Auton lukkopesä rikki

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja K2, 01.01.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. K2

    Rekisteröitynyt:
    27.08.2000
    Viestejä:
    425
    Kakkosautosta (vm. -98 Corolla) käynnistyslukkopesä ei suostu yhteistyöhön vaikka kuinka avainta nitkuttaa. Kokeiltu on myös kahdella vara-avaimella, joten ongelma lienee lukkopesässä. Vaihtoon taitaa mennä lukkopesä?

    Onko vaihto kovin monimutkaista, eli pystyyköhän homman tekemään tällainen joka on tutustunut auton mekaniikkaan lähinnä renkaiden vaihdon muodossa? :) Jos autoa käyttää huollossa, pitääkö olla merkkihuolto vai riittääkö tavallinen? Paljonkohan homma tulee kustantamaan about (ilman työtä ja työn kanssa)?
     
  2. DaVinci

    Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    338
    Virtalukko. Ja ei kyllä pysty vaihtamaan ite jos on vaan renkaita potkinu aikasemmin ;) Hinnasta en sano mitään.
    [signature]On tää /c:stä[/signature]
     
  3. OMGmercedes

    Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    17 824
    Jos Toyotassa olisi ruosteen lisäksi jotain "tyyppivikoja" niin se taitaisi olla ehdottomasti nämä onnettoman heikot virtalukot. Itsellä makaa kaksi Tojohkaa pihassa ja molemmissa sama vika :D Vielä lähtevät pienellä vemputuksella käyntiin, mutta saa nähdä milloin jättää käynnistymättä kokonaan..


    [signature]Tyhmiin kysymyksiin saa useimmin tyhmät vastaukset.[/signature]
     
  4. Jaake

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2001
    Viestejä:
    1 722
    Virtalukko maksaa tarvikkeena luultavasti jotain muutaman kympin, ehkä noin 40-60? ihan arvauksena. Tiedä sitten jos ei saa kuin alkuperäisenä, niin voi olla kalliskin. Vaihto ei sinänsä vaadi mitään erityisiä taitoja, mutta voi muuten olla aika v-mäinen operaatio. Yleensä lukko on sellaisen putken sisällä ja se pitää jotenkin sieltä saada vapautettua, aika usein on niin, että lukon pitää olla virrat päällä asennossa tai ainakaan rattilukko ei saa olla päällä, että se pesä sieltä edes tulee ilman suurta väkivaltaa ulos. Todennäköisesti sen putken kyljessä on reikä, johon tulee joku kynsi, jota painamalla lukkopesän saa pois. Jos pesä on hajonnut, niin ettei se avain käänny, voi olla helpointa hajottaa lukkopesä vaikka poralla, että sen saa pois. Riippuu autosta aika paljon. Ja irrota akun miinuskaapeli ennen kun alat irrottamaan lukkopesää.

    Suosittelisin, että haet vaikka kirjastosta alfamerin tai heynesin kirjan, josta näet miten se lukko sieltä pitäisi ottaa pois. Niissä on yleensä selostettu myös verhoilujen irrotus, ruuvien paikat jne. Pääset paljon helpommalla. Sehän tuossa sitten tulee, että sulla on eri avain virtalukkoon ja oviin, jos et samalla vaihda koko sarjaa, mutta ei se nyt kovin suuri ongelma ole.
     
  5. monni-

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    897
    Lisätäämpä triidiin vielä mutua eli ihmettelen jossei tuo lukon vaihto vaadi ajonestojärjestelmän uudelleenohjelmointia tms
     
  6. qurqo

    Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    847
    Kannattaa soitella purkaamoille ja kysyä "käynnistyslukkopesää". Uutena maksaa varmasti aivan perkeleesti. Kyllä sen pystyy itsekin vaihtamaan, jos työkaluja löytyy.
     
  7. Jaake

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2001
    Viestejä:
    1 722
    Ainiin sekin vielä. Voi olla pienimmän riesan tie viedä auto sinne merkkihuoltoon. Oikein tee-se-itse-mies saattaisi tietysti hankkia romuttamolta virtalukon ja siitä saaduilla osilla koittaa korjata vanhan lukon, tai sarjoittaa uuden lukkopesän vanhalle avaimelle, niin että vanha avain toimisi, eikä ajonestoa tarttisi ohjelmoida.
     
  8. K2

    Rekisteröitynyt:
    27.08.2000
    Viestejä:
    425
    Kokeilin rasvata lukkopesää lukkosulalla ja hyvin toimi sen jälkeen. Toivottavasti toimii kuin rasvattu vastakin. :) Huollon jätän siis nyt tekemättä.
     
  9. kansaIainen

    Rekisteröitynyt:
    11.05.2003
    Viestejä:
    5 879
    Lukkosulalla et rasvannut lukkopesää. Lukkosulalla pesit lukkopesästä rasvat pois. Jotta lukkopesä toimisi jatkossa paremmin, se pitää rasvata. Ei sprayrasvaa, vaan oikeaa moottoriöljyä, jota saat esim. öljytikun kärjestä.

    Usein kun virtalukko jumittaa, auttaa jos rattia nitkuttaa johonkin suuntaan tai edestakaisin, koska se, mikä siellä on jumissa, on rattilukon sulkukappale.


    [signature]Politiikan näkymätön käsi ohjaa yksilöt, jotka haluaisivat edistää yleistä etua, ajamaan yksittäisten eturyhmien etuja, jota heillä ei ole aikomustakaan edistää.
    Tiede on tapa oppia elämään epävarmuuden kanssa.
    Koneeni
    [/signature]
     
  10. leegoukko

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2004
    Viestejä:
    223
    Heh, ei tullut mieleenkään mutta todennäköisesti aloittajalla on kyse ollut juuri tästä. Itse aina automaattisesti vekslaan rattia puolelta toiselle samalla kun käännän virtoja päälle.
     
  11. Kamikaze

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2004
    Viestejä:
    527
    En oikein meinaa uskoa että virtalukkoa hajoaisi autosta joss on ajonestojärjestelmät ym..
    [signature]Bannia jo vuodesta 2004[/signature]
     
  12. Reiska-Setä

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    2 641
    Ei kannata roikuttaa mitään älyttömän raskasta tavaraa siinä avaimessa.. Löystyy kuulemma virtalukko melko hyvin, jos avaimessa on "avaimenperänä" jotain raskasta tavaraa, esim älytön nippu avaimia.
    [signature]E6600 @ 3,2ghz|| 8800GTS 320mb || Gigabyte GA-965P-DS4[/signature]
     
  13. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Ja tähän perustelut on..?

    Se pitää paikkansa kanssa että jos on valtava avainnippu niin kyllä se rassaa virtalukkoa.

     
  14. Thunder^^

    Rekisteröitynyt:
    17.06.2003
    Viestejä:
    203
    Mutu todennäköisesti.
     
  15. Tesla

    Rekisteröitynyt:
    23.02.2001
    Viestejä:
    120
    Nyt kyllä pistetään jakoon taas niin raakaa murofaktaa että voi herran jumala!

    Olisko heittää jonkin asteisia perusteluja tälle?
    [signature]-Jokaiselta kykyjensä, jokaiselle tarpeidensa mukaan[/signature]
     
  16. Kamikaze

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2004
    Viestejä:
    527
    Niin enhän nyt absoluttisesti niin väitä, mutta kuitenkin suhteellisen uusi auto kyseessä.
    [signature]Bannia jo vuodesta 2004[/signature]
     
  17. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Nyt en jaksa kaivaa faktaa esiin mutta onko -98 corollassa ajonestoa? Jos ajonesto on niin silloinhan auto ei vaan lähde käyntiin jos ajonesto temppuilee.
    Otsikon tapauksessa oletin että avain ihan fyysisesti takkuilee lukkopesän kanssa.
     
  18. Lousku

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2001
    Viestejä:
    105
    Uusi auto, siis OMG. auto on 10 vuotta vanha!

    Ai niin keskiverto MuroautoTM on = http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1630125

    [signature]Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.[/signature]
     
  19. K2

    Rekisteröitynyt:
    27.08.2000
    Viestejä:
    425
    En ainakaan muista että ko. Corollassa olisi ajonestoa. :D Koko auto on ollut omistuksessa pari kuukautta ja sitä on käyttänyt se kauniimpi talon asukki. Ongelma kuitenkin oli siinä, että lukkopesä ei suostunut yhteistyöhön.

    Koitin toki nitkutella rattia samalla kun kääntelin avainta, mutta ei auttanut. Tuo moottoriöljyjippo oli hyvä. Pitääpä laittaa siitä öljyä lukkopesään.
     
  20. TRG-42

    Rekisteröitynyt:
    09.09.2002
    Viestejä:
    2 063
    Ainakin avensiksissa on tyyppivikana on virtalukon pohjan hajoaminen.
    [signature]Allekirjoitus sensuroitu plaza-tiimin pyynnöstä.[/signature]
     
  21. Kamikaze

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2004
    Viestejä:
    527
    En tiennyt että kyseessä 10v vanha auto.
    [signature]Bannia jo vuodesta 2004[/signature]
     
  22. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ajonesto tuli lakisääteiseksi 97, joten ko korollassa varmasti mokoma on

    [signature]Viheraho: "Muro on melkosen mielenkiintonen paikka siellä vittuillaan ja haukutaan nimimerkkien takaa ja se satai vesa on ihan perseestä."[/signature]
     
  23. Mokkis

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2000
    Viestejä:
    1 060
    Ajonestot ja muut sonnat on lähinnä este itse auton omistajalle, jos joku ammattivaras haluaa auton, se myös saa sen. Virtalukko hittoon ja käynnistys manuaalisesti, ei tartte pelata avaimienkaan kanssa enää, vähä johtopeliä vaa... Veikkaan tosin että tässä byrökratian luvatussa maassa katsastus voi olla vähän niin ja näin.

    Mulla meni vanhuuttaan oven lukkopesä rikki tai joku tunki sinne jotain, ei mene avain loppuun asti sisään enää eikä toimi siis lukkokaan kuin käsipelillä nupista.

    Ja nyt vaimo jätti onnistuneesti auton avaimet ja omassa avainnipussaan vara-avaimenkin kassiin joka jäi autoon ja jonka laittoi lukkoon. Piti perkele hakee teräslankaa ja pakottaa sivuikkuna auki ja vetää nuppi ylös. En tehnyt itse, mutta appiukolla meni 15min operaation suorittamisessa. Jumala siunatkoon vanhoja kunnon autoja (vaikka uusissa autoissa on keskuslukitus, menee nekin monesti rikki kuten olen empiirisesti havainnoinut parin muun yksilön kanssa)! Lukkoseppä olisi veloittanut lähelle 100e paikasta riippumatta pääkaupunkiseudulla tuosta operaatiosta.
    [signature] Ron Paul 2008 [/signature]
     
  24. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385

    suomessa ei ole todistetusti anastettu yhtään 2:s tason ajonestolla varustettua autoa.
    [signature]Viheraho: "Muro on melkosen mielenkiintonen paikka siellä vittuillaan ja haukutaan nimimerkkien takaa ja se satai vesa on ihan perseestä."[/signature]
     
  25. Mokkis

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2000
    Viestejä:
    1 060
    Sillä sun ajonestollas ei tee hevon persettä ku hilaa sen koko paskan vaikka rekan perälle. Auton saa myös erittäin tehokkaasti GTA-tyylillä jopa ilman asetta (kunhan sopivan mummon kohtaa)

    Siskokin pitää sen autossa ajoneston infrapuna-avainta siinä käsijarrun vieressä kotelossa, arvaa kuinka moni muu mahdollisesti. Siinäkin rotiskossa on ollut paljon ongelmia tuon ajonestolaitteen kanssa plus muun 100 ja yhden sähkövian kanssa. Ei tosiaan tekisi mieli omistaa autoa joka ei lähdekään käyntiin jonkun hiton ajonestolaitteen vian takia ja jäädä 500km jumiin kun pitäisi töihin päästä vähän kuin siskolle kävi. Liikaa tekniikkaa on enemmän ongelmia. Ja noita ajonestolaitteen ongelmia on ollut hieman useammin tuossakin autossa kuin kerran, lähempänä 20 kertaa ongelmia saada käyntiin joista muutama kerta on joutunut merkkihuoltoon kun ei tosiaan ole lopulta lähtenyt ollenkaan. Kyllä se elektroniikka varmaan ne ekat 10v pelaa, mutta kun vauhtiin pääsee niin nuo uudemmat autot alkaa olemaan todellista romurautaa. Mun auto täyttää kohta 20v 440 000km jälkeen ja lähtenyt käyntiin ekalla joka kerta viimeisten 2v aikana kun olen sitä käyttänyt.

    Autoon kuin autoon pääsee myös hyvin tehokkaasti sisään ja irtaimisto on helppo viedä. [signature] Ron Paul 2008 [/signature]
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti