Autojen ulkokorin teippaaminen

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Chimera, 27.12.2013.

  1. Phz

    Rekisteröitynyt:
    21.04.2001
    Viestejä:
    173
    Entisen auton teippautin kun halusin vaihtaa väriä jotenkin järkevään hintaan.

    Lähtökohta:
    [​IMG]

    Tulos:
    [​IMG]

    Konepesua kestää kyllä oikein teipattu auto, mutta sitä en itse harrastanu vaan aina pesin käsin. Helposti varsinkin mattamustaan tulee näkyviä naarmuja sekä rasvasilla sormillä sormenjälkiä jotka pahimmassa tapauksessa erottuvat pesun jälkeen vaaleina kohtina.

    Teipit voi irrottaa ilman liimajäämiä tai muita, jos ei ole tullut paljon iskuja pintaan. Mulla etupuskurin alaosasta lähti jonkun verran lakkaa pinnasta kun jouduttiin teippaamaan uudelleen kun ei ekalla kerralla pysyny. Tähän syy kiveniskemät ym isommat iskut.

    Nykystä autoni en kyllä teippaa, koska varsinkin mattamustan puhtauden ylläpitäminen meni välillä mielisairauden puolelle.
     
  2. Johuo

    Rekisteröitynyt:
    24.11.2006
    Viestejä:
    122
    Onko Muroilla kokemusta näistä erilaisista Plastidip -tuotteista? Spay purkki, josta saadaan siis jonkinlainen muovinen kalvo. Youtube noita videoita tuntuu olevan täynnä, ja hieman vaihtelevia kokemuksia keskustelupalstojen perusteella.

    Huvittaisi kokeilla vaihtaa moottoripyörän väriä mattamustaksi (kun se nyt tuntuu olevan muotia), mutta pohdin tässä että onko helpompi ostaa teippiä, vai tuota spray-purkissa olevaa plastidippiä.

    Ja noita plastidip tuotteita on aika paljon eri valmistajilla. Kenelläkään mitään käryä mitkä ovat toimineet parhaiten?
     
  3. ________

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    6 121
    Plastidipista on muistaakseni oma ketju täällä auto-puolella.
     
  4. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 155
    Tankissa luulisi ainakin tulevan ongelmia kun polvilla ja palleilla hinkkaa.
     
  5. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Kyllä sen siinäkin pitäisi kestää. Ei se hevillä lähde repeämään, jos ei mitään saumakohtaa tai kanttia ole mistä hankaisi. Kestää kuitenkin painepesurillakin pestä huoletta. Kerroksiahan voi kuluma-alttiille kohdalle panna reilusti enemmän. Tiedä sitten mitä mahdolliset bensaroiskeet tankkauksen yhteydessä dipille tekee?
     
  6. ossid

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2011
    Viestejä:
    2 320
    Nostetaanpa ketjua. Allekirjoittanut omistaa erään 90-luvun pienen ranskattaren, ja aikomuksena olisi teipata katto. Ja millä tavalla: No Ranskan lippu tietysti! :D

    Teippien kustannus näyttäisi olevan luokkaa $80 posteineen jenkeistä tilattuna. Ebay on pullollaan teippejä mutta euroopasta tuntuu kovin vähän löytyvän. Vinkkejä eurooppalaisista kaupoista joista saisi teippiä kohtuullisilla postikuluilla?

    Idea on siis teipata kattoon poikittain 3 suikaletta teippiä. Mahdollisesti hyödynnän auton omaa punaista maalipintaa lipun punaisen osuuden osalta, vaikka kustannus teipistä ei hirveän suuri olekaan. Lippu rajautuu kätevästi muutenkin katon sivuilla oleviin kumilistoihin.

    Googlella löytyi seuraavia ohjeita, onko jotain lisättävää/tarpeetonta?

     
  7. ________

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    6 121
    Anna mennä vaan!
     
  8. Rocco Siffredi ja sen kello

    Rekisteröitynyt:
    14.09.2009
    Viestejä:
    15
    Voisit harkita sopivalla suhteella astianpesuainetta veden sekaan ja ruiskutus sekä tarran liimapinnalle että peltiin, helpottaa kovasti etenkin jos ihan ummikkona isoa pintaa tarroittaa ja vielä jossain määrin kaarevaan pintaan.
     
  9. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 989
    Joko ranskatar on teipattu? kuvaa? :)
     
  10. ladattumissi

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2009
    Viestejä:
    1 285
    hei nostetaas ketjua taas et kertokaas te fixuimmat miten jos haluu auton yliteipata tai vastaavaa teippiä ni mitä suunnitteluohjelmaa vois käyttää jos haluu suunnitella omalle autolle jotain visioita?

    ennenku vie johonki teippizetaa tai mihinkää yliteipattavaksi
     
  11. Scarab

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2015
    Viestejä:
    59
    Minä en osaa piirtää saatikka muutoin toteuttaa moista teippausideaa...ilmeisesti et sinäkään....miksi et kääntyisi jonkun ammattilaisen puoleen...?

    Kyllä niitä löytyy parempia kuin teippi-z....
     
  12. datahiiri

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    913
    Periaatteessahan onnistuu vaikka photoshopilla tai gimpillä, jopa Paintilla jos haluaa väkertää, toki varmaan parempiakin ratkaisuja on olemassa muttamutta :comp:
     
  13. ladattumissi

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2009
    Viestejä:
    1 285

    tarkotus olisi eka suunnitella omia vaihtoehtoja ja sit viedä ammattilaiselle... mut hoxasin et blueprintti + adoben illu ois kova?
     
  14. Sport_FIN

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Viestejä:
    1 804
    Onko kenelläkään kokemusta mitä tuollainen teippaus maksaa, siis ihan koko auto. Puhutaan nyt vaikka B luokan autoista eli ei mistään pakuista tms. Ja kellastuuko kirkas teippi (onko se edes täysin kirkasta)?
     
  15. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    381
    Tässä, tässä ja tässä. Noista voi varmaan jotain päätellä. Tarkkaa hintaa jos haluaa niin soita ja kysy.
     
  16. mixa

    Rekisteröitynyt:
    28.10.1999
    Viestejä:
    74
    Ensimmäisenä herää kysymys mikä on b luokan auto? Lähinnä hintaan vaikuttaa auton koko (kauppakassi, normi henkilöauto, farkku, citymaasturi, 500 S tms...), toiseksi vaikuttaa teippi; metallisävyt yleensä kalliimpia kuin normaalivärit; hiilikuitujäljitelmät ja kameleonttijäljitelmät kalliimpia kuin metallisävyt; kromisävyt normaalipulliaisten ulottumattomissa... jos tarkoitat kirkkaalla teipillä kiiltävää(ei siis matta) niin ei kellastu. Mikäli jostain syystä haluat siis kirkkaan teipin??? niin nekään eivät kellastu ainakaan muutamaan vuoteen...sen jälkeenkään ei huomaa. Mutta jos sulla perus focus, corolla, a4, 300bmw,kia ceed ym... niin sanoisin että perusväreillä yliteipattuna kaikki yli 2000€ tarjoukset voi heittää pellolle. Kysymällä eri liikkeistä selviää sen jälkeen kun tiedät itse millaisen haluat.

    P.S. Meikää sylettää tyypit jotka tulee kysyyn autoteippauksen hintaa ja eivät edes itse tiedä millasta hakee...yleensä vastaus on että 1000€ ylöspäin...sama ku kävelee autoliikkeeseen ja kysyy myyjältä paljonko auto maksaa??
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2017
  17. Sport_FIN

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Viestejä:
    1 804
    no itke vähän vielä enemmän. Luokka, ryhmä, segmentti.... Kirkas teippi tarkoittaa läpinäkyvää. Sylje vielä vähän enemmän niin ehkä se siitä helpottaa. Ja kävelin autoliikkeeseen ja kysyin mitä maksaa. Sanoivat hinnan ja kaupat tuli.
     
  18. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 127
    No ei kyllä meikäläiselläkään ole mitään hajua mikä on B-Luokan auto. Ei tuollaista nimitystä käytä kuin joku autoista täysin tietämätön (Tai HC insinööri) joka on lukenut moottori-lehdestä että jotain tiettyä kokoluokkaa sanotaan B-luokan autoksi. Itse olen tottunut ainakin käyttämään jotakin autoa esimerkkinä kokoluokasta, esim golf -kokoluokan auto.
    Lisäksi KIRKAS teippi tarkoittaa yleensä sananmukaisesti kirkaspintaista, kiiltävää teippiä. Läpinäkyvä on eri asia. Turha mussuttaa jos oma ulosanti on niin huono että suurin osa jutuista jää puhtaasti arvailun varaan.
     
    Viimeksi muokattu: 12.08.2017
  19. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 191
    Tojota,Kia,Huyndai...
     
  20. M3TAL_L0RD

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2007
    Viestejä:
    2 654
    Kyllä kirkas teippi tarkoittaa yleensä läpinäkyvää. Kiiltävät ja matat sitten erikseen.
    https://www.google.fi/search?q=kirkas+teippi&tbm=isch
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2017
  21. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 232
    Itsekin ajattelin kyseessä olevan B-luokan auto, eli Fiesta, Polo, Corsa-kokoluokkaa oleva, etenkin kun kinastelun aloitusviestissä mainittiin:"ei mikään pakettiauto", joten viitataan siten pienempään pinta-alaan ja vähemmin kuluvaan teippiin?

    Mielelläni kuulisin perusteet, onko kyseessä jonkin J.D. Powerin koko-luotettavuusluokitus vai puhtaasti oma mielikuva?
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti