Autokorjaamo kusettaa?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Collusion, 26.01.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. $pitfire

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2010
    Viestejä:
    136
    Vähän OT, mutta kerran Mukkulan alueesta puhutaan, niin ehdottomasti suosittelen JTR-Huoltopalvelut/Autonomi Holma korjaamoa...pieni korjaamo, mutta todella hyvää palvelua ja edulliset hinnat...niin ja osaavat tietenkin työnsä!
     
  2. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Tällainen kyssä. Tässä ei varsinaisesti ole kyse kusetuksesta, mutta osan/työn virhevastuusta. Meikäläisen Sitikkaan on valtuutetussa merkkihuollossa vaihdettu kytkinpaketti tammikuussa 2014 kun autolla oli ajettu 230tkm. 50tkm ja 2,5 vuotta myöhemmin painelaakeri rallattelee (on varmaan rallattanut jo pitkään, en ole vain huomannut ennen kuin serkku, mekaanikko ammatiltaan, asiasta huomautti).

    Pikagoogletuksella näyttäisi osatakuu olevan yleisimmin 2 vuotta. Tarkoittaako se, että selvästi viallinen osa/asennus menee meikäläisen piikkiin?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. pog

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    851
    Painelaakeri on sellainen osa jonka voi itsekin rikkoa vaikka 5tkm aikana väärinkäyttämällä kytkintä. 50tkm jälkeen ei kukaan varmaankaan korvaa mitään. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13706758/kytkimen-hajoaminen

    Otsikkoon liittyen, itselle tuli kusetettu olo mersun merkkihuollossa kun vein toimimatonta kaukosäätöistä vara-avainta koodattavaksi. 5 minuutin jälkeen huoltoneuvoja nainen saapui takaisin tiskille ja sanoi etteivät saaneet toimimaan, laskua tulisi silti koodauksen yrittämisestä 35 euroa. SIIS SIITÄ JOUTUI MAKSAMAAN ETTEIVÄT SAANEET KOODATTUA AVAINTA? Pakkohan se oli maksaa ennen kuin poliisit olisivat saapuneet paikalle :)
     
  5. ttppii

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2011
    Viestejä:
    1 284
    No minä olisin melkein itse harkinnut sitä poliisin kutsumista.
     
  6. pog

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    851
    Kuulemma tuo oli normaali vähimmäislaskutus heidän tuntihintoina tehtävistä korjausyrityksistä.

    Kyllä vähän nauratti maksaa.

    Yhdelle nyrkkipaja pienyrittäjälle sen sijaan löin joskus 20€ käteen vaikka ei pyytänyt mitään kun tutki n.45 minuuttia nosturilla ollutta autoani mistä jäähdytysneste voisi vuotaa.
     
  7. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Mulla hajotettiin katsastuksessa kytkin ja olin vielä itse näkemässä tilanteen. Auto vielä liikkumassa eteenpäin, kun se laittoi pakin päälle ja renkaat ulvoi. Sitten alkoi kytkimen poltto kovilla kierroksilla laitteistossa pitkään ja pitkään. Seuraava päivänä tuosta alkoi ongelmat ja korjaamossa paljastui, että kytkinlevyn keskiö oli haljennut.
    Katsastuksessa saavat ihan rauhassa väärinkäyttää ilman mitään seuraamuksia?
     
  8. Tommi_82

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    3 309
    Mitä inssi sanoi kun huomautit asiasta?
    Millaisen vastauksen sait katsastuskonttorilta tekemääsi reklamaatioon?
     
  9. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Kevyttä ajoa kokeneen kuskin käsissä koko matka, eli käyttövirheitä tähän ei liity. Toisaalta ei sitä voi kyllä millään todistaakaan, joten ei kai se auta kuin niellä...
     
  10. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    En usko että korjaamo sitä paskonut, paska osa vain.
     
  11. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Todennäköisesti näin. Lisägooglettelu paljasti, että tähän on kahdenlaista painelaakeria (ilmeisesti halvempi ja kalliimpi) ja toisessa niistä on suunnitteluvirhe, joka tappaa laakerin nopeasti. Ei voi mitään.
     
  12. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    osahan ei tosiaan paljoa maksa, mutta se työ.
     
  13. onkimato

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Viestejä:
    815
    Jossain uudemmissa autoissa onnistuu painelaakerin vaihto laatikkoa purkamatta, eli työkin voi olla halpaa autosta riippuen. Mutta joo, onpa omaankin tuttavapiiriin osunut tapaus kun uus painelaakeri kesti 2000km ja paljastui valmistusvirheeksi.
     
  14. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    En tehnyt sellaista ollenkaan, koska epäilin sitä turhaksi yritykseksi. Korjaamolle vein paljon myöhemmin ja sillä välin kytkin kyllä temppuili.

    Mietin vain, että voiko ne sikailla miten lystää, jos haluavat, mikä liittyy auton rääkkäämiseen. Ratkaisin asian siten, että en enää koskaan vie sinne autoa katsastukseen ja muualla on ollutkin asiallisempaa meininkiä.
     
  15. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 798
  16. Manne

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    1 636
  17. VeGe-

    Rekisteröitynyt:
    14.08.2004
    Viestejä:
    1 723
    Tiedän tapauksen, jossa Vehon huoltokustannusarvio E-Mesen (Edit: tarkennetaan nyt vielä 320 CDI, '03) vaihdelaatikon uusimisesta oli yli 7000 €. Ei-merkkiliike teki n. puoleen hintaan. En muista kuuluiko tuohon jotain muutakin, kuten kardaani.
     
  18. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 798
    Jaa tuossa vaan sanotaan, että 7000e lasku kilahti postilaatikkoon.
    Muutenkin eikö tuollainen nyt kannattaisi jo paalata tai myydä osina, kuin ruveta 7000e remppaa tekemään?
    Tuolla rahalla saa kuitekin ihan hyvän auton tai sitten vähentää entistä velkaa ja ostaa halvempi auto tilalle, jos rahaa ei ole mersua pitää.

    Tosin en ymmärrä, miten 7000e lasku voi romahduttaa koko perheen talouden. On taas melkonen soppa keitetty pikku jutusta.
    Pikavipeillä maksettu tuo lasku? :D
     
  19. MaZo

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    1 399
    No eipä ole uutta että maahantuojat hinnoittelee hommat noin, ne kun ei itse mitään enään korjaa. Vaihtavat vaan uutta tilalle ja hintalappu sen mukaan.
    XC lolvon haldex peräkin maksaa tiskiltä 4ke, eivät korjaa, eivätkä vaihda edes suodatinta siihen(atomeiksi koko paska). Toki käytettyjä saa sitten lunastaa halvemmalla niin onpa yksi ylimääräinen perattavaksi.
     
  20. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  21. MaZo

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    1 399
    Monesti kun solkut oireilee saa pakat vaihtaa samalla(näin siis joissakin joissa solkut kuolee öljyihin), siinä kohin kun niin pitkälle purkaa on se ja sama sitten tehä öljypumppu että muut kuluvat ominaiset paikat samalla.
    Itse tehden toki pääsee osien hinnalla, tuntuu vaan ne tekijät olevan melko vähissä. Toki tuohon omaankin ZF 5HP24 maksaa hilut reilu tonnin verran, mutta tehtävissä on kunhan aikataulu joustaa hieman.

    Ylipäätään ei maahantuojien kannata alkaa korjaamaan moisia, ensinnäkin yksi aski sisältää työtunteja saatuun hintaan nähden paljon, minimikorjauksilla mennessä voi tosiaan kosahtaa jos jotain jätettiin vaihtamatta.
    Monessa yhteydessä lopputuloksen hinta-varmuus sanelee mitä tehdään, työkoneissa vaihdetaan moottori monesti korjaamisen sijaan. Vaihtokone vs remontti ja 2 viikkoa levällään yhdistettynä jonkin asian huomiotta jättämiseen josta sitten aiheutuu lisämurheita puoltaa vaihtokonetta. Toyotakin vaihtaa suosiolla puolimoottoreita, samoin VAG tietyissä tapauksissa jne.
     
  22. valurauta

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    2 476
    Eikö juuri tuon ikäisissä, isokoneisissa E-sarjalaisissa ollut pienenä tyypivikana Valeon tekemä yhdistetty ATF-öljyn ja jäädytysnesteen jäähdytin? Kun eri nesteet on yhdessä Valeon purkissa, arvaahan sen miten siinä käy ... ja ZF:n loota ei oikein pitänyt glykolista. Ihanan kallista?

    suomi24 tietää kertoa, että
    ...Menee kaksi kuukautta ja jälleen kuuluu sihahdus. Sähkövika.

    – Ei jumalauta, taasko se hajoaa.

    Tilillä 1000 euroa, uusi 2000 euron korjaamolasku maksettavana. Jarnon työmatka on 110 kilometriä, joten auto on pakko saada kuntoon.

    ”Hae lainaa helposti tekstiviestillä: Nosta nyt!” Jarno klikkaa. Siinä on hänen elämänsä ensimmäinen pikavippi. Eikä todellakaan viimeinen.
    Pankki ei auta

    Vuoden kuluttua vaihdelaatikko hajoaa uudelleen. Korjauksen hintalapuksi lävähtää 9000 euroa.

    Mistäköhän laatuautosta jutussa oikein on ollut kyse? Vähän erikoiselta vaikuttaa, että merkkipajan(?) 7k€ korjauksella ei olisi takuuta joka olisi kattanut 2k€ lisätuunausta ja uutta 9 k€ remppaa.
     
  23. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 828
    Pääsee sinne töihin Corollallakin, jos ei ole varaa premiumiin.
     
  24. vinklubrulez

    Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Viestejä:
    11 833
    http://keskustelu.suomi24.fi/t/14487285/dsg-romahdutti-perheen-talouden!

    "On syyskuu 2010. Rikkinäisen vaihdelaatikon korjaamisesta kilahtaa 7000 euron lasku Jarnon postilaatikkoon. Syvä huokaus.

    – Ei tässä mitään, Jarno ajatteli. Hänen ja vaimon yhteispalkalla sekä säästörahoilla lasku hoituu nipinnapin.

    Menee kaksi kuukautta ja jälleen kuuluu sihahdus. Sähkövika.

    – Ei jumalauta, taasko se hajoaa.

    Tilillä 1000 euroa, uusi 2000 euron korjaamolasku maksettavana. Jarnon työmatka on 110 kilometriä, joten auto on pakko saada kuntoon.

    ”Hae lainaa helposti tekstiviestillä: Nosta nyt!” Jarno klikkaa. Siinä on hänen elämänsä ensimmäinen pikavippi. Eikä todellakaan viimeinen.
    Pankki ei auta

    Vuoden kuluttua vaihdelaatikko hajoaa uudelleen. Korjauksen hintalapuksi lävähtää 9000 euroa.

    – Yritin käydä pankissa kysymässä, saisinko lainaa. Laskimme vaimon kanssa, että kerran kuussa oltaisiin osamaksulla maksettu pois. Ei onnistunut. Asuntolaina oli niin iso, ettei sen päälle uskallettu antaa lisälainaa.

    250 000 euron asuntolainan lisäksi parilla on nyt murheenaan 9000 euron korjaamolasku. Kun pankista ei heru lainaa, pikavipit ovat ainoa keino selviytyä laskusta.

    18 000 EUROA VAIHTEISTON KORJAUKSEEN.

    IL PLUS

    Copy at
    http://keskustelu.suomi24.fi/t/14487326/mikahan-auto-on-noin-heikko "
    Toisella palstalla taisi lukea että kyseessä olisi VAG-konsernin tuotos.

    Ei ole todellakaan suunnattu millekkään perseaukiselle autoilijalle tuollaista autoa.

    Eihän se mahdottoman kallis ole ostaa vaikka 10 vuotta vanhaa Audi A8-autoa isolla myllyllä. Sen sijaan ylläpito ainakin arkiajossa voi olla yllättävän tyyristä.

    Pikavippeillä auton korjailun rahoittamisen sijasta kannatta varmaan hankkiutua eroon tuollaisesta autosta ja hommata tilalle vaikka joku 5000 euron hintainen corolla ja sillä ajaa ajot niin kauan aikaa ainakin että talous on kunnossa.
     
  25. Manne

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    1 636
    Kiitti. Ajattelin jo, että joku hullu mennyt tuohon kuvan Primeraan? mennyt tuon summan upottamaan, kun autolla ei ole edes puolta rempan hinnasta arvoa.
     
  26. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 434
    Itse olisin miettinyt parikin kertaa laatikon kuntoon pistämistä tai ainakin ekan korjausreissun jälkeen pistänyt auton vähän äkkiä kiertoon.
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti