinkin ku uniformut vaihtuu mapista toiseen ja tuntuvat kaikki olevan vähemmän ja enemmän harmaita, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Hirveesti saa todistaa kuolemia omien puolelta.

    Eniten tää vaikeuttaa squadissa toimimista kun ei nopeella vilkasulla nää missä kaverit menee. :)

    Fragilogi olis kans plussaa.

    Kyllähän mä ymmärrän noi tietyssä mielessä, mut sit vois olla erikseen HC+ moodi - kun ei tää kuitenkaan mikään Verdun ole.
     
  10. Maizer

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    101
    Nyt kävi kyllä ihmeellinen häppeninki. En tiedä oliko bugi vai ei.

    Spawnasin omaan bomberiin juuri kun se oli tippumassa, kuolin siihen laskeutumiseen ja killfeedissä luki että se oman teamin lentäjä "X" olisi tappanut minut ja chattiin ilmestyi "Fairfight banned "X"".

    Ja kyseessä normal-mode conquesti
     
  11. VSPTT

    Rekisteröitynyt:
    27.08.2011
    Viestejä:
    737
    Eiköhän tuo jonkinsortin bugi ollut, en ole nähnyt että ajoneuvojen pilotit olisi ennen banneja saaneet jos matkustajat kuolee. Oli se kuolema sitten minkä aiheuttama tahansa.

    Mä en ymmärrä. Ensin porukka kitisee HC moden puuttumista, sitten kun se tulee, porukka kitisee että nyt siitä puuttuu sitä ja sitä. Ei taida kelvata mikään? Pitäisikö vaihtaa peliä? Vähän niin kuin savolaiset kitisis siitä, kun taivaalta satais 10€ seteleitä, mutta eivät ota niitä kun eivät perkele ole 20€ seteleitä. :rolleyes:

    Ja kyllä, olen savolainen. :p
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2016
  12. Dargol

    Rekisteröitynyt:
    27.06.2011
    Viestejä:
    900
    Oikeasti omien päälle ei ilmesty myöskään sinisiä ja vihreitä palleroita kun niitä tähtää eikä oikeasti voi välillä kurkistaa scoreboardia :rolleyes: Osa nautinnosta jää omalta osaltani pois, kun kuolleen vastustajan nimeä ei kilahda ruutuun, mutta kyllä tämä silti softcoren voittaa.

    Sain eilen tiputettua vihollisen lentokoneen Monte Grappan vuoristotykillä. Siinä ei tarvinnut arpoa kuoliko vihu vai ei :D
     
  13. tikkara

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2004
    Viestejä:
    1 792
    ai, kyllä itsellä noi omien värimerkinnät ilmestyy tähtäimen kautta.
     
  14. Aviari

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2012
    Viestejä:
    68
    Niin sen jälkeen kun olet tähdännyt sinne päin ja hakannut tovin spottausta? Sitten valitettavasti on jo liian myöhäistä kun on jo luoti omassa kallossa.
     
  15. Seitan

    Rekisteröitynyt:
    10.07.2002
    Viestejä:
    6 072
    Onko sellaisia servereitä pystyssä, joissa vaihtuu karttojen lisäksi myös pelimuoto? Tulee lähinnä Quickmatchiä käytettyä, kun sillä pääsee aina juuri alkaneelle täydelle serverille, mutta tuollainen vaihtelu olisi poikaa. HC:n myötä joutuu kyllä pelityyliä muuttamaan. Assault ja Medic näyttää olevan aika epäsuosiossa hc:ssä. Ei paljon tukea saa lipulle rynniessä. Ihan pihalla kyllä alkuun, että kuka on vihollinen ja kuka ei. "Hauskaa" ampua taakse spawnaava squadikaveri. :) "oho, sori" Muuten kyllä mukavaa menoa HC:ssa. Hieman rauhallisempaa.
     
  16. SFX

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    4 693
    Tuo on tällä hetkellä mahdotonta.

    Väittävät että olisi tulossa ominaisuutena vuokrattaviin servereihin.
     
  17. tikkara

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2004
    Viestejä:
    1 792
    ei kyllä tarvitse spotata, ainoastaan kohdistaa tähtäys, niin pallerot näkyy. Itsellä ei oo kyllä vaikeaa erottaa uniformuista ja plussaa lisää kill-login puuttuminen.
     
  18. DLight

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Viestejä:
    868
    Kelpaa heti kun tekisivät hommansa kunnolla, mutta jotenkin se on tämän ykkösen kohdalla ollut täysin ylivoimaista. Miten vaikeaa olisi ollut tuoda se sama HC mikä muissakin sarjan peleissä on ollut ja jättää tämä nykyinen TK fest niille, jotka haluavat itse vaikka konsolin kautta sammuttaa hudin tai tuoneet tämän nykyisen kötöstyksen vaikka jollain "realism"- tai "we dont know how to configure our own game as HC" -nimikkeellä.
     
  19. Laiskatti

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Viestejä:
    18
    Itse harmittelin kun lähimmät serverit on Hollannissa ja niissä parhaimmillaan ping 50. Jo 90-luvulla sai pelata paremmalla pingillä. Sitten katsoin JackFragsin videon jossa mainitsee, että mm. Etelä-Afrikkalaiset joutuvat pelaamaan 200+ pingillä eurooppalaisilla servereillä, kun Diceä ei kiinnosta tarjota palvelimia lähemmäs.

    Luulis että voisivat vaikka Ruotsiin pistää palvelimia pystyyn, kun itse firmakin sieltä kotoisin...
     
  20. DLight

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Viestejä:
    868
    Ei EA:ta paljon nuo servuhommat kiinnosta. Kauhealla kiimalla piti omia servut itselleen ja mitään ei saada hoidettua kuntoon :D Kolmosessa ja nelosessakin on alusta loppuun asti ollut bugi EA:n omissa servuissa, joka tyhjensi servun kertalaakista vaikka palveluntarjoaja olisi laittanut minkälaista rautaa alle. Etelä-Afrikan lisäksi servut puuttuvat ainakin koko Kaakkois-Aasialta ja ilmeisesti Lähi-Idältä. Myös Etelä-Amerikassa kapasiteetti on niin pieni, että sen alueen pelaajat joutuvat pelaamaan kaukaisemmilla servereillä.

    Julkaisun aikoihin EA:n foorumeille tuli kysymysketju vuokraservuihin liittyen, johon onkin puolen sataa sivua kysymyksiä paukutettua ja yhteenkään niistä EA:n edustaja ei ole vastannut suoraan ja yksiselitteisesti, niin ettei ympäripyöreästä vastauksesta syntyisi kahta uutta kysymystä. Huutelevat vaan etteivät saa kertoa pelin ostajille mitään :D Foorumin modeakin on pelin tila jo alkanut huolettamaan, mutta ei se ole kyseiseen ketjuun muutoksia tuonut. Nyt sitten blokkasivat foorumilta ne, jotka eivät peliä ole jo ostaneet, kun odottavat vastauksia kysymyksiin ja kunnon työkaluja servun hallintaan.
     
  21. mikaav

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2003
    Viestejä:
    901
    Servukapasiteetti tais loppua EU:stakin kesken jo heti ekana päivänä? Ei voi kuin ihmetellä kuka näistä asioista oikeen päättää ja miksi tämmösiä todella vammasia ratkasuja mennään tekemään.. ehkäpä muutoksia tulee, sitten joskus vuoden päästä.
     
  22. inspiraija

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2015
    Viestejä:
    59
    Taikka sitten Dicen tapaan "Soon" taikka "Very soon" : D
     
  23. SFX

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    4 693
    Parasta tässä on kuitenkin tämän uuden vuokramallin puolustajat, kuten vaikka LevelCap.
    Moni näistä vetosi siihen että EA/DICE osaa asian varmasti paremmin, ja että serverit räätälöidään oikein kunnolla peliä varten.

    Lopputulos nyt ei yllätä yhtään.

    Tuosta kapasiteetistä tosin kuulin sellaisen jutun, että alhainen määrä johtuu siitä että noita kehitetään vielä. Kuulemma myös ajelevat jotain testejä noilla vielä.
     
  24. |le

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2008
    Viestejä:
    214
    Eiköhän tästäkin ilmene jokin Black Friday-tarjous niin pitääpä päräyttää silti vaikka täällä kuuleekiin suurelta osin valitusta/hiusten repimistä varsinkin bugien, FPS heilahtelujen, stutteringin jne suhteen. Sormet ristiin ettei sattuisi omien osien suhteen probleemaa. Tosin oma näyttis on juuri se GTX 770, joka taitaa olla ankeaa shittiä tän kans ihan vain jo kaatuilun suhteen.
     
  25. jamppa990

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2011
    Viestejä:
    2 039
    Eikö noissa custom servereissä muka oikeasti ole 32 ja 48 player konkkaa ollenkaan? tuo 64 player on pahinta syöpää ja kaasuspämmiä ikinä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti