Tässä päivän mittaan tullut puunattua emännän sotaratsua; Volvo V70 vm.2000 245tkm. Ihan vitunmoinen hommahan tämä on. Saatana. Eikä vielä olla valmiita.
Ensin liuotin (jotain Prisman tärpättiä) ruiskulla pintaan ja pientä odottelua. Huuhtelu. Sitten vasta alkoi näkymään pahimmat kohdat; nokkapelti, alalaidat jne. Mineraalitärpättimellä käsittely, venailua, ja taas huuhtelu. Sitten itikat pois soodalla laseista, valoista, etumaskista, ja grillistä. Ja taas huuhtelu. Sitten vasta itse asiaan, foamilla vaahdot päälle, pientä venailua, ja huuhtelu. Sitten iski inspis, joka olisi kannattanut unohtaa, että vedänpä kliinerin kautta kestovahat pintaan. No ei kun kliineriä, kiillotus, vahaus, ja nyt taas venaillaan, että vaha kuivuu. Korrekin oli kliineri ja kestovaha. Kliineristä / kliineriin irtosi vielä paljon paskaa, jonka olisi ehkä saanut pois vielä huolellisemmalla alkukäsittelyllä. Vehkeitä ei ihmeempiä; hartiapankkia, varrellista harjaa, kompura. Ja ai niin, MotoNetin kiillotuskone. Ihan OK ostos parillakympillä, mutta päät / harjakset menevät todella helposti "tukkoon". Johtuneeko kliineristä / vahasta, tai sitten alkutöiden laiskuudesta.
Juuri äsken kävin konepeltiä kiillottamassa, josko vaha olisi kuivunut. No OK, tuleehan siitä helvetin kiiltävä (verrattuna vanhaan), mutta tuon ikäiseen / hintaiseen autoon... Ei perkele, olisi pitänyt jättää tekemättä.
Edit: Sauhuilla huomasin muutamia kohtia, jotka olisi korjauskynällä saanut varmasti maskeerattua piiloon. No nehän oli TurtleWaxin tuotteita, ja minä vetelen kotimaisella Korrekilla. Perkele.
Edit 2: Puolen autoa käyty läpi kiillotuskoneen hienommalla päällä ja käsin. Olisi sitten parempi olla hyvää tuotetta tuo Korrekin kestovaha; en varmasti vedä toista kertaa tänä vuonna tuohon autoon.
Viimeksi muokattu: 11.08.2015