Battlefield 1 [Windows, Xbox One, PS4]

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Urkuri, 29.10.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hapa90

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2011
    Viestejä:
    954
    Kumpikohan lienee helpompaa? Päästä siihen 10 m ampuma etäisyydelle vai jäädä kiltisti supportilla hieman taka-alalle ampuaan?.
     
  2. jamppa990

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2011
    Viestejä:
    2 039
    koska dice ja weapon balance.
     
  3. DLight

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Viestejä:
    868
    Miksi pitää mennä lipomisetäisyydelle?
     
  4. Skye

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    4 934
    Alkaa tosiaan olemaan suurin osa tapoista peleissä haulikoilla, ja vielä tarkemmin yleensä 10-A. Tuolla hulikolla saa ihan liian kaukaa 1hk, puhumattakaan lähemmistä etäisyyksistä, jolloin ei ehdi edes näkemään ampumisanimaatiota kun on jo maassa.
     
  5. gallou

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2015
    Viestejä:
    157
    Fps droppailu ja tuo cpu usage homma katosi kokonaan kun päivitti seiskasta kymppiin.
     
  6. escalibur

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2000
    Viestejä:
    22 782
    41,79€ alennuskoodeineen.
     
  7. knz0

    Rekisteröitynyt:
    26.11.2010
    Viestejä:
    29
    Peli tuntuu kankealta ja lagiselta verrattuna BF4:een, toki tässä on vain 2 tuntia takana mut ei tämä mitään suuria tunteita herätä..
     
  8. Skye

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    4 934
    On tämä nettikoodi vaan aikamoista paskaa näin ruuhka-aikoina.
     
  9. nudedude

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Viestejä:
    1 052
    Tsekkaile asetukset, kyllä tämä on "butter smooth" mutta varmaankin krattu raudan suhteen. Noilla vermeillä luulis kulkevan.
     
  10. tones_82

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2006
    Viestejä:
    563
    Sigun setti 1440p High astukset, Empire Edge Conquest mappi, FRAPS 10min Avg: 103.010 Fps

    MSI Afterburnerilla katsottuna FPS pyörii siinä 110-90 maastossa. CPU:n käyttö menee 60-80% tietämissä ja GPU 80-99% suunnilla.
     
  11. SFX

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    4 693
    Ymmärsin ettei tässä tarkoitettu sitä miten peli pyörii.
    Kyllä BF1 tuntuu ns. "lagiselta" tai kankealta kun puhutaan "gunplay:stä", jos otetaan vertailukohdaksi BF4.
    Laginen ehkä väärä sana, mutta kankea aika hyvä.

    Eilen tuli pelattua koko ilta BF1, ja sitten perään jokusen erää BF4.
    On se BF4 vaan helvetin terävää meininkiä. Sen eron tunsi aivan heti ekassa BF4 rundissa kun BF1 perään pelasi.
    Toisaalta jotenkin pistän tän asetelman piikkiin, eli tuo BF1 tuntuma sopii jotenkin tuohon WW teemaan. Eli millaiset aseet on jne.

    Semmonen jännä muuten että kun BF4 tietenkin assaulttina pelaili, niin jumalauta se ukko tuntuu healaavan vuoden vs BF1. :D
     
  12. hapa90

    Rekisteröitynyt:
    24.10.2011
    Viestejä:
    954
    Pakkohan sen gunplay on oltava erinlaista koska muuten tulisi vain BF4 reskin etc valituksia. Tuon takiahan on kuulema jätetty muutama hyvä asia pois BF1 mitkä teki BF4 hyvän. Esim Test range...
    Toki tällä hetkellä näyttää nuo servutkin välillä näyttää punaista ja keltaista server iconia niin voihan se olla että nettikoodi ei ole viellä ihan täydellistä.
     
  13. madmaxmel

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    3 310
    Täällä kun nyt niin kehutaan niin ei se BF4 tainnut sekään olla näin tuoreeltaan smooth kokemus joten eiköhän tämäkin ajan kanssa parane.
    Eniten itseäni ärsyttää kuolemat, jossa olen esim kiven takana että en näe vihollista, mutta silti hän tappaa minut. Useimmiten se käyn niin että mielestäni ehdin siirtä turvaan mutta silti luoti lentää nurkan takaa kuin kennedyn taikaluodissa konsanaan :D


    Yritän kurkkia johtuuko esim siitä että minut tappanella on ping 20 ja minulla esim 80, muttei sekään kai näitä tilanteita selitä.
     
  14. SFX

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    4 693
    Juu, reskin huutelut on aina hienoja. Hardline sitä mielestäni oli, mutta ei kyllä BF1.

    Ei tuo tuntuman erilaisuus kyllä ole kiinni siitä miten servut pyörii, peli vain on ihan erilainen tuossa suhteessa.
    Toki BF4 tuli smoothimpi myöhemmin, mutta on se perustuntuma tähtäämisessä jne aivan erilainen.
    Onhan BF1 kuitenkin näitä ihmeellisiä keksittyä mekaniikoita, kuten LMG:n tarkentuminen nappi pohjassa jne.
     
  15. Kirvasto

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2013
    Viestejä:
    314
    Yksi syy on siinä että vihollinen näkee sinut vaikka luulet olevasti suojassa. Se johtuu mm. siitä että 2d fps peleissä sinulla on vain yksi silmä joka on keskellä päätä. Sen vuoksi kun kurkaat kulman taakse näet vihollisen vasta kuin sinusta näkyy jo puoli kehoa.

    Toinen syy on pelin fovi joka on vain noin 100 astetta kun todellisuudessa kahden silmän fovi on lähes 220 astetta. Sinä näet pelissä melko kapean sektorin verrattuna todellisuuteen joten saatat helposti luulla olevasti suojassa vaikka kauempana oleva vastusta näkee sinut.

    Kolmas syy on netin aihettama viive, mutta se toimii toiseen suuntaan, eli kun kurkkaat nopeasti kulman taakse näet paikallaan olevan pelaajan aikasemmin kuin se näkee sinut.

     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2016
  16. Dualram

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2005
    Viestejä:
    577
    Muutamia oon sniputtanu niin, että vähän on jalka näkynyt jostain kiven tai seinän takaa.
     
  17. nudedude

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Viestejä:
    1 052
    Nojuu totta muuten, "gunplay" saattaa olla kyllä nimenomaan kankeampaa. Fiilis ohjauksessa.

    Muutoin tämä on kyllä teknisesti ihan, ellei vähintään, yhtä sulava kuin BF4. Lagisuutta ei ehkä niinkään esiinny, ehkä ohjaus on kyllä realistisempi / raskaampi kuin vaikkapa CoDeissa.

    Offtopic, jos joku näkee kikan jolla saa uusimmasta CoDista ja/tai CoD4 remakesta sen moninpelin fps lukituksen pois (capped 91) niin tarjoan tuopillisen pirtua limeviipaleella :)
     
  18. JMlie

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Viestejä:
    350
    Tuli päivitettyä tuossa win 7 -> 10 ja voi jessus kuinka parani pelikokemus. Aikaisemminkin tuntui suht smoothilta 80-100 fps, mutta välilä tuli esim muutaman sekunin jäätyilyjä (kuva ei liiku, mutta äänet kuuluu). Nyt on yhtä juhlaa eikä ilmene minkäänlaista stutterointia. :kippis:
     
  19. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    Toimiikos tässä pelissä muuten joystick? Tajusin juuri, että multahan löytyy tollanen vanha romu mitä olen kässärinä ajopeleissä käyttänyt. Voisi olla mukava lisä lentämiseen.
     
  20. V1lle85

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2010
    Viestejä:
    590
    Ei muuta kuin testaamaan. Itteä kans vähän kiinnostais tuo logitech tuupata kii koneeseen mutten oo jaksanu nähdä vaivaa alkaa säätään :)
     
  21. Greenthum6

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2007
    Viestejä:
    102
    Lukiessani i5-pohjaisia tehokkuusongelmia BF1:ssä en kyllä pysty eläytymään niihin. Omat setit kellottamattomat i5-4670K / GTX 1070 / 24GB DDR3 / 1080p / Win 10.

    Ja peli pyörii kuin unelma! FPS:t keskimäärin 100+ (DX11/Ultra) ja pahimmillaan "droppailee" 70-80 välille avoimissa 64-pelaajan kentissä, kun esim. tekee pommittajalla syöksyjä lipuille. Peli oli aiemmin HDD:llä ja nyt PCI-E väyläisessä SSD:ssä. Vaikka HDD oli hieman hitaampi, niin useimmiten ehdin silti varaamaan lentokoneen tai tankin 64-pelaajan kentissä (auttaisikohan 24GB muisti tässä?).

    CPU-kuormitus on jatkuvasti 100% kuten useimmilla muillakin. Kokeilin low / med / high / ultra asetuksia ja kovin merkittävää FPS-eroa ei ole (ehkä 20-30%). CPU on siis pullonkaula, mutta riittää aivan mainiosti pitämään toiminnan täydellisenä 1080p:ssä.

    Viidakkokentässä pyöritys on selkeästi haastavinta luultavasti kasvillisuuden takia. FPS:t droppaavat satunnaisesti jo lähelle 60. Ainoa selkeä tökkiminen tapahtuu operations-videoissa, joissa tulee noin 10-20 sekunnin jumiutuminen melkein heti alun jälkeen, vaikka ääni jatkaa.

    i5-omistajat voisivat kokeilla pudottaa prossun ja näyttiksen kellotukset pois ja testata, vaikuttaako positiivisesti (tällaistakin olen kuullut). Toivottavasti päivityksissä tulee lisäapuja tilanteeseen. En siis lähtisi vielä prossukauppaan, ellei raha polta taskuissa liian kuumasti.
     
  22. SFX

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    4 693
    Ihan mielenkiinnosta, mistä kammoista koostuu 24GB?

    Sulla kun vissiin CPU pullonkaula, niin ei se kyllä kovin tuosta FPS paranisi toisella prossulla.
    Meinaan omalla 6-ydin HT prossulla luvut on pitkälti samat tuossa FPS. Asetukset mulla myös ultra, ja DX11. Mulla CPU load vaihtelee 60-80% väliä, ja GPU toki 100%.

    Itsellä fullscreen toimii heittämällä paremmin. Oikeastaan borderless on mulla stutter fest.
    DX12 on aivan farssi kun testasin.
     
  23. Kirvasto

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2013
    Viestejä:
    314
    Siis mitä? Jos CPU on pullonkaula niin fps ei nouse CPU:ta vaihtamalla? Nouseeko se sitten GPU:ta vaihtamalla. :facepalm:

    Sinun tilanteessa GPU:n kuorma on 100% eli se on pullonkaula, jolloin CPU vaihtaminen ei tietenkään auta juuri mitään. Pieniä parin prosentin parannuksia voi toki aina tulla, mutta ei niin paljon kuin silloin kuin CPU rajoittaa frameratea.
     
  24. SFX

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    4 693
    Tietenkin tajuan että se noin menee, vie sun facepalmis muualle. Sanoinkin että tuskin kovin nousee. Vai väitätkö että hyvin vastaavilla spekseillä ero olisi kovinkin iso mun kokoonpanoon?
    Veikkaan siis että CPU ei ole suuresti pullonkaulana tuossa.
     
  25. Kirvasto

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2013
    Viestejä:
    314
    Sori, ymmärsin tuon väärin.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti