Hyvää pohdintaa. Nää vinkit on hemmetin tapauskohtaisia. Sen mitä suosittelen uuden tai hyvin pidetyn auton maalipinnalle ei ole sama mitä vinkkaan sellaiselle "joku vähän hankasi omaa autoa tuohon kylkeen, miten sais maalit pois, ei viitsi sen enempää korjauttaa kun auto on mitä on". Youtuben detailing-pätkillä törmännyt useamminkin tuohon ihmesieneen ja varmasti toimii kun tietää homman rajoitteet ja kyvyt. Siitä voi tietysti olla montaa mieltä uskaltaako sitä suositella kenellekään.
Jos vinkkaisi vain sellaisia mitä itse tekisi, niin olis huonoja vinkkejä "vaihda auto"
Viimeksi muokattu: 22.10.2016
Mitäs mieltä murot on siitä kumpi on autolle huonompi ratkaisu nuo itsepalvelupesulat missä on harjavesipyssy yhdistelmä vai pesuautomaatit? Kaupungissa kerrostalossa asuvana ei käsipesu mahdollisuuksia ole kuin pääsääntöisesti nuo harjavesipyssy pesulat. Fifth Gearin testihän totesi harjat huonoimmaksi mutta ne oli pelkkiä harjoja ilman vettä ja oli maanneet maassa, ainakin paikoissa joissa itse käynyt nii harjat on vesipöntössä tai shellillä jossain juoksevassa vedessä.
// Pohdiskelen tässä washgo tyyppisen kuukausimaksu automaatin ja harjavesipyssy itsepalvelupesujen välillä
Viimeksi muokattu: 23.12.2016
Vahingoittaako tollaset aluvanteiden lakka/maalipintaa pidemmän päälle? Jos vaikka joka renkaanvaihdon yhteydessä käyttelee + satunnaisesti autoa pestessä suihkuttelis tollasta vanteille ja painetta/harjaa/(kinnasta) perään.
Viimeksi muokattu: 14.01.2017
Enpä ole tämmöisestä kuullut. Tuntuu että enempi se niitä vanteita vahingoittaa jos niitä ei pese... Jarrupöly, metallisilppu ja suolapaska tekee pahaa. Mun talvivanteet on aika surullisen näköiset, mutta toimii vielä niin olkoot.
Viimeksi muokattu: 14.01.2017