Autokauppiaan vastuu ja korvausvelvollisuus vs. Kuluttajansuoja

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Karihaa, 14.09.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 744
    En ole asian tuntija, mutta siis tällaisella padalla?

    First generation (KE; 2012–2016)

    It will also be available with a 2.2-liter two-stage turbocharged diesel (SH-VPTS) with either 147 bhp (110 kW; 149 PS)/280 lb⋅ft (380 N⋅m) or 173 bhp (129 kW; 175 PS)/310 lb⋅ft (420 N⋅m),
    emitting an estimated 119 and 139 g/km, respectively.
     
  2. Jayded

    Rekisteröitynyt:
    20.01.2011
    Viestejä:
    204
    Kyllä, juuri tuolla myllyllä. Kesympi 110 kw.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. ampula

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Viestejä:
    2 494
    En ihan varma mikä ei mene miten.

    Mutta ei ole ihan tavatonta että autokauppa yrittää ensin neuvotella reklamaatiosta itselleen sopivan sopimuksen, ja kuten kerroit olivat loppujen lopuksi valmiita purkamaan kaupan. Tarkoitain että ihan ok. Toki ärsyttävää että aikaa menee.

    Erona aloittajan tarinaan, mm se että aloittajalla iältään paali-iässä oleva auto, vika jossain määrin ostaessa tiedossa, kuluttajaneuvonta sitä mieltä että tuote ok, sinulla paljon tuoreempi (ei kuitenkaan uusi, eikä ns toisen kierroksen )jne.
     
    Viimeksi muokattu: 15.10.2019
  5. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 289
    Ja varmaan asiakkaista aika suuri osa yrittää kusettamalla saada itselleen hyötyä kun vähän kuluttajariitalautakunnalla uhkailemalla ja keksimällä perättömiä väitteitä voidaan saada liike maksamaan vaikka ja mitä. Eiköhän liikkeet tuon takia koita hiukan "vetää henkeä" ja tutkia asiaa ennen kuin suoralta kädeltä uskotaan kaikki mitä asiakas sanoo ja myönnytään korvauksiin.
     
  6. Anonyymi1235

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2017
    Viestejä:
    11
    Moi. Kerronpas erään huutokaupasta ostetun auton tarinan:

    Elikkäs huusin 25. -lokakuuta huutokaupat.comista ehjänä myydyn, jokapäiväisestä ajosta suht vähän ajetun c-mersun w203 cdi avantgarden 2.7 dieselillä.
    Auton vaihdelaatikossa ilmeni vikaa, (siirtyi hätäkäytölle ja ei suostunut vaihtamaan vaihteita) kun ajoin autoliikkeestä kotiinpäin kauppojenteko iltana. Oletin vian olevan jokin pieni, joten ensitöikseni ostin vaihekeppimoduulin (150€) autoon, josko se sillä tokenisi. No eipä tullut kuntoon, joten varasin seuraavalle viikolle (5.11.) autolle ajan vikadiaknoosiin mersun merkkihuoltoon. Vikakoodiksi antoi vaihteiston kierroslukutunnistimen. Varasin samalla ajan vian korjaukseen, joka oli 13.11. Siinä vaihdettiin vaihdelaatikkoon uusi johdinlevy (1260€) No oletin että vika oli nyt tällä kuitattu, mutta vika tuli uudelleen 15.11. Vein auton takaisin huoltoon 20.11, jossa vaihdettiin uusi johdinlevy siltä varalta että edellinen osa olisikin ollut valmiiksi viallinen. No ei ollut, vaan korjaamon testilenkillä vika tuli uudelleen. Vika diaknosoitiin nyt sitten itse vaihdelaatikkoon eikä tähän johdinlevyyn, joka vaihdettiin toistamiseen. Merkkihuollon kanta on, että vaihdelaatikko tarvitsisi täydellisen remontin, tai uuden vaihdelaatikon tilalle. Tänään 21.11. kävin autoliikkeessä josta auton ostin mainitsemassa asiasta. Kävi ilmi, että auton edellinen omistaja oli vaihdattanut saman johdinlevyn, joten vaihdelaatikko on ollut rikkinäinen jo kauppoja tehtäessä. Itse ennen kauppoja, kun kävin autoa katsomassa en voinut vaihdelaatikon vikaa todeta koska tämän kyseisen autoliikkeen henkilöstö ei silloin päästänyt koeajamaan autoa vedoten ruuhkaan tms. Oletin toki että auto on kunnossa, niinkuin ilmoitus kertoi. Reklamaatiota tehty netin kautta, mutta saas nähdä mitä tulee vastaukseksi... Harmittaa aivan vietävästi.
     
  7. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    So? Mikä oli oli pointti?

    Varmaan ihan syynsä miksi auto oli huutokaupassa myynnissä. Uli Uli, jos ehjän haluaa niin uusia saa takuulla ja käytettyäkin jonkinlaisella virhevastuulla autokaupan vaihtorivistä.
     
  8. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 744
    Autokaupan huutokauppaamissa autoissako ei ole virhevastuuta?
     
    ampula tykkää tästä.
  9. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    292
    johdinlevy ei kyllä maksa noin paljoa, olisko koko venttiilikoneisto vaihdettu? no 1000 euroa lisää niin sitten on jo "täys remppa" tehty askille. Eli tiivisteet ja kytkinlevyt. henkilöautoista tuskin mitään kovaa osaa hajoaa, pakuihin joskus joutuu laittamaan keskiplaneetan +500 euroa.
     
  10. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    On virhevastuu myyjäliikkeeltä huutokaupassakin. Mutta aika pommejahan noista suuri osa on. Jotenkin ne vaan menee kovallakin hinnalla ja ei suuremmin ole kuulunut juttuja riitatapauksista.
    En jaksa googlailla huutokauppaehtoja, mutta tuttu automyyjä joskus sano että laittavat suoraan epäilyttävät autot huutokaupat.comiin myytäväksi, niin ei tarvii jälkeenpäin setviä vikoja, tms. asiakkaiden valituksia. Eli jotenkin pääsevät luistamaan, tai sitten myyntiteksti muotoillaan siten, että myyjä pesee kädet ko tavarasta.

    Tuo huutokaupat.com on ihan vitsi, moni tuote on kalliimpi kuin suoraan ostettuna. Mitäpä ämpärikansalta voi odottaakaan...

    Japanin autojen huutokauppa on ihan fiksu systeemi, samanlaista toivoisi tälle puolelle palloa myös.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2019

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti