Autojen ajovalot

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Tege, 24.01.2011.

1. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Tuli tässä mieleen, että onko noissa eri valmistajien polttimoissa jotain resistiivisiä eroja? Kun taas meni noin alta 2kk sitten vaihdettu kuskin puoleinen poltin pimeäksi. Ihan perus H4 55W siellä on. Ostin tähän silloin Säästö-Kareilta itselleni uuden ja pistin kiinni mutta onko yleensä suositeltavaa vaihtaa molemmat vaiko pistää pari egeä lisää ja ostaa parempaa kuin halpa kiina tuotetta?

2. NanoBot

Rekisteröitynyt:
    30.04.2003
    Suosittellaan kyllä vaihtamaan pareittain, siinä on takana sellainen ajatus, että kun ovat viimeksikin molemmat vaihdettu, niin luultavasti toisen hajoamisen jälkeen, toinenkin alkaa olemaan elinkaarensa päässä. Mitään estettä ei toki ole sille, että vaihtaa vain toisen.

3. wIrd

Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Ei niillä halpis polttimoilla yleensä tee mitään, kannattaa suosiolla pistää se pari euroa lisää ja ostaa vaikka jotkut Philipsit tai Osramit.

4. Rvell

Rekisteröitynyt:
    26.07.2009
    poistoksi

Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  5. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Olisi joo mutta eipä tullut tuommoista pongattua.

6. JaRoDD

Rekisteröitynyt:
    23.02.2008
    Olen suosinu Osramin Night breaker-mallisia polttimoita. Kestää n. vuoden/pari ja valo on normaaliin Würth/tarjis/muupilipali-polttimoon verrattuna selkeästi valkoisempaa.

7. Sasseli

Rekisteröitynyt:
    06.06.2003
    Jep jep. Parit edelliset Osram Night breakerit kesti keskimäärin pari kuukautta. Philips extreme visionit ei tainneet kestää sitäkään. Kokeilin myös Philipsin BlueVisioneja ja sama homma. Kyseessä siis H4-kantaiset.

Ajattelin jo hetken, että sähköissä on jotain vikana kun lamppuja paloi useasti. Kyllästyin maksamaan kolmekymppiä ajovalosetistä joten ostin vitsillä motonetin halvimmat a 1,70e kpl. Valaisutehossa en huomannut käytännön eroa. Ovat olleet nokalla kohta puoli vuotta. Hintansa puolestahan noita vois vaihtaa vaikka joka viikko.

8. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Saman huomasin itsekin, ostin sitten jotain perus Premium+ lamppuja ja ne kestivät sitten noin vuoden kun ensimmäinen lahosi. Kuulema noista yön särkijöistä on tullut uudempi ja muka kestävämpi malli. Nää tietty olis selvinny jo tuolta valmiistakin topikista, mutta tulipahan toistettua :)

9. WonderC

Rekisteröitynyt:
    30.12.2004
    Siinä on takana kyllä sellainen ajatus, että saadaan polttimoita myytyä enemmän. Ite olen aina vaihtanut vain palaneen polttimon ja toisella polttimolla on ajettu vielä vaikka kuinka kauan.

10. John Troll

Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Eipä varmaan kun taas parin ekan triidin otsikot luit kunnes päätit tehdä oman.

11. Mane

Rekisteröitynyt:
    18.09.1999
    Moniko vaihtaa polttimot siten että koskee rasvaisilla näpeillä itse poltinosaa?

12. Juffex Banned

Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Itse olen aina vaihtanut parettain, mutta kesällä kun ei vesisateessa jaksanut alkaa taiteilemaan, että saisi kuskin puolelle myös vaihdettua niin vaihdoin vain palaneen vänkärin puolen polttimon. Noh alle viikon päästä sitten se vanhempi kuskin puolen poltin paloi. :P

Miksi ihmeessä siihen olisi mitään tarvetta missään tilanteessa koskea? Jos on välttämättä pakko räpeltää lasia niin silloin suosittelen käytettäväksi vaikka ohuita puuvillahanskoja tjs vaihdon yhteydessä.

13. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Itse vaihdan yksitellen, suunnilleen vuorotellen noita on joutunut vaihtamaan mutta yleensä se vaihtamaton on palanut vielä kuukausia kaverin vaihtamisen jälkeen eli ihan turhaan olisi aikaisemmin vaihtanut. Joskus on jopa käynyt niin että saman puolen polttimo on mennyt kaksi kertaa peräkkäin ja toinen on vaan jaksanut sinnitellä.

Philipsin polttimoita itsekin vältän, tuntuu ainakin mulla kestävän aika heikosti. Jotkut tarjoustalon valikoimasta löytyvät halpispolttimot on tällä hetkellä ja ovat toimineet ainakin puoli vuotta.

14. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Modet varmaan tulee ja pistää lukkoon.

Mutta sitten asiaan. Failasin kuitenkin. H7 oli ne perusvalot 55W eikä H4:t. Laitoin sen 25e sitten kiinni pariin H4 Osramin night breaker plussaan mutta vääräthän ne oli.

15. NanoBot

Rekisteröitynyt:
    30.04.2003
    Ei muutaku myyt jollekin kaverille ne, eiköhän jollakin sellaisille tarvetta ole.

16. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Jooh ei toi 25e oo ku pieni summa. Onneksi oli H7 lokerossa niin pisti sen kiinni. PIdetään vaikka noo h4 vaikka talless tai pistän porukoille.

17. rottah

Rekisteröitynyt:
    02.10.2015
  18. GurkoM

Rekisteröitynyt:
    22.11.2001
    Ei kyllä mikään ihme, jotenkin mulla on muistikuva että nykyautoista parhaat valot on TM:n toimesta mitattu RCZ Pösön keulalta (Xenonit). Tai ainakin niitä on kehuttu vuolaasti.

19. M3TAL_L0RD

Rekisteröitynyt:
    28.05.2007

Ja ihan hyvät ne on ollut myös 1998 Mondeossa

Mutta aika harvassa on kyllä nuo yli 200 metrin vakiopitkät.

Viimeksi muokattu: 26.03.2018

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi