Autokauppojen paska palvelu

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Pyrres, 15.10.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Inq

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2001
    Viestejä:
    1 317
    Tietysti, ihmisiähän ne autokauppiaatkin on. Veikkaan että jokaisella autokaupalla on joku ylevä tavoite tyyliin "Suomen paras asiakaspalvelu".
    Tuli mieleen hesarin juttu naisista autokaupassa, miehet kiertelevät autokaupassa kuin naiset vaatekaupassa, naiset sen sijaan tietävät mitä halutaan ja tekevät päätökset nopeasti. Ehkä palvelua saadakseen pitää ottaa nainen mukaan kauppaan? :)
     
  2. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Onhan sitä hyvää palveluakin kohdalle osunut. Esimerkiksi Oulun Wetterin nuori Bemarikauppias palveli siihen malliin, että halutti siltä se ykkössarjalainen ostaa, vaikka se ei loppujen lopuksi oikein omiin tarpeisiin istu. Jos perse kestäisi kolmossarjalaisen uutena niin tiedän mistä sen ostaisin.

    Muutenkin niin parasta palvelua on saanut nuoremmilta myyjiltä. Ehkä ne ei ole vielä niin jääräytyneet jne.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Trema

    Rekisteröitynyt:
    05.06.2012
    Viestejä:
    164
    Kävin loppukesästä koeajamassa pienempiä autoja Herttoniemessä, oli Kiaa, Opelia, Fordia ja Daciaa. Koeajopyynnöt laitoin nettilomakkeiden kautta, max pari päivää kesti tulla vastaus ja ajon sai muutaman päivän päähän. Paikalle mennessä olin yllättynyt palvelusta, parikymppinen mies reisitaskuhousuissa ja kohdeltiin vakavasti otettavana asiakkaana. Ei tosin tarjottu yön yli koeajoja tmv. mutta autoista selitettiin ummet lammet varusteineen ja rahoituksia vertailtiin. Opelilta oltiin jälkeenpäin s-postilla yhteydessä kun olin niin ruksittanut, Dacialta soiteltiin, Kialta ja Fordilta ei kuulunut mitään (Kia-myyjälle sanoinkin että on päätetty jo, Ford oli käytetty). Itse etukäteen vertailin kaikki mahdolliset varusteluista rahoituksiin miten kykenin netin kautta, ei oikeastaan tarvinnut kuin koeajaa.

    Hauskana huomiona, Fordia koeajamaan mennessä vaimoni odotteli Laakkosen aulassa sateensuojassa lähes vartin eikä myyjien kiinnostus herännyt. :D
     
  5. juho_-

    Rekisteröitynyt:
    28.11.2005
    Viestejä:
    199
    Jos menee autokauppaan ilman että on puhelimitse etukäteen sopinut mitään, niin en nyt varsinaisesti odotakaan että myyjä tulisi jo ulko-ovellla kysymään miten voisi auttaa. Itse ainakin soitan aina etukäteen jos olen oikeasti ostoaikeissa enkä vain menosssa renkaita potkiskelemaan.

    Muutenkin minulle on aina tarjottu oma-alotteisesti koeajoon ihan hienojakin pirssejä, vaikka olen marssinut tuulipuvussa sisään.

    Siitä on välillä jäänyt paska maku suuhun kun automyyjä yrittää hoputtaa ostopäätöstä valehtelemalla että paljon muitakin kyselijöitä on ollut, vaikka ko. auto olisi ollut myynnissä jo pari kuukautta.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2016
  6. hequ

    Rekisteröitynyt:
    04.09.2000
    Viestejä:
    201
    Sama homma kuin alottajalla, että en tajunnut, että tässä on kyseessä kaksi eri liikettä. Tosiaan omat huonot kokemukset myös tuolta J.Rinta-Joupilta.
     
  7. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 976
    Ikä kai jo tekee sen, että viime vuosina olen saanut ihan hyvää palvelua. Jonnejen kuminpolttokoeajopyyntöihin kai suhtautuvat nihkeästi.

    Paras oli joskus 10v sitten kun menin volkkariliikkeeseen potkimaan renkaita. Myyjä tuli kysymään mitä saisi olla. Kerroin että etin 2-3v vanhaa uudenkarheaa käytöautoa. Myyjä siihen naureskelemaan, että " ei meillä sellaisia ole. Meillä myydään UUSIA autoja. Juuri olin kirjoittamassa papereita UUTEEN autoon." Että sellasta.
     
  8. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Mä olen pitkään miettinyt miksi autoliikkeisiin päästetään myymään ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä tekniikasta=? En nyt tarkoita että pitäisi osata purkaa ja kasata autoja mutta olisihan se ihan hienoa jos myyjä edes vähän ymmärtäisi myytävästä tuotteesta.

    Ylivoimaisesti paskinta palvelua autoliikkeistä minulle on tarjoillut eräs naismyyjä pk seudun A salvassa. Yksinkertaistettuna mihinkään ei osattu vastata ainakaan totuudenmukaisesti.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2016
  9. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Tuon nuorten myyjien antaman paremman palvelun voin pääosin allekirjoittaa, vaikka itse olenkin saanut parasta palvelua keski-ikäisiltä mies myyjiltä (ei eläkeikää odottavia, heiltä saa vain paskaa). Lisäksi jos mahdollista niin yritän valkata päällikön tai muun special myyjän. Tuntuu että heillä olisi enemmän lupa joustaa ilman soittoa kenellekään ja palvelu on pääosin huomattavasti parempaa.

    Ja Teepeen kanssa samoilla linjoilla, vituttaa tietää autosta enemmän kuin myyjä vain luettuani esite jonka jälkeen esimerkiksi niinkin helppo kysymys kuin saako tätä autoa tämän värisenä tämän värisillä istuimilla muodostuu ongelmaksi koska myyjä lukee esitettä jonka itse tietää jo aiemman liikkeen kommenteista vanhentuneeksi eikä katso asiaa koneelta.
     
  10. Opamees

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2004
    Viestejä:
    1 281
    Tässä oma kokemukseni keski-ikäisestä miespuolisesta myyntipäälliköstä.

    Tein viime viikolla Veholle tilauksen fiesta ST line powershiftistä. Kävin netistä läpi kaiken mitä kyseiseen malliin on mahdollista saada. Liikkeeseen menin ilman mitään ennakkotietoja tai ilmoitusta. Kerkesin liikkessä pyörähtää auton ympäri sekä istua edessä ja takana, kunnes myyjä bongasi ja kysyi miten voisi auttaa. Kerroin että tällainen kiinnostaisi automaattina, löytyykö ajettavaa yksilöä? Myyjä kertoi että tuli hetki sitten koeajolta, käydään tekemässä ajolupa. Koeajon jälkeen kysyi että jos auto miellytti, katsotaanko tarjousta? Ruksin haluamani värin, tehdasvarusteet sekä lämpöpaketin ja myyjä löi tiskiin tarjouksen (ilman vaihdokkia) n. 9% nettisivujen listahintaa alemmaksi. Yllätyin hieman kun heillä on jo valmiiksi muita kamppiksia päällä http://www.ford-veho.fi/erikoistarjous-veho-autotalot.aspx?oid=2592

    Kyselin tarjouksen saatuani hieman vielä voimassaolevan viiden vuoden takuun ehdoista, auton toimitusajoista yms. Koitin kepillä saada hinnan vielä painettua seuraavaan tonnin alle, jolloin alennus olisi ollut ~11.4%. Myyjä kertoi pelimerkkien loppuvan ja tuli vastaan tasan kymmeneen prosenttiin, eli n. 300€ alle alkuperäisen tarjouksensa. Tein kaupat ja lähdin tyytyväisenä kotiin. :)
     
  11. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Juu samantyyliisiä kokemuksia itsellä aiemmista kerroista kun on päälliköiden kanssa kauppaa tehnyt. Itseasiassa kaksi kolmesta uudesta autosta on ostettu myyntipäällikön/erikoisautopäällikön tms tekemän tarjouksen pohjalta. Nyt tuo tuorein Focus jonka ostin on "vain" normaali myyjä mutta keski-ikäinen mieshenkilö joka ainakin omien sanojensa mukaan tekee mielummin miellyttäviä kauppoja joista asiakas ja myyjä pitävät sen sijaan että metsästäisi viimeisiä euroja. Tämä toki myyjän omasta suusta mutta eipä tuo sama myyjä kaveriakaan huonosti kohdellut kun kaveri tilasi oman Fiesta Red Editionin ja sai vielä bonuksena tehtaalta ST-Line Red Editionin vaikka piti tulla vain normi Red edition.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2016
  12. Kompas Banned

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2016
    Viestejä:
    14
    Sitten se vielä jos jobbari ei ole edes edellisiäkään saanut myytyä tai hakenut pois.
     
  13. Nomber

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    4 900
    No tiedätkö autoliikkeen sisäänostohinnat? Voihan olla että heidän kate on vaan niin heikko ettei voi halvemmalla myydä ja on parempi että menet sinne kilpailijalle?
     
  14. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Ford myynee autot about samaan hintaan kaikille liikkeille? Joten mistä tuo iso ero katteissa syntyisi?
     
  15. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Voin kertoa että se kate voi pahimmillaan olla 1%. Siinä ei paljoa hyvitellä, vielä jos on riskinä vaihdokki mikä ei tule menemään helposti kaupaksi, tai jotain korjattavaa on luvassa. Voihan se kate olla myös 20%, riippuu ihan tapauksesta.

    Yksi juttu on sitten sähköposti kyselijät, voihan sitä tarjouksen heittää suoralla kaupalla, mutta kun vaihdokki pitäisi hinnoitella näkemättä sitä, niin melkoista lottoa pelataan. Sen takia moni myyjä ei edes vaivaudu mitään vastaamaan. Tai sitten vastaus on vahvasti alakanttiin vaihtohyvitys, tai "tuleppas näyttämään".
     
  16. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
    Parempi tuo alakanttiin arvioiminenkin, tai suora vastaus että ei kelpaa. Tollanen tule näyttämään on melkein yhtä huono kuin ei vastausta ollenkaan.

    Muista en tiedä, mutta itse ainakin kyselen vaihtotarjousta sähköpostilla siitä syystä kun en jaksa lähteä ajelemaan useita satoja kilometrejä ainoastaan todetakseni että liikkeelle ei edes kelpaa vaihdokkini tai siitä tehdään joku ihan naurettava tarjous. Tietenkin sähköpostissa annettu tarjous on vaan arvio ja paikan päällä sovitaan tarkemmin, eihän se liikkeenkään auto välttämättä ole niin hyvä kuin kuvattu, jos käytetystä kyse.
     
  17. Slayer

    Rekisteröitynyt:
    16.12.1999
    Viestejä:
    158
    Sama kaveri palveli minuakin, ja palvelu oli alusta loppuun asiallista. Tuskin olisi tuota 330e:tä tullut edes ostettua, ellei myyjää olisi oikeasti kiinnostanut tehdä kauppaa.
     
  18. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Juuri tämä. Itsekin ehdotin näille pidemmän matkan liikkeille ja muillekin että kirjatkaa vaikka että tarjous voimassa vasta kun auto tarkistettu paikanpäällä tms ehto. Osa taas oli suoraan että okei vuoden vanha auto, 20tkm ajettuna eli eikös se ole kuin uusi ja ei meidän sitä tarvitse nähdä ja osa oli tosiaan että ehdottomasti pitää nähdä ennen kuin suostuu tarjousta tekemään. Molemmat ymmärrän tavallaan koska auton pitämisessä on aika monta eri tapaa mutta mikä on vaikeus antaa edes huonoa karkeaa tarjousta ja sopia tosiaan että jos tuot näytille ja vastaa puheita niin voidaan katsoa hintaa uusiksi.

    Ja 1% kate kuulostaa kyllä hurjalta eikä oikein mahdu päähäni siihen nähden minkälaisia autokauppoja on lähipiireissä toteutunut. Vielä sopimusta ennen jatketaan tinkimistä ja saadaan tonni lisää hyvitystä vaihdokkiin jne jne. Eli tässä tapauksessa mentiinkö miinukselle koska hyvitys vaihdokista oli jo valmiiksi erittäin kilpailukykyinen? Tiedä sitten todellisuudessa mikä mahtaa olla realistinen tilanne esim tuossa omassa diilissä, hyvitys omasta autosta oli erittäin kova, hinta uudesta autosta ei ollut kauhea verrattuna muihin ja varusteita tuli iso liuta. Millä noista sitten tekevät rahaa jos katteet ovat noin helvetin pieniä? Kun ei tuo hyväntekeväisyyttä ole.
     
  19. Nomber

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    4 900
    Isolla autofirmalla voi olla pienempi sisäänostohinta kun ostavat enemmän joten voivat ehkä antaa enemmän alennusta? En tiedä kun en ole autokauppias vaikka muuta kauppaa teenkin. Syitä nyt on paljon, mutta joskus vaan on tilanteita, että kauppaa ei yksinkertaisesti kannata tehdä.
     
  20. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Jos näin on senkin voi ilmaista aika monella tavalla. Hinta tai huono tarjous ei vituta läheskään yhtä paljon kuin hyvä tarjous kusipää myyjältä. Haluat säästää rahaa mutta et haluaisi antaa senttiäkään moiselle. Olen onneksi vain kerran joutunut moiseen ja siinäkin pääsin pälkähästä kun kilpailija pisti viimehetkellä paremmaksi.
     
  21. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Pakkohan noihin sposteihin oli jotain vastailla. Silti 99% oli sitä että kysytään paljonko hyvitetään siihen ja siihen malliin, ja isketään nettiauton ID perään. Sitten sama posti lähtee kaikille saman merkin edustajille ympäri maata. Se että pyytää auton näytille, niin ei kukaan koskaan tuonnut satojen kilometrien päästä, tai edes läheltä.

    Sitten tuo yhden prossan kate - maahantuoja keksii kivan kampanjan, pistetään hinta normaalia matalammaksi, ja kate siihen yhteen prossaan. Ei sillä elä ja riskit on suuret ja pahimmillaan voi mennä miinuksen puolelle. Ne tarjoukset oli lähinnä sellaisia että maahantuojalla on vielä varastossa vanhentuvaa mallia, ja ne pitää saada pois käsistä vaikka hinnalla. Jälleenmyyjä yrittäjää ei hirveästi lämmitä tuollainen maahantuojan perseily josta ei voi edes kieltäytyä, muuten kun jättämällä tarkoituksella kauppoja tekemättä.
     
  22. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Onko siis mielestäsi ok kyrpiintyä työhönsä niin paljon ettei viitsitä tehdä sitä kunnolla. Ja onko oikein että oikeasti autoa ostavat joutuvat siitä kärsimään. Koska tuo on todella tehokas tapa karkottaa ostohalut jos ei vaivauduta edes kirjoittamaan kunnolla. Hetki pieni niin pistän huvikseen yhden s-postin minkä sain yhdestä liikkeestä.

    Alla yksi ison jälleenmyyjän ST/RS-erikoismallien päämyyjältä saamani tarjous jonka pyysin puhelimitse lähettämään s-postiini ja lupasi tosiaain vielä samalla selvittää noita penkkien värivaihtoehtoja. Kaiken lisäksi tuo penkin väritys on aivan päin p:tä ja info väärää. Viesti itsessään suora copy paste eli yhtään merkkiä ei muutettu vaan jätetty pois herran nimi ja yritys:

    Tässä olisi tarjous Focuksesta,toimitusaika noin helmikuu 2017.Käsirahaa joutuisi laittamaan noin 5000€.Istin värityksiä löytyy kaksi,musta/harmma tai musta/keltanen.
    >
    >
    >
    > Ystävällisin terveisin,
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2016
  23. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
    Miksei tuossakin voisi käyttää yhtä paljon vaivaa kuin kysyjäkin? Kattoo minkälainen auto sieltä linkistä löytyy ja sit katot nettiautosta samanlaisia ja heität jonkun sinnepäin lukeman vastaukseksi (vaikka alakanttiin jos arveluttaa), "tervetuloa miettimään tarkemmin". Tuskin tuohon paria minuuttia pitempään menee. Ehkä se kysyjä tulee katsomaan, ehkä ei. Parempi tuo kuitenkin kuin venkoilu että ei voi sanoa mitään ennenkuin auto on näytillä.
     
  24. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Noinhan mä teinkin, jotain suuntaa antavaa haarukkaa, ja toivomus että poka saapuu paikalle, niin sitten voidaan katsoa se lopullinen hinta. Ei siihen montaa minuuttia mene. Mutta sitten noita kyseliöitä on 10-20 päivässä niin alkaahan se vituttamaan eikä ihan vähääkään:D Turhaa työtä ja senkin ajan voisi käyttää vaikka pasianssin pelaamiseen tai pornon katseluun:rolleyes: Enkä siis ole vuosiin enää myynyt autoja, siinä hommassa ei ole mitään hyvää. No hauskat erikoiset vaihtoautot millä pääsi rälläämään, jos nyt edes yksi positiivinen asia tulee mieleen.
     
  25. jyrki

    Rekisteröitynyt:
    14.12.1999
    Viestejä:
    821
    Hyvin vaihtelevia kokemuksia automyyjistä. Viimeisin Jyväskylän hyundai-myyjältä. Katselin siinä mazda 6:sta ja myyjä tuli utelemaan ja olin todellakin tuollaista autoa katsellut ostomielessä. Myyjä kyseli että "mikäs auto sulla itelläs on - missä se on" sanoin että tuossa naapurissa huollossa. "tuu seuraavan kerran ajan kanssa ja ota se auto mukaan" ja myyjä käveli pois paikalta. Ei tullut kauppoja :D

    Paras mieleenjäänyt kokemus oli Espoon niittykummun mazda-myyjältä muutaman vuoden takaa. Siinä oli heti oven lähellä istumassa (varmaan heidän ykkösmyyjä) jethro-tyyppinen äijä joka todellakin osasi hommansa. Tulin verkkareissa salilta sinne ja sain silti ykköspalvelua! Terveisiä vaan hepulle, mahtava asiakaspalvelija.

    Paskin tarjous tuli länärin varrelta hyundai-myyjältä subarusta. Kyselin vaihtotarjousta 10+ke autoon ja lupasi legacystani 1000e. Myin autoni sitten yksityiselle 5000+ eurolla ja ostin hyundain muualta.
     
  26. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Katteesenhan nyt vaikuttaa vaikka sen myyjän palkka, tilojen kulut jne. Varmasti vaihtelevat liikkeittäin.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti