Tuli tässä mieleen, että onko noissa eri valmistajien polttimoissa jotain resistiivisiä eroja? Kun taas meni noin alta 2kk sitten vaihdettu kuskin puoleinen poltin pimeäksi. Ihan perus H4 55W siellä on. Ostin tähän silloin Säästö-Kareilta itselleni uuden ja pistin kiinni mutta onko yleensä suositeltavaa vaihtaa molemmat vaiko pistää pari egeä lisää ja ostaa parempaa kuin halpa kiina tuotetta?
Suosittellaan kyllä vaihtamaan pareittain, siinä on takana sellainen ajatus, että kun ovat viimeksikin molemmat vaihdettu, niin luultavasti toisen hajoamisen jälkeen, toinenkin alkaa olemaan elinkaarensa päässä. Mitään estettä ei toki ole sille, että vaihtaa vain toisen.
Ei niillä halpis polttimoilla yleensä tee mitään, kannattaa suosiolla pistää se pari euroa lisää ja ostaa vaikka jotkut Philipsit tai Osramit.
Olen suosinu Osramin Night breaker-mallisia polttimoita. Kestää n. vuoden/pari ja valo on normaaliin Würth/tarjis/muupilipali-polttimoon verrattuna selkeästi valkoisempaa.
Jep jep. Parit edelliset Osram Night breakerit kesti keskimäärin pari kuukautta. Philips extreme visionit ei tainneet kestää sitäkään. Kokeilin myös Philipsin BlueVisioneja ja sama homma. Kyseessä siis H4-kantaiset. Ajattelin jo hetken, että sähköissä on jotain vikana kun lamppuja paloi useasti. Kyllästyin maksamaan kolmekymppiä ajovalosetistä joten ostin vitsillä motonetin halvimmat a 1,70e kpl. Valaisutehossa en huomannut käytännön eroa. Ovat olleet nokalla kohta puoli vuotta. Hintansa puolestahan noita vois vaihtaa vaikka joka viikko.
Saman huomasin itsekin, ostin sitten jotain perus Premium+ lamppuja ja ne kestivät sitten noin vuoden kun ensimmäinen lahosi. Kuulema noista yön särkijöistä on tullut uudempi ja muka kestävämpi malli. Nää tietty olis selvinny jo tuolta valmiistakin topikista, mutta tulipahan toistettua
Siinä on takana kyllä sellainen ajatus, että saadaan polttimoita myytyä enemmän. Ite olen aina vaihtanut vain palaneen polttimon ja toisella polttimolla on ajettu vielä vaikka kuinka kauan.
Itse olen aina vaihtanut parettain, mutta kesällä kun ei vesisateessa jaksanut alkaa taiteilemaan, että saisi kuskin puolelle myös vaihdettua niin vaihdoin vain palaneen vänkärin puolen polttimon. Noh alle viikon päästä sitten se vanhempi kuskin puolen poltin paloi. :P Miksi ihmeessä siihen olisi mitään tarvetta missään tilanteessa koskea? Jos on välttämättä pakko räpeltää lasia niin silloin suosittelen käytettäväksi vaikka ohuita puuvillahanskoja tjs vaihdon yhteydessä.
Itse vaihdan yksitellen, suunnilleen vuorotellen noita on joutunut vaihtamaan mutta yleensä se vaihtamaton on palanut vielä kuukausia kaverin vaihtamisen jälkeen eli ihan turhaan olisi aikaisemmin vaihtanut. Joskus on jopa käynyt niin että saman puolen polttimo on mennyt kaksi kertaa peräkkäin ja toinen on vaan jaksanut sinnitellä. Philipsin polttimoita itsekin vältän, tuntuu ainakin mulla kestävän aika heikosti. Jotkut tarjoustalon valikoimasta löytyvät halpispolttimot on tällä hetkellä ja ovat toimineet ainakin puoli vuotta.
Modet varmaan tulee ja pistää lukkoon. Mutta sitten asiaan. Failasin kuitenkin. H7 oli ne perusvalot 55W eikä H4:t. Laitoin sen 25e sitten kiinni pariin H4 Osramin night breaker plussaan mutta vääräthän ne oli.
Jooh ei toi 25e oo ku pieni summa. Onneksi oli H7 lokerossa niin pisti sen kiinni. PIdetään vaikka noo h4 vaikka talless tai pistän porukoille.
Vanhan on topikki mutta niin on vanha on aina parempi. TM on testannut autojen kaukovaloja 1990 luvulta saakka, ykkös paikalla on vieläkin 20 vuotta vanha Saabin romu. vuosimallin 1997 Saab 9-5, sen halogeenikaukovalot kantoivat yli 230 metriä Lisää juttua http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...pitaa-yha-yli-20-vuoden-takainen-saab/788497/
Ei kyllä mikään ihme, jotenkin mulla on muistikuva että nykyautoista parhaat valot on TM:n toimesta mitattu RCZ Pösön keulalta (Xenonit). Tai ainakin niitä on kehuttu vuolaasti.
Ja ihan hyvät ne on ollut myös 1998 Mondeossa Mutta aika harvassa on kyllä nuo yli 200 metrin vakiopitkät.