Autoa ostamassa, kysymykset, kokemukset vinkit, mutuilu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Poro-, 22.06.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. korvaoo

    Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    4 366
    saappeja nyt ei kannata hommata ellei halua eksoottisia varaosahommailuita, hienoja pelejä olisivat, mutta kun tuotanto on loppunut jo vuosia sitten ja iso osa varaosista on saabiin räätälöity, niin vähän arveluttaisi kyllä. Volvo nyt on traktori ja se siitä. Tai no muutaman olen omistanut ja jos nyt unohdetaan iso bensankulutus, isot huoltokulut ja ankea ajotuntuma, niin kai ne ihan ok kiuluja oli jokainen. Uusista volvoista ei oo taksia enempää kokemusta, mutta ei se v90 volvo mikään unelmien täyttymys kyytiläisenä ollut sekään. Ite kattelisin jos ois rahaa reilusti, niin uudehkon audin tai mersun ja pitäisin huolen kummassakin että moottorin tyyppiviat on korjattu.
     
  2. riggs

    Rekisteröitynyt:
    09.11.2008
    Viestejä:
    95
    Hei,

    Uusi auto pohdinnassa.

    Budjetti: Olen valmis investoimaan n. 30-40 tonnia. Plusmiinus jotain, jos perustelut hyvät.

    Käyttötarkoitus: Maantie, n. 30.000 vuodessa seuraavan parin vuoden ajan, jonka jälkeen tod.näk. selkeästi vähemmän. Myyn auton mahd. n. 3-4 v kuluttua, eli jälleenmyyntiarvosta tällä iällä ja näillä kilsoilla plussaa.

    Arvostan: 1) Luotettavuus 2) Hiljaisuus ja hyvä multimedia. Carplayhin tottunut mutta ei pakko, jos perustelut hyvät 3) Taloudellisuus, mutta kuitenkin sellainen ok (mutta ei sportti) suorituskyky. Ajan kuitenkin yksinomaan motaria, eli esim. ohituskiihtyvyys on aika turhaa. 4) Neliveto on kiva mutta asun eteläsuomessa ja ajan yksinomaan syvällä etelässä.

    Etsin lähinnä keskikokoista-isoa sedania, eli ei pikkuautoja. Lähinnä mietin sitä, että kannattaako edelleen ostaa diesel?

    Edelliset 3 autoa: BMW320, Suberb, Audi A4 Q diesel.

    Olen miettinyt: Camry (hybridi, mutta onko siinä järkeä tällä ajolla?), joku ladattava hybridi, esim. Golf GTE (mutta onko niissä nyt tällä ajolla järkeä? ei? Onko kauhean meluisa?), n. 3 v vanha 520 bemari diesel (mutta haluaako kukaan tällaista enää 4 v kuluttua? Vaikea sanoa?). Joku uusi halvempi auto?

    Näitä pohdin. Saa kommentoida ja mennä henkilökohtaisuuksiin, kuten tapana on. Saa myös ehdottaa jotain villejä hevosia. En ole merkkiuskollinen.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 571
    Noilla kilometreillä diesel lienee ainoa järkevä vaihtoehto ja jos ajomelun haluaa minimoida, on 520 melko oiva valinta. Jälleenmyyntiarvo onkin kysymysmerkki, sillä diesel tusin ihan heti pääsee maineestaan päästöskandaalin jälkihuuruissa. PHEV taitaa moottoritieajossa olla suurinpiirtein yhtä taloudellinen kuin bensa, joten sellaisen hankkiminen moottoritieajoon ei välttämättä ole taloudellisin vaihtoehto.

    Miten olisi tällainen villikortti: olisi luotettava, hiljaisempi kuin saksalaiset, ei tarvitse ladata, mutta silti pääsee alhaisiin kulutuslukemiin, koska hybridi ja vielä jokseenkin sporttinen(varauksin). Anopilla ollut kaksi aurista ja yksi corollan hybridi ja kertoi kuuden vuoden kokemuksella, että vie n. 5-6l satkulla bensaa riippumatta ajoiko kaupungissa vai maantiellä. Harrastaa geokätköilyä niin ajaa paljon maantie-/moottoritieajoa ja sitten 3km pätkäajoa työmatkoihin.

    https://www.nettiauto.com/lexus/is/10867438
     
  5. LeftowerZ

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2015
    Viestejä:
    29
    Pitäisi päivittää picassio xsara liikkuvaan ja hiemat ketterämpään yksilöön.

    Budjetti ±12k, kaupunkiin kahdelle keskikokoiselle tulisi käyttöön mutta voisi olla ainakin neljälle paikat. Bensa tai hybridi. Ovien määrällä ei väliä. Automaatit kiinnostaa mutta manuaali ok. tykkään päivittyneemmästä teknologiasta, esim. android auto, kamerat jne. Mitähän tuolla rahalla voisi saada ja mitä merkkejä kannattaa katsoa?
     
  6. riggs

    Rekisteröitynyt:
    09.11.2008
    Viestejä:
    95
    Kiitos kommenteista! Tulkitsen että hybridikin saisi kannatusta, mutta ladattavaa ei kannattane laittaa. Lexus on mielenkiintoinen tapaus. Pitäisi päästä koeajolle. Mulla on vähän sellainen olo, että juuri nyt diesel olisi järkevin, mutta saattaa muutaman vuoden päästä menettää arvoaan suhteessa enemmän. Toisaalta en tiedä, miten enemmän ajettuihin hybrideihin suhtaudutaan. Ehkä mietin tätä liian monimutkaisesti - tunteella ne autot ostetaan. Katsotaan jos Lexus kolahtaa!
     
  7. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 571
    Ajattelin että tuo "itselataava" hybridi olisi kulutukseltaan dieselin veroinen(ilman käyttövoimaveroa) ja nyt hybridi-hypen pikkuhiljaa käynnistyessä ei olisi tulevaisuudessa vaikeuksia päästä eroon.

    Kokeilemalla se selviää, sopiiko itselle.
     
  8. d0we

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    151
    Ensiautoa hommaamassa.
    Toivehinta: n. 20keur (+-3k)
    Käyttö: Lähinnä kaupunkiajelua, satunnaisesti pidempiä reissuja Suomen sisällä
    Vaatimukset: Bensa-auto, takuuta jäljellä, 2017 tai uudempi (max km 70 000)
    Käytössä lähinnä 2 henkilön kuljetuksiin.
    Pituutta löytyy 193cm ja se on tässä lyhyessä ajassa tullut huomattua, että ihan kaikkiin autoihin ei yksinkertaisesti mahdu kovin mukavasti.

    Muuten aika avoin vaihtoehdoille vielä tässä vaiheessa, kun vasta kartoitan eri vaihtoehtoja.

    Koeajettuna: Ford focus farkku (2019), Kia Niro (2019), Skoda Octavia&Superb (2019). Näistä miellyttävin oli Ford.

    Seuraavana menossa koeajoon: Bmw 118, Bmw 318 ja Ford Mondeo.

    Eniten houkuttelisi nuo bemarit, mutta mietityttää onko ne sittenkään niin fiksu ratkaisu. Ei taida 2017-2018 bemareissa olla kummoisia takuita saatavana?
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2020
  9. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    459
  10. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 313
    Eli oli vähän ajettu (45tkm) C3 citikka kaikilla herkuilla tarjolla. 6ke oli hinta. Autoliike perseili ja veätytyi sovitusta. Nyt auto muualla. Ja mä tarviin nyt ehdotuksia autoksi.

    - Vakionopeussäädin
    - Luistonesto
    - Ilmastointi
    - Bluetooth tai vaihtoehtoisesti AUX in
    - Kulutus alta 5.5 maantiellä.
    - Mittarilukema alta 100 tkm.

    Autolla 30 tkm ajoa, diesel ehkä, mutta varauksin.

    6ke budjetti. Mitäs laitetaan. ehkä listalla:

    https://www.nettiauto.com/ford/fiesta-van/11466525
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2020
  11. jyzzzy

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    Viestejä:
    1 087
    Haussa olisi auto täksi talveksi pohjoisen teille, budjetti 6-8k. Kyydissä pääasiassa kaksi aikuista ja koira.

    Pitäisi olla hyvät valot ja mielellään hieman enemmän maavaraa.

    VW:n tuotteet on itselle tuntemattomia. Minkälaisia ongelma pesiä ovat Skoda yetin TSI / TDI moottorit?
    Entä minkälaisia mietteitä herättää Renault Captur? Niitä tuntuisi saavan melko uusina ja vähän ajettuina tuohon budjettiin. Tai sitten Peugeotin 2008 / 3008? Tai entäpä Qashqai?
    Muu, mikä? Kiitollisen kuuntelen kaikenlaiset mielipiteet ja näkemykset.

    Kiitos etukäteen.
     
  12. Jeeps

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2002
    Viestejä:
    554
    vm -06 accord, 2.0l automaagi. Hyvä? huono? Kokemuksia..
     
  13. Timo83

    Rekisteröitynyt:
    04.10.2000
    Viestejä:
    39
    Etsin menopeliä, jonka tärkeimmät kriteerit olisivat 1) tekninen luotettavuus 2) taloudellisuus. Ajo pääasiassa maantietä. Päivittäiset työmatkat 20km/suunta, lisäksi n. 4x kuussa matka-ajoa á 300km. Vuodessa kertynee arviolta 20-25 tkm.

    Muita speksejä:
    • hinta max 5000e, saa olla halvempikin
    • ilmastointi pitäisi olla
    • vakkari plussaa
    Arvon tässä, olisiko bensa vai diesel järkevemäpi ratkaisu. Dieseleistä olen katsellut eri merkkien pienempiä koneita, esim. Toyotan 1.4 D-4D, VAG 1.6-1.9 TDI, Kia/Hyundai 1.6-1.7 CRDi ja mitä näitä muita on. Nuo vain esimerkkinä.

    Löytyisikö noilla kriteereillä jotain suositeltavaa/vältettävää vaihtoehtoa? Tuon ikäluokan dieseleissä taitaa kaikissa olla jo dpf?
     
  14. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    459
  15. korvaoo

    Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    4 366
    Mulla on ollu i30 hyundaita 1.0 turbokoneella, joka lienee yli sun budjetin ja sitten 1.6 dieselillä, jonka varmaan saa tänäpäivänä hyvänkin tuohon haarukkaan. Mitään isompia teknisiä vikoja ei ollut kummankaan kulkineen kanssa, mitä nyt kerran tuli katsastuksen keskeytys dieselin kanssa kun katsastusmies luuli että tuosta on turbo tukossa. Lähti kuitenkin ihan koneenputsauslitkulla auki joten ei siitäkään sen enempää. yllättävän mukavia ajettavia, myös se vanhempi dieseli ja sen verta piisaa potkua ettei ihan heti jää jalkoihin maantielläkään.

    Dieselin kulutus äkksiilteen muisteltuna oli noin 5,5 litraa satosella sekalaista maantieajoa.

    jaah olikin vähän iäkkäämpi postaus jo :/ mutta jos ei ole ratkennut vielä tai joku muu kaipaa omakohtaista kokemusta...
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2021
  16. korvaoo

    Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    4 366
    Tuosta vanhemmassa Lancerissa oli reippahasti kaikkia mielenkiintoisia sähkövikoja. isällä kun sellainen oli. Myös ruostevikaa tuppasi olemaan omiin tarpeisiin. En tiedä miten tähän versioon noita on korjailtu, mutta ainakin katselisin ruosteviat ja ajaisin auton koeajolla kuumaksi asti.
     
  17. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 437
    Enemmän ja vähemmän se japsit ruostuu. Ei ne ole päässeet ihan erille siitä touhusta.
     
  18. Taulutussi

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2011
    Viestejä:
    167
    Meillä oli tuollainen Lanceri sedanina monta vuotta. Auto oli hyvin luotettava ja ihan mukava ajella pidempääkin matkaa. Se oli Harri Rovanperä Edition, mutta siinä ei muistaakseni tehdasmadallusta ja muutamaa aero-osan tapaista lukuunottamatta muuta eroa normaalimalliin ollut. Muutama negatiivinen puoli kuitenkin omasta mielestäni: 2.0 ja 135hv luulisi kulkevan ihan ok, mutta kovin laiskanpulskea tuo on etenemään. Nelivetolanceri samalta aikakaudelta kääntyy yhtä kankeasti kuin tämä pelkästään etuvetoinen. Kääntöympyrä on iso eli tuolla on välillä vaikeuksia kääntää parkkiruutuun. Mitään ruosteongelmia ei koskaan ollut. Takajarruista on tarkka ja niiden jumeja piti pari kertaa putsailla.

    Niinjoo, niitä sähkövikoja ei koskaan meillä ilmennyt.
     
    Viimeksi muokattu: 24.02.2021 klo 21:07

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti