Autoa ostamassa, kysymykset, kokemukset vinkit, mutuilu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Poro-, 22.06.2006.

  1. West2

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2011
    Viestejä:
    540
    Tuttavalla suberb josta dsg porsi hiljattain, vm taisi olla 2014.
     
  2. ddude

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    1 544
    Talvirenkaat mitkä Saksasta tulee on "keskieuroopan kitkat" joista on lehdissäkin varoiteltu.
    Ne ON kyllä oikeasti liukkaat ja käytännössä käyttökelvottomat jos ei ihan pk-seudulla halua noilla koittaa liukastella...
    Niille ei siis kannata laskea arvoa.

    Ja kuten sanoin tuo 02/2009 rekattu tulee pienemmillä veroilla jos muuten identtiset.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. jinx1980

    Rekisteröitynyt:
    14.02.2003
    Viestejä:
    1 629
    Sulla on nyt jotenkin homma hukassa tuon hinnoittelun kanssa, nopealla haulla nettiautosta:
    http://www.nettiauto.com/listAdvSea...@yto=2010@qs=Y?id=144960905@tb=tmp_find_agent

    Löytyi esim tämmöinen, joka vastaa noita sinun speksajä kutakuinkin 1:1. Eihän sun ole mitään järkeä lähteä Saksasta hakemaan jos tuo sinun 21,5k pitää paikkansa.
    http://www.nettiauto.com/audi/a6/8414013


    Itse hain 2011 vuonna 06/2007 E61 136tkm ajettuna ja talvirenkaat suomesta hankittuna sekä jarrupalat uusittuna & tullin verovirheet oikaistuna tuo maksoi silloin ~30,5ke sisältäen kaiken (ps. aktiivivakkari ja weba löytyy :)). Nyt nettiauton pohjalta ja 220tkm ajattuna hyvä jos tuosta 15ke saisi (eli sellannen alle 3ke/vuosi on hinnasta lähtenyt, jotenkin mahdoton uskoa etteikö tuolla 22ke:lla saisi Saksasta jo vaikka mitä kun tuntuu Suomestakin saavan eli karkeasti ottaen tuolla takaperin laskettuna 21ke:llä pitäisi irrota 160-170tkm ajettu 2009 vuoden kulkine.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2017
  5. ddude

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    1 544
    Totta, aika "metsässä":
    Tuosta 139tkm, HK, xenonit,s-line ja nahat 9500€ "Verhandlungsbasis" eli pyyntihinta, sanotaan että saa 9000€ käteisellä:
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...delVariant1.modelId=10&pageNumber=1&fnai=prev

    Ottoautossa ko, autot päätökset 3500-4000€
    http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php

    Hakukustannukset 1500€.

    Ollaan siinä 14000-14500€ euron nurkilla kun auto Suomessa.
     
  6. toukkaa-

    Rekisteröitynyt:
    04.08.2010
    Viestejä:
    164
    No miksen samantein linkkaisi autoja: http://www.emqs.de/show_antwort.php?21377$$5881404$4e534aae11367cd05c2e094b2e478aa3

    Toinen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...delVariant1.modelId=10&pageNumber=2&fnai=next

    Tuon halvemman olisinkin jo ostanut jos olisi myynyt yksityiselle.. Ei kuulemma ole huoltokirjaa ja ei suostu myymään yksityiselle. Tässä toisessa täydellinen huoltokirja. Mutta joo taitaa jäädä kauppaan kun hintaa tulee saman verran kuin Suomesta ostettuun. Kyllähän tuolta noita rimpuloita ilman mitään speksejä ja huollot tehty joskus löytyy. Itse haluan tietää auton historian ja kilometri rajahan oli tosiaan 180000, mutta jos autossa on 140tkm mittarissa ja huollot tehty ajallaan niin kyllä se enemmän kiinnostaa kuin 2000€ halvempi 170tkm ajettu.

    Ja tuossa ylemmässä viestissä linkatussa autossa ei ole led päivävaloja.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2017
  7. valurauta

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    2 476
    Hyvä huomio. Toinen tärkeä päivämäärä on 1.1.2008, jolloin siirryttiin CO2-pohjaiseen veroon. Sitä vanhemman auton saa tuotua maahan kiinteällä prosentilla päästöistä riippumatta. Itse asiassa pitäisi riittää, että samanlaisia on verotettu vanhan lain aikaan, eli jos haluaa lotota, niin -08:n voisi saada vanhan lain mukaisella prosentilla. Jokerina se, että vuodenvaihteessa autoverotus siirtyi pois tullilta.

    Jos ajokilometrit ovat maltilliset, niin joku vanhan verolain 530i voisi olla mielekäs vaihtoehto. Niitä ei Saksassakaan ole kovin paljon myynnissä (tosin näyttääpä jokunen uineen Nettiautoon...).

    Kyllä niillä tekee jotain, kun täytyy olla talvirenkaat mutta niille ei ole tarvetta... Samoin lumi- ja sohjokelillä ne toimivat ihan kohtuullisesti mutta tien ollessa jäässä pito on ohutta.
     
  8. toukkaa-

    Rekisteröitynyt:
    04.08.2010
    Viestejä:
    164
    Jep, olen yrittänytkin katsella enne 1.4.2009 rekisteröityjä autoja. Ei kuitenkaan voi olla kovin aikaisin 2008 rekisteröity, koska silloin ei ole uudempaa iDriveä eikä Audi ole Faceliftiä vielä. Renkaista sen verran, että todennäköisesti tämän talven ajelisin Saksan kitkoilla ja ensi talveksi ostais sitten uudet. Voisi ehkä sanoa siis, että näissä Autoissa joissa on kahdet renkaat, onkin kahdet vanteet ja yhdet renkaat. Sekin tosin jo kotiinpäin, koska vanteet+renkaat maksaa helposti 1000€.
     
  9. valurauta

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    2 476
    Sekin on tavallaan etu, että on vähän pakko ostaa aivan uudet talvirenkaat sen sijaan että ne toiset renkaat olisivat 'vielä ihan-OK'-kunnossa olevat 6-8 vuotiaat koppurat.
     
  10. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 575
    Tuosta kahlaamaan:

    http://murobbs.muropaketti.com/thre...-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen.878330/

    Ja googlen haulla löytyy varmasti lisää tapauksia vag-konsernin tuotteiden kestävyydestä

    http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

    http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
     
  11. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Googlella löytyy enemmän, kuin haluat tietää. Osta pois jos tärkeintä on seisottaa autoa pajalla ja tapella maahantuojan kanssa selvistä korvauksista tai joutua kusetetuksi.
     
  12. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 051
    Viimeksi muokattu: 16.01.2017
  13. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Katohan, pitäisköhän harkita liisariksi 1.4TGI:tä sitten. 5 kilon kulutuksella riittäis toi 4000 kg kahdeksi vuodeksi eli ei tulisi 1,5 vuodessa vastaan.
     
  14. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 051
  15. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Kas, eli käytetynkin voi ostaa. Houkuttelee vähän lisää vielä... 200e/kk tulis käytännössä säästöä tolla 69e/kk kaasukortilla.
     
  16. Mane-

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    528
    Mikä olisi järkiauto max 14000e budjetilla n. 10-13tkm vuotuisille ajoille? Ei tarvi tietysti niin paljon maksaa vaan mahdollisimman vähällä haluaisi päästä. Myös mahdollisimman pienillä remonteilla olisi tarkoitus selvitä. Ilmastointi pitää olla ja pitää toimia -30 pakkasessa ilman lisälämmitystä. Pa-lammittimen ajattelin kyllä asentaa jos sitä ei ole valmiina, bensoissa harvemmin vain on. Tämä ei silti poista sitä vaatimusta että auton pitää toimia kylmässä ilman ketjun pomppaamista tms.

    Lähipiirissä ollut Mondeota ja Focusta vuosilta 08-11 ja mitään vikaa niissä ei ole ollut. Hyviä ajettaviakin. Ei turbomoottoreita, ketjukoneita, joka selittänee luotettavuuden vaikka muilla merkeillä ne ei sitä olekaan. Lämmitettävä tuulilasikin on ihan hyvä keksintö näissä.

    Olisikohan muita mitä voisi katsella?
     
  17. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Ootko koittanut sulatella autoverkkokauppa.comin autovuodeksi-tarjousta? 14 000 euron autostakin sulaa vuodessa helposti satasia kuukaudessa ja kaikki renkaat sekä huollot pitää ostaa itse.

    Pa-lämmitintä noihin ei vaan taida saada...
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2017
  18. Mane-

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    528
    Renault Clio esim. 199e/kk + kaskovakuutus. Jos ajattelisin pitäväni autoa n. 5v (vaihtaisin joka vuosi saman hintaiseen uuteen) niin rahaa palaisi 199*12*5=11940 + pakollisen täyskaskon ylimääräiset kulut.

    Todennäköisesti tuolla vakuutuksen hintaerolla jo ostelee renkaat ja huoltaa auton niiltä osin mitä vähän käytettyä tarvii. Ja myydessä saa varmaan puolet tai kolmasosan takaisin. Ja tuolla 12000 eurolla saisi jo ehkä hieman paremman auton kuin tuo Clion n.100tkm ajettuna.

    Täytyy vielä myöhemmin miettiä tarkemmin, uusi on aina kuitenkin uusi.
     
  19. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    5 vuodessa siitä 14k auton hinnasta sulaa 8-10k että helähtää, ja sitten huollot ja muut päälle.

    Ite kun tekee niin säästää toki.

    Itse pidän tuosta ajatuksesta, että autosta pääsee eroon helposti jos sen pitäminen osoittautuu huonoksi ajatukseksi tai jos käyttötarpeet muuttuu. Kulut on kuitenkin kuukausittain niin pienet, että samaan pääsis varmaan hyvällä tuurilla jos vastaavaa n. 15k kippoa lähtisi ostamaan omalla rahalla ja rahoituksella.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2017
  20. pelitys

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2005
    Viestejä:
    5 884
    Ei tarvitse olla täyskasko. Toiseksi korkein kaskotaso riittää rahoitusyhtiölle.
    Esimerkiksi Ifillä on osakaskon jälkeen kolme korkeampaa kaskotasoa, niistä riittää kun ottaa osakaskon jälkeen seuraavaksi kattavimman (etukasko).
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2017
  21. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 575
    Valikoimaa on nettiauton mukaan alle 52kpl, joten eiköhän se hallituksen asettaman 50 000 kappaleen tavoite täyty tuotapikaa...
     
  22. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC maksaa parisataa vähemmän kuin normi 1.4 TSI. Erona moottorin teho joka on kaasuversiossa rajoitettu.

    1.6 TDI ja 1.4 TSI G-TEC hintaero on noin 900 euroa kaasuversion hyväksi.

    Pyysin noista kahdesta jälkimmäisestä tarjouksetkin mutta jostain syystä liisarissa hinnat kääntyy toisinpäin; diesel 630 e/kk ja kaasu 670 e/kk. Ilmeisesti jälleenmyyntiarvossa on aika suuri ero.
     
  23. Photiou

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    938
    Autokauppias tarjosi rahoitusta, jossa viimeinen erä oli luokkaa 10k€. Kk. hinta olisi mukavan matala tällä järjestelyllä, mutta mitä riskejä tuosta tulee?
     
  24. Galaxy

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2000
    Viestejä:
    1 963
    Jos olet järkevä rahan suhteen ja sulla on jo nyt tuo 10k€ sivussa eikä ole pelkoa että käytät sen pois niin ei ole riskiä. Jos olet rahankäytöltäsi tuhlaaja eikä rahaa ole yhtään säästössä niin viimeisen erän maksun koittaessa sulla on ehkä 500€ säästössä. Siinä kohtaa joudut sitten 1) vaihtamaan toiseen autoon/rahoitukseen 2)vinkumaan autokauppiaalta huonoilla ehdoilla pidempää rahoitusta 3) hakemaan jostain muualta rahaa tuon maksuun
     
    Viimeksi muokattu: 17.01.2017
  25. Photiou

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    938
    Varmaan skenaario 1) joka tapauksessa todennäköisin - 40k€ auton tapauksessa ei varmaan jää paljoa käsirahaa seuraavaan kys. menettelyllä 5v. kuluttua (nyt vaihdokista tarjottu 10k€).
     
  26. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 051
    Siksihän tuo sääntö Gasumilla on, että ostettava liikkeestä ei yksityiseltä niin ei ole edes valikoimaa 52 kpl nettiautossa.
    Toki, jos ostaa uusia liikkeestä niin sitten valikoimaa on enemmän, kun voi tilauksia tehdä ja vaihtoehto 2 on tuoda ulkomailta.
    Tämän ideanahan on saada vain ajoneuvoja lisää liikenteeseen. En kyllä usko, että takkiin ihmeemmin tekevät tuossa, koska senverta halvalla ostavat Putlerilta kaasua ja siinä ei samanlaista ryöstöveroa (valmistevero) tarvitse maksella, kuin bensan ja dieselin kanssa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti